بازدید 3558

واکنش عریقات قطع کمک آمریکا به آنروا

کد خبر: ۸۲۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸ 01 September 2018

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تصمیم آمریکا در باره توقف کمک به آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صائب عریقات گفت که تصمیم آمریکا درباره قطع کمک به این سازمان مغایر با حقوق بین الملل و قطعنامه سازمان ملل است که این آژانس را برای کمک به آوارگان فلسطینی ایجاد کرد.
وی افزود: با این تصمیم آمریکا مخالفیم و آن را محکوم می کنیم.

عریقات گفت که آمریکا حق ندارد سرقت اراضی فلسطین و نیز استعمار غیر قانونی آن از سوی رژیم صهیونیستی و غارت قدس و ضمیه کردن آن از سوی اسرائیل را تائید کند.

وی افزود: تصمیم دولت آمریکا در قبال قدس و آوارگان بیانگر نابودی حقوق بین الملل و امنیت و ثبات در منطقه و نوعی جایزه به عناصر افراطی و تروریستی در منطقه است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کمک های مالی خود به آژانس امداد سازمان ملل برای (آنروا) را قطع و آن را عملیاتی دارای نقص می داند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه گذشته درباره علت قطع کمک به آنروا گفته بود که ترامپ درباره کمک به فلسطینی ها بازنگری می کند چرا که باید اطمینان می یافت این کمک ها در راستای منافع مالیات دهندگان آمریکایی صرف شده است.

دبیرکل سازمان ملل هشدار داده است که ناکامی در مورد کمبود بودجه 217 میلیون دلاری آنروا، پیامدهای جدی بشر دوستانه و توسعه ای دارد و بر ثبات منطقه ای اثرگذار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار