بازدید 11186
عضو فراکسیون ولایی در گفت وگو با «تابناک»؛

رؤسای جمهور در ایران نقش اپوزیسیون را بازی می کنند/ روحانی باید مسئولیت کار خود را بپذیرد/ اگر روحانی به نامه نماینده ها توجه می کرد، این گونه نمی شد

قرار است، فردا رئیس جمهور برای پاسخ به پرسش نمایندگان به مجلس شورای اسلامی برود؛ اما با اتفاقاتی که در روزهای گذشته در مجلس رخ داد، برخی نمایندگان پیش بینی کرده اند که سه شنبه روز سختی برای دولت و مجلس خواهد بود.
کد خبر: ۸۲۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 27 August 2018

رؤسای جمهور در ایران نقش اپوزیسیون را بازی می کنند/ روحانی باید مسئولیت کار خود را بپذیرد/ اگر روحانی به نامه نماینده ها توجه می کرد، این گونه نمی شدقرار است، فردا رئیس جمهور برای پاسخ به پرسش نمایندگان به مجلس شورای اسلامی برود؛ اما با اتفاقاتی که در روزهای گذشته در مجلس رخ داد، برخی نمایندگان پیش بینی کرده اند که سه شنبه روز سختی برای دولت و مجلس خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال، برخی دیگر از نمایندگان نیز مجلس فردا را بدون جنجال پیش بینی کرده و بر این باورند که احتمالا روحانی فردا در مجلس حرف تازه ای برای گفتن نخواهد داشت و از آنجایی که مجلس دو وزیر وی را از کار بیکار کرده است، نمایندگان هم حرف تازه ای برای گفتن ندارند و بنابراین فردا روز عادی خواهد بود.

عباس پاپی زاده در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: اکنون می توان گفت، همه به این امر آگاهند که مسائل اقتصادی و معیشت مردم اولویت اصلی کشور است، پس سؤال از رئیس جمهور نیز در همین راستا طراحی شده و امروز هم اگر قرار است به کشور آسیبی برسد، بیشترین آسیب از همین سمت خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: حضور رئیس جمهور در راستای همین بحث های قبلی مجلس از جمله استیضاح های قبلی وزرا و یا نامه ای که به رئیس جمهور نوشته شده است و هم اکنون نیز در میان همه طیف های سیاسی مجلس، اتفاق نظری در خصوص لزوم اصلاح و بهسازی تیم اقتصادی دولت وجود دارد.

پاپی زاده در ادامه یادآور شد: در بسیاری از جاها نیاز به ارز و پول و بودجه خاصی نیست و با یک تصمیم ساده و بموقع می شود برخی مشکلات را حل کرد؛ برای مثال، در یک سال گذشته، مجلس بارها درباره بازار ثانویه ارز پیشنهاد داد، ولی دولت مقاومت کرد و باعث شد، ارز از 3400 تومان به 12 هزار تومان برسد، حال آنکه وقتی دولت آن را پذیرفت، ارز روی 10400 تومان ثابت ماند.

این عضو فراکسیون ولایی گفت: رئیس جمهور با این وضعیت تیم اقتصادی فعلی نمی تواند اوضاع را مدیریت کند، بنابراین ما قبل از استیضاح به رئیس جمهور نامه زدیم و گفتیم جمع بندی نخبگان اقتصادی این گونه است که تیم شما مدیریت اوضاع کنونی را ندارد و آن را اصلاح کنید.

وی گفت: انتظار این بود که رئیس جمهور به این موضوع اهمیت بدهد، ولی این کار نشد و مجلس خود به این موضوع ورود کرد. الان هم پس از استیضاح روز گذشته، نوبت به سؤال از روحانی می رسد. امیدواریم روحانی در مجلس در راستای حل این مشکلات صحبت کند و کمبودها را به نماینده ها بگوید تا مجلس کار خود را انجام دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: سؤال ما این است، هم اکنون مسئولیت اجرایی کشور با چه کسی است؟ مشخص است که دولت باید بار مسئولیت را بپذیرد و دوم آنکه دولت بگوید، تا کنون چه کارهایی انجام داده و نتیجه این اقدامات چه بوده است. اگر دولت واقعا با اقداماتی که انجام داده، توانسته قسمتی از مشکلات را حل کند، مجلس این را می پذیرد.
روحانی باید مشکلات موجود را هم بیان کند. اگر کسانی مانع کار دولت هستند، بگوید؛ ولی من فکر می کنم ـ البته با سوابقی که از رؤسای جمهور سراغ دارم ـ این گونه هست که رؤسای جمهور در زمان های بحرانی شانه از مسئولیت خارج می کنند و تقصیر را به گردن دیگری می اندازند.

پاپی زاده گفت: رؤسای جمهور در ایران سعی می کنند نقش اپوزیسیون را در داخل اجرا کنند؛ بنابراین، برای خود من هم سؤال است، اگر قرار است رئیس جمهور یک کشور اپوزیسیون باشد، پس چه کسی می خواهد مدافع حقوق مردم باشد؟!

به نظر من، این یک اشتباه راهبردی است که رئیس جمهور بخواهد فردا توپ را به زمین دیگری اندازد. اگر من جای روحانی باشم، مسئولیت کارم را می پذیرم و مسائل و مشکلات را بیان می کنم؛ اما متأسفانه فرهنگ پذیرش مسئولیت در کشور ما وجود ندارد و هم اکنون مردم ما خسته شده و دیگر کسی حوصله فرافکنی ندارد؛ پس بهتر این است که مسائل گفته شود تا فکری برای حلش کرد.

 

برای خواندن خبرها و تحلیل های بیشتر درباره سوژه روز تابناک ماجرای سؤال از رئیس‌جمهور اینجا  را کلیک کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار