بازدید 7034

نظر حجت‌الاسلام قرائتی درمورد قمه‌زنی

کد خبر: ۸۲۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 24 August 2018

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه باید شعائر دین را همواره زنده نگه داریم و شعائر باید همراه با عمل باشد، گفت: خداوند در عید غدیر نعمت دین را کامل کرد و دشمنان و کفار مأیوس شدند. دشمن تصور می‌کرد بعد از فوت رسول‌الله (ص) همه چیز تمام است، اما غدیر برنامه آن‌ها را بهم ریخت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز (جمعه) دوم شهریورماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه عید قربان جزو شعائر دینی است، اظهار کرد: اینکه در عید قربان حاجی شبی در منا و روز بعدش در عرفات است، یعنی اینکه شعائر الهی را زنده می‌کند. اینکه در یک دستش مفاتیح و در دست دیگرش گوسفندی برای قربانی است، نشان‌دهنده آن است که هم اهل اشک و هم اهل خون دادن است.

وی در ادامه با بیان اینکه عید غدیر خم یکی از مهمترین اعیاد دین است، تصریح کرد: قرآن آیه دارد که امروز دین کامل شد، کفار مأیوس شدند، نعمت تمام شد و خدا راضی شد. این آیه قرآن برای روزی جز روز عید غدیر خم نیست. کفار هر کاری کردند که پیامبر (ص) از بین برود، جنگ به راه انداختند و گفتند که چون دختر دارد دیگر کسی بعد از او نمی‌تواند دین را ادامه بدهد اما به یک باره در غدیر خم به دستور الهی فرمودند: «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ».

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این مطلب که در زمان انقلاب نیز دشمنان منتظر خبر فوت امام بودند و یک دفعه خبرگان، رهبری را معرفی کردند و آن‌ها مأیوس شدند، خاطرنشان کرد: دشمن چهار آرزو برای ما دارد؛ دوست دارد ما غافل شویم، به سختی بیفتیم، سازش کنیم و دست از دین بکشیم. این‌ها آرزوی دشمن برای مسلمانان است. برخی می‌گویند اینکه پیامبر (ص)‌ فرمود «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ» یعنی پیامبر (ص) فرمود علی (ع) دوست من است. گفتند دوست که تبریک و بیعت لازم ندارد پس قاعدتا چیزی بوده است که در این روز مسلمانان بیعت کردند و به پیامبر (ص) تبریک گفتند.

قرائتی در ادامه با اشاره به این مطلب که نماز جمعه از شعائر دین است و گفته‌اند که شعائر را تعظیم کنیم، اضافه کرد: شعائر الهی باید همراه با عمل باشد. انسان باید دستش در دست امیرالمومنین باشد و اگر نباشد ظلم به بشریت است. تمام کائنات را خداوند برای انسان آفریده است و انسان را برای اینکه عبادت کند و رنگ خدایی داشته باشد آفریده است. در هر کاری نیت افراد بسیار مهم است. چاقوکش و جراح هر دو شکم را پاره می‌کنند، به یکی پول و دیگری را مواخذه می‌کند چون نیت در کارها بسیار مهم است. عبادت یعنی اینکه نیت برای خدا باشد.

او در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از شعائر دینی اقامه نماز است که تمام مسائل دین را در خود دارد، تصریح کرد: مردمی بودن، انتخابات، هماهنگی، یاد شهدا، ادب، عدالت، نظم، توحید، نبوت، معاد، انبیاء و اولیاء، آب، خاک، خورشید، ستاره، ماه، ازدواج، مسواک زدن، همسرداری، فریاد، یاد فقرا و ... همه در نماز وجود دارد. در شعائر دینی ما، در یکی همه چیز وجود دارد.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه در برخی از آیات قرآنی که نازل شده بود برخی معانی دو پهلو بود و دشمنان می‌توانستند از آن‌ها سوءاستفاده کنند، گفت: پس از اینکه یهود از یک آیه قرآن به نوعی استفاده کرد که می‌خواست مسلمانان را احمق معرفی کند، آیه نازل شد که کلماتی را به کار نبرید که دشمنان سوءاستفاده کنند. در شهری برخی قمه می‌زدند و دشمن از این حرکت آن‌ها سوءاستفاده می‌کرد. وقتی در بین آن‌ها حاضر شدم به آن‌ها گفتم شما مصداق همان آیه قرآن هستید که یهود از آن آیه به ضرر مسلمانان استفاده کرد. کاری را که انجام می‌دهید به عشق امام حسین (ع) است اما دشمن ۱۲ بار شما را نشان می‌دهد و می‌گوید شیعه مرض روانی دارد. اگر کسی را نکشد خودش را می‌کشد. تا شیعه را در سایت‌ها سرچ می‌کنیم یک فرد خونی مقابل دیدگان می‌آید. این کار، عملی است که نباید انجام بدهیم هر چقدر هم به نیت عشق امام حسین (ع) باشد چرا که دشمن از آن سوءاستفاده کرده و به ضرر مسلمانان عمل می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر