بازدید 5793

جنگ لفظی وزیر دادگستری آمریکا و ترامپ بالا گرفت

کد خبر: ۸۲۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 24 August 2018

«جف سشنز» وزیر دادگستری دولت آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای کم‌سابقه، علیه سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور و تلاش او برای تاثیرگذاری بر روند تحقیقات در پرونده مربوط به روسیه سخن گفت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری هیل، سشنز در پاسخ به انتقاد روزهای گذشته ترامپ نوشت: تا زمانی که من دادستان کل (وزیر دادگستری) هستم، این وزارتخانه هرگز تسلیم ملاحظات سیاسی نخواهد شد.

به نظر می‌رسد که اشاره سشنز به پرونده‌ ادعایی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا باشد که بارها مورد انتقاد ترامپ قرار گرفته است.

وی سال گذشته تحت فشار افکار عمومی، از خود در این پرونده صلب صلاحیت کرده و بدین ترتیب اختیارات بسیاری را در اختیار «رابرت مولر» رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) و بازرس ویژه تحقیقات در موضوع روسیه گذاشته بود.

این موضوع از آن زمان به بحرانی برای دولت ترامپ بدل شده و بارها ابزار دست مخالفان برای حمله به او و حتی طرح موضوع استیضاح شده است.

ترامپ اخیرا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» با اشاره دوباره به این موضوع گفته بود: حتی دشمنانم هم می‌گویند که سشنز باید مرا در جریان کناره‌گیری از این پرونده می‌گذاشت و در آن صورت او را به چنین منصبی نمی‌گماشتم.

وی ادامه داد: تنها دلیلی که این سمت (وزیر دادگستری) را به او دادم، احساسم به وفاداری او بود.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: سشنز هیچ‌گاه در عمل کنترل وزارت دادگستری را در دست نگرفت.

ترامپ از زمانی که سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت و نهادهای امنیتی آمریکا این حمله را به روس‌ها نسبت دادند، متهم به روابط پنهانی با مسکو شد.

روند پیوسته برکناری‌ها در دولت آمریکا، موجب شده که بسیاری از متحدان پیشین ترامپ از جمله «مایکل کوهن» وکیل سابق او، اکنون به منتقدان و شاهدانی بالقوه در پرونده‌های قضایی مختلف تبدیل شوند و این موضوع، جایگاه وی در کاخ سفید را به شدت متزلزل کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر