بازدید 9245
پیمانه اقتصادی؛

از «تورم تک رقمی دوازده ماهه منتهی به مرداد به روایت مرکز آمار» تا «پیش بینی نماینده ایران در اوپک درباره سیاست‌های نفتی ترامپ»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون موافقت اتحاديه اروپا با اختصاص ١٨ ميليون يورو به ايران، کاهش بههای نفت با افزایش تنش تجاری آمریکا و چین، افزایش حجم صادرات بنزین چین، قیمت انواع سکه در بازار پایان هفته، سایه سنگین تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین روی طلا، ذخایر گندم برای مصرف بیش از یک سال کافی است، هند در حال مذاکره با اروپا برای ادامه واردات نفت از ایران، بریتیش ایرویز: پروازهای این شرکت به تهران سود ندارد و ادامه روابط بانکی ایران و ایتالیا بدون دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۸۲۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 24 August 2018

از «تورم تک رقمی دوازده ماهه منتهی به مرداد به روایت مرکز آمار» تا «پیش بینی نماینده ایران در اوپک درباره سیاست‌های نفتی ترامپ»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون موافقت اتحاديه اروپا با اختصاص ١٨ ميليون يورو به ايران، کاهش بههای نفت با افزایش تنش تجاری آمریکا و چین، افزایش حجم صادرات بنزین چین، قیمت انواع سکه در بازار پایان هفته، سایه سنگین تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین روی طلا، ذخایر گندم برای مصرف بیش از یک سال کافی است، هند در حال مذاکره با اروپا برای ادامه واردات نفت از ایران، بریتیش ایرویز: پروازهای این شرکت به تهران سود ندارد و ادامه روابط بانکی ایران و ایتالیا بدون دلار را در بر دارد.

تورم تک رقمی دوازده ماهه منتهی به مرداد به روایت مرکز آمار

مرکز آمار ایران گزارش داد: در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٢٧.٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٩.٣ درصد اعلام شد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ١٩.٣ درصد بیشتر از مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٣.٨ درصد) ٥.٥ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ به ٩.٧ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨.٧ درصد) ١.٠ واحد درصد افزایش نشان می دهد. شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٩.١ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٣.٦ درصد افزایش نشان می دهد. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ١٢.١ و ٨.٨ درصد است.

اتحاديه اروپا با اختصاص ١٨ ميليون يورو به ايران موافقت كرد

اتحاديه اروپا روز پنجشنبه با اختصاص ١٨ ميليون يورو به ايران براي كمك هاي توسعه اي موافقت كرد. رويترز نوشت: اين كمك كه معادل ٢٠.٦ ميليون دلار است، شامل كمك به بخش خصوصي نيز مي شود و با هدف كاهش اثر تحريم هاي آمريكا عليه ايران و حفظ توافق برجام كه در سال ٢٠١٥ امضا شد، است.

رويترز خاطرنشان كرد: اين كمك بخشي از ٥٠ ميليون يورويي است كه اتحاديه اروپا براي حمايت از برجام در نظر گرفته است. اين توافق بعد از خروج آمريكا به وسيله دونالد ترامپ از آن با خطر جدي مواجه شده است. اين ٥٠ ميليون يورو در بودجه سالانه اين اتحاديه و با هدف حمايت از برجام كنار گذاشته شده است.

رويترز افزود، ايران تهديد كرده است در صورت بهره نبردن از منافع برجام كه در پي رفع تحريم ها بايد عملي مي شد، از اين توافق خارج خواهد شد. فدريكا موگريني، مسئول سياست خارجي اروپا در بيانيه اي اعلام كرد كه اين اتحاديه به ادامه همكاري با ايران متعهد است. او گفت: اين بسته جديد، موجب گسترش روابط اقتصادي و بين بخشي در زمينه هايي خواهد شد كه منافع مستقيم براي شهروندان ما (نيز) خواهد داشت.

بنا بر اين گزارش، اروپا ٨ ميليون يورو از اين بسته را براي ارتقاي بخش خصوصي ايران اختصاص خواهد داد كه شامل كسب و كارهاي كوچك و متوسط و همچنين سازمان توسعه تجارت مي شود. ٨ ميليون يورو ديگر صرف پروژه هاي محيط زيستي خواهد شد و ٢ ميليون يورو باقي مانده جهت مقابله با اثرات سوئ مواد مخدر اختصاص خواهد يافت.

کاهش بهای نفت با افزایش تنش تجاری آمریکا و چین

روز پنجشنبه، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل، کاهش یافت. دلیل اصلی کاهش قیمت در روز پنجشنبه افزایش تنش تجاری میان آمریکا و چین عنوان شده است که موجب تضعیف سرعت رشد اقتصاد جهانی و نگرانی از کاهش تقاضا برای نفت می شود. این امر موجب شد تا خبر کاهش موجودی نفت آمریکا نتواند آن طور که باید بر روی قیمت نفت تاثیر بگذارد.

به نقل از رویترز، روز پنجشنبه قیمت آتی نفت خام برنت، نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل ۲۰ سنت کاهش یافت و بشکه ای ۷۴.۵۸ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت کاهش، بشکه ای ۶۷.۸۱ دلار صورت گرفت. در روز پنجشنبه تنش تجاری میان آمریکا و چین با وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر روی واردات ۱۶ میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر، شدت گرفت. دو اقتصاد بزرگ جهانی از اوایل ماه جولای تا کنون در مجموع روی ۱۰۰ میلیارد دلار از محصولات تعرفه وضع کرده اند، که بیشتر بر روی خط لوله بوده است و این امر موجب نگرانی در مورد رشد اقتصاد جهانی شده است. شنیده ها در این هفته حاکی از این است که واشنگتن قصد دارد بر روی واردات ۲۰۰ میلیارد دیگر از محصولات چینی تعرفه وضع کند، که این امر به طور تقریبا قطعی با پاسخ چین همراه خواهد بود. تقاضا برای نفت ارتباط تنگاتنگی با فعالیت های اقتصادی دارد و تنش تجاری موجب شده است که تحلیلگران برآورد خود از میزان مصرف انرژی را کاهش دهند.

افزایش حجم صادرات بنزین چین

شرکت سینوپک چین از کشتی‌های بزرگتر برای صادرات محصولات نفتی به برخی از بازارهای خارجی خود استفاده می‌کند تا ضمن صرفه جویی در هزینه حمل بار، با عرضه سایر مناطق رقابت کرده و خریداران در مقصدهای دوردست را جذب کند. سینوپک ۷۰ هزار تن محموله بنزین را هفته گذشته به آفریقای جنوبی صادر کرد. طبق آمار گمرکی، چین در سال ۲۰۱۷ تنها دو محموله بنزین به آفریقای جنوبی صادر کرد. این کشور ۱۲ هزار و ۳۸۶ تن در ژانویه و ۳۵ هزار و ۱۸ تن در فوریه صادرات داشت. چین در نیمه نخست امسال ۱۰.۱۴ میلیون تن بنزین صادر کرد که ۲۶.۹ درصد بر مبنای سال به سال افزایش داشت و به ۱.۶۹ میلیون تن در ماه رسید. میانگین واردات ماهانه بنزین در آفریقای جنوبی ۳۵۷ هزار و ۴۹۳ تن بوده و خاورمیانه و هند بزرگترین تامین کنندگان این کشور بوده‌اند.

قیمت انواع سکه در بازار پایان هفته

روز گذشته، نرخ سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر نسبت به روز قبل، در سطح ۳ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که بهای این سکه پیش از این، به ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان هم رسیده بود. همچنین سکه تمام طرح جدید در بازار پنج شنبه، ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، ۲۷ هزار تومان ارزان‌تر شده است. این سکه نیز پیش از این تا رقم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش رفته بود. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با افت ۲۰ هزار تومان به رقم یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی در معاملات دیروز، با ۱۰ هزار تومان افزایش، به رقم ۹۱۰ هزار تومان رسیده است. هر سکه یک گرمی نیز بدون تغییر در سطح ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

سایه سنگین تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین روی طلا

روز پنجشنبه در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 8.2 دلار کاهش نسبت به روز قبل به قیمت هزار و 187 دلار و 10 سنت معامله شد. خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا نوشت: قیمت طلا روز پنجشنبه از بیشترین میزان یک هفته گذشته که در جلسه پیشین رقم خورد فاصله گرفت و بیش از 8 دلار کاهش یافت. دلیل آن تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا و آغاز دور جدیدی از تعرفه‌گذاری‌ها بود. همچنین انتظاری بر بازار حاکم است که افزایش نرخ بهره ارزش دلار را افزایش خواهد داد. پس از آنکه روز چهارشنبه نشست آمریکا و چین بر سر جنگ تجاری با شکست مواجه شد دور جدیدی از تحریم‌ها از شب گذشته آغاز شد. در نخستین گام پس از پایان بی‌نتیجه مذاکرات، 16 میلیارد دلار کالای چینی و آمریکایی توسط هر دو کشور تعرفه 25 درصد اعمال شد. جنگ تجاری بین دو کشور ماه‌هاست که در حال انجام است و ابتدا با اعمال تعرفه 25 درصد روی فولاد و 10 درصد روی آلومینیوم از سوی آمریکا آغاز شد. چین مدعی است که اعمال تعرفه از سوی آمریکا نقض مقررات سازمان تجارت جهانی است. پتر فانگ رئیس معاملات شرکت «رینگ فانگ» فلزات گرانبها در هنگ کنگ می‌گوید:‌ مردم نگران دور جدیدی از تعرفه‌گذاری آمریکا و چین هستند و البته آنها برای خرید بیشتر دلار ترغیب شده‌اند.

ذخایر گندم برای مصرف بیش از یک سال کافی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: موجودی گندم خوراکی کشور بیش از 10 میلیون و 500 هزارتن است که کفاف مصرف بیش از یک سال را می دهد و در این زمینه کمبودی نیست. «یزدان سیف» امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از ذخایر گندم مربوط به پارسال و بخشی مربوط به خرید امسال است. وی تصریح کرد: با توجه به ذخایر گندم در زمینه اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نگرانی نداریم، زیرا کشاورزی آخرین بخشی است که تحت تاثیر تحریم ها قرار می گیرد. به گفته وی، از آغاز فصل برداشت تاکنون هشت میلیون و 900 هزار تن گندم به ارزش 11 هزار و 837 میلیارد تومان خریداری و بخش زیادی از مطالبات به حساب کشاورزان واریز شده است. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت دست کم 700 هزارتن گندم از کشاورزان مناطق سردسیر کشور خریداری شود.

ادامه روابط بانکی ایران و ایتالیا بدون دلار

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا از برقراری روابط بانکی این دو کشور، بدون استفاده از دلار خبر داد. احمد پورفلاح درباره روابط بانکی ایران و ایتالیا، اظهار داشت: ایتالیا یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، باید بسیاری از قواعد و قوانین را قبول و رعایت کند. وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت ها در اروپا تصمیم به ادامه ارتباط با ایران گرفته اند، افزود: اما نکته این که دولت ها تصمیم گرفته اند و شرکت ها اجرا می کنند و بسیاری از شرکت ها به دلیل ارتباط و تبادل های بین المللی در حوزه دلار، به طور حتم برای برقراری ارتباط با ایران باید بررسی کنند که این ارتباط به نفع آن ها خواهد بود یا خیر.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با ایبِنا ادامه داد: از آنجایی که اقتصاد قالب در ایتالیا را شرکت های کوچک و متوسط (SMEها) تشکیل می دهند، نگرانی کمتری از برخوردهای بین المللی برای برقراری ارتباط ایران دارند. پورفلاح، گفت: همچنین از سویی دیگر با توجه به شرایط فعلی، تصمیم اتاق بازرگانی بر این است که نیاز شرکت ها از طریق شرکت های کوچک و متوسط که معاملات آن ها با دلار نیست، تأمین شود. وی در ادامه گفت: از آنجایی که مشکلاتی برای تبادل پول در عرصه بین المللی وجود دارد و سوئیفت نیز متوقف شده، فعالیت های مالی از طریق صرافی و برخی بانک های درجه ۳ ایتالیا که با دلار کار نمی کنند در حال انجام است. رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اما از آنجایی که ایتالیا بزرگترین شریک تجاری ایران است باید تمامی تلاش فعالیت ما به گونه ای باشد که تبادل پول از طریق شبکه بانکی انجام شود.

بریتیش ایرویز : پروازهای این شرکت به تهران سود ندارد

خطوط هواپیمایی بریتیش ایرویز روز پنجشنبه اعلام کرد که پروازهای مسیر لندن - تهران از نظر تجاری توجیه اقتصادی ندارد. خطوط هواپیمایی بریتیش ایرویز به همین دلیل تجاری و نداشتن توجیه اقتصادی ، پرواز خود در مسیر لندن - تهران را از مهرماه ادامه نخواهد داد. این شرکت هواپیمایی در بیانیه خود از اختلال به وجود آمده از مسافرین خود عذرخواهی و اعلام آمادگی کرد که از طریق پیدا کردن پرواز جایگزین، جلو انداختن تاریخ پرواز و یا استرداد هزینه بلیت خسارت واردشده را جبران می‌کند. بر اساس این بیانیه، آخرین پرواز لندن به تهران 31 شهریور مهر و از تهران به لندن اول مهر انجام می‌شود. حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این خبر در پیامی در توییتر نوشته است: این تصمیم با توجه به تقاضای مسافرین این خط مستقیم مایه تأسف است. وی ابراز امیدواری کرد که شرکت هواپیمایی ایران ایر با داشتن سه پرواز هفتگی مستقیم به لندن بتواند جای خالی پرواز بریتیش ایرویز را پر کند. در حال حاضر شرکت هواپیمایی ایران ایر، روزهای فرد در مسیر تهران – لندن تردد می‌کند.

سامسونگ شایعه ورود به صنعت خودروسازی را تکذیب کرد

پس از آنکه شایعات و گزارش‌های فراوانی در فضای مجازی منتشر شد، شرکت کره‌ای سامسونگ بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در حوزه تکنولوژی، شایعات منتشر شده مبنی بر ورود به صنعت خودروسازی را تکذیب کرد و گفت که قصد ورود به این حوزه را ندارد. در حال حاضر سامسونگ بعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی نظیر گوشی‌های هوشمند، تلویزیون و لوازم خانگی، قطعات الکترونیکی موردنیاز بسیاری از خودروسازان در جهان را نیز تولید می‌کند که همین امر موجب شده است شایعات و اخبار بسیاری مبنی بر ورود این غول تکنولوژی به عرصه خودروسازی بوجود بیاید. اما حالا این شرکت با رد و تکذیب این شایعات، اعلام کرده است که تاکنون هیچ برنامه‌ای برای ورود به صنعت خودروسازی نداشته است ولی قصد دارد به همکاری با خودروسازانی که تاکنون برای آنها قطعات الکترونیکی تولید می کرده، ادامه دهد.

هند در حال مذاکره با اروپا برای ادامه واردات نفت از ایران به ‌رغم تحریم هاست

یک رسانه هندی روز پنجشنبه (۲۳ اوت) گزارش داده «دهلی‌نو»، جدا از رایزنی‌هایش با مقام‌های آمریکایی جهت توضیح درباره تبعات منفی تحریم‌ها بر اقتصاد هند در حال انجام مذاکراتی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور یافتن راه‌هایی برای دور زدن این تحریم‌ها و ادامه واردات نفت از ایران است. «هندوستان‌تایمز» نوشت: «طبق گفته منابع رسمی، هند جدا از تلاش برای مجاب کردن آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌های این کشور علیه ایران پس از خروج از برجام بر اقتصاد هند اثرات منفی خواهد داشت، در حال رایزنی با اعضای اتحادیه اروپا به منظور یافتن راه‌هایی برای گریز از این تحریم‌هاست. ایران سومین تأمین‌کننده بزرگ نفت برای کشور هند به شمار می‌رود که بیش از ۸۰ درصد از نیازهایش در زمینه انرژی را وارد می‌کند. /فارس

پیش بینی نماینده ایران در اوپک درباره سیاست‌های نفتی ترامپ

نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیأت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: استفاده از ذخیره ‌های راهبردی نفت خام آمریکا فقط سبب افزایش قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی می‌شود. «حسین کاظم‌پور اردبیلی» در گفت‌وگو با شبکه خبری «بلومبرگ» آمریکا اعلام کرد: فروش نفت خام از ذخیره‌های آمریکا نشان می‌دهد دیگر تولیدکنندگان توان افزایش تولید ندارند. کاظم‌پور اردبیلی گفت: روسیه و عربستان فقط با استفاده از ذخیره های خود به رقم تولید خود افزوده‌اند. آنها با عرضه کم و دیرهنگام از قیمت‌های بالاتر استفاده می کنند. نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل اوپک خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت: یک‌ماه پیش به شما گفته بودم به برداشت از ذخیره نفت خام خود پناه می برید، البته برخلاف استفاده صحیح از آن، زیرا عربستان و روسیه قادر به افزایش تولید نفت خام نیستند.

وی ادامه داد: آقای ترامپ چرا اینقدر مایوس شدید؟ خونسرد باشید و آرامش خود را حفظ کنید؛ تحریم‌ها علیه ایران را متوقف کنید و دوباره به مذاکرات هسته‌ای 1+5 ملحق شوید و آنجا حرف‌های هسته‌ای خود را بزنید. به گزارش ایرنا، بیست و نهم مردادماه دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد 11 میلیون بشکه از ذخایر اضطراری نفت خام خود را به فروش برساند؛ اقدامی که کارشناسان آن را تلاشی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در واکنش به سیاست‌های تحریمی این کشور می‌دانند. خبرگزاری «رویترز» انگلیس خبر داد وزارت انرژی آمریکا موعد تحویل محموله‌های نفتی یاد شده را از یکم اکتبر (نهم مهر) تا سی ام نوامبر (نهم آبان) اعلام کرده است.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۷
از تورم نگویید و ننویسید . مردم بهتر از هر سازمانی و مرکزی میدونند وضعیت چطوریه .
کنترل اقتصاد از دست دولت خارج شده .
لنت ترمز اقتصاد تموم شده.
نمی دونم ای مر کز امار ایران ای اعداد وارقام را از کجا می اره؟
ایا تورم 9.7 است؟

این امار ارقام توهین به شعور مردمه



مرردم از گرانی دارن بیاره میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
ببخشید اشتباه منفی دادم
اینها به احمدی نژاد می گفتند آمار دروغ می دهد حالا بعد از اینقدر گرانی و بالا رفتن قیمتها باز هم تورم تک رقمی !!!!!!!
از شهرستانهای جنوبی استان کرمان هستم
ی پدربزرگ پیر و فلج داریم که دارم دنبال پوشک بزرگسالان (مثل ایزی لایف و اینجور چیزا) برا پدربزرگ فلجم میگردم اما تا هنوز نتونستم پوشک بزرگسالان پیدا کنم

هر مغازه ای میرم میگه نداریم
توروخدا به داد مركز آمار برسيد . دارند آمار كدوم كشور را ميدن . يا شايدم خارج از ايران زندگي ميكنند .
سلام بر مردان بی ادعا
دوستان عزیز میخواستم بپرسم این مدتی که همه چی سه برابر شده هنوز تورم ما تک رقمیه واقعا عجیبه کارشناسای ما خیلی نخبن
تورم صد در صدی رو میگن 9.7 درصد!!! پررویی هم حدی داره والا
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
صد درصد چیه داداش الن زیره 300 درصد نیست
چگونه با امار دروغ ميگويند ، اين عنوان كتابي بود كه چند سال پيش خواندم !
مرکز امار احتمالا شاخص قیمت را فقط برای عمده فروشی دو کالای سبزی خوردن و تخم مرغ محاسبه نموده است
مرکز امار احتمالا شاخص قیمت را فقط برای عمده فروشی دو کالای سبزی خوردن و تخم مرغ محاسبه نموده است
شیرپاکتی 1500تومانی دریک روزبه بیش از 2200تومان رسید تخم مرغ شانه ای 12هزارتومانی به بیش از22000تومان گوشت کیلویی 70هزارتومان ماست سطل 10000تومانی به 13800تومان پنیر 4500تومانی دریک روز به 6200تومان و قیمت مسکن واجاره بیش از50درصد بالارفته وقیمت سایر مایحتاج ملت لحظه به لحظه درحال بالارفتن است
خدا دولت احمدی نژادرا هدایت نماید که این طرز تهیه آمارکذب ومهندسی شده رابه روحانی یادداد در حالیکه ملت تورم بالای 50درصد را درزندگی متحمل هستند حضرات با آمار ساختگی خودشان رافریب میدهند
روحانی ونوبخت مدت 4سال مدام افتخارشان این بود که توانستند تورم را کنترل نمایند اینکه به هخیچکدام ازوعده های سال 92 عمل نکرد مسیله ای نیست
گویا ازنظر روحانی وبانک مرکزیش مرغ یک پادارد درحالیکه تورم کمرشکن لحظه به لحظه در حال بالارفتن هستند وملت باتمام وجود تورم بالای 45درصد را لمس میکند حضرات مدعی تک رقمی شدن تورم هستند ودرروز روشن دورغ میگویند
بازی با آمار و عداد در تورم مشکلی از مشکلات گرانی مردم رو حل نمی کنه شما در جوی آمریکا اروپا یی و جدای از مردم زندگی میکنی مقام محترم
ارایه این آمارکذب تک رقمی تورم ازدوحالت خارج نیست یا روحانی این آمارراازخریدهای روزمره خودش تهیه نموده ویا ملت ایران را که با تمام وجود تورم بالای 50درصد را متحمل میشوند نشناخته
بنازم ، نرخ تورم تک رقمی !!!؟؟؟ بخندیم یا گریه کنیم
قانون ریاضی تو مرکز آمار ایران: ۵ ضربدر ۳ مساویست با ۲ !!!!
فکرکنم اتحادیه اروپا ایران رابا یک کشورآفریقای مرکزی اشتباه گرفته
تورم تکرقمی ؟!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ . وای دلم
آمار دروغ نمی گویند.
روحانی: ملاک تورم جیب مردم است.
آنچنان تورمی برایتان رقم بزنم که هر کس بتواند تورم فروشی، ترشی تورم بزند.
چرا آمار دروغ ارائه میدین
اعلام نرخ تورمی مرکز آمار ،بصورت تک رقمی ،؟
یه پیشنهاد روش های محاسبه نرخ تورم را حداقل در 20 سال گذشته با هم مقایسه کنیم تا سیه روز شود هر که در او غش باشد
120 قلم کالا و خدمات در تورم مورد بررسی قرار میگیرند
لعنت خدا بر درو غگویان
آخه کی این آمار اینطوری میده ؟
من یک پاسدار هستم و تا آخرین قطره خون از جمهوری اسلاتمی دفاع می کنم ولی انصافا اینا قابل دفاع نبست .
خدا لعنت کنه کسانی رو که مردم را ساده لوح و ... تصور می کنند .
خواهشا در مورد نرخ تورم دیگه عدد و رقم اعلام نکنید
این مرکز امال هست نه امار
بر دروغگو لعنت
18 میلیون یورو با هر یورو 12000 تومان میشه 216 میلیارد تومن! دولت حیف و میل و بودجه نهادهای غیرلازم را حذف کند، نیاز به کمک اروپا نیست!
با سلام و احترام و عرض تسلیت آیام سوگواری سیدالشهداو یاران آنحضرت
دروغ از گناهان کبیره است و مکروفریب مسلمانان هم از گناهان کبیره است
مضمون حدیث امام صادق ( ع)
کسانیکه باماخاندان با شمشیر قتال کردند آنقدر به ما و دین ضربه نزدند تا کسانیکه به نام ما و دین خدا کارهایی مرتکب شوند که مردم را نسبت به ما ودین خدا بدبین کنند
دلار و سکه نسبت به سال کذشته فقط ۶ درصد افزایش داشته بقیه کالاها هم همینطور در صورتیکه عده ای ضد انقلاب میخواهند بگویند ۶۰۰ درصد تو م داشته مگه نه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی