بازدید 7353
۸

امکان کاهش سقف پرداخت مهریه وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سقف، محدودیت و معیار پرداخت مهریه قبلا انجام شده و امکان تغییر این مسئله وجود ندارد.
کد خبر: ۸۲۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰ 14 August 2018

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سقف، محدودیت و معیار پرداخت مهریه قبلا انجام شده و امکان تغییر این مسئله وجود ندارد.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با خانه ملت، در رابطه با عدم مطابقت شرایط معیشتی زندانیان مهریه با معیار ۱۱۰ سکه بهار آزادی گفت: دریافت مهریه به فرهنگ و اعتقادات خانواده ارتباط دارد، چرا که در شرایط فعلی و افزایش قیمت سکه و طلا، افرادی هستند که ۱۰۰۰ سکه مهریه دارند، در عین حال فردی هم مشاهده می‌کنید که تنها یک جلد کلام الله مجید را به عنوان مهریه قرار داده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت مهریه، موضوعی نیست که بخواهیم، قانون و چارچوب مشخصی تعیین بکنیم چرا که یک موضوع شخصی و خانوادگی است. ایجاد سقف و معیار پرداخت مهریه و ایجاد محدودیت قبلا انجام شده و امکان تحمیل مجدد وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با ازدواج نیاز به فرهنگ سازی ویژه دارد، اگر وزیران، وکیلان، مسئولان کشوری عروسی فرزندانشان را ساده برگزار کرده و مهریه دختران و پسرانشان را در چارچوب اسلامی حفظ کنند، قطعا می‌توانند زمینه ساز فرهنگ سازی در امر ازدواج شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
پس قانون چی کارس؟ باید قانون مساوات برقرار بشه. نمیشه یکی از دو طرف بد بخت بشه با این قانون
بدبخت شدم
مردها به هیچ عنوان نباید زیر بار مهریه بروند دخترهای که مهریه بالا میخواهند در همان اول زندگی دارند اعلام جنگ میکنند و مردها نباید با این جماعت جنگ طلب ازدواج کنند بگذارید این زنهای پول دوست در همان منزل پدری زندگی را بسر برند
اگر "دریافت مهریه به فرهنگ و اعتقادات خانواده ارتباط دارد" چرا قبلا قانون 110 سکه را گذاشتید؟
اگر "پرداخت مهریه، موضوعی نیست که بخواهیم، قانون و چارچوب مشخصی تعیین بکنیم چرا که یک موضوع شخصی و خانوادگی است" چرا قبلا قانون 110 سکه را گذاشتید؟
اون روز معیار تعیین اون عدد چه بوده؟ چه ضرورتی بوده برای دخالت در یک موضوع شخصی و خانوادگی قانون وضع کنید؟ اون ضرورت امروز چه تغییری کرده؟
لا اقل سعی کنید راهی پیدا کنید برای تلاطمات ارزش واقعی و ارزش حباب دار سکه. قانونی تصویب کنید که خارج از حباب در قیمت سکه برای پرداخت مهریه ارزش واقعی آن پرداخت شود. این کار را میتونید بکنید که!
ایشان فرموده اند : "پرداخت مهریه، موضوعی نیست که بخواهیم، قانون و چارچوب مشخصی تعیین بکنیم چرا که یک موضوع شخصی و خانوادگی است."

بسیار هم خوب ؛ اما لازم است در مسئله وصول و مطالبه مهریه هم به همین دلیل قانون گذار ورود نکند.

راه افتادن دنبال لافهای عاشقی جوانان و درست کردن هزارن مشکل برای جامعه ؛ عقلایی است ؟
زمانی امکان کاهش مهریه است که حقوق برابر در قانون به زن ها در مقابل مردها داده شود. با قوانین فعلی مهریه کم تنها باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای زنان می شود.
من بیش از 190 سکه پرداخت کردم ولی کماکان مجبور به پرداخت ماهیانه سکه به همسر سابق خود هستم. قانون در این مورد ابهامات بسیاری دارد. برای مثال من کارمند با توجه به دایر بودن حقوق میبایست کل 700 سکه مهریه را پرداخت نمایم ولی شخصی با شغل آزاد به دلیل نامشخص بودن درآمد از پرداخت بیش از 110 سکه معاف میباشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر