بازدید 22393

تأیید خبر «تابناک»: پناهی معاون ارزی بانک مرکزی شد

پس از روی کار آمدن عبدالناصر همتی در بانک مرکزی، گمانه زنی ها در مورد تغییرات پست های مختلف در این نهاد افزایش یافت. تابناک در گزارشی، مفصل به این موضوع پرداخت و اعلام کرد، به زودی غلامرضا پناهی، معاونت ارزی بانک مرکزی را در اختیار خواهد گرفت؛ این خبر امروز تأیید شد.
کد خبر: ۸۲۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 12 August 2018

تایید خبر تابناک: پناهی معاون ارزی بانک مرکزی شدپس از روی کار آمدن عبدالناصر همتی در بانک مرکزی گمانه زنی ها در مورد تغییرات پست های مختلف در این نهاد افزایش یافت. تابناک در گزارشی، مفصل به این موضوع پرداخت و اعلام کرد، به زودی غلامرضا پناهی، معاونت ارزی بانک مرکزی را در اختیار خواهد گرفت؛ این خبر امروز تأیید شد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در شانزده مرداد ماه سال گذشته بود که ولی الله سیف پس از آنکه از ماندن خود بر صندلی ریاست بانک مرکزی برای یک سال دیگر اطمینان حاصل کرد، دست به تغییراتی در این نهاد زد. وی پست حساس معاونت ارزی بانک مرکزی را از غلامعلی کامیاب با تجربه گرفت و آن را به سیداحمد عراقچی سپرد. غلامعلی کامیاب از هجدهم شهریور ماه 1392 مسئولیت معاونت ارزی بانک مرکزی را در دولت یازدهم بر عهده داشت و توانست در دوران حضور خود در این سمت، نوسان های ارزی ناشی از تحریم ها که از قبل به جا مانده بود را کنترل کند و آرامش را به بازار ارز بازگرداند.

سیداحمد عراقچی برادرزاده سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه طی خبری که در هفته گذشته منتشر شد، از این سمت کنار گذاشته شد و این اولین حمله عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به نوسانات بازار ارز بود. بعد از کنار رفتن سیداحمد عراقچی، وی بلافاصله بازداشت و این موضوع باعث شد، معاونت ارزی بانک مرکزی بیش از پیش رسانه ای شود.

قبل از کنار گذاشتن سیداحمد عراقچی از معاونت ارزی بانک مرکزی،  تابناک در گزارشی در نهم مرداد 1397 اعلام کرد که به احتمال بسیار، غلامرضا پناهی، عضو هیأت مدیره و معاون بین الملل و ارزی بانک ملی، جانشین وی خواهد شد. این خبر امروز تأیید شد.

غلامرضا پناهی که دارای کارشناسی ارشد مدیریت امور بانکی است در پنجم اسفند 1393 به دستور علی طیب نیا وزیر سابق اقتصاد از استان ایلام برای عضویت در هیأت مدیره بانک ملی به تهران فراخوانده شده بود، تا امروز به عنوان معاون ارزی و امور بین الملل بانک ملی مشغول به فعالیت بود.

تایید خبر تابناک: پناهی معاون ارزی بانک مرکزی شد

در کارنامه کاری غلامرضا پناهی، مواردی چون معاونت دایره اعتبارات شعبه ایلام، معاونت دایره امور فنی شعب اداره خارجه بانک ملی، کارشناس مالی اداره خارجه، معاونت اداره امور شعب شرق تهران، سرپرست اداره امور شعب مناطق آزاد، رئیس اداره کل خارجه، مدیر امور بین‌ الملل، معاون مدیر عامل بانک ملی در امور ارزی و بین ‌الملل و تدریس در مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی دیده می شود.

همچنین طبق گمانه زنی های تابناک پیش بینی می شود به زودی تغییرات دیگری به شرح زیر در برخی سمت های بانک مرکزی رخ دهد؛ کنار گذاشتن فرشاد حیدری از معاونت نظارت بانک مرکزی و جانشینی عبدالمهدی ارجمندنژاد مدیرکل مقررات مبارزه با پولشویی بانک مرکزی یا حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات به جای وی و قرار گرفتن دکتر ناصر شاهباز عضو هیأت مدیره بانک ملی و ذاکری، در سمت معاون اداری ـ مالی بانک مرکزی و مشاور رئیس کل (هر دوی این افراد سابقه همکاری با همتی در زمان تصدی مدیر عاملی بانک ملی را دارا بوده اند و عملکرد موفقی در کارنامه خود دارند).

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان