بازدید 14090
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

اگر ربیعی همه پشت پرده‌ها را افشا کند، از وی دفاع خواهیم کرد/ استیضاح ربیعی نتیجه شیطنت برخی از اعضای کابینه است

جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی، فردا چهاردهم مرداد در صحن علنی پارلمان برگزار می‌شود؛ بنابراین، قرار است صبح فردا، طرح استیضاح وزیر تعاون که روز چهارشنبه هفته گذشته با 40 امضا از سوی هیأت‌رئیسه پارلمان اعلام وصول‌ شده بود، از سوی نمایندگان در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۲۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 04 August 2018

جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی، فردا چهاردهم مرداد در صحن علنی پارلمان برگزار می‌شود؛ بنابراین، قرار است صبح فردا، طرح استیضاح وزیر تعاون که روز چهارشنبه هفته گذشته با 40 امضا از سوی هیأت‌رئیسه پارلمان اعلام وصول‌ شده بود، از سوی نمایندگان در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ اما موضوع استیضاح ربیعی در روزهای اخیر، یکی از جنجالی‌ترین موضوعات مربوط به پارلمان بود و بسیاری از نمایندگان مجلس بر این باورند که سلسله‌مراتب در این استیضاح رعایت نشده و برخی شیطنت‌ها و سیاسی‌کاری‌های بعضی از اعضای کابینه و نمایندگان مجلس باعث شده تا موضوع استیضاح ربیعی مطرح شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: اولویت کنونی ما برای تغییر در کابینه اقتصادی است و در حال حاضر اگر مشکلات اقتصادی در طبقه کارگر دیده می‌شود، باز هم مربوط به موضوع اقتصادی کلان کشور است، نه وزارت اقتصاد.

این نماینده مجلس گفت: در پنج ماه گذشته چندین بار از وزیر کار سؤال و استیضاح شده و واقعیت این است که مجلس هم از صحبت‌های وزیر قانع شد, اما طرح دوباره این موضوع داستان دیگری دارد و شائبه‌های زیادی را ایجاد کرده است.

ما وزرای دیگری داشتیم که جلوتر از وی در نوبت استیضاح بودند و مشخص نیست چگونه شده است که وزیر کار یک‌باره از ته لیست به مجلس آمده و ‌به ‌نوبت اول رسیده است، از این‌ها مهم‌تر این که اصلاً موضوع استیضاح ربیعی در کمیسیون مطرح نشده و کمیسیون تخصصی در مورد این موضوع اظهارنظر نکرده است.

این نماینده افزود: الآن ما اصرار داریم که روال قانونی در این مورد طی و شائبه‌هایی هم که در این مورد وجود دارد، باید رفع شود. به نظر من ربیعی باید به مجلس بیاید و شجاعانه همه پشت پرده‌های استیضاح را افشا کند، متأسفانه از سوی بخش‌های دیگر دولت شیطنت‌هایی می‌کنند که این وزیر استیضاح شود.

وی افزود: مهم‌ترین ابهام این طرح آن است که چطور یک استیضاح بدون طرح و بررسی در کمیسیون تخصصی و اعلام نظر نمایندگان آن کمیسیون در صحن علنی اعلام وصول می‌شود؟ این از جمله نقاط مهم ابهام در خصوص این استیضاح است که شائبه فشار به هیأت‌رئیسه بابت اعلام وصول آن را جدی می‌کند.

مجموعه این دست ابهامات است که یا ابزارهای نظارتی مجلس را ناکارآمد و بدون بازده می‌کند یا اگر بازدهی برای آن‌ها باقی بگذارد، در چارچوب مناقشات و منافع سیاسی و جناحی قابل‌طبقه‌بندی است، نه در کلیت منافع عمومی جامعه و در راستای اجرای دقیق‌تر قانون.

جعفرزاده ادامه داد: ما اکنون در شرایطی خاص و فوق‌العاده به استقبال استیضاح وزیر کار و سؤال از رئیس‌جمهوری می‌رویم. هر دوی این طرح‌ها و به ویژه سؤال از رئیس‌جمهوری بدون توجه به فضای عمومی کشور می‌توانند مهم و قابل‌تأمل باشند که درواقع شرایط عمومی کشور اهمیت آن‌ها را دوچندان می‌کند.

وی افزود: به نظر من، خود وزیر باید بیاید و همه این ماجراها را به نمایندگان و مردم در صحن علنی و از پشت میز خطابه مجلس اعلام کند، و بگوید که برای دفاع از وزارت خانه و سازمانی که در آن هست چقدر هزینه پرداخت کرده است، بگوید که چه شیطنت‌هایی شده و چه کسانی دارند این بازی را مدیریت می‌کنند. اگر ربیعی بیاید و مماشات کند و حقایق را نگوید، ما کمک می‌کنیم که استیضاح به نتیجه برسد؛ اما وی باید حقایق را بگوید، در این صورت ما هم تا پایان خواهیم ایستاد و از حق وزیر دفاع خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۳
این مسایل برای اغلب وزرا وجود دارد. بده و بستان ... !
مجلس شرق را گرفته غرب را می زند . مملکتی در طول تاریخ سراغ دارید که نمایندگانش اینهمه پرت باشد.?
پشت پرده ها بجای میلیون ها رای دهنده برای کشور تصمیم میگیرند. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
باز هم معامله و بده بستان ، در حالی که مردم دارند نفس های آخر را می کشند . خسته نباشید !!!
سربسته عرض میشود امان از وزارت بهداشت و طرح مخرب و پرهزینه باصطلاح تحول سلامتش
این سرگرمی ها آب و نون برای سفره خالی این مردم نمیشه
نمایندگان نمی توانند گره گشا باشند
نماینده ها به دنبال ساختن کلاهی از منو نمایندگی برای خود و نسلهایشان هستند
مردم تا زمانی که این اقایون واقازاده هاشون در راس امورند این وضع عوض نخواهد شد و بهترین طرح های روز دنیا هم جواب نخواهد داد چون مشکل اصلی دقیقا خود همین مسولینند .
دوستان در مجلس ما طرحی تصویب شده که 9 درصد از حقوق کارگران باید به خزانه ریخته شود تا وزارت بهداشت با آن کارانه پزشکان را بدهد. به همین دلیل است که وزیر پزشک با نمایندگانی که کاسب کار هستند دست به یکی کردند و می خواهند وزیر کارگرها را استیضاح کنند.
نمایندگان با این استیضاخ ها می خواهد سر مردم را گرم کند .خودشان می دانند هیچ کاره اند و به فرمان کاسبان تحریم ملت را نابود کردهاند.
اگر بخواهیم حق بگیم همه وزرا جزو کشاورزی باید تغییر کنند و البته وزیر ارتباطات هم خوبهست
آقای ربیعی کاره ای نیست مشکل گرانی تعدی به قانون اساسی وحذف ملت از مدیریت کشوراست کسانی که هیچ کار عملی درعمرشان نکرده اند نمیتوانند کشور را بگردانند مگر در8سال جنگ چه شکلی کشوراداره شد اکنون آن وزیران را فتنه گر میدانند و دزدان و مختلسین فعلی را رها کرده ایم بایستی کارهای مزخرف و خرج تراشیهای نهادهای بی خاصیت را حذف کنیم ای ذی نفوذان به داد کشور برسید
اینکه وزارته ، حتی پست ریاست جمهوری هم بود نمیارزید بخاطرش پاشنه کفشایت را ور بکشی به قصد عزیمت به مجلس !!
برخی نمايندگان در حاليکه اکثراً تخصص در کميسيونها و امور اجرايي و علمي مربوطه ندارند فقط با حاشيه و فرافکني و لابيگري کار خودشان را پيش مي برند ملت بايد آگاه باشند نمايندگان تاکنون کاري خاص به نفع ملت انجام نداده اند و فقط دنبال منافع خود و هم مرامهاشون هستند.
این بگم بگم ها و بگو بگو هاتون زندگی مردم رو ویران کرد.
پزشکان مخالف ربیعی هستن چون بهشون باج نمیده. لابی ثروت تونسته تو یه سال سه بار این بنده خدا رو استیضاح کنه.
انشاا...استیضاح بطحایی
بخدا اگر این استیضاح کننده ها به فکر مردم باشند . کاسبان تحریم پدر این ملت را درآوردند .
پشت پرده استیًاح وزیر بهداشت بی برنامه است که با اجرای طرح تحول جیب پزشکان منابع و خزانه دولت را خالی و به جیب یک عده پزشک ریخت و انها هم با اون پول در خارج سرمایه گذاری کردند چرا روند خروج ارز از کشور در سالهای ۹۴ به بعد چنین شیب افز ایشی داشته است .الان هم می خوان منابع صندوق تامین اجتماعی رو به وزارت بهداشت منتقل کنند .لطفا نگذارید حقوق کارگران و حق بیمه که مال کارگران است پایمال شود .
جناب وزیر محترم چرا الباقی حقوق فروردین و اردیبهشت مستمری بگیران را پرداخت نمیکنید/؟؟؟؟
به حال ای مردم بیچاره باید گریه کرد چرا که هر کسی می خواد بی کفایتیش رو یک جور لاپوشونی کنه به اسم پشت پرده و شیطنت و غیره.بگه واقعا چه کار مثبتی تو این چند ساله کرده؟
همه جا مافیا
کاش ربیعی پشت پرده رانت خواران سواستفاده گری را هم افشا کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل