بازدید 17956

نتیجه یک هفته فراخوان ضد انقلاب

مسئولان بی اعتنایی مردم به فراخوان ضد انقلاب را به حساب نبود مشکل نگذارند
کد خبر: ۸۲۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱ 04 August 2018

به رغم تجمعات پراکنده در چند شهر که برخلاف فراخوان های جریان های خارج نشین، در ظهر پنج شنبه انجام شد، دعوت آشوب طلبان برای حضور مردم در خیابان ها که برای ساعات پایانی پنج شنبه بود در شهرهای مختلف با پاسخ منفی مردم روبه رو شد.

به گزارش روزنامه خراسان، در یک هفته گذشته شبکه ها و کانال های تلگرامی متعددی از مردم دعوت کرده بودند که پنج شنبه شب به خیابان ها بیایند و شعارهای تند سر دهند.

در این دعوت البته شبکه های فارسی زبان مانند من و تو، بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و ایران اینترنشنال نیز سهم مجزایی داشتند و به روش های مختلف از جمله به بهانه بازنشر اتفاقات فضای مجازی تلاش می کردند آن چه را که «فراخوان برای تظاهرات» در ساعات ابتدایی شامگاه پنج شنبه 11 مرداد می نامیدند، در رسانه های خود منتشر کنند. با این حال پنج شنبه شب به جز دو منطقه گهردشت کرج و شاپور اصفهان (که یک منطقه صنعتی و کارگاهی است)، در نقاط دیگر اجتماعی نسبتا گسترده شکل نگرفت. اما ظهر پنج شنبه در برخی شهرها تجمع های گوناگونی شکل گرفت که به سرعت به پایان رسید.

در عین حال ظهر پنج شنبه در چند شهر تجمعات چند ده نفره ای برگزار شد که به سرعت به پایان رسید. این تجمعات براساس دعوت های پراکنده ای بود که در فضای مجازی منتشر می‌شد. مشهد و میدان شهدای این شهر یکی ازمکان هایی بود که در روز پنج شنبه شاهد اجتماع معترضان به وضعیت اقتصادی بود. تعداد تجمع کنندگان در این میدان حدود 100 نفر به نظر می رسید.

به گزارش خبرنگار خراسان شعارهای تند علیه روحانیت و همچنین برخی شعارهای ساختارشکنانه علیه مسئولان از نخستین شعارهایی بود که در میدان شهدای مشهد سرداده شد. سپس در کنار شعارهای رادیکال که توسط حلقه ای حدود 10 تا 20 نفره تکرار می شد، شعار مرگ بر گرانی هم از سوی بقیه جمعیت تکرار می شد. در مجموع در کمتر از یک ساعت جمعیت چند ده نفره حاضر کاملاً متفرق شدند و میدان شهدا به وضعیت عادی خود برگشت.

فرمانده سپاه استان پای درد دل مردم نشست

نکته جالب در تجمع مشهد، حضور سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) در بین معترضان بود که پای صحبت مردم گلایه مند از مشکلات معیشتی نشست. به گزارش فارس حضور این مقام نظامی در بین معترضان و شنیدن مشکلات مردم، می تواند الگویی از رفتار مسئولان در برابر مشکلات مردم باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس نیز در توئیتی ضمن انتشار تصویر سردار نظری در میدان شهدای مشهد نوشت: «حضور فرمانده سپاه خراسان رضوی در تجمع مردم ابتکار عمل کم سابقه و قابل تحسینی است؛ از کم و کیف آن خبر ندارم، اما خوب است مسئولان دیگر الگو بگیرند و صدای مردم را از نزدیک بشنوند.» به گفته نوروزیان معاون سیاسی استاندار خراسان با وجود تلاش های دشمن هیچ تجمعی در شهرهای خراسان رضوی برگزار نشد. وی افزود: در عین حال چند نفر که مشکوک به تلاش برای انجام اقدامات غیر قانونی در این زمینه بودند در مشهد توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.به گزارش فارس در تهران هم پنج شنبه شب تجمع معدودی در محدوده چهارراه ولی عصر برگزار شد که چند دسته 20 نفره را شامل می شد.

بنا بر این گزارش هر چند ترافیک پنج شنبه شب تهران از چهارراه ولی عصر تا میدان فردوسی کشیده شده بود، اما دامنه جمعیت تنها در گوشه ای از چهارراه ولی عصر جمع شد. این خبرگزاری در گزارشی درباره حضور برخی لیدرها در تجمع تهران، می نویسد: «10 نفر که جمع شدند دختر لیدر جمعیت شروع کرد به شعار دادن. شعار اول این بود: ایرانی می‌میرد، ذلت نمی پذیرد. همراهی برخی را که دید شعار دوم شد مرگ بر دیکتاتور و شعار سوم تندتر.» فارس در پایان گزارش خود با اشاره به اعتراض یک جوان عبوری به کسانی که شعار می دادند نوشت: این تجمع در نهایت در ساعت 22 پنج شنبه به پایان رسید.

تجمع حدود 200 نفر در شیراز

در شهر شیراز که بر اساس فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، تعداد نسبتاً بیشتری از مشهد و اصفهان حضور داشتند، تجمع از چهار راه زند آغاز شد. به گزارش ایسنا، تعداد حاضران در این تجمع حدود 200 نفر بود. به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان که در پی فراخوان مطرح شده در شبکه های اجتماعی و کانال های معاند نظام در این مکان گردهم آمدند، بیشتر شعارهای ساختارشکنانه سر می دادند؛ هرچند در فراخوان ها، هدف از تجمع اعتراض به گرانی بیان شده بود. تجمع شیراز مانند اتفاقات مشهد و اصفهان قبل از ساعت 13:30 ظهر به پایان رسید؛ همچنین حوالی ساعت ۱۲ ظهر پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور، کوشید تا تجمع‌کنندگان را که شمار آنان بیشتر شده بود، پراکنده کند.

بنا بر گزارش ایرنا در تجمع پنج شنبه درگیری هایی نیز بین برخی حاضران و عوامل انتظامی صورت گرفت، اما نماینده شیراز دراین باره گفت: تعدادی از مردم پنج شنبه در شیراز جمع شدند و شعارهایی هم دادند اما کسی دستگیر نشد و رفتارهای نیروی انتظامی جنبه کنترلی داشت. خیابان ملاصدرای شیراز سه شنبه هفته گذشته هم صحنه تجمع عده ای بود که به گفته هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیشتر شعارهای آن ها ساختارشکنانه بود و شعارهای اندکی در اعتراض به گرانی سر داده شد.همچنین در ضلع شرقی میدان اصلی منطقه صنعتی امیرکبیر اصفهان عده ای برای سومین روز اقدام به تجمع غیر قانونی و محدود کردند که پلیس با اعلام هشدارهایی از طریق بلندگو مانع از گسترش این تجمع شد. مغازه های اطراف میدان امیر کبیر که بیشتر تعمیرگاه و قطعه فروشی و دفاتر حمل و نقل است به حالت تعطیل درآمدند. در دو روز گذشته نیز جمعی از کسبه و صنعتگران شهرک صنعتی امیر کبیر اصفهان با حضور در خیابان امیرکبیر در شمال این کلان شهر خواستار حل مشکلات صنفی خود شدند. بر اساس فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، آتش زدن چند لاستیک و سطل زباله و همچنین سر دادن شعارهایی علیه مسئولان کشور از جمله اتفاقات رخ داده در این تجمع بود.

تلاش ناکام در کرج برای آتش زدن مسجد

در کرج هم تلاش افراد ناشناس برای به آتش کشیدن مسجد الرحمن در منطقه رجایی شهر با هوشیاری مردم و نیروهای انتظامی ناکام ماند. به گفته یک شاهد عینی این عده در ابتدا اقدام به شکستن شیشه های مسجد کردند و پس از آن تلاش آن ها برای به آتش کشیدن مسجد بی نتیجه ماند. به گزارش ایرنا فلکه اول رجایی شهر کرج شاهد برپایی تجمع عده ای بود که هدف آن را اعتراض به شرایط اقتصادی اعلام می کردند، اما در این بین عده ای با حرکت به سمت این مسجد قصد به آتش کشیدن آن را داشتند که موفق به این کار نشدند.تجمعات شهرهای مختلف به ویژه اغتشاشات اصفهان و کرج که با چند مورد آتش سوزی همراه بود، بازتاب گسترده ای در رسانه های منافقان داشت. همزمان مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین به همراه رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران در توئیت های جداگانه‌ای از ناآرامی های روزهای اخیر حمایت کردند.

در ظهر پنج شنبه ساری، نجف آباد اصفهان، شاهین شهر و اراک نیز شاهد صحنه تجمعات چند ده نفره ای بود که به رغم سر دادن شعارهای ساختارشکنانه بدون اتفاق خاصی به پایان رسید. در مقابل در برخی شهرها مانند تبریز، اردبیل، ارومیه، استان های غربی و دیگر مناطق کشور به رغم همه تلاش های جریان ضدانقلاب، هیچ تجمعی برگزار نشد که این موضوع انتقاد شدید کاربران سلطنت طلب را در توئیتر برانگیخت. از جمله در یکی از توئیت‌ها که برای تحریک مردم تبریز نوشته شده، آمده بود: «درود بر همه اقوام ایرانی به‌جز تبریز» همچنین فردی دیگر نوشت: «کوروش آسوده بخواب، تبریز هم خواب است!» در اهواز هم به رغم فراخوان های گسترده، تجمعی شکل نگرفت.

وزیر کشور: فکر می‌کنند ۵۰ تا ۲۰۰ نفر در یک جا جمع بشوند، اوضاع کشور به هم می خورد

وزیر کشور با یادآوری این که تلاش دشمن برای ایجاد تنش های اجتماعی است، گفت: فکر می‌کنند این موضوع می‌تواند در ایران اثرگذار باشد، آن ها فکر می‌کنند ۵۰ تا ۲۰۰ نفر در یک جا جمع بشوند اوضاع داخل کشور به هم می خورد. بعد آمدند در کشوری جلسه گذاشتند که بعد از این نظام چه کسی را بیاورند سرکار، در آن جلسه ۹۴ گروه آمدند و جالب آن که همه خود را به عنوان جایگزین نظام معرفی کردند، از منافقان تروریست که صدها قتل کردند گرفته تا بقیه گروه های چند نفره فرسوده و مرتجع خود را جانشین مناسب می دانستند، اما آن ها بدانند از این خبرها نیست این ملت چهل سال مقاومت و ایستادگی نکرد تا چند مزدور و تروریست و خودفروخته برای آن ها تصمیم بگیرند.

مسئولان صدای «صبر» و «نجابت» مردم را بشنوند

امیرحسین یزدان پناه- پس از یک هفته دعوت های متعدد از سوی رسانه های بیگانه برای تظاهرات علیه نظام، به جز برخی تجمعات محدود با حضور اندک افراد، مردم به این رسانه ها وقعی نگذاشتند. این درحالی است که در یک هفته اخیر تقریبا تمام ظرفیت های رسانه های فارسی زبان خارج نشین اعم از کانال های تلگرامی و دیگر شبکه های اجتماعی و نیز رادیو و تلویزیون های معاند پای کار فراخوان برای روز پنج شنبه آمده بودند. با این حال هیچ کس ابدا نباید و حق ندارد تصور کند که نجابت مردم ایران به این معناست که به شرایط کنونی اقتصاد کشور و معیشت خود انتقاد و اعتراض ندارند. هرکس در میان مسئولان هر سه قوه چنین خطایی در محاسبات خود انجام دهد و خود را به خواب خرگوشی بزند، به قانون اساسی که ثمره خون ده ها هزار شهید است- اگر عامدانه باشد- خیانت کرده و باید با او قاطعانه برخورد شود و اگر این خواب خرگوشی جاهلانه باشد در مسئولیتش کوتاهی کرده و باید کنار گذاشته شود.

مردم نجیب ایران در ماه های اخیر بارها و بارها دیده اند که فراخوان تظاهراتِ به اصطلاح «اعتراضی» از سوی کسانی منتشر می شود که اکنون دیگر سرخط آن ها به تروریست های منافقین تحت حمایت کاخ سفید و صهیونیست ها می رسد که دست آن ها به خون زنان و مردان بیگناه ایرانی آلوده است. چه این که اصولا همین تلاش های مذبوحانه و فراخوان های براندازانه و شعارهای ساختارشکنانه و اغتشاشات نامرتبط با مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است که بعضا باعث شده مسیرهای قانونی برای اعتراضات مدنی مردم به مشکلات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی و ... بسته شود، از ترس این که مبادا تروریست های آموزش دیده منافقین یا دیگرگروهک های تروریستی تجزیه طلب در بین مردم نفوذ کنند و فضای اعتراض مدنی را به سوی تخریب اموال عمومی، درگیری مسلحانه، کشتار مردم بیگناه و نیروهای انتظامی و ... بکشانند. حتی نشانه هایی از تلاش برای ایجاد جنگ داخلی در ایران به خوبی دیده می شود و به تازگی نیز وزارت اطلاعات یک محموله کلان سلاح و مهمات نیمه سنگین جنگی متعلق به گروه های ضدانقلاب را در عمق کویر شرق کشور کشف کرد که به خوبی نشان دهنده پشت پرده های خطرناک فراخوان های ضد انقلاب در فضای مجازی و رسانه های بیگانه است. با این حال، این مردم شریف ایران هستند که با درک حساسیت های کنونی و با وجود آن که این روزها بیش از هر زمان دیگر تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی هستند و برخی حتی از تامین مایحتاج روزمره خود ناتوان شده اند، اما صبورانه و نجیبانه، به فراخوان های ضد انقلاب وقعی نمی گذارند تا تیر ضد انقلاب به سنگ بخورد بلکه مسئولان صدای این «صبر» و «نجابت» آن ها را بشنوند و مانند سال های اول انقلاب اسلامی آستین همت بالا بزنند و از هیچ مجاهدتی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و نیز مقابله قاطع و فوری با فسادهای اقتصادی و اداری و ... دریغ نکنند که این مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی