بازدید 20607

روایت‌تصویری؛مذاکره‌بدون‌پیش‌شرط‌ترامپ‌در‌۴۸‌ساعت

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا ادعا کرد آماده است «بدون هیچ‌پیش‌شرطی» با مقام‌های ایران دیدار کند. این خبر واکنش های مختلفی در پی داشت.
کد خبر: ۸۲۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 01 August 2018

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا ادعا کرد آماده است «بدون هیچ‌پیش‌شرطی» با مقام‌های ایران دیدار کند. این پاسخ او به یک خبرنگار ایتالیایی واکنش های مختلف داخلی و خارجی در پی داشت و برای مقطعی بازار ارز ایران را تحت تاثیر قرار داد.

روایت تصویری؛مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ در ۴۸ ساعت

رئیس‌جمهور آمریکا در در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند گفت: «من آماده‌ام با هر کسی دیدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.»


روایت تصویری؛مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ در ۴۸ ساعت

در حالی که دونالد ترامپ، ساعاتی پیش از تمایل واشنگتن برای انجام مذاکرات «بدون پیش‌شرط» با ایران سخن گفته بود، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اولین، اما و اگر‌ها را برای آغاز چنین مذاکراتی مطرح کرد. پمپئو گفت: در صورتی رییس‌جمهور با ایرانی‌ها پای میز مذاکره خواهد نشست که ایرانی‌ها تعهد به اعمال تغییرات در نحوه رفتار با مردم این کشور را نشان دهند، از رفتار بد خود بکاهند و بتوانند بپذیرند که وارد توافقی هسته‌ای شوند که در عمل مانع اشاعه [تسلیحاتی]شود.


روایت تصویری؛مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ در ۴۸ ساعت

حمید ابوطالبی مشاور رییس‌جمهوری ایران در اولین واکنش به این اتفاق در صفحه توئیتر خود نوشت: احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها، و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است.


روایت تصویری؛مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ در ۴۸ ساعت

سخنگوی وزارت خارجه ایران به عنوان واکنش رسمی ایران به پیشنهاد مذاکره بدون شرط گفت: باید ببینیم آیا رئیس‌جمهور آمریکا بعد از سرخوردگی از لفاظی‌های بی‌حاصل، با تغییر ادبیات خود تصمیم گرفته است دست از زبان تهدید علیه مردم ایران بردارد؟؛ گرچه اظهارات بعدی وزیر خارجه آمریکا که بلافاصله بعد از صحبت‌های آقای ترامپ بیان شد، نشان سردرگمی و آشفتگی در سیاست خارجی آمریکا است.


روایت تصویری؛مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ در ۴۸ ساعت

محمدجواد ظریف در پاسخ به آمادگی ترامپ برای دیدار و گفتگو در توییتر نوشت: ایران و آمریکا دو سال مذاکره کردند و به توافق #برجام رسیدند؛ آمریکا مقصر خروج است. تهدید کارساز نیست؛ احترام برای ایرانیان و تعهدات را امتحان کنید


روایت تصویری؛مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ در ۴۸ ساعت

سردار جعفری فرمانده سپاه نیز در واکنش به سخنان ترامپ در نامه‌ای نوشت: شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از شما درخواست ملاقات کنند یا اجازه ملاقات با شما را از ملتشان دریافت نمایند. هرگز چنین روزی را نخواهید دید. همچنان در کاخ سیاهتان بنشینید و در توهم ملاقات با مقامات ایرانی بمانید، و بدانید این یک آرزویی است که تا پایان دوران ریاست جمهوری‌تان با شما همراه خواهد ماند و حتی رؤسای جمهوری بعدی آمریکا هم آن را نخواهند دید.


روایت تصویری؛مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ در ۴۸ ساعت

در اولین ساعات گشایش بازار ارز و سکه پس از مطرح شدن امکان مذاکره بدون پیش شرط با ایران توسط ترامپ، این خبر بلافاصله در شبکه‌های خبری دنیا و البته ایران مخابره شد و در پی آن در کانال‌های تلگرامی خرید و فروش ارز و سکه، فروشنده‌ها زیاد شدند. افزایش تعداد فروشنده‌های طلا و ارز موجب شد تا سیر نزولی قیمت‌ها از همان دیشب آغاز شود و امروز هم ادامه داشته باشد. اعلام خبر‌های مثبت توانست اثر خوبی در بازار‌های ارز و سکه بگذارد و به دنبال آن، قیمتی‌هایی که در چند روز گذشته افسارگسیخته بالا می‌رفتند به یکباره نزولی شدند.


روایت تصویری؛مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ در ۴۸ ساعت

سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در واکنش به پیشنهاد ترامپ برای ملاقات با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: به نظر می‌رسد آقای ترامپ عاشق ملاقات برای ملاقات است و به نتایج ملاقات‌های خود و سخنان متناقض خویش چندان نمی‌اندیشد. وی افزود: ما با توجه به تجربه تلخی که از مذاکره با آمریکا و نقض مکرر تعهدات دولت مردان آن داشته‌ایم طبیعی است که ارزشی برای پیشنهاد وی قائل نباشیم.


روایت تصویری؛مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ در ۴۸ ساعت

ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر آمادگی او برای دیدار «بدون پیش‌شرط با ایران» واکنش طعنه‌آمیز مذاکره‌کننده ارشد واشنگتن در گفت‌و‌‎گو‌های برجام را به دنبال داشت. «وندی شرمن» که از زمان آغاز به کار دولت دونالد ترامپ، منتقد مواضع سیاست خارجی دولت او به ویژه در زمینه ایران و برجام بوده، به اظهارنظر او مبنی بر آمادگی‌اش برای دیدار بدون پیش شرط با ایران واکنش نشان داد و تصریح کرد: «آقای رئیس‌جمهور، شاید ایران یک پیش‌شرط داشته باشد».


روایت تصویری؛مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ در ۴۸ ساعت

«حجت السلام و السلمین ناطق نوری» روز سه شنبه درباره پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با جمهوری اسلامی ایران گفت: مسئولان ذیربط باید با تدبیر و درایت موضوع را رصد کنند. در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار بگیرد و نهایتا با توجه به موخراتی که شاید داشته باشد ببینند چگونه عمل کنند. نباید همین طوری این پیشنهاد را رد کنیم که بگویند ایران به دنبال خشونت و جنگ است و متهم نشویم از این طرف هم ذوق زده نشویم باید به عنوان یک موضوع از طریق مسئولان ذیربط مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و بعد تصمیم گیری شود.


برای خواندن خبرها و تحلیلهای بیشتر درباره سوژه روز تابناک «آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران»  اینجا را کلیک کنید.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۲۲
نظامیان باید در فرمان سیاسیون باشند ولی در ایران بلعکسه
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
چون سياسيون كارشان را درست انجام نميدهند عزيز من. مارا از شر سياسيون بى لياقت خدا حفظ كند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
شاید سیاسیون کارشان را درست انجام ندهند ولی حداقل قابل انتقاد هستند نمونه اش این سایتهای خبری که نظرات مردم و انتقادات تند به روحانی را منتشر میکنند ولی زیر نظرات سرداران هیچ نظری منتشر نمیشود یعنی غیر قابل نقد ن
خدا هرچی نفوذی هست لنعت کنه که بخاطر مقاصد سیاسی هر بلایی سر مردم میارن ولی معلوم نیست چرا ارز کره شمالی سقوط نکرد چون مفسد نداره چون مثل ایران به دلار وابسته نیست با یوانارزهای دیگه کار میکنن ولی نفوذی ها نمیذارن خب دلار که ارزون تر نمیشه فوقش بشه نه تومن خب بعد دوسه سال که برجام دیگه ای درست بشه و دولت بعدی امریکا بیاد دلار میکنن پنجاه همین جور هم تحریم هم کشور درگیر مذاکره میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
کره شمالی دیکتاتوری محظه نقدینگی وجود نداره که ارزش پولشون سقوط کنه اقتصاد ندارن همه چیز در اختیار کیم جون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
. مجید دیکتاتوری محض
محظ نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
محض دلبندم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
در مورد کره شمالی دلار 100 تا بود شد 900
هرجا مردمش غربگرا باشند بی شک سقوط خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
تا امثال تورو در کشور داریم نیاز به دشمن نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
آره دیگه مثلا مرذم بدبخت کره جنوبی که آرزوی زندگی مردم کره شمالی رو دارند و چقدربه زندگی اونا حسرت می خورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
هرجا مردمش تعامل گرا باشند بی شک پیشرفت خواهد کرد .
مهم نیست که با ترامپ مذاکره می کنید یا نه . مهم بهبود اوضاع اقتصادی و پیشگیری از کاهش ارزش پول است . حالا از هر طریق که ممکن است .
شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از شما درخواست ملاقات کنند یا اجازه ملاقات با شما را از ملتشان دریافت نمایند. یعنی چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
یعنی اینکه منم جزوی از مردم هستم و اونا به منم رای دادن که از طرفشون حرف بزنم
من به عنوان یک ایرانی مشتاق مذاکره و رابطه با آمریکا به دولت قانونی خودم اجازه میدم بره با آمریکا مذاکره کرده و رابطه در چهار چوب احترام متقابل برقرار کنه نه مثل رابطه تحقیر و توهین آمیز مثل چین و روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
سلام مامی دانیم شیطان سعی در نابودی ماست ولی .... رابطه با آمریکا یعنی تسلیم شیطان شدن
هرکه به ملت خدمت می کند خداتاییدش کند. هرکه خیانت خدا رسوا ذلیل بگرداند
آقاى ناطق شما اطفا استراحت بفرماييد.
این ترامپ پایداری روحی روانی نداره ولی خوب مذاکره ضرر نداره چون الان توپ رو انداختن تو زمین ایران و باید این موضوع عاقلانه و نه از سر احساس بررسی بشه
منم اجازه میدم سردار جعفری. مذاکره ربطی به تسلیم شدن نداره. میشه از موضع قدرت مذاکره کرد. نهایتا اگر موافقتی حاصل نشد، عدم تفاهمه نه عدم مذاکره
نتیجه مذاکره با اوبامارو دیدیم چی شد اون که یه ذره مثلا انسان بود اخه مذاکره با این گانگستر گاو چرون چه فایده ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار