بازدید 12811
۲

ناگفته‌های جمشیدمشایخی و پسرش دربیمارستان

کد خبر: ۸۱۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶ 25 July 2018

هنوز هم وقتی پای صحبت‌های او می‌نشینی و از حالش می‌پرسی، احساس می‌کنی هیچ دردی ندارد. مانند رضا خوشنویس «هزاردستان» آرام، دقیق و دلسوز و مانند کمال‌الملک استوار و با صلابت برایت حرف می‌زند.

به گزارش ایسنا، سه‌شنبه ۲مردادماه در یکی از عصرهای گرم تابستان به عیادت جمشید مشایخی، از هنرمندان پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که نزدیک به سه هفته است در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی سختی هم قرار گرفت، رفتیم.

در آی‌سی‌یو بیمارستان بستری است اما به نظر می‌رسید حالش خوب است. از او خواستم تا این بار خودش با مردم و هنرمندانی که این مدت جویای حالش بوده‌اند، حرف بزند و بگوید که حالش خوب است و از دردی که به گفته خودش با دعای مردم بهبود یافته است سخن بگوید، دوربین موبایل را به سمتش گرفتم تا تصویر او را هم ثبت کنم. بدون معطلی گفت:

"به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد

من چند ماهی است که دچار انواع و اقسام بیماری‌ها شده ام و حدود ۸ ماه است که به بیمارستان رفت وآمد دارم. من به پزشکانم و همچنین مهرتاش مهدوی که به موقع مرا به بیمارستان رساند، بدهکارم زیرا که زحمت بسیاری برای من کشیده‌اند. آخرین عمل جراحی که بر روی من انجام شد، بسیار سنگین و سخت بود و درد زیادی کشیدم اما می‌توانم بگویم لطف و محبت مردم و همچنین دعای آنها و آمدنشان به اینجا برای عیادت من باعث شد که بر روال بهبود حال من اثر مثبت داشته باشد. تشکر می‌کنم از همه هنرمندان و هموطنان عزیزم که به من لطف دارند و از خداوند خواسته‌اند که سلامت را به من بازگرداند. من نیز از خداوند می‌خواهم که به آنها سلامتی عنایت کند."

سپس از او درباره مشکلات هنرمندان، مخصوصا پیشکسوتان عرصه سینما و تئاتر پرسیدم که پاسخ داد: تعداد زیادی از هنرمندان ما که واقعا در عرصه هنر وجودشان شناخته شده است، بیکارند دلیل آن هم این است که همه‌جا باند بازی شده است متاسفانه شرایطی هم ایجاد شده است که انتقادی که سازنده باشد هم نمی‌توانیم داشته باشیم. بگذارید از من دلخور شوند، من هنر را رها میکنم و می‌روم اما واقعا خیلی از بچه‌ها الان بیکار هستند. زیبایی ظاهری نمی‌تواند تنها دلیل موفقیت باشد و الان زمانی است که باید جوانانی که کار بلد هستند دور هم جمع شوند و با هم همکاری کنند تا بتوانند این ممکلت و هنرش را به جهانیان نشان دهند. فقط باید حواسمان باشد که مشکلات را به گردن جوانان یا پیشکسوتان نیندازیم زیرا که همه ممکن است دچار خطا و اشتباه شوند. من وظیفه دارم این حرف‌ها را بزنم تا شاید کسانی پیدا شوند که این حرف‌ها را بشنوند و ترتیب اثر دهند.

این هنرمند پیشکسوت درباره تصمیم خانه سینما که امسال با توجه به شرایط اقتصادی موجود قرار است جشنی به دور از هزینه‌های رایج آن برگزار کند، بیان کرد: ما نوکر مردم هستیم و برای آنها کار می‌کنیم. وقتی مردم گرفتار هستند صرف هزینه‌های بسیار برای برگزاری یک جشن کار پسندیده‌ای نیست و تصمیم درستی بوده و وقتی شنیدم شاد شدم.

بعد از پرسیدن همین چند سئوال و دقایقی هر چند اندک نشستن پای صحبت‌های هنرمندی که در بیش از ۹۰ فیلم سینمایی و ۵۰ سریال را بازی کرده است، به گفت‌وگو با سام مشایخی، پسر این هنرمند نشستیم و از شرایط بیمه هنرمندان پیشکسوت تا حاشیه‌های انتشار عکسی در شبکه‌ها مجازی گفت‌وگو کردیم.

جمشید مشایخی در این مدت یعنی از حدود نیمه تیرماه که در بیمارستان بستری شد و سپس تحت عمل جراحی سختی هم قرار گرفت، هنرمندان و مسئولین بسیاری برای عیادت از او به بیمارستان آمدند. این ملاقات‌ها خیلی هم بی‌حاشیه نماند. برخی از کسانی که برای ملاقات جمشید مشایخی به بیمارستان رفته بودند، عکس‌شان با این هنرمند پیشکسوت را در بیمارستان در شبکه‌های مجازی گذاشتند و به همه گفتند چه کرده‌اند و البته در این میان برخی هم چنین نکردند که تعدادشان هم کم نیست.

در ابتدای گفت‌وگو سام مشایخی فرزند جمشید مشایخی از برخورد چند تن از هنرمندانی که عکس پدرش را در حالت نه چندان مناسبی منتشر کردند، انتقاد کرد و گفت: ما مخالف حضور هنرمندان در بیمارستان برای عیادت از پدر نیستیم. بلکه به شدت موافق آن هستیم زیرا که وقتی این هنرمندان به خصوص جوان‌ها به دیدن پدر می‌آیند، بسیار خوشحال می‌شود و حتی به گفته خودش بر روند درمانش هم تاثیر مثبت گذاشته است. اما بحث اینجاست که آیا واقعا عیادت از بیمار زمان ندارد؟

او ادامه داد: همه این هنرمندانی که تاکنون برای عیادت از پدر آمده‌اند مانند خواهران و برادران من بوده و برایم عزیز هستند، با این حال وقتی شرایط را برای حضور آنها مهیا کرده‌ایم و پذیرای آنها هستیم، توقعی هم از آنان داریم که شرایط پدر را درک کنند و با انتشار این چنین عکس‌هایی باعث نگرانی بیشتر نشوند. من منظورم عکس خاصی است که احتمالا همه آن را دیده‌اند و می‌دانم تا زمانی که عمر داشته باشم و آن عکس را ببینم حالم بد می‌شود و دلگیر می‌شوم وگرنه دیگر عکس‌ها عالی است و اگر باز هم کسی می‌خواهد برای عیادت بیاید قدمش بر چشم ما جای دارد و می‌دانیم که ملاقات کردن از بیماری در بیمارستان کاری دلی است و نه اجباری.

فرزند جمشید مشایخی با اشاره به شرایط بیمه درمانی هنرمندان، درباره وضعیت حمایتی و هزینه‌های درمانی این هنرمند در بیمارستان بیان کرد: بیمه هنرمندان مشکل بزرگی که دارد این است که هنرمندان به جهت آنکه چهره‌هایی شناخته شده هستند به شرایط مخصوصی برای درمان احتیاج دارند. بنابر این پدر نمی‌توانستند از بیمه عمومی خود استفاده کنند و باید شرایط ویژه‌ای برایشان ایجاد می‌شد. به همین دلیل فعلا خانه سینما هزینه‌های درمان را تقبل کرده است و امیدوارم بیمه هنرمندان پیشکسوت شرایط به‌سامانی پیدا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
شفا شما و همه مریض ها را از خدای منان خواستارم
الحمدلله حالشون بهترشده و رو به بهبودهستند.خداراشکر.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان