بازدید 16641

در نظام اسلامی بن بست وجود ندارد!

دکتر محمود نقدی پور *
کد خبر: ۸۱۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 22 July 2018

مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یادگار ارزشمند بنیانگذار انقلاب اسلامی، و یک ظرفیت بی نظیر برای خروج از تنگناها و شکستن بن بست های است که امام برای آینده نظام دیده بودند، دیروز در حالی موضوع حقوق اقلیت ها در انتخابات شهر و روستا بسته شد و از دستور کار خارج شد که رسانه های بیگانه نزدیک به نه ماه این موضوع را دستاویز دخالت و اظهار نظرهای سیاسی خود نموده بودند و در این میان هم برخی کوته نظران سیاسی هم با بستن اکاذیب و تهمت های در خصوص کارشکنی برخی شخصیت های ملی؛ اقدام به تخریب چهره های منطقی و دلسوز نظام نموده اند و آتش بیار بنگاه های شایعه پراکنی خارجی شده بودند.

اگرچه نامه تقدیر آقای اسفندیار اختیاری نماینده محترم زرتشتیان، خطاب به دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، دست کوتوله های سیاسی را رو نمود! اما لازم است جامعه و نخبگان ضمن هوشیاری نسبت به دسیسه های دشمنان؛ به اهمیت و استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت بزرگ و ارزشمند نظام نسبت به گشایش در سایر حوزه ها و بهره مندی از این نهاد موثر آگاه شود؛ و اجازه بهره برداری های سوء را به دشمنان نظام ندهند.

بر کسی پوشیده نیست که وجود برخی مسائل سیاسی همچون حقوق اقلیت ها در کشور به نفع چه کسانی است! همانهای که اجدادشان با اینچنین بهانه های حقوق انسانی جوامع بزرگی چون آسیا و آفریقا را در طی قرون سلب نموده اند، شاید ما مردم ایران در ارجاع به حافظه تاریخی کمی ضعیف باشیم اما تاریخ گواه است که اینچنین موضوعاتی، نمونه های متعدد تاریخی دارد! اینکه حقوق اقلّيت ها همواره با انگيزه سياسي مطرح شده و همواره از مباحث چالش برانگيزی بوده که در نهایت، بهانه استثمار جوامع شده است.

دولتهای سلطه گر همواره این موضوع را بهانه دخالت در کشورهای مختلف نموده اند و در صفحات تاریخ به وفور می توان به آن اشاره کرد: كشتار اقلّيت مسيحي نجران و سوزاندن آن ها به وسيله يهوديان يمن، كه از مرز ده ها هراز نفر گذشت، سبب شد تا رومی ها به این بهانه اقدام به قتل عام يهوديان نمایند و همچنین با این بهانه، مسيحيان رومي، اقدام به اخراج دسته جمعي یهودیان نمودند و نمونه هايي از اين موضوع که در صفحات تاریخ بشر به وفور می توان از آن یاد کرد. اروپای امروز در حالی از حقوق اقلیت ها سخن به میان می آورد که بخشهای زیادی از اروپا تا قرن هجدهم، يهوديان و سیاهان از تمام حقوق مدني محروم بوده اند و با وجود شعار های عوام فریبانه همچنان اقلیت های نژادی و مذهبی در شرایط نامناسبی به سر می برند!. در دائرة المعارف بريتانيكا چنين آمده است: «تمام قسمت هاي غربي اروپا تا قرن شانزدهم، بر روي يهود بسته بود؛ تنها در قسمتي از شمال ايتاليا و قسمت ناچيزي از آلمان و فرانسه، يهود بهره اي از آزادي داشت». اگرچه امروز صهیونیست ها همپیمان دولت های غربی گشته اند، اما سایر ملل در تبعیض حقوق بشری غرب در جای جای کره زمین، در حال جان کندن است!

*مدرس دانشگاه

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
واقعا بن بستی وجود ندارد!
اری چون تصمیم گیر ها نه مشکل مالی نه بیکاری دارند راست است
ببخشید استاد اونوقت نقطعه ای که درش هستیم احیانا اتوبان 4 بانده هستش ؟ درسته ؟
دلار 10000 شد پدرجان
همینکه برای احقاق حقوق بدیهی و اولیه یک شهروند باید کار به اینجا بکشد به خودی خود خیلی بدتر از بن بسته!!؟؟
یعنی باید یک سال و نیم وقت صرف بشه کلی هزینه بشه کلی جنجال به پا بشه که حقوق اولیه یک نفر مهر تائید بخوره. متاسفم که سقف انتظارات ما روز به روز پایینتر میاید.
اون چیزهایی که قرار بود دلخوش بهشون نباشیم رو به دست نیاوردیم هیچ خیلی چیزای مهمتری رو هم از دست دادیم!!؟؟
خیلی ممنون که الان داریم تو اتوبان رفاه و ثروت زندگی میکنیم
مرسی
بیخود نیست که دانشگاهها این قدر عقب مانده اند چون افرادی مانند ایشان مدرس هستند
جلو مفت شدن ارزش پول ملي و بيكاري و بي آبي و فساد و مهاجرت و ...و...بگيريد ، بن بست رو ول كن!
آره دقیقا بن بستی وجود ندارد
مثل اونی که رفته بود توی جنگل گفته بود این درختها نمی ذارن من جنگل رو ببینم!
بيخيال بابا !
بن بستی وجود ندارد غیر از کاهش ارزش پول ملی
بن بست وجود ندارد
عوضش تا دلت بخواد دور برگردون هست
فاتحه ملت خوانده است دلار9000تومان
یه چنین کار ساده ایی باید یکسال زمان ببرد وبعدش اینقدر به به وچه چه زدن دارد؟
بله
کاملا داریم لمسش میکنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل