بازدید 12741
چرا «سلطان سکه» آزاد شد؟

الان وقت «مصادره اموال» و «برخورد با اخلالگران اقتصادی» است

تاکنون دست کم در رسانه ها خبرهایی در ارتباط با خرید 256 هزار سکه به ارزش 7 هزار میلیارد تومان توسط یک نفر و احتکار آنها، کشف پنج تن طلای احتکار شده از سه طلافروشی، واردات حدود 7 هزار خودروی قاچاق، گرفتن ارز برای واردات و فروش آن در بازار آزاد یا فروش اجناس وارده با دلار آزاد و ... منتشر شده است؛ اقداماتی که آنها را تماما می توان در راستای نا امن کردن فضای اقتصاد کشور و همچنین اخلال در نظام اقتصادی دانست.
کد خبر: ۸۱۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 10 July 2018

برخورد با عوامل بر هم زدن شرایط اقتصادی کشور، که با ورود به بازارهای مختلف تلاش کرده اند از شرایط نامطلوب اقتصادی و فشارهای آمریکا ـ که در نهایت موجب ایجاد تحولاتی در بخش های مختلف اقتصاد کشور خواهد شد ـ سوء استفاده کرده و در این بین سودهای عجیب و غریب به جیب بزنند، از موضوعاتی است که مورد مطالبه مردم جامعه و کارشناسان و مسئولان است؛ اقداماتی که باعث شده وضعیت بازار برای مدتی در تلاطم قرار بگیرد و ارزش دارایی های مردم را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش «تابناک»؛ «امیر خجسته» رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی اخیرا گفته است: «در اقتصاد کشور حالت سردرگمی و بی نظمی وجود دارد و باید در برابر قاچاق قاطعانه اقدام شود. او با بیان اینکه دولت باید هر چه سریع تر مسئولان اقتصادی خود را ـ که ماه‌ها در پی تذکر و تغییر آنها بودیم و تا به امروز هم با ایراد سؤال و رأی قاطع نمایندگان دو کارت زرد به آنها داده‌ایم ـ تغییر دهد، گفت: «بنده مانند بقیه مردم منتظر اعدام سران مفاسد اقتصادی دستگیر شده در میدان آزادی تهران هستم تا همه ببینند نظام مقتدرانه با فساد اقتصادی برخورد می‌کند.»

«جواد کریمی قدوسی» دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی هم اخیرا گفته است: «در دو ماه گذشته سه میلیون و 500 هزار سکه از کشور جمع آوری و به سلیمانیه عراق ارسال شد. وی با بیان اینکه سعودی‌ها برای جنگ اقتصادی علیه ایران در سلیمانیه عراق قرارگاه زدند، یادآوری کرده که «سعودی ها 13 تن را مأمور کردند که در بازار تهران هر چه سکه و دلار آوردند، خریداری کنید.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این افراد مأموریت داشتند که هر چه سکه و دلار در بازار تهران بوده را حتی 20 درصد بالاتر از قیمت هم خریداری کنند، گفته که «سپاه سه نفر از این افراد را دستگیر کرده است و مردم از مسئولان می خواهند این افراد محاکمه و مجازات شوند. کریمی قدوسی همچنین خواستار اعدام چنین افرادی شده است.

فارغ از نکاتی که توسط نمایندگان مجلس در مورد برهم زنندگان اوضاع و احوال اقصادی کشور و درخواست هایی که آنها درباره فرجام این افراد داشته اند، نگاه دیگری هم وجود دارد و آن اینکه ضمن تأیید اقداماتی که از سوی این افراد در رابطه با برهم زدن شرایط اقتصادی کشور صورت گرفته، حتما سوء مدیریت و ناتوانی در اداره امور کشور توسط برخی مسئولان هم مزید بر علت است که باید در این زمینه هم برخوردها و اقدامات لازم صورت گیرد.

به هر روی، در شرایطی که کشور در شرایط یک «جنگ اقتصادی» تمام عیار قرار گرفته است، حالا مشخص شده افرادی در کشور بوده اند که یا با هماهنگی بیگانگان و یا به دنبال کسب سودهای یکشبه و بادآورده و ماهی گرفتن از آب گل آلود نبود قوانین کافی، عدم نظارت یا کمبود نظارت نهادهای نظارتی و همچنین سوء مدیریت و ناتوانی برخی مدیران، امروز دستگیر و مشخص شده است که چه اقداماتی برای برهم زدن شرایط اقتصادی کشور صورت گرفته است.

تاکنون حداقل در مورد دستگیری چند نفر که با قصد کسب سود یا انجام اقداماتی برای اخلال در نظام اقتصادی کشور، به گرانی ها دامن زده اند، اطلاعاتی از سوی نهادهای مسئول منتشر شده است؛ اما زمانی این بگیر و ببندها مفید فایده خواهد بود و اثرات مثبت خود را بر شرایط اقتصادی و بازار کشور خواهد گذاشت و از بعد روانی جامعه را به آرامش خواهد رساند که مشخص بشود، چه برخوردی با این افراد که دارایی ها و اقتصاد مردم و کشور را تحت تأثیر قرار داده اند، صورت گرفته است.

حتما مردم، رسانه ها، کارشناسان و مسئولان کشور بر این عقیده اند که اقتصاد کشور نیازمند امنیت است و زمانی شاهد رشد شاخص های اقتصادی در کشور خواهیم بود که به گفته وزیر اطلاعات، امنیت و آرامش را برای اقتصاد و فعالان اقتصادی فراهم کنیم. اما حتما افرادی که اخیرا دستگیر شده اند، نه تنها نمی توان فعال اقتصادی نامید، بلکه در بهترین حالت این افراد را دلال، سود جو، اخلالگر نظام اقتصادی و برهم زننده ثبات و آرامش اقتصادی کشور می توان نام نهاد؛ بنابراین برخورد با چنین افرادی را نمی توان به معنای برهم زدن امنیت سرمایه گذاری و اقتصادی در کشور خواند.

تاکنون حداقل در رسانه ها خبرهایی در ارتباط با خرید 256 هزار سکه به ارزش 7 هزار میلیارد تومان توسط یک نفر و احتکار آنها، کشف 5 تن طلای احتکار شده از 3 طلافروشی، واردات حدود 7 هزار خودروی قاچاق، گرفتن ارز برای واردات و فروش آن در بازار آزاد یا فروش اجناس وارد شده با دلار آزاد و ... منتشر شده است؛ اقداماتی که آنها را تماما می توان در راستای نا امن کردن فضای اقتصاد کشور و همچنین اخلال در نظام اقتصادی دانست.

بنابراین برخورد با کسانی که چنین اقداماتی کرده اند را نه تنها نمی توان در راستای سلب امنیت از اقتصاد کشور خواند، بلکه حتما می توان چنین اقدامی را جزو آن دسته از کارهایی قرار داد که می تواند کمک شایانی به ایجاد ثبات و آرامش در بازار و اقتصاد کند. به همین دلیل لازم است که برخوردهای سریع، قاطع و جدی با این افرد صورت بگیرد و البته نتایج آن هم واضح و علنی برای جامعه و مردم بازگو شود.

متأسفانه طی روزهای اخیر، اخبار ناامیدکننده ای از برخوردهایی که باید با چنین افرادی انجام بشود، به گوش می رسد که از جمله آن می توان به آزادی سلطان سکه به قید وثیقه و ... اشاره کرد که این مسأله خیلی خوشایند اوضاع و احوال مردم و جامعه نیست. در حقیقت اگر بناست از ابزاری مانند مصادره اموال به جرم اخلال در نظام اقتصادی و کاهش ارزش دارایی های مردم صورت بگیرد، یا حتی جریمه، زندان در نظر گرفته شود، الان وقتش است. بسیاری از مردم منتظرند که خبرهای امیدوارکننده ای از انجام چنین برخوردهایی در قبال چنین افرادی بشوند.

برای خواندن خبرها و تحلیل‌های بیشتر درباره سوژه روز تابناک اخلالگران‌ اقتصادی، از شناسایی‌ تا‌ برخورد را کلیک کنید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۳۲
انتشار یافته: ۳۴
سلطان سکه ، از مرتبطین اتاق فکر «تکرار» بود..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
مگه حرکات موزون از خوش در کرده یا موهاش بیرون بوده که انتظار دارین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
حتما اگه مائده رو اعدام کنیم همه چیز درست میشه
وقتی که اون شخص یا خودش از ذخایر انقلاب هست و یا با ذخایر ارتباط نزدیک داره، مشخصه که آزاد میشه.
توی خواب ببینید همچنین اتفاقی را !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
توی خواب هم نمی بینند
خانه از پای بست ویران است
راستی اون مدیر صندوقی که پول مردم را خورده بود و با اسلحه به بانک مرکزی رفت و آمد می کرد اسلحه اش تحویل داده یا مدل بهتری خریده؟
اره همین امروز اقدام می شود تا شب نشده همه دزدان دستگیر وهمه اموال آنها مصادره می شود!!!ا
مردم مدتهای زیادیه نامید شدن چونبا این موارد هیچ برخوردی انجام نمیشود.دلیلش هم کاملا روشن است.گر حکم شود که مست گیرند. در شهر هرانچه هست گیرند.
پس لیست ارز دولتی دارو چی شد
اشکال نداره در عوض بجاش مائده ها رو خوب بلدیم باهاشون برخورد کنیم و تو تلوزیون اعتراف بگیریم
قدرت برخورد حکومت فقط برای زن هاست.
فعلا وقت رسیدگی به دختر ایسنا گرام است . این مسائل پیش پا افتاده است.
اژدهای فساد در ایران هزاران سر دارد. خیلی ها دخیل و شریکند! خیلی ها!
جوک میگی ؟؟؟؟ مصادره مال کی ؟؟؟ توسط کی ؟؟؟؟
از کی میخواهید بگیرید وقتی همه از هم آتو دارند
قرار نیست که آقازادها و یقه سفید ها دستگیر بشن !!!!
خودشون رو كه نميتونن بازداشت كنن اخه يه چيزايي ميگين
چاقو دسته خودشو نمیبره
سلطان سکه
سلطان جنگل
سلطان شکر
سلطان فوتبال
سلطان قلبها ...
....
...
....
.

سلطان فقر چقدر ذلیل و بدبخته. جایی در بین سلطان ها نداره.

خدایا ما را از سرزمین سلاطین نجات بده.
تابناک جان
بد نیست یکی از خبرنگاران را به خیابان پامنار سه راه دانگی بفرستی تا تحقیقی در رابطه با کارخانه طلا سازی در آن محل بکند. قدر مسلم خیلی چیزها به دست میاری و تازه میفهمی سلطان سکه و ارز یعنی چه؟!!!
البته به خبرنگارت بگو پیه دستگیر شدن و بازخواست را حسابی به تنش بماله!!!
البته اگه واقعاً دنبال حقیقتی که میدونم هستی ولی خوب چه میشه کرد که دست و پات بسته است عزیز دل.
کشور به لایروبی نیاز داره.
256 هزار سکه میشه 700 میلیارد، نه 7000 میلیارد
تاكي اين مسئولين بايد نظاره گرباشند افرادي روكه با نان مردم بازي مي كنند بايد به شديد ترين مجازاتها محكوم كرد چون شكم گرسنه
چرا نباید آزاد بشه ؟
در یک نظام اقتصاد آزاد سرمایه داری بی در و پیکر این حرفها بی معنی و عوامفریبی و فرافکنی است.
تا " مائده" و "شاپرک" و...هستند کسی فرصت رسیدن به مسائل خرده ریز اقتصادی را نداره
باشه حتما
برخورد و مصادره و از این جور چیزها برای مردم عادی هست نه برای کسانی که بشکلی وصل هستند
ميگيرن، ميبندن، مصادره ميکنن و حتي اعدام ميکنن ولي آدماي خرده‌پا، غيروابسته و بي پشت و پناه رو. آره
پدر بیامرز مگر سلطان سکه اون جوانیه که برای داروی مادرش 75 هزار تومان دزدید که ظرف یک هفته دستگیر و محاکمه و اعدام شود؟!
به نظرم در شرایط کنونی باید کمی صبر کرد...نباید شتاب زده عمل کنیم..
آن تعداد سکه برابر با 700 میلیارد تومان است.
اگه قرار باشه این کارا رو انجام بدن پس کی برت نعیمه رو بگیرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر