بازدید 6780

گرمای تابستان برای زنان باردار خطر دارد

کد خبر: ۸۱۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 08 July 2018

محققان توصیه می‌کنند زنان باردار از قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد تابستان خودداری کنند.

به گزارش فارس،‌ آب و هوای بسیار گرم تابستان می‌تواند برای هر کسی ناراحت‌کننده باشد اما برای زنان باردار تابستان گرم به طور خاصی خطرناک است.

براساس گزارش «لایو ساینس»، به گفته کارشناسان، گرم شدن و یا از دست دادن آب می‌تواند خطر عوارض ناشی از بارداری را به همراه داشته باشد.

هیپرترمی و بارداری زودرس

سایما آفتاب، مسئول بخش دارویی «Fetal Care» گفت: یکی از نگرانی‌ها هیپرترمی و یا دمای بالای غیرطبیعی بدن در اوایل بارداری است که خطر نقایص زایمان را افزایش می‌دهد.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد زنانی که هیپرترمی را در 6 و 8 هفته اول بارداری تجربه می‌کنند بیشتر در معرض خطر داشتن فرزندانی با نقایص مغز و نخاعی (مانند نقص لوله عصبی و مهره‌شکاف) هستند.

زنان باردار می‌توانند هیپرترمی را با قرار گرفتن در معرض دمای بیش از حد گرم تابستان،‌ حمام آب گرم و یا یک تب افزایش دهند. به همین دلیل است که پزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند بیش از 10 دقیقه در حمام آب گرم نباشند.

طبق گزارش «گجت‌نیوز»، علاوه بر این، کم آبی بدن منجر به تولید هورمونی در مغز ما به نام «واسوپرسین» می‌شود که تشنگی را به وجود می‌آورد اما این هورمون همچون اکسیتوکین در حملات انقباضی دوران حاملگی تاثیر دارد.

این حملات انقباضی به معنای فرا رسیدن زمان تولد نوزاد نیستند اما این ریسک وجود دارد که فرد باردار دچار زایمان زودرس شود. کمبود آبی که تا زمان تولد فرزند وجود داشته باشد و ادامه پیدا کند، خود نیز یک ریسک دیگر برای سلامت مادر و نوزاد است چرا که منجر به مشکلاتی نظیر فشار خون پایین می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر