بازدید 1872

کاهش نرخ خودکشی در بیشتر نقاط جهان

کد خبر: ۸۱۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 02 July 2018

میانگین نرخ خودکشی در بیشتر مناطق جهان به جز آمریکا کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر خودکشی در میان ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا قرار دارد.

در سال ۲۰۱۵ میلادی ۴۴ هزار و ۱۹۳ نفر در این کشور به دست خود کشته شدند که این رقم بیش از آمار قربانیان تصادفات رانندگی است. همچنین در فاصله‌ سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ میلادی تعداد خودکشی‌ها به ازای هر ۱۰۰ هزار آمریکایی ۳۰.۴ درصد افزایش داشته است.

با این حال نرخ خودکشی در دیگر کشورهای توسعه یافته به طور کلی کاهش داشته است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمار خودکشی در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ میلادی در ۱۲ کشور غرب اروپا افت داشته است. این کاهش حدود ۲۰ درصد یا بیشتر بوده است. به طور مثال در اتریش نرخ خودکشی کاهش ۲۹.۷ درصدی داشته است.

تاکنون تحقیقات نظام‌مند کافی که نشان دهنده علت افزایش نرخ خودکشی در آمریکا در مقایسه با اروپا باشد انجام نگرفته است. به اعتقاد محققان دو فاکتور اجتماعی شامل تضعیف شبکه امن اجتماعی و افزایش نابرابری درآمدی در این زمینه تاثیرگذار هستند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افزایش نرخ خودکشی با ضعف هنجارهای اجتماعی مربوط به حمایت و کمک‌های دوجانبه مرتبط است.

همچنین در مطالعه‌ای مشخص شد رابطه مشابهی بین خودکشی و رفاه اجتماعی در آمریکا در دهه ۱۹۸۰ و بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ میلادی و در کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی وجود دارد. به طور مثال در آمریکا تنها ۱۸.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی صرف رفاه اجتماعی می‌شود در حالیکه این رقم در بیشتر کشورهای عضو این سازمان حداقل ۲۵ درصد است. همچنین نرخ خودکشی در آمریکا نسبت به این کشورها رو به افزایش است.

به گزارش ساینس الرت، از سوی دیگر در حالیکه نرخ کلی خودکشی در میان کشورهای اروپایی رو به کاهش است در سه کشور اروپایی بلژیک، فنلاند و فرانسه نرخ خودکشی نسبت به آمریکا بالاتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل