بازدید 15149
آرژانتین و پرتغال، بارسلونا و ریال مادرید نشدند؛

مسی و رونالدو حذف شدند/شب غم انگیز رویای دو آدم فضایی در جام جهانی

شاید این بزرگترین حسرت تاریخ فوتبال لقب بگیرد، چون پیش از این، تقریبا همه نوادر تاریخ فوتبال دنیا در هر دوره، این جام طلای خالص را لمس کرده بودند؛ از پله و مارادونای افسانه ای گرفته تا بکن باویر و پلاتینی و زیدان و بوفون و رونالدوی برزیلی... امشب ثابت شد فوتبال پدیده ای انفرادی نیست و حتی اگر مسی و رونالدو باشی، تنهایی و بدون برنامه تیمی به جایی نمی رسی.
کد خبر: ۸۱۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 01 July 2018

جام بیست ویکم امشب و در فاصله تنها چند ساعت، بزرگترین جذابیت خود را از دست داد و پس از حذف دردناک لیونل مسی، کریستیانو رونالدو هم با پرتغال به یک چهارم نهایی نرسید تا دو فوق ستاره فوتبال در زمانه ما در یک شب خاموش شوند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ سلاطین بی چون و چرایی که اقلیم فوتبال در یک دهه اخیر را به دو بخش مساوی بین خود تقسیم کرده بودند، در یک شب غم انگیز، به تنها حسرت و آرزوی زندگی ورزشی خود نرسیدند و اگر سن اوج فوتبال حرفه ای را ۳۴سال بدانیم، باید گفت، مهمترین جام موجود در عالم فوتبال را در افسوس دستان خود نگاه داشتند.

دو تیم ملی آرژانتین و پرتغال، مثل بارسلونا و آرژانتین نتوانستند این دو آدم فضایی تاریخ فوتبال را به قله فوتبال ملی برسانند و شاید این بزرگترین حسرت تاریخ فوتبال نیز لقب بگیرد، چون پیش از این، تقریبا همه نوادر تاریخ فوتبال جهان در هر دوره ای، این جام طلای خالص را لمس کرده بودند؛ از پله و مارادونای افسانه ای گرفته تا بکن باویر و پلاتینی و زیدان و بوفون و رونالدوی برزیلی.

حالا جام جهانی در روسیه بدون مسی و رونالدو ادامه خواهد داد و اگر روسیه هم امروز با پیروزی اسپانیا حذف شود، تماشاگران و هیجان طرفداران میزبان هم از خیابان های شهرهای میزبان رخت برخواهد بست. به نظر می رسد، جام جهانی قطر در بهترین حالت و خوشبینانه ترین احتمال، رونالدو و مسی پا به سن گذاشته و دورافتاده از اوج را خواهد دید.

رونالدو که در اولین حضورش در جام جهانی در سال 2006، با این تیم به جمع چهار تیم پایانی رسید، در سه جام بعدی، حتی در رسیدن به جمع هشت تیم نهایی هم ناکام ماند. در مقابل، لیونل مسی تنها رقیب دوران حرفه ای کریس، تا یکقدمی جام در دوره گذشته رفت؛ اما در مصاف با آلمان دستش از جام کوتاه ماند. رونالدو البته یورو۲۰۱۶ را فتح کرد تا ویترین جام های ملی اش خالی نباشد. او یک بار هم تجربه باختن فینال جام ملت های اروپا را دارد که پس از جام جهانی، مهمترین تورنمنت فوتبال جهان شناخته می شود.

امشب برنده ده توپ طلای پیاپی جهان از جام کنار رفتند و ثابت کردند در بازی گروهی فوتبال نمی توان با درخشش انفرادی و بدون کمک هم تیمی های آماده، به افتخار بزرگی رسید؛ اصلی که تنها برای نابغه ای چون دیه گو مارادونا استثنا قایل شد؛ بازیکنی که بسیاری معتقدند نظیرش نخواهد آمد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
هر دو تیم با سلام و صلوات و دعا تا اینجا دوام آورده بودن و در حد این جام نبودند. همان بهتر که زود برگشتند خونه هاشون.
پرتقال که با حق کشی داور حذف شد

مخصوصا در دقایف اخر
پرتغال ورونالدو به لطف داور و ناجوانمردی به این مرحله رسیدند وگرنه این ایران بود که می بایست با اروگوئه بازی میکرد
پاسخ ها
پیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
جک نگو بابا. با اون بازی آبرو ریزی دفاع بررره ای که ایران راه انداخته بود حتما هم حق بودش که قهرمان جهان بشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
این اه ایرانه که از هردو تیم لطمه دیدیده وحالا تقاص پس دادند
مرثیه سرای خوبی هستی! برای چی جوگیر شدی؟ گذشت زمانی که تیمها متکی به یک نفر باشند. اتفاقاً این دو بدترین بازی‌های خودشون به نمایش گذاشتند.
تابناک برای این سوزنامه ای که ارایه کردی باید بگم
به درک
همیشه تکنیک برنده نیست ،باید با بخت واقبال هم همراه باشد
اخیش دلم خنک شد
در بازی پرتغال با ایران دیدیم که با یک پرسیدم به ظاهر ساده شماره 14 پرتغال بوسیله آقای آزمون به دستور آقای کوروش ارتباط جناحین پرتغال قطع شد و توپ رسانی به رونالدو هم مختل شد. در بازی با اسپانیا هم آیسسکو که همیشه در آمار 100 در 100 پاس صحیح می داد کاره ای نبود. بیننده شک می کند که بازی های فوق العاده رئال وبا سلطنت چیزی مثل کشتی کدهایی نمایشی باشد که بر دوش ولایت آنها را شرکت‌هایی شرط بندی رقم می زنند.اگر هم کسی مانند مارادونا یاغیگری کرد با یک افدرین ساده که در هر داروی سرماخوردگی است از صحنه حذفش می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
هرچی زدی معلوم جنسش مرغوبو بوده
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
من که نفهمیدم چی نوشتی.
تابی جون! لطفا متن ها را پس از نگارش و قبل از انتشار ویرایش کن. این متن پر از غلط های نگارشی و تایپی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
.به نظر میاد حقوق کارکناش کمه خوب دل به کار نمیدن
بهتر
پلاتینی هیچگاه در زمان بازی کردنش جام جهانی را لمس نکرد. وقتی فرانسه قهرمان جهان شد بیش از دهسال از دوران فعال فوتبالی اش می گذشت .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی