بازدید 6734

تلاش آمریکا برای توقف واردات جهانی نفت از ایران

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه و در راستای بالا بردن فشار به سایر کشور در جهت عدم سرمایه گذاری در ایران گفت که ایالات متحده به کشورهای جهان گفته است که تمام واردات نفت خود از ایران را از ماه نوامبر متوقف کنند و بعید به نظر می رسد که در این امر کشوری معاف گردد.
کد خبر: ۸۱۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 27 June 2018

تلاش آمریکا برای توقف واردات جهانی نفت از ایرانیک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه و در راستای بالا بردن فشار به سایر کشور در جهت عدم سرمایه گذاری در ایران گفت که ایالات متحده به کشورهای جهان گفته است که تمام واردات نفت خود از ایران را از ماه نوامبر متوقف کنند و بعید به نظر می رسد که در این امر کشوری معاف گردد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه می گفت که دولت او از  توافق "ناقصی" که بین ایران و شش قدرت جهانی در ژوئیه 2015، با هدف مهار قابلیت های هسته ای تهران در ازای لغو برخی از تحریم، صورت گرفته بود، خارج می شود و دستور داد که تحریم های علیه تهران که تحت توافق برجام به حالت تعلیق درآمده اند، دوباره اعمال شود.

هنگامی که از این مقام ارشد پرسیده شد که آیا آمریکا به متحدان خود، من جمله چین و هند، فشاری برای رساندن واردات خود تا ماه نوامبر به صفر وارد ساخته یا خیر، او پاسخ داد: "بله، ما از آنها می خواهیم واردات خود را به صفر برسانند".

این مقام رسمی که خواهان مخفی ماندن نامش بوده، به خبرنگاران گفته است: "ما قصد داریم جریان های سرمایه گذاری در ایران را که تاکید بر مجموع رفتارهای بدخواهانه ایران در منطقه دارند، منزوی کنیم ."

این مقام ارشد می گوید که یک هیئت آمریکایی در هفته آینده به خاورمیانه میآید تا با تولیدکنندگان حاشیه خلیج فارس، برای تأمین نیاز جهانی نفت هنگامی که آمریکا تحریم های خود را علیه ایران از ۴ نوامبر اعمال می کند، مذاکره کند.

مقامات آمریکایی هنوز هم باید با چین و هند، که از بزرگترین واردکنندگان نفت ایران هستند، و نیز ترکیه و عراق، مذاکره کنند.

هنگامی که راجع به معافیت ها در این فرآیند از وی پرسش شد؛ او در پاسخ گفت که موضع دولت آمریکا این است که اجازه ی هیچ معافیتی داده نشود.

ایران با خریداران نفتی چین ملاقات کرده و از آنها خواسته تا به واردات نفت خود ادامه دهند.طبق آمار رسمی گمرک چین، این کشور که بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان است، در سه ماهه نخست سال جاری به طور متوسط ​​655 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده است، که این میزان معادل بیش از یک چهارم کل صادرات ایران است.

تحلیلگران نفت گفتند این نگرانی وجود دارد که پس از توقف عرضه نفت ایران، تولید کنندگان اوپک نتوانند به طور کامل بازار کمبود را تامین کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار