بازدید 16542

بنیاد باران: دفتر خاتمی نه هبه است نه هدیه

کد خبر: ۸۱۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 25 June 2018

مدیرعامل بنیاد باران می‌گوید، دفتر سیدمحمد خاتمی نه خانه و محل سکونت خاتمی است و نه دفتر شخصی او و نه رییس دولت اصلاحات مالکیتی خاصی بر آن دارد.

رویداد۲۴ نوشت: «موضوع املاک مصادره‌ای با خبر ویلای سرلشکر فیروزآبادی در میان افکار عمومی مطرح شد و با ویلای سعدآباد علی‌اکبر ولایتی ادامه یافت. هنوز ماجرای ویلای مصادره‌ای ولایتی مشخص نشده بود که خبر استفاده سیدمحمد خاتمی از ویلای مصادره‌ای دکتر اقبال، نخست‌وزیر پهلوی به میان آمد. سایت تاریخ ایرانی البته توضیح داد که دفتر فعلی خاتمی، منزل سابق هوشنگ انصاری بوده نه منوچهر اقبال و مالک از این که دفتر خاتمی آنجاست، اعلام رضایت کرده است. با این همه جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران، می‌گوید خاتمی هیچگونه مالکیتی بر ساختمان ندارد و تنها به عنوان استفاده و به دعوت متولیان موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) از ملک استفاده کرده است.

تخریب همیشه ساده‌تر است

جواد امام به رویداد۲۴ گفت: اخیرا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مجموعه‌ای از ابهامات و سوالات و شبهه‌افکنی‌هایی مطرح شده مبنی بر غصب سی‌ ساله غیر شرعی و غیر قانونی کاخ آقای اقبال توسط سیدمحمد خاتمی. مثل همیشه خراب کردن ساده‌تر از درست کردن است. با یک جمله و یک خبر کوتاه می‌توان تخریب کرد ولی طبیعی است اصلاح آن و تنویر افکار بیش از اینها وقت و اطلاعات می‌طلبد که بخشی از آنها را می‌گویم و اگر لازم باشد و سوالاتی برای جویندگان واقعی واقعیت، نه غوغاسالاران مجازی و واقعی، در این باره باقی ماند، مطالب دیگری نیز خواهم گفت.

پیشنهاد موسسه نشر آثار امام برای استقرار خاتمی در دفتر کار

مدیرعامل بنیاد باران ادامه داد: آقای خاتمی بعد از دوران ریاست‌جمهوری‌شان (نه سی سال) و آن هم زمانی که بر خلاف قوانین و مقررات مرسوم در ایران و اغلب کشورها، ابتدا نسبت به قطع تلفن، آب و برق و ایجاد محدودیت در رفت و آمد دفترشان را گرفتند، به دعوت متولیان موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) و بنا به مسئولیتی که به ایشان واگذار شده بود، قسمتی از این ساختمان بحث‌برانگیز که از ابتدای انقلاب در اختیار نهادهای عمومی وانقلابی قرار داشته و کماکان بخش‌هایی از آن را در اختیار دارند را به ایشان واگذار کرده تا جایی برای انجام امور مربوطه داشته باشند.

مسئولیت آقای خاتمی برگزاری کنگره‌های بین‌المللی امام خمینی (ره) که مسلتزم فعالیت‌های پژوهشی و انتشاراتی است، می‌باشد. علی‌القاعده آقای خاتمی نمی‌توانست در خانه شخصی‌شان برای هماهنگی امور و ارتباط با نخبگان و اندیشمندان در این خصوص اقدام کند.

از محل مورد نظر به عنوان دفتر شخصی استفاده نمی‌شود

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: محل مورد بحث، نه خانه و محل سکونت‌شان هست و نه دفتر شخصی‌شان، نه هیچ مالکیتی داشته، نه هدیه و هبه است و نه طرف معامله و اجاره با نهاد و مرکز خاصی قرار دارند. ایشان برای انجام پروژه و وظیفه‌ای خاص و مشخص و ساعات خاصی در هفته (حدود ١٥ساعت)، در ساختمانی مستقر شدند و طبیعتا برخی از کارهای شخصی و دیدارهایشان را در همین ساختمان انجام می‌دهند. کدام یک از این اتفاقات، غیر عرفی و غیر شرعی محسوب می‌شود که آقای خاتمی باید پاسخگو باشد؟

او ادامه داد: وقتی شما با موسسه‌ای همکاری می‌کنید و آن موسسه دفتر و ساختمانی در اختیار شما قرار می‌دهد، آیا شما هیچ قرار و دیداری - شخصی و کاری - در این مجموعه تنظیم نمی‌کنید و اگر چنین کنید، شما باید مستوجب سرزنش و تخریب دیگران باشید؟

خاتمی بعد از دوران ریاست‌جمهوری پیشنهادی قبول نکرد

جواد امام افزود: آنهایی که امروز واقعیت‌جویانه یا غوغاسالارانه آقای خاتمی را متهم به کاخ‌طلبی می‌کنند، باید پاسخ دهند که ایشان اگر به کاخ و ساختمان‌های مجلل و غصبی علاقمند بود، چرا بعد از دوران ریاست‌جمهوری‌شان علیرغم پیشنهادهای متعددی که داشتند از همه مسئولیت‌ها و مناصب حکومتی فاصله گرفتند؟ مناصبی که همگی‌شان یک یا چند کاخ و ساختمان همراه‌شان هست و می‌شد بی‌هیچ دردسری از آنها بهره‌مند شد.

دل‌مشغولی خاتمی در قالب بنیاد باران پیگیری می‌شود

مدیر عامل بنیاد باران گفت: آقای خاتمی دل‌مشغولی فرهنگی و پژوهشی خود را در قالب بنیاد باران پیگیری می‌کنند و به لحاظ حقوقی ایشان ریاست این بنیاد را به عهده دارند. ساختمان این مرکز نیز یک خانه دو طبقه اجاره‌ای است که با یک جستجوی ساده می‌توان از موقعیت آن مطلع شد و دید این ساختمان ساده است یا مجلل؟

خانه خاتمی آپارتمان شخصی است

جواد امام تاکید کرد: حالا که قرار است همه سکونت‌گاه‌های آقای خاتمی زیر ذره‌بین قرار گیرد، (چه خوب و امید که این اتفاق برای سایرین‌ هم باشد و به خاتمی ختم نشود) بد نیست بدانید خانه آقای خاتمی هم مستقر در یک آپارتمان شخصی است که متعلق به هیچ سازمان و نهاد دولتی نیست و از هیچ نهادی به ایشان واگذار نشده است. اولا به خود، ثانیا طرفداران اصلاحات و آقای خاتمی و در نهایت همه مخالفان اعم از اپوزیسیون داخلی و برانداز توصیه می‌کنم به فکر فردای ایران و کشورمان هم باشیم.

سرمایه‌های کشور را با شایعه نابود نکنیم

جواد امام تصریح کرد: اگر همه را بی‌دلیل و مغرضانه بزنیم و تخریب کنیم، چیزی نمی‌ماند و از تاک و تاک‌نشان چیزی باقی نمی‌ماند که کسی بخواهد از آن به نفع خود بهره‌برداری کند. ایران را با همه داشته‌های مادی و معنوی‌اش نگاه داریم و باور بفرمایید در موقعیتی نیستیم که بخواهیم سرمایه‌های خود را با شایعات و موهومات هدر بدهیم. امثال آقای خاتمی از سرمایه‌های کشور هستند که ما هم در ایجادش نقش داشتیم و موثر بودیم لذا سرمایه‌های خود را نابود نکنیم و نگذاریم عده‌ای به هر دلیلی تخریب کنند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر