بازدید 9209
آزموده را آزمودن خطاست

سیگنال افزایشی به بازار خودروهای وارداتی با نامه وزیر صنعت

سال گذشته در چنین روزهایی بود که سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی بسته شد. این اقدام دولت به گفته رییس کل سازمان توسعه تجارت در راستای سر و سامان دادن به بازار خودروهای وارداتی انجام شد. اقدامی که بیشتر بازار خودروهای وارداتی را با بی نظمی و افزایش قیمت وحشتناک همراه ساخت. حالا دوباره واردات خودروهای خارجی طی نامه ای ممنوع اعلام شده است!
کد خبر: ۸۱۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 26 June 2018

واردات خودروهای خارجی دوباره ممنوع شد!سال گذشته در چنین روزهایی بود که سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی بسته شد. این اقدام دولت به گفته رییس کل سازمان توسعه تجارت در راستای سر و سامان دادن به بازار خودروهای وارداتی انجام شد. اقدامی که بیشتر بازار خودروهای وارداتی را با بی نظمی و افزایش قیمت وحشتناک همراه ساخت. حالا دوباره واردات خودروهای خارجی طی نامه ای ممنوع اعلام شده است!

به گزارش تابناک اقتصادی، در تیر ماه سال گذشته بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ بخشنامه ‌ای، ثبت سفارش خودروی خارجی را فقط برای نمایندگی‌ ها، مجاز اعلام کرد اما بعد از گذشت مدتی، سامانه ثبت سفارش به ‌طور کامل بسته شد و تا مورخه 5 دی ماه 1396 نیز این سایت بسته ماند. در تاریخ 5 دی 1396 و طی نشستی که فی ما بین کمیسیون اصل 90 مجلس و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، قرار بر این شد که سایت ثبت سفارش طی همان روز کار خود را بعد از توقف شش ماهه از سر بگیرد.

در حالی که همگان معتقد بودند که این بسته شدن سایت ثبت سفارش در راستای حمایت از تولید خودروهای داخلی می باشد معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت طی مصاحبه ای اعلام کرد که دلیل بسته شدن سایت ثبت سفارش سر و سامان دادن به بازار خودروهای وارداتی است. مجتبی خسروتاج، در مورخه 3 مهر 1396 در نشست خبری روز ملی صادرات پیرامون همین موضوع گفت: توقف ثبت سفارش واردات خودرو برای حمایت از خودروسازان داخلی صورت نگرفته؛ زیرا حمایت از تولید داخلی از طریق بالا رفتن تعرفه ‌ها صورت می‌ گیرد از این ‌رو، مهم ‌ترین هدف از این اقدام مقابله با واردات بی ‌برنامه و نامشخص بوده است.

واردات خودروهای خارجی دوباره ممنوع شد!

به هر صورت گذر زمان نشان داد که این ممنوعیت واردات خودروهای خارجی نه تنها باعث سروسامان دادن به بازار خودروهای وارداتی نشد بلکه بی نظمی و افزایش قیمت را در این بازار به همراه داشت. به عنوان نمونه در حالی که قیمت خودروی سورنتو در تیرماه سال گذشته 235 میلیون تومان بود قیمت این خودرو ظرف شش ماه با افزایشی تقریباً 100 میلیون تومانی به حدود 335 میلیون تومان رسید یا قیمت خودروی سانتافه در این مدت با 60 میلیون تومان افزایش از 230 میلیون تومان به 290 میلیون تومان رسید. حتی در این بین تخلفاتی نیز صورت گرفت. تخلفاتی نظیر ثبت غیرقانونی بیش از 6 هزار دستگاه خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش. این اوضاع تا آنجا پیش رفت که دولت مجبور شد برای رهایی از این وضعیت در تاریخ 5 دی 1396 اقدام به باز کردن سایت ثبت سفارش کند.

حالا دوباره و در کمتر از یک سال، دولت تصمیم گرفته است که واردات خودروهای خارجی را ممنوع اعلام کند. طی نامه ای که در تاریخ 30 خرداد 1397 محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت ارسال نموده است، فهرست گروه چهارم کالایی که واردات آن ها ممنوع می باشد را به این سازمان ابلاغ نموده که خودروهای خارجی از جمله خودروهای هیبریدی نیز جزء همین گروه چهارم کالایی می باشند. این تصمیم گویا بر اساس مصوبه جدید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گرفته شده است.

باید گفت که با توجه به سابقه قبلی، این تصمیم دولت قطعاً بر روی قیمت خودروهای وارداتی تاثیر وحشتناکی خواهد گذاشت و قیمت این خودروها را افزایش خواهد داد و دوباره این تصمیم، زمینه ساز تخلفاتی چون ثبت سفارش های غیرقانونی و سودهای بادآورده برای عده ای خواهد شد و در یک کلام باید به دولتمردان گفت که آزموده را آزمودن خطاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۴
بازم آقا زاده ها سايت رو هك ميكنن سالي 50 تا 60 هزار تا خودرو وارد ميكنن بعد هم بقيه ماجرا گمرك رو هك ميكنن و شماره گزاري رو بعد هم ميرن رد پاشون رو پاك ميكنن دست آخر هم مردم رو هك ميكنن رو پيشونيشون مينويسن خر
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
نه داداش مردم خرنیستن.اتفاقا خوب همه چیزومیفهمند.
این یک دزدر علنی است اول پنج هزار ماشین بوسیله معلوم نیست کدام نهاد وارد میشود بعد ورود ماشین ممنوع میشود اگر اسم اینکار را دزدی نگذاریم پس اسمش چیست
خودتون رو به اون راه نزنید!!همه میدونن اینا همش کار آمریکاست....
قیمت یک خودروی خارجی مدل 2018 با قیمت 25 هزار دلار و دلار 9000 تومانی با 100 درصد تعرفه دولتی 450 میلیون تومان میشود. آنوقت به دلیل همین سو مدیریت ها طرف فروشنده مدل 2015 همان ماشین را به قیمت 600 میلیون تومان آگهی کرده است. از ماست که بر ماست. بماند که تعرفه 100 درصدی واردات خودرو هم خود حکایتی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
كدوم ماشين ٢٥ هزار دلارى خارجى مدل ٢٠١٥ ششصد ميليونه؟ سانتافه فول كامل صفر كه قيمت جهانيش حداقل ٣٥ هزار دلاره الان هنوز زير ٦٠٠ فروخته مى شه تازه خريدار هم نداره.
بايد تاسف خورد به حاله وزارت خانه اي كه خودرو رو كالاي لوكس ميدونه اونم در قرن ٢١!!!اين يعني بيسوادي و رانتخواري اين يعني ايجاد فساد
دوستان بار خودشون را بستند گور بابای بقیه !!!!
كار خود دولت هست واسه دريافت عوارض و گمرك بيشتر اين كارا ميكنه .ديگه همه فهميدند
جالبه همیشه تصمیمات دولتا ما فقط به سود اقشار پولداره روز بروز اونارو پولدارتر میکنه و افراد زیر جامعه رو بدبختر
پاسخ ها
دكتر مهندس گرفتار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
نه اصلاً اين طور نيست
مجلس چرا سکوت کرده جای تعجب دارد
پاسخ ها
شهروند ايرانزمين
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
همون بهتر كه دخالت نكنه.
ناشناس
| Canada |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
اونها هم مشغول نان ماست خودشان
چیزی نمیشه گفت
قیمت سورنتو در حال حاضر بالای 550 میلیون و سانتافه 490 میلیون شده تصمیمات نپخته و غیر کارشناسی و همسو با منافع مافیای گاری سازهای داخلی تورم و گرانی سایر کالاها را بدنبال داشته مثلث قیمت دلار ،سکه و خودرو معیار قیمت کالاهای بازار شده و دولت با تصمیم به ممنوع نمودن واردات خودرو سبب افزایش صدها میلیونی خودروهای وارداتی شده و به تبع آن دامن زدن هرچه بیشتر به گرانی سایر کالاها و الی آخر شاید با این کارهها میخواهند مقاومت مردم را در برابر گرانی و فلاکت بسنجند و حد تحمل مردم را اندازه بگیرند و این مفهوم اقتصاد مقاومتی از دیدگاه تصمیم سازان است قطعا مردم حد تحملشان را به آقایان نشان خواهند داد تهدید و انگ اتهام و دشمن دشمن هم دیگر فایده ای ندارد
دقیقا با این کارها جیب ما رو نشانه گرفته اند
کلی ماشین تو گمرک هست این کار رو کردن هم این ماشین ها بی سروصدا بیاد بیرون هم قیمت ببرن.
همه باهم دستا تو جیب ملت
قيمت سانتافه از 230 به حدود 460 يليون رسيده. لطفا گزارش درست بديد تا وخامت اوضاع برهمه مشخص شه
واقعاً در مجلس چكار مي كنن؟
شاید حبابه ولی حباب که چرخ نداره؟...
آخه تا کی سکوت؟؟ تا کی ظلم؟
كي ميشه اين شريعتمداري استيضاح بسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست