بازدید 15764
۹

احتمال تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی

کد خبر: ۸۱۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹ 24 June 2018

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همچنان محاسبه مستمری بر اساس بیمه‌پردازی دو سال آخرخدمت افراد ملاک است و تغییری نکرده است گفت: محاسبه مستمری بر اساس دوسال آخر خدمت، خساراتی برای سازمان دارد که باید رفع شود. مایل هستیم با مشارکت خود بیمه شدگان و بازنشستگان طرحی را آماده و آنها را قانع کنیم. کاری که می‌خواهیم انجام دهیم به نفع نظام، سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال تغییر نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در ماده ۳۹ قانون برنامه پنجم توسعه، محاسبه مستمری بر حسب سوابق ۵ سال آخر خدمت قید شده بود اما این ماده در برنامه ششم توسعه حذف شد.

وی افزود: بر این اساس همچنان محاسبه مستمری بر اساس بیمه پردازی، ۲ سال آخر ملاک است و تغییری نکرده است . مبنای قانونی محاسبه مستمری تبصره ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اگر بخواهیم اصلاحات پارامتریک انجام دهیم یکی از مواردی که باید تغییر کند همین آیتم است اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته جهان، کل دوران بیمه پردازی مبنای محاسبه مستمری قرار می‌گیرد.

زدا افزود: محاسبه مستمری بر اساس دوسال آخر خدمت، خساراتی برای سازمان دارد که باید رفع شود، البته عجله نداریم و مایل هستیم با مشارکت خود بیمه شدگان و بازنشستگان طرحی را آماده و آنها را قانع کنیم کاری که می‌خواهیم انجام دهیم به نفع نظام، سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان است.

وی تاکید کرد: البته اگر هم در آینده طرحی تصویب شود مطمئنا شامل کسانی که در سال‌های آخر بیمه پردازی هستند نمی‌شود و برای کسانی اجرا می‌شود که بخواهند شروع به کار کنند. آنچه مدنظر ماست این است که میانگین ۳۰ سال بیمه‌پردازی برای تعیین حقوق بازنشستگی ملاک قرار بگیرد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۹
اگه به قیمت روز حساب کنند خوبه و نه اینکه حقوق 30 سال پیش رو ملاک پرداخت الان قرار بدن
به نظر می رسد مقایسه ایران با سایر کشورها در این حوزه کاز درستی نیست در کشورهای پیشرفته تورم وجود ندارد بنابراین اگر مبنای محاسبه دو، پنج و یا 30 سال خدمت باشد محاسبات زیاد باهم تفاوت ندارد. اما جان برادر اینجا ایران است من در سال 78 استخدام شده ام با حقوق 36000 تومان حالا شما بفرمایید اگر این 36000 تومان در محاسبات منظور شود حقوق بازنشستگی من چه تغییری خواهد کرد؟؟
کارشناسان و مسئولین همیشه یکطرف قضیه را می بینند که درست نیست.سوال بنده از این آقای مسئول این است که آیا در سایر کشورها نیز رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی به میزان کشور ماست .حال فرض کنید شخصی در بدو استخدام در سی سال پیش با 20000تومان سر کار امده و در حال حاضر 2500000حقوق دریافت کند طبق نظر ایشان حقوق بازنشستگی برای این فرد در خوش بینانه ترین حالت زیر یک میلیون تومان خواهدبود که مسلما به نفع سازمان متبوع ایشان است . در کشورهای دیگر رشد تورم یک درصدی است و تفاوت حقوق سال اول تا سال اخر شاید به 30درصد هم نرسد .
آنوقت تورم چه می شود؟
باسلام طرح خیلی خوبی هست بشرطی که پایه پولی در دوران خدمت (30ساله )ثابت باشد نه اینکه مانند 6الی7سال گذشته افزایش حقوق با نرخ تورم هیچ سنخیتی نداشته اگر توجه بفرمایید میزان دریافتی کل یک ماه در سی سال گذشته درشرایط فعلی چیزی کمتر از حقوق یک روز میباشدودقیقا مثل پول دوران اصحاب کهف شده یا مردم ان رقم اپول را نمشناسند یا انقدر بی ارزش شده که به چشم کسی نمیاد
اين طرح مبناي 5 سال اخر همراه با عدالت بيشتر براي كارگر و سازمان بيمه هست
بسیار پیشنهاد خوبیه چون اونوقت راحت تر به همسان سازی خواهید رسید ، و مسئله پوشش هزینه ها در خانوار و عدم تطابق نرخ اعمال شده دستمزد با تورم حقیقی هم که مهم نیست . بازنشستگان خودشون یه کاری میکنند .
در كشوري كه كارمند و كارگرش از ابتداي با دلاري 70 ريالي يا 100 ريالي شروع بكار كرده و در زمان بازنشستگي دلار به قيمت 8000 تومان رسيده و قدرت خريدش به يك صدم يا بيشتر كاهش يافته است چگونه سازمان تامين اجتماعي ميخواهد متوسط حقوق سي ساله را مد نظر قراردهد. اين طرح در جامعه اي كه ميزان تورم صفر باشد معني ميدهد . در همين امسال دلار 3000 توماني به 8000 تومان در طي يك يا دواه رسيده است و قيمت مسكن از متري 5ميليون به 10 الي 15 ميليون رسيده است چگونه بيمه ميتواند اين مشكلات را بر طرف نمايد
در کشورهای پیشرفته تورم وجود نداره یا نزدیک به صفره. ضمنا چطور میشه سازمان محترم تامین اجتماعی حق بیمه رو به نرخ روز بگیره، ولی حقوق بازنشستگی بر اساس حقوق سال های گذشته پرداخت بشه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر