بازدید 10728
۹

بالاخره اخبار فوتبالی به سازمان حفاظت محیط زیست هم رسید!

به فاصله یکی دو ماه از داغ شدن ماجرای درج/عدم درج نماد یوز ایرانی روی پیراهن ملی پوشان فوتبال کشورمان، بالاخره مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست هم به این موضوع واکنش نشان داد؛ واکنشی از نوع طلبکارانه و در ردای معترض!
کد خبر: ۸۰۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 17 June 2018
نامه تلخ نماینده خمینی شهر در واکنش به رسانه ای شدن خبر تجاوز
به فاصله یکی دو ماه از داغ شدن ماجرای درج/عدم درج نماد یوز ایرانی روی پیراهن ملی پوشان فوتبال کشورمان، بالاخره مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست هم به این موضوع واکنش نشان داد؛ واکنشی از نوع طلبکارانه و در ردای معترض!

به گزارش «تابناک»؛ همزمان با دومین روز مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه و در آستانه نخستین رقابت ملی پوشان فوتبال کشورمان در این تورنمنت بزرگ، گفت‌وگویی روی خروجی یکی از خبرگزاری‌های کشورمان قرار گرفت که به واکنش یکی از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان به کوچک شدن نماد یوز روی پیراهن ملی پوشان اختصاص داشت.

در این خبر که به نقل از مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست منتشر شده بود، این مقام به کوچک شدن نماد یوز به نوعی اعتراض کرده و گفته بود: «حضور نماد یوزپلنگ آسیایی روی پیراهن تیم ملی فوتبال کشور، در حد یک برچسب کوچک برای ما قانع‌کننده نیست، اما به هر حال کار خوبی است که صورت گرفته است.»

مجید خرازیان مقدم افزود: «اینکه فوتبال ملی ایران در جریان مسابقات جام جهانی یک نماد محیط زیستی داشته باشد، مسلما کار خوبی است، اما واضح است که از ابتدا هم هدف ما این نبوده که تنها در یک تورنمنت نماد یوزپلنگ آسیایی وجود داشته باشد، بنابراین این بحث را حتما به طور جدی پیگیری خواهیم کرد تا حضور نماد یوز در فوتبال کشور پایدار ادامه یابد.»

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، در حالی به بسنده نکردن سازمان متبوعش به یک برچسب کوچک تأکید دارد که چند ماه از ماجرای تغییر تولید کننده پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان و اذعان شرکت سازنده به کافی نبودن زمان برای طراحی لباس مخصوص تیم ملی فوتبال ایران می‌گذرد و آن‌هایی که حتی تعقیب کننده اخبار فوتبالی هم نیستند، از این ماجرا با خبر شده اند.

این اخبار از این روی برای همه بااهمیت شده و به گوششان رسیده که در موسم مهم‌ترین مسابقات ورزشی جهان هستیم؛ مسابقاتی حتی بزرگتر و مشهورتر از المپیک که در آن به بسیاری از رشته‌های ورزشی پرداخته می‌شود، ولی به جهاتی از جام جهانی فوتبال، کم اهمیت‌تر جلوه می‌کند. فستیوالی بزرگ که ظاهرا تازه اخبار آن به سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان رسیده است!

مسابقاتی که از جمله سی و دو تیم حاضر در آن، تیم ملی فوتبال کشورمان است که از چند سال پیش یوز ایرانی، تنها باقی مانده یوز آسیایی را به عنوان نماد خود برگزیده است. گونه‌ای منحصر به فرد که تنها شمار معدود و محدودی از آن در برخی نقاط کشورمان باقی مانده و به شدت سایه انقراض بر سر آن گسترده شده است.

حیوانی زیبا که به چابکی و سرعت در جهان شهره است و از این روی، نماد خوبی برای فوتبال کشورمان محسوب می‌شود، اما نتیجه پیوند آن با فوتبال کشورمان نه تدبیر مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و نه مرهون ابتکار مسئولان ورزش کشور و دست اندرکاران فوتبال، که نتیجه یک پیشنهاد مردمی و برخی پیگیری‌های فعالان حیات وحش بوده است.

این را می‌شود از سکوت تلخ مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در روز‌هایی که خبر حذف این نماد از پیراهن ملی پوشان منتشر می‌شد دریافت که ظاهرا حالا قرار است با خرده گرفتن به اندازه کوچک یوزی که بر پیراهن ملی پوشان نشسته، جبران شود؛ واکنشی عجیب که کاش به جای آن از طرح و برنامه مسئولان برای حفاظت یوز از انقراض با تکیه بر پتانسیل فوتبال می‌شنیدیم!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
اونا برن مجوز شکارشون را صادر کنن که زودتر نسلشو منقرض کنن
كلا ساعت خواب به مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست!!
بهتره این ارم یوز در غالب خود ارم فدراسیون فوتبال ایران طراحی بشه
این که مسئولان سازمان محیط زیست مسایلی را نسبت به تصویر یوزپلنگ ایرانی بر سینه ملی پوشان مطرح میکنند خدای نکرده دیدگاه سازمانی و یا حتی نظر شخصی ایشان نیست ، بلکه نشان از عارضه ای تقریباً فراگیر در اکثر مدیران و مسئولین می باشد بدلیل عدم قرارگیری صحیح و مناسب در مناصب و پست ها ، ناهمگونی سواد و معلومات و دانش مدیریتی با وظیفه محوله تصمیمات خلق الساعه و باری به هر جهت و لحظه ای است هیچگاه تصمیمات مناسب در وقت مناسب گرفته نمی شود و همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهراب است !
یوزپلنکهای جاسوس پرور!خخخخخخخ
حفاظت ازمحیط زیست که نه از بین بردن حیوانات و جنگل بره مجوز شکارش رو بده با این چیزا چیکار داره.
فردا اگر ديديد که سازمان حفاظت از محيط زيست مجوز شکار يوز ، پلنگ ، عقاب و ..... را داده است تعجب نکنيد چون محيط زيست مسئول ريشه کن کر دن نسل حيوانات باقيمانده در ايران است
یعنی این کلانتری و همکارانش ناکارامدند ...محیط زیست هر روز بدتر و بدتر میشه...
با سلام
پیشنهاد میکنم با توجه به سادگی لوگوی ساده فدراسیون فوتبال (پرچم ایران + تصویر توپ) مسابقه ای بین طراحان گرافیک برگزار و از شرکت کنندگان درخواست بشه لوگویی با استفاده از نماد یوز ایرانی و پرچم ایران طراحی تا به عنوان نماد فوتبال ایران برای همیشه جاوید بمونه.
ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل