بازدید 3363

زمان بندی آزمون سراسری اعلام شد

کد خبر: ۸۰۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 16 June 2018

داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۷ از روز چهارم تیرماه می‌توانند برای دریافت کارت ورود به آزمون اقدام کنند.

به گزارش دانشجو، کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود.

مرحله اول ثبت‌نام در کنکور ۹۷ از اول تا شانزدهم بهمن ۹۶ برگزار شد و تعداد ۹۵۱ هزار و ۸۵ نفر در این مرحله ثبت نام کردند.

بر اساس برنامه زمانی تعیین شده مرحله دوم ثبت نام کنکور ۹۷ در روز‌های ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه ۹۶ انجام شد و در این مرحله نیز تعداد ۶۰ هزار و ۲۹۹ نفر ثبت نام کردند.

با توجه به تعداد ثبت نام کننده در مرحله اول (۹۵۱ هزار و ۸۵ نفر) و مرحله دوم (۶۰ هزار و ۲۹۹ نفر) در مجموع تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ نفر در کنکور ۹۷ ثبت نام کرده اند که این تعداد نسبت به آمار ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و ۲۵ نفر بیشتر است.

از تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ نفر ثبت نام کننده، تعداد ۵۹۹ هزار و ۱۲۱ نفر معادل ۵۹.۲۴ درصد زن و تعداد ۴۱۲ هزار و ۲۶۳ نفر معادل ۴۰.۷۶ درصد مرد هستند.

همچنین تعداد ۱۴۴ هزار و ۴۳۷ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر در گروه علوم تجربی، تعداد ۲۰۴ هزار و ۹۳۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۱۲ هزار و ۲۴۹ نفر در گروه هنر و تعداد ۷ هزار و ۵۳۴ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کرده‌اند.

با توجه به اینکه داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی می‌توانستند در آزمون گروه هنر نیز شرکت کنند، در مجموع تعداد ۶۶ هزار و ۵۶۶ نفر از گروه‌های دیگر در گروه هنر ثبت نام کردند.

همچنین با توجه به اینکه داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر می‌توانستند در آزمون گروه زبان‌های خارجی نیز شرکت کنند، در مجموع تعداد ۱۳۷ هزار و ۹۹۷ نفر از گروه‌های دیگر در گروه زبان‌های خارجی شرکت کردند؛ بنابراین در مجموع شرکت کنندگان در گروه‌های غیر از گروه‌های آزمایشی اصلی داوطلب، تعداد ۲۰۴ هزار و ۵۶۳ نفر در این بخش شرکت کرده‌اند و با توجه به آمار شرکت کنندگان در سایر گروه‌های آزمایشی، برای تعداد یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۴۷ داوطلب کنکور ۹۷ کارت صادر شده است.

با توجه به اینکه آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان باید برای ورود به جلسه آزمون کارت هر آزمون را به طور جداگانه دریافت کنند. داوطلبان باید علاوه بر کارت گروه آزمایشی اصلی خود، کارت گروه‌های دو و یا سه خود را نیز به صورت جداگانه دریافت کنند.

تعداد ۱۴۴ هزار و ۴۳۷ کارت برای داوطلبان گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ کارت برای داوطلبان گروه علوم تجربی، تعداد ۲۰۴ هزار و ۹۳۶ کارت برای داوطلبان گروه علوم انسانی، تعداد ۷۸ هزار و ۸۱۵ کارت برای داوطلبان واقعی و علاقمندان گروه هنر و تعداد ۱۴۵ هزار و ۵۳۱ کارت برای داوطلبان واقعی و علاقمندان گروه زبان‌های خارجی صادر شده است.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه ۴ تیر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند تا چهارشنبه ۶ تیر ۹۷ نسبت به پرینت کارت خود اقدام کنند.

آزمون سراسری در روز‌های ۷ و ۸ تیرماه برگزار می‌شود.

نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۹۷ به صورت کارنامه تنظیم شده و در دهه دوم مرداد ۹۷ منتشر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار