بازدید 4768

۴۰ برابر شدن تعداد خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰

بر اساس گزارش های منتشر شده، آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۳۰ تعداد خودروهای الکتریکی از ۳ میلیون در حال حاضر به ۱۲۵ میلیون افزایش خواهد یافت. این میزان از خودرو در سال ۲۰۳۰ رشدی ۴۰ برابری را نشان خواهد داد.
کد خبر: ۸۰۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 04 June 2018

۴۰ برابر شدن تعداد خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰بر اساس گزارش های منتشر شده، آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۳۰ تعداد خودروهای الکتریکی از ۳ میلیون در حال حاضر به ۱۲۵ میلیون افزایش خواهد یافت. این میزان از خودرو در سال ۲۰۳۰ رشدی ۴۰ برابری را نشان خواهد داد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از CNBC،  این آژانس همچنین ‍‍‍پینی کرده است که رشد تعداد خودروهای الکتریکی به گونه ای خواهد بود که تا ۲۰ سال آینده تقریبا برای هر شخص ژا‍پنی (ژا‍پن یازدهمین کشور پرجمعیت دنیا است) یک عدد خودروی الکتریکی وجود خواهد داشت. این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی تعداد فعلی خودروهای الکتریکی در دنیا را حدود ۳.۱ میلیون تخمین زده است. به گفته ی این آژانس، اگر کشورها سیاست های سخت گیرانه تری را در خصوص لزوم مبارزه با تغییرات آب و هوا و کاهش میزان انتشار آلودگی اتخاذ کنند امکان دارد که تعداد خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ حتی تا ۲۲۰ میلیون هم افزایش پیدا کند. 

۴۰ برابر شدن تعداد خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰

گزارش منتشر شده توسط آژانس بین المللی انرژی در ادامه افزوده است که که با توجه به سرمایه گذاری های دولت چین در تولید خودروهای الکتریکی احتمالا این کشور ۵۰ درصد از مجموع سهم بازار را در خصوص خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص خواهد داد. بر اساس آمارهای منتشر شده، در سال ۲۰۱۷ تعداد خودروهای الکتریکی در این کشور ۷۲ درصد (۵۸۰،۰۰۰ عدد) افزایش یافته و به مجموع ۱ میلیون خودرو رسیده است. همچنین، لازم به ذکر است که چین در زمینه ی تولید اتوبوس های الکتریکی و خودروهایی که با دو چرخ کار می کنند (مانند موتور) در دنیا پیشتاز بوده است. 

همچنین، با در نظر گرفتن سیاست اتحادیه اروپا در رابطه افزایش شدید مالیات سوخت خودروهای معمولی، کشورهای اروپایی ۲۳ درصد از مجموع خودروهای الکتریکی را تا سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص خواهند داد. در این رابطه، اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که آلمان تا کنون بالاترین نرخ رشد استفاده از خودروهای برقی را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده است. همچنین، ۳۹ درصد از مجموع خودروهای الکتریکی در اروپا در کشور نروژ فروخته شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار