بازدید 28805

ماجرای صورتحساب جدید همراه اول چیست؟

کد خبر: ۸۰۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 01 June 2018

برخی افراد با توجه به تغییر شناسه قبوض همراه اول شایعه جعلی بودن آن را مطرح کردند و از کاربران خواستند تا قبض این ماه را پرداخت نکنند، درحالی که همراه اول از مشترکین خود خواست تا این قبوض را پرداخت و به شایعات توجه نکنند.

مجله فارس پلاس به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

«شایعه»

به تازگی و پس از ارسال صورتحساب اردیبهشت ماه مشترکین همراه اول، شایعه‌ای مبنی بر معتبر نبودن شناسه قبوض پیامک‌های ارسالی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

«واقعیت»

اما همراه اول پس از انتشار این شایعه پیامکی را به کاربران خود ارسال کرد و دلیل نبود بخشی از شماره موبایل در شناسه قبوض پرداختی را توضیح داد و این شایعه را تکذیب کرد.

همچنین اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در پی تغییر CRM این اپراتور فرمت شناسه قبض و پرداخت تغییر کرده و در آن دیگر از شماره موبایل استفاده نمی شود. لذا شایعه نامعتبر بودن شناسه های اعلام شده صحت ندارد.

شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات مردمی همراه اول نیز با انتشار این پیامک در صفحه شخصی اش نوشت: «امیدوارم این پیامک سراسری به کلیه مشترکان خیال مردم را راحت کند و به این شایعات پایان دهد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۰
سلام
احتمال اینکه تقلبی، کلاه برداری یا اشتباهی باشه زیاده، برای من دیروز قبض پیامکی آمد و مبلغ مصرفی ماه قبل را که پرداخت کرده بودم را به مبلغ جدید اضافه کرده بود. بعد که از طریق یکی از اپلیکیشن ها استعلام گرفتم دیدم که اختلاف 74 هزار تومان است.
بععععععله دیگه!... حالا که قبض دوتا شده حتما آبونمان و عوارض هم دوتا میشه درحالیکه طلب مخابرات از کاربر همون قبلی هست!
در عجبم چرا اداره بانک جهانی را به ما نمیدن!!!
شك ما بر طرف نشد زير مبلغ اين ماه هم بالا است
همراه اول باید قبل از عوض کردن شناسه قبض اطلاع رسانی می کرد و سپس نسبت به تعویض آن اقدام می نمود. این یعنی احترام به مشتری
فقط نمیدونم چرا قبض قبلی را هم به عنوان بدهی اضافه کرده
واقعآ بی سلیقگی را از این عمل میتوان دید چون شناسه قبض یک عدد است واگ این عدد برای پرداخت کننده هم مشخص باشد شماره موبایل که کد یونیک است امنیت پرداخت را بالا میبرد وامکان صواستفاده را به حداقل می رساند ولی این کد که از طریق sms ارسال می شود هیچکونه امنیتی ندارد
همراه اول نباید اینکار را میکرد اول که دیگه صورتحساب کاغذی نمیاد حال هم صودتحساب مشکوک
این برنامه رو چیدن تا گرون شدن ناگهانی این دوره مکالمات سرپوش گذاشته بشه.
چخبره این دوره که اینقدر پول قبض برا همه زیاد اومده
وقتی شماره نلفن داخل شناسه قبض باشه ادم مطمئنه که داره هزینه مکالمات خودشو پرداخت میکنه. حالا غوز بالای غوز اینه که باید این شماره بیربط جدید رو حفظ کنی تا دفعات بعد مطمئن باشی که هزینه تلفن کس دیگه ای رو پرداخت نمکنی. فقط باید گفت "ای خدا"
من برداخت کردم ولی بر خلاف معمول تایید برداخت آن نیامد. چکار کنم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی