بازدید 3755

رژیم غذایی پروتئین موجب نارسایی قلبی می‌شود

کد خبر: ۸۰۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 30 May 2018

کارشناسان سلامت و تغذیه در مطالعه‌ای مدعی شدند رژیم غذایی سرشار از پروتئین خطر نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا،‌ گروهی از متخصصان در فنلاند بر اساس مطالعات خود اظهار داشتند: رژیم غذایی سرشار از پروتئین می‌تواند خطر نارسایی قلبی را تا ۳۳ درصد افزایش دهد. همچنین افرادی که بیشترین پروتئین مورد نیاز بدن خود را از مصرف لبنیات دریافت می‌کنند و رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند بیشتر احتمال دارد دچار نارسایی قلبی شوند.

به گفته محققان در این مطالعه، تنها پروتئین دریافتی از ماهی و تخم مرغ به بروز نارسایی قلبی مرتبط نیست.

متخصصان با بیان اینکه بسیاری از افراد رژیم غذایی سرشار از پروتیئن را به دلیل خواص آن برای سلامتی انتخاب می‌کنند، هشدار دادند: افراد باید از خطرات احتمالی و خواص این رژیم غذایی آگاهی کامل داشته باشند. مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته حاکی از ارتباط رژیم غذایی سرشار از پروتئین بخصوص پروتئین حیوانی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو و حتی مرگ بوده‌ است.

به گزارش روزنامه اکسپرس، «هیلی ویرتانن» یکی از محققان این مطالعه گفت: این اولین تحقیق در مورد ارتباط بین رژیم غذایی پروتئینی با خطر نارسایی قلبی است. هرچند، باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا با قطعیت بیشتری اعلام شود که کاهش مصرف پروتئین در پیشگیری از نارسایی قلبی مفید است. همچنین مقدار پروتئینی که باید از رژیم غذایی افراد حذف شود موضوع دیگری برای بررسی‌های بیشتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر