بازدید 20166

از قهر با سفره روحانی تا درخواستی به نام بهروز وثوقی از رئیس جمهور

در میان اسامی سینماگران، نام چهره‌هایی چون پرویز پرستویی و مهناز افشار مشاهده می‌شود که اعلام کردند در ضیافت افطار رئیس جمهور برای اهالی فرهنگ و هنر که امروز برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد اما همین چهره‌ها به فاصله یک روز چنین درخواستی را مطرح نموده‌اند. این درخواست بی‌شباهت به نامه کانون کارگردانان‌ به رئیس جمهور برای رفع ممنوع الخروجی جعفر پناهی در راستای حضور او در جشنواره کن 2018 نیست.
کد خبر: ۸۰۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 30 May 2018

از قهر با سفره روحانی تا درخواستی به نام بهروز وثوقی از رئیس جمهورپس از آنکه جمعی از سینماگران اعلام کردند در افطار رئیس جمهور برای هنرمندان حضور نمی‌یابند، شماری از سینماگر که عده‌ای از آنها نامشان در میان قهرکنندگان با سفره حسن روحانی بود، به فاصله یک روز از رئیس جمهور درخواست‌ کرده‌اند تا زمینه بازگشت چهره‌هایی چون بهروز وثوقی به ایران و فعالیت هنری آنها را فراهم کند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از پخش صدای بهروز وثوقی در تشییع جنازه ناصر ملک مطیعی که با سکوت مسئولان امر همراه شد، قریب به صد تن از اهالی فرهنگ که اغلب آنها جزو جامعه سینما هستند، در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار رفع ممنوعیت خروج و ورود و رفع ممنوعیت کار هنرمندانی شدند که صرفا به جهت کار هنری و فرهنگی با ممنوعیت خروج و ورود و ممنوعیت کار روبرو هستند و مشخصاً در این نامه از بهروز وثوقی بازیگر سینما در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی ایران نام آورده‌اند.

در متن این نامه آمده است: «از آن‌‌جا که جنابعالی به عنوان رئیس جمهور، حافظ حقوق شهروندی و مسئول اجرای قانون اساسی هستید، ما، جمعی از هنرمندان، فیلمسازان و نویسندگان و دست‌اندرکاران امور فرهنگی، از شما می‌خواهیم، یک بار برای همیشه تدبیری صورت گیرد تا هنرمندانی که صرفا به جهت کار هنری و فرهنگی با ممنوعیت خروج و ورود و ممنوعیت کار روبرو هستند، بدون ایجاد مزاحمت بتوانند به وطن خود، رفت و آمد داشته و از حق طبیعی کار و فعالیت بهره‌مند شوند، از آن‌جمله خواهان رفع محدودیت‌های غیر قانونی برای هنرمند گرانمایه آقای بهروز وثوقی هستیم.»

از قهر با سفره روحانی تا درخواستی به نام بهروز وثوقی از رئیس جمهور

آنچه درباره رفع ممنوع الورودی برخی بازیگران مطرح شده، در روزهای گذشته با پاسخ مسئولین قضایی همراه شده و سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرده هیچ کس ممنوع‌الورود به ایران نیست اما در صورتی که پرونده قضایی داشته باشند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. در خصوص فعالیت این بازیگران ظاهراً این اختیارات متوجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی است اما سینماگران این تصور را دارند که این مقام‌های مسئول فرهنگی از اختیار لازم برخوردار نیستند یا اراده‌ای در این زمینه ندارند و به همین دلیل مستقیماً این درخواست را از رئیس جمهور مطرح کرده‌اند.

در میان اسامی سینماگران، نام چهره‌هایی چون پرویز پرستویی و مهناز افشار مشاهده می‌شود که اعلام کردند در ضیافت افطار رئیس جمهور برای اهالی فرهنگ و هنر که امروز برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد اما همین چهره‌ها به فاصله یک روز چنین درخواستی را مطرح نموده‌اند. این درخواست بی‌شباهت به نامه کانون کارگردانان‌ به رئیس جمهور برای رفع ممنوع الخروجی جعفر پناهی در راستای حضور او در جشنواره کن 2018 نیست.

مسعود آب‌پرور – پویا آریان‌پور - فرهنگ آدمیت - حسن آقا‌کریمی - ماهور احمدی - مصطفا آل‌احمد - محسن استادعلی - همایون اسعدیان - ستاره اسکندری - اشکان اشکانی - محمد اطبایی- مهناز افشار - همایون امامی- کریم امینی - مسعود امینی تیرانی - کیانوش انوری - ژیلا ایپکچی - محمود بخشی - ساناز بیان - سهیل بیرقی - مهدی پاکدل - تینا پاکروان - پرویز پرستویی - آیدا پناهنده - جعفر پناهی - امیر پوریا - محمد جعفری - روناک جعفری - حمید جعفری – وحید جلیلوند - لیلا حاتمی - عزیزالله حاجی‌مشهدی - احمد حامد - سیروس حسن‌پور - حسن حسندوست - ابراهیم حقیقی - محسن خان‌جهانی - مصطفی خرقه‌پوش - سهراب خسروی – فردین خلعت‌بری - مهرزاد دانش - نادر داوودی - بهرام رادان - مهدی رحمانی - جمال رحمتی - عباس رزیجی - محمد رسول‌اف – عاطفه رضوی - غلام‌رضا رمضانی - علی زمانی عصمتی - مونا زندی حقیقی - علی ژکان- رضا سبحانی - مهدی سجاده‌چی - مسعود سلامی - علی‌رضا شجاع‌نوری - اردشیر شلیله – کوروش شیرالی- بیژن صفدری - هایده صفی‌یاری - احمد طالبی‌نژاد - جواد طوسی - امیر عابدی - نیما عباس‌پور - علی عبدالعلی‌زاده - امید عبداللهی - بهرام عظیم‌پور - مرتضی‌علی عباس‌میرزایی - امیرحسین علم‌الهدی - پدرام علی‌زاده - کیانوش عیاری - نازنین فراهانی - فريد فرخنده كيش- علی‌رضا فرخنده كيش - محمد‌حسین فرحبخش - نیما قاسمی - کامران قدکچیان - مرتضی قیدی - بهرام کاظمی - علی‌رضا کهن‌دیری - باران کوثری - جهانگیر کوثری - احمد ‌رضا گرشاسبی - فرشاد محمدی - ابراهیم مختاری - احمد مرشدلو - نادر مشایخی - مجید‌رضا مصطفوی - حسن مصطفوی - علی مصفا - سعید مطلبی - فاطمه معتمد آریا - آذر مهرابی - مرجان مهرابی - فرزاد موتمن - علی موذنی - وحید موسائیان - کاظم مولایی - محمد‌رضا مویینی - مجتبی میرتهماسب - مزدک میرعابدینی - سپهر میکائیلیان - تهمینه میلانی - اسماعیل میهن‌دوست - مهدی نادری - سارا نامجو - سمیرا نجفی - محسن نظری - سید ضیا هاشمی - فرهاد ورهرام- عباس یاری، از جمله امضاء کنندگان این نامه هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۳۰
آقایان اگر هر عقل سلیمی میداند که در توان رئیس جمهور نیست بفرمایید مردم برای چه ۴ سال یکبار رئیس جمهور انتخاب میکنند
روشن بفرمایید چه چیز در توان ایشان است؟
پاسخ ها
نامبرده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
والا یه لیست بجای لیست امید تهیه می کردن ملت ببینن چه چیزهایی در توانشون هست شاید در رای دادنشون لحاظ کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
در ایران متاسفانه دولت انتخابی مردم کاره ای نیست و دولت سایه همه کاره است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
در بکار گیری کلمه گرانمایه هم باید تغیراتی تو فرهنگ لغات انجام بشه وقتی امثال این معلوم الحالها گرانمایه محسوب میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
تابناک چرا متنی رو که می نویسیم تغییر میدی همین کارها رو می کنید که مردم بهتون اعتماد ندارن
ایول
واقعا بی اطلاعی یا بی اعتنایی به وضع و حال مردم بیداد می کند. در حالی که در گوشه ای از این کشور مردم بینوا به گربه خواری افتاده اند، رئیس جمهور از "عزت" به عنوان ضزوری ترین چیز می گوید و هنرمندانی را که بیگمان هیچیک نیازمند نیستند، به پای سفره افطاری دعوت می کند که هزینه های آن در حد مهمترین اسرار کشوری حفظ می شود. هنرمندان نیز که باید زبان گویای مردم باشند در این وانفسا خواهان مجوز برای کار بازیگری شده اند که معلوم نیست در سن 81 سالگی چه کاری می تواند انجام دهد، ضمن اینکه باید پرسید حضور این بازیگر باستانی با آن فیلم هایی که در کارنامه دارد، واقعا قرار است مشکلی را حل کند، یا بیش از پیش قباحت زدایی کند؟

قضا چون زگردون فرو هشت پر همه عاقلان کور گردند و کر
خیلی از افرادی که در زمان انقلاب مجبور به ترک کشور شدن دوست دارن در آخر عمرشون در ایران باشن. من دلیل این ممنوعیت ها را نمیدونم. اینها نه ضرری به کشور زدن، نه دزدی کردن، نه تجاوز کردن، نه اختلاس کردن، نه از رانت استفاده کردن
باید اجازه داد هنر مند کارش را بکند او اگر در رژیم گذشته در چهارچوب قوانین آن زمان کار کرده الان ناچار است در چهارچوب قوانین الان کار کند چرا با ممنوع الکاری و ممنوع التصویری چنین مسائلی در جامعه ایجاد میشود چرا کسی که در قلب مردم است آن هم بعد از 40 سال از ذهن مردم بیرون نرفته را به زور بازنشسته میکنید چنین کارهایی به نظر من نتیجه عکس میدهد
متاسفانه هنرمندان در دیدن مشکلات واضح و بدیهی جامعه ضعیف و ناتوانند.
اما مسائلی را مطرح می کنند که هیچ دردی از اجتماع برطرف نمی کند.

کسی که به اقرار خودش و دوستانش قبل از انقلاب رفته دنبال.... و حالا پیر شده یاد کشور افتاده آیا مشکل مردم است؟
کار و زندگی راحت دارن، همشون هم از هر طرف خوردن و حزب باد بودنشون بر همه معلومه، همش بیانیه میدن و .... چرا رییس جمهور چند نفر بی نام رو افطاری نمیده، سودی نداره براشون.... امثال مهناز افشار برای مردم چه کردن، مردم جز دورویی چی دیدن از این قشر،.... افشار و بی خیال یکی این نامداری و جمع کنه،.... به خدا اگر یه آدم عادی همچین خطاهایی می کرد دودمانش رو به باد میدادید، اما اینا سر کارشون میمونن، هیچیشونم نمیشه، تازه افطار هم دعوت میشن!!!!!!!!!!! شما هم نظرات ما رو چاپ نکن تابی
این بنده خداها هنوز ملطفت نشدند. که رییس جمهور تا این حد اختیارات ندارند. داستان رفع حصر وفیلتر تلگرام که یادتون هست!!! عنوان نامه را عوض کنید.
در توان رییس جمهور نیست؟؟؟متاسفم برای رییس جمهور و برای خودمان که رییس جمهورش اجازه هیچ کاری نداره
اگر چنین کار پیش پا افتاده ای در توان رئیس جمهور نیست پس کارهای اساسی مملکت هم در توان او نیست . پس بهتر نیست ایشان استعفا بدهد و اینقدر وقت مردم را تلف نکند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
استعفا؟؟؟؟؟
همه رئیس حمهورها ناتوان هستند
میشه یک نفر بگه چه چیزی در توان آقای رییس‌جمهور هست که همون را درخواست کنیم .
جواب سوال آخر کاملا مشخصه! در مقایسه با زمان درگذشت زنده یاد فردین امروزه جامعه بیش از پیش با حقوق خود آشناست و هیچکس حق نداره یک ایرانی را از موطنش محروم کنه! هيچکس!
" درخواستی عجیبی که هر عقل سلیمی می‌داند تحققش در توان رئیس جمهور نیست"

خب اگه هیچی در اختیار رییس جمهور نیست کلا رییس جمهور میخوایم چیکار!؟ جمعش کنیم نظام ریاست جمهوری رو بهتره. مبصر نمیخوایم که
این پرسش رو کی باید جواب بده؟
این هم شد خبر آخه؟ وقتی این طور تیتری میزنین باید یک نقد و نظری هم بده نویسنده
آفرین آفرین آفرین به این هنرمندان اضافه کنید به این اسامی ۷۹ میلیون و ۹۸۰ هزار نفر ملت ایران اون ۲۰ هزار نفر را بذارید پای ژن های خوب و دوست و رفقای و شرکای گرمابه و گلستان حسین آقای شریعتمداری که با عالم و آدم و هنر و مردم مخالفند.
درود بر این هنرمندان واقعی. هرچند که امیدی به تغییر و آشتی وجود نداره ولی باز هم هنرمندان کار بزرگی کردند.
چي در توان رييس جمهور هست؟!!!درخواست عجيبي ما نديديم اتفاقا درخواست درستي بوده همه چيزهاي بديهي براي امثال شما عجيبه!!!
بهروز وثوقی شاید آخرین بازمانده از ستارگان مرد سینمای پیش از انقلاب باشد. متاسفانه ملک مطیعی و بیک ایمانوردی و فردین از دنیا رفته اند و قطعا ستارگان زن نیز با محدودیتهای بیشتری برای فعالیت مجدد مواجه خواهند بود. بخصوص اینکه بهروز وثوقی جزو هنرپیشگانی بود که تعداد قابل توجهی فیلم ارزشمند در کارنامه بازیگری خود دارد.
فقط برای تخریب رئیس جمهوری
خدا می دونه سینما نمیرم فقط به خاطر این افراد از خود راضی و .....
ایکاش هنرمندان برای بازگشت امام موسی صدر هم از رییس جمهور درخواست داشتن.
اینکه چیز عجیبی نیست بهش میگن اصل تفکیک قوا چیزی که باعث میشه یک قاضی ایالتی دستور مهاجرتی ریس جمهور را نقض کند.
این سلبریتی های ما واقعا بی سوادن
امان از این اشک تمساح ها .مرحوم ملک مطیعی به گفته خودش کسی با ایشان کاری نداشت امادرطول این سالها کاری هم به ایشان پیشنهاد نشد.فکر میکنید درد این جماعت امدن وثوقی است .همین پرستویی که اینقدر بالا وپایین میرود وسنگ این وان را به سینه میزند از کی تا حالا بیکاره .وثوقی هم بیاید همینطور.
از بس اذیت کردن و دل این خدا بیامرزو شکستن فرقش با فردین همینه اقا
بنظر من 69 ساله باید به هنرمندان قدیمی و خوب نه تنها که ارزش قائل شد بلکه امتیازاتی داده شود و از تجربهء آنها در ارتقاء هنر زمان بجوانان استفاده کرد . دید منفی بلای جان و پیشرفت کشور است البته منهای موارد خاص .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر