بازدید 18517
حجت‌الاسلام انصاری‌راد در گفت‌وگو با «تابناک»؛

اگر وزیری ضعیف است، باید برکنار شود/ انتقاد روحانی از وزیرانش در منظر عمومی، نشانه ضعف است/ با عزل بنی‌صدر مخالف بودم و همچنان هم هستم

من این را از رئیس دولت (آقای روحانی) ـ که از ابتدا کلیت کار ایشان را تأیید کرده ام و همچنان هم حامی او هستم ـ قبول ندارم. ایشان به عنوان رئیس دولت، باید با وزیری که کم کاری کرده و مشکل دارد، مذاکره کند. اینکه رئیس جمهور در فضای عمومی از وزیر، معاون یا مدیر تحت نظارت خود گله و انتقاد کند، اصلا پذیرفته نیست و نشان می دهد، یک ضعف جدی در این رابطه وجود دارد.
کد خبر: ۸۰۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 30 May 2018

برخی مشکلاتی را که در یک سال اخیر جامعه و کشور با آن مواجه شده اند، به دلیل عملکرد نامطلوب بعضی حوزه ها در دولت می خوانند و بر این باورند که رئیس جمهور باید نسبت به اصلاح و تغییر رویه در آن حوزه ها ـ که عمده آن شامل بخش های اقتصادی است ـ عمل کند. در این رابطه طبیعتا یکی از راهکارهای جدی، انجام تغییرات در کابینه است که هرچند با توجه به مدت زمان کمی که از عمر دولت دوازدهم گذشته، برخی آن را به صلاح ندانند، اما تغییر به نفع جامعه و مردم در هر زمانی لازم است.

به گزارش «تابناک»؛ گویا «حس روحانی» هم از عملکرد برخی حوزه ها در دولتش دلخوشی و رضایت چندانی ندارد، چون در دو سخنرانی عمومی ابتدای سال جاری برخی وزیران و مدیرانش را مورد عتاب و خطاب قرار داد و از عملکرد و سکوت آنها در قبال برخی مشکلات یا گلایه مندی ها از دولت، انتقاد کرد؛ موضوعی که در ابتدا احتمال تغییر در برخی حوزه ها را به ذهن متبادر ساخت.

البته گویا رئیس جمهور انتقادش را از برخی وزیران و مدیران کابینه اش صرفا برای ایجاد تحریک بیشتر یا از این بابت که زنگ هشداری باشد، بیان کرد و هدفی برای انجام تغییر در کابینه پشت سخنانش نبود، چون بعد از آن خودانتقادی روحانی از دولت و کابینه اش پایان یافت. البته برخی کارشناسان بر این عقیده اند که رئیس جمهور اگر انتقادی از کابینه و وزیرانش داشت، می توانست در جلسات متعددی که با آنان دارد، این مسائل را مطرح کند نه اینکه آن را به فضای عمومی جامعه بکساند.

در عین حال، هنوز بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند که کابینه و دولت داوزدهم حتما باید بواسطه مشکلاتی که جامعه و مردم با آن درگیر هستند، مورد پالایش و بازنگری قرار بگیرد و رئیس جمهور حتما باید در حوزه هایی که ضعیف کار کرده اند و به خاطر این ضعف بر مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی افزوده شده است، افراد به مراتب توانمندتری را به کار گیرد.

در همین خصوص خبرنگار «تابناک» با حجت الاسلام «حسین انصاری راد» فعال سیاسی اصلاح طلب، نماینده سه دوره مجلس و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ششم به گفت و گو نشسته است.

آنچه در ادامه می خوانید، مشروح این گفت وگوست.

با توجه به مشکلاتی که در بعضی حوزه ها شاهد آن هستیم، فکر می کنید که ضرورت تغییر در دولت تا چه اندازه وجود دارد؟

تصورم این است که دولت باید بتواند از خودش ارزیابی کند و بررسی هم برای انجام تغییر یا عدم تغییر هم باید از ناحیه رئیس دولت انجام بگیرد و در مرحله بعد مجلس، دقیق نظارت کند تا اگر موارد اشکالی در کار یک وزیر وجود دارد؛ نسبت به اصلاح و رفع آن اقدام کند؛ اگر چنین نشد، رئیس جمهور می تواند دست به تغییرات بزند و اگر رئیس قوه مجریه به چنین جمع بندی نرسید و مجلس بر اشکال موجود تأکید داشت، می تواند با استفاده از ابزار قانونی که دارد از وزیر مربوطه بپرسد و یا او را استیضاح کند.

اگر وزیری ضعیف است، باید برکنار شود/ انتقاد روحانی از وزیرانش در منظر عمومی نشانه ضعف است/ با عزل بنی‌صدر مخالف بودم و همچنان هم هستم

بنابراین اولا باید رئیس جمهور در جریان اتفاقات و مسائل موجود کشور کابینه خود را بررسی کند و با ملاحظه مسائل، مشکلات و برآیند کاری آنها در خصوص وزیران تصمیم بگیرد. اگر رئیس جمهور در این بررسی ها برای انجام تغییرات به نتیجه نرسید و مشکلات به خاطر همین عدم اقدام باقی بود، نوبت مجلس است که به مسأله ورود و دقیقا مشخص کند کدام وزیر در کجا مشکل دارد؛ ابتدا سؤال کند، اگر حل نشد می تواند وزیر مربوطه را استیضاح و رأی اعتماد خود را از او پس بگیرد.

البته مطبوعات، رسانه ها، مردم، کارشناسان و متخصصان هم می توانند درباره کار یک وزیر، دولت و رئیس دولت و حتی درباره کار مجلس رسانه ها و افرادی که از آنها نام برده شد، می توانند اظهار نظر بکنند؛ اما باید توجه کنیم که ما یکسری مشکلات ساختاری در کار مدیریت داریم که باید نسبت به آن ملاحظه داشته باشیم؛ به این معنی که رئیس دولت نمی تواند هرکاری که دلش می خواهد انجام بدهد.

چه مشکلات ساختاری وجود دارد، می شود اشاره کنید؟

مثلا در همین مذاکراتی که فعلا با اروپایی ها، چین و روسیه در حال انجام است، اینجور نیست که آزاد باشند و بگوییم که دولتی داریم که راحت می تواند کار خود را مطابق با آنچه فکر می کند درست است، انجام بدهد. نخیر؛ ما یک سری نیروها، نهادها و قدرت ها و مراکز قدرتی داریم که آنها روی دولت فشار می آورند و قوه مجریه هم معمولا بر همین اساس نمی تواند آنطور که خودش می خواهد کار را انجام بدهد.

اما خود آقای روحانی هم اخیرا از برخی وزیران و اعضای کابینه شان گله کردند، آن هم نه در جلسات خصوصی، بلکه در یک جلسه عمومی؟

من این را از رئیس دولت (آقای روحانی) - که از ابتدا کلیت کار ایشان را تأیید کرده ام و همچنان هم حامی او هستم- قبول ندارم. ایشان به عنوان رئیس دولت باید با وزیری که کم کاری کرده و مشکل دارد، مذاکره کند. اینکه رئیس جمهور در فضای عمومی از وزیر، معاون یا مدیر تحت نظارت خود گله و انتقاد کند، اصلا قابل قبول نیست و نشان می دهد که یک ضعف جدی در این رابطه وجود دارد.

مسئول بخش های مختلف در دولت، رئیس جمهور است. ایشان باید آن مدیری، معاونی و یا وزیری که در رابطه با عملکردش انتقاد دارد را فرابخواند و کارش را بررسی کند، اگر کار او اشکالی دارد، تذکر لازم داده شود و اگر برطرف نشد، نسبت به جایگزین کردن فردی توانمندتر اقدام بکند. اینکه ایشان به این شکل در منظر و مرآی عمومی یک انتقاد کلی را مطرح کند که منجر به بهبود هیچ امری نمی شود، اصلا وارد و پذیرفته نیست.

رئیس جمهور در جلساتی که وزیران، معاونان و مدیران ارشد دولت را به صورت مستمر می بیند، خطاب به فردی که از آن گله دارد، بگوید که «اگر نمی تواند کار را به خوبی پیش ببرد، استعفا بدهد» یا اگر چنین نکرد او را کنار گذاشته و فردی همگام با برنامه های دولت و توانمند را به جای او معرفی کند. این حرف اخیر آقای روحانی، حرف درستی نبود.

به نظر می رسد آقای روحانی با طرح این گونه انتقادات کلی در یک جلسه عمومی یا رودربایستی با وزیر و افراد مورد نظرش دارد یا اینکه می خواهد آنها خودشان به این نتیجه برسند که استعفا داده و دولت را ترک کنند؟

این رودربایستی در همه دنیا هست. گاهی منتظر می شوند یک وزیر یا معاون یا مدیر ارشد خودش استعفا بدهد و برود؛ در حقیقت این نوعی مراعات حال آن طرف را کردن است که می تواند راهکاری باشد که البته این هم راه و روش خاص خود را دارد. چنین مسأله ای نباید در منظر عمومی مطرح بشود، بلکه بهتر بود رئیس جمهور به وزیر یا افراد مورد نظرش پیغام می داد که «مصلحت این است که بهتر است قبل از اینکه شما اخراج بشوید، استعفا بدهید».

یکی از مشکلات این روزهای کشور عدم گردش نخبگان به شکل مطلوب است؛ بدین معنی که مدیرانی که پس از انقلاب تاکنون در چرخه مدیریتی بوده اند، تقریبا اعتنایی به بازنشستگی ندارند و متناسب با سن و سال و احوالات خودشان سن بازنشستگی را افزایش می دهند؛ همین هم تغییرات را سخت کرده و البته جلوی گردش نخبگان و بکارگیری مدیران جوان را گرفته است.

این البته امر مطلقی نیست. استفاده از جوانان امری صحیح است که در تمام دنیا از ظرفیت جوانان در عالم سیاست، اقتصاد، علم و ... بهره گرفته می شود. باید به جوانان توجه شود و جهت گردش نخبگان در بخش های مختلف از آنها بهره گرفته بشود، ولی اینکه این مساله را بهانه ای قرار بدهیم که اگر کسی سنش به 60 یا 70 سال رسید باید کنار برود، چنین موضوعی هم درست نیست.

بنده در مجلس اول 40 ساله بودم و اکنون بیش از 70 سال دارم. من در این سن خیلی بهتر می فهمم نسبت به آن روزهایی که 40 ساله بودم. من آن زمان هم عنصر مستقلی بودم و تحت اختیار کسی نبودم. در آن زمان من با عزل بنی صدر مخالف بودم و هنوز هم سر مخالفتم ایستاده ام. می خواهم بگویم در آن 40 سالگی هم من نظرات خاص خودم را داشته ام و در عرصه اجرا هم تجربه موفقی داشتم، اما اگر امروز باشم بهتر از آن روز کار می کنم.

بنابراین باید اشاره کنم، اینکه جوان ها نباشند هم تفکر درستی نیست و اینکه بگوییم چون طرف سنش بالا رفته باید کنار برود هم راه و نگاه اشتباهی است. باید در مدیریت بخش های مختلف یک آمیزه ای از مسن و جوان شاهد باشیم؛ چون کسانی که سن شان بالا رفته تجربه، علم و گذشته ای دارند و کنار آن جوانان هم فکر، ایده و توان اجرای بالایی دارند. البته در دنیا هم شرایط همین است. باید از تخصص، فکر، ایده و نیروی جوانی جوانان استفاده شود تا آنها به مرور که با تجربه می شوند، آرام آرام جای پیرها را بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۴۱
روحانی به وعده هایش وفا نکرد و از دامن ملت به دامن سیاسیون غلطید لکن او مسول وزرا و معاونین نیست و همینطور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اگ به دامن سیاسیون غلطیده چرا هیچ کسی قبولش نمی کنه؟
حالا که قیمت همه چیز رفته بالا، به دامن سیاسیون غلطیده؟ روحانی همونجوری مدیریت می کنه که 4 سال اول می کرد. وقتی مردم به 4 سال بیکاری و لبخند رای دادند، یعنی از وضعیت راضی بودند. الان هم حق اعتراض ندارند. تمامممم
توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
با نظر حاج اقا انصاری موافقم
حالت سومی هم وجود دارد به این شکل که بعضی از وزیران تحمیلی بوده اند و روحانی نمیتواند در مقابل پشتیبان این وزرا ،قدرتش را اعمال کند. و گر نه نیازی به مطرح کردن آن در سخنرانی ها نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
آره علم الهدی وزیر تعیین کرده. بازم بگو یه عدی نمی گذارند و خودتو راحت کن.
تو دیگه زیادی تو فضا سیر می کنی.
با عزل بنی صدر مخالف بودی ... برای خودت مخالف بودی ،عزل بنی صدر کمترین کاری بود که باید صورت می پذیرفت .حال که توانست از کشور بگریزد این مسئله چیز دیگری است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
مراد ایشان استقلال رأی است، نه خدای ناکرده تایید بنی صدر.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
یعنی این آقا با عزل بنی صدر که باتفاق مسعود رجوی و منافقین اون بلوا رو راه انداخته بوده مخالف بوده ؟!!!!
با سلام . اقا چه کسی میگه ماستم ترش هست ؟ جناب ایشان از خودشان تعریف میکند بایستی دید در زمان مسولیتش چه گره ای از مشکلات مردم را گشوده آیا ورود ژنهای مربوطه خویش را به سازمانها یا نهادهای نظام تصحیل ننموده یا احیانا پستی گرفته باشند ، در اینجا هم چون سنش 70 سال هست به نحوی خواست کارش را توجیح کند
الان باید از اشخاص کار آمد بین 40 الا 55 سال در سطهای مدیریت ارشد مهم کشوری استفاده نمود که با مشکلات به روز هستند ودرک صحیح تری دارند.
دولت روحانی باعملکرد ناکارامد در5سال گذشته باید همگی برکنارشوند ازنوبخت گرفته تا تمام اعضای دولت بی کفایت 99درصد 24میلیون رای دهنده به روحانی بشدن پشیمان هستند واز عملکردش ناراضی روحانی جز گسترش فقر وفلاکت به رفاه رساندن درصد اندک اقدام مثبتی نمداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
نگران نباش یک کنسرت میگذارند یک کمی حرف از دیوار پیاده رو و ورود زنان به ورزشگاه و خطر جنگ میزنند مردم دوباره به انها رای میدهند.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
علتش واضحه . اینا میدونن فقط همین دور دوم رو دارن و دوره بعدی در کار نیست اینه که از همون اولش گازشو گرفتن . انفجار بیکباره دلار و تورم سه رقمی همه رو غافلگیر کرده علی برکت الله
تابناک کسی دیگه ای نبود باهاش مصاحبه کنی . بنده خدا خیلی پیادست . میگه من تو مجلس اول ۴۰ سالم بوده الان ۷۰ سالمه !! بزرگوار از مجلس اول ۳۸ سال میگذره شما الان ۷۸ سالته !! همه عالم وآدم هم جریان خیانت بنی صدرومیدونن اونوقت شما هنوز مخالف عزلشی . فکر کنم اون دوره تو مجلس بغل سلامتیان میشستی
”با عزل بنی صدر مخالف بودم و همچنان هستم ” با احترام شما همچنان هفتاد سال که هیچ ۱۲۰ ساله هم باشید باز عقب هستید این مردم و انقلاب به امثال شما قدرت داد
وزیر راه، وزیر کار، وزیر اقتصاد، وزیر بازرگانی، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی باید برکنار شوند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
مخصوصا وزیر راه دیگه هواپیما هم نمیتونه بخر جاده ریل هم که کاری نکرد بهتر برکنار بشه چون رکود کشور از وزرات خانه ایشون استارت خورده
وزیر کشور واقعا مناسب نیست
جناب انصاری راد برادر اصلاحطلب واقعی لطفا در زمینه وضعیت اقتصادی بسیاروخیم بازنشستگان به روحانی تذکرلازم را بدهید بعد ازگذشت 5سال باوجود رفع تحریمها وافزایش دوبرابری قیمت نفت جهانی وآزادشدن بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده کوچکترین تغییر مثبتی برای وضعیت اقتصادی بازنشستگان بعمل نیامده ووفقط وعده سرخرمنی وحرف در مانی بوده متاسفانه باپرداختیهای ناعادلانه وتبعیض آمیز بین کارمندان وبازنشستگان با وزرا ومقامات 80درصد ملت به زیرخط فقر وفلاکت رفته اند ودرصد اتندکی به رفاه کامل رسیده اند
آقای انصاری راد پس ازگذشت 5سال ازدوره دولت روحانی جنابعالی بعنوان مستند یک مورد اقدام مثبتشان رانام ببرید تا ملت هم امیدوارشوند به کدامیکگ ازوعده های سال 92 عمل نمودند حتی از تحقق وعده حداقلی بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان هم عاجز بودند چه رسد به سایر وعده هایشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اقدامات مثبت باید اعلام شود. ارزانی باید ایجاد شود. نرخ ارز مورد تایید دولت نیست. مردم مطمئن باشند دولت نمی گذارد...
اینا مثبت حساب نمیشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اقتصاد قوانین خودش را دارد و راه گریزی از نیست و براساس نظر افراد تغییر نمیکند
عزل و نصب وزرا با رئیس جمهور است ولی مدیریتش با خود وزرا است نه رئیس جمهور!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
از آب گل آلود ماهی نگیر.
مثلا در همین مذاکراتی که فعلا با اروپایی ها، چین و روسیه در حال انجام است، اینجور نیست که آزاد باشند و بگوییم که دولتی داریم که راحت می تواند کار خود را مطابق با آنچه فکر می کند درست است، انجام بدهد. نخیر؛ ما یک سری نیروها، نهادها و قدرت ها و مراکز قدرتی داریم که آنها روی دولت فشار می آورند و قوه مجریه هم معمولا بر همین اساس نمی تواند آنطور که خودش می خواهد کار را انجام بدهد. الجمهوریة الاسلامیة الایرانیة حمال ذووجوه تقول و یقولون بله جناب انصاری راد قوانین ما حمال وچند وجهی هستند صدا وسیما خلاف نظر مردم ودولت کارخودش را میکند چند تا نخبه درآب نمک خوابونده ودرتمام مشکلات کشور نظر وتحلیل حضرات را حقنه میکند وزیر خارجه ما دربرابر وزرای موازی کاره ای نیست تمام مختلسین ودزدان ارشد خذلهم الله تعالی ازکشور فرار میکنند ویا در داخل در امانند اما برادر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور زندانی میشوند اکثرجوانان ونخبگان کشور بیکار ویا به مفت کاری گرفته میشوند ولی فرزندان مقامات بعنوان نیروهای انقلابی وارزشی استخدام میشوند پس به حکم ستون خیمه انسانیت وادب وعشق ارباب جمال وکمال علی ع لم یزل امرنا الی السفال
خوب معلوه سه تا کاندید میزارن وسط میگن یکیشو انتخاب کن از اونایی که ما انتخاب کرده ایم خوب نتیجه اش میشود احمدی نژاد و بقیه انصافا تو کشور ما بهتراز اینا نیست ؟ تو ریاست جمهوری هم رانت و رفیق بازیه دیگه کجاشو میخوان درست کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
حالا اگه اینا نبودن می خواستی کی رو انتخاب کنی؟ پورمختار؟ کواکبیان؟ یا اون راننده کامیونه؟ یا لیدر پرسپولیس؟
حرف منطقی نمی زنید.
با سلام خدمت حاجی اقا انصاری عرض به حضورتان که نه اقای روحانی ونه هیچ ریس جمهور دیگه ای هیچ کاری بله هیچ کاری نمیتواند بکند چون اساسا به هر کاری و هر بساطی رو کند اول باید از دیواری که خود فرمودین از شبهه دولتی ها گرفته تا نهادهای دولتی ومخصوص از رجال ها باید رد شود که این یعنی بایکوت مثلا هممین جناب عالی بعد چهل سالی که گذشت سما هنوز تو بایکوت بودی وبا عزل بنی صدر که به فنا رفت هنوز مخالفی این یعنی درجا زدن حاجی مثل این میمونه یه سرهنگ باز نشسته دوران پهلوی بیاد بگه من با انقلاب مخالفم زندگی در گذر است وشما از غافله جا موندی اگر اوضاع قفل شده به خاطر همین افکار وحرفهای نسنجیده هست که به همه خط ومشئی بدهیم وخودمان جلوش دیوار بکشیم بهتر است شما هم مثل بقیه بزگواران خودتان را باز نشسته کنید وسیاست روز را به اهلش یسپارید موفق باشید
با بني صدر هم مصاحبه كن اينجور كه نماينده هاي مجلس پيش ميرن كم كم بني صدر هم ميشه اسطوره ملي و مجسمه اش رو بايد بسازن
بعضی قوانین بخصوص در شرایط بحران اقتصادی کارساز نیست که یا دولت باید به مجلس این نقصان را گزارش دهد یا مجلس توانایی رسد ان را داشته باشد که متاسفانه عکس العملی دیده نمیشود
عزل بنی صدر بزرگترین اشتباه بود و امیدواریم دیگر در ایران رخ ندهد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
آره عزیزم..اینکه طرف موافقه که ی عده مردم بیگناه رو توی خیابون بکشن خیلی کار خوبیه.حاضری یکی از عزیزای خودت بیگناه کشته بشه
پس حرف بیخودی نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
تو چی میگی؟،برو شیرتو بخور.
جناب انصاری راد متاسفانه روحانی برخلاف نامی که انتخاب نموده دلت یاس و بدبختی و نامیدی است ودراین 5سال جز حرفهای تکراری ووعده مفت اقدام مثبتی نداشته
به این وزرا یه شهر آباد بدی یه ده ویران تحویلت میدن
آقای انصاری راد بنی صدر جزو لیدرهای منافقین بود با عزلش مخالف بودی ؟ عزیز دل بده حتما
زنده باد بنی صدر .
مشکلات اخیر مربوط به دولت نیست و ناشی از اشکالات ساختاری از که دولت وارث ان بوده تنها ایرادی که میتوان به این دولت گرفت این است که کاهش تورم بصورت اصولی و علمی انجام نشد و وقت فنر تورم فشرده شد
در اروپا رئیس پلیس از ماشین اداره برای کار شخصی استفاده میکنه وقتی مردم میفهمند مجبور به استعفا میشه اونوقت وزیر کشور ویلا سازی میکنه در زمین کشاورزی با قدرتی که داره وقتی خراب میکنن وزارت کشور اعلامیه میده که نباید خراب میکردن .اونوقت این وزیر هنوز سر کاره!
متاسفانه بعضی از مسئولان کشور بجای خدمت و آباد کردن کشور ترجیح می دهند خانه خودشان را آباد کنند.وتبدیل به جاده صاف کن دشمنان کشور شده اند. وبا حرف های نا ثواب خودشان آگاهانه ویا ناآگاهانه به دشمن گرا می دهند و آب که چه عرض کنم ، آب مقطر در آسیاب دشمن می ریزند
امیدوارم تا دیر نشده به خودشان بیایند در غیر این صورت گرفتار عذاب الهی خواهند شد.
ای وطنم کشورم ایران سن منیم جانیمدا بیر شیرین جانیمسان
میشه بگید چراعزل بنی صدر اشتباه بود ؟؟؟بنی صدری که با منافقین رو هم ریخته بود وهر روز تو کشور بلوا واشوب بپا میکردن واخرش همبا رجوی به پاریس در رفت و باز ماشتباهش رو تکرار وادامه داد ودخترش رو داد به مسعود رجوی والی آخر....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها