بازدید 15454

انحصار تلگرام شکسته شد

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: انحصار تلگرام براساس اعداد و ارقام شکسته شده اما بعضی‌ها اصرار دارند که کشور را به قبل برگردانند؛ ما معتقدیم اتفاقی که افتاد نشاندهنده این است که برگشتی در کار نخواهد بود.
کد خبر: ۸۰۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 28 May 2018

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: انحصار تلگرام براساس اعداد و ارقام شکسته شده اما بعضی‌ها اصرار دارند که کشور را به قبل برگردانند؛ ما معتقدیم اتفاقی که افتاد نشاندهنده این است که برگشتی در کار نخواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ عباس آسوشه در یک برنامه تلویزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: در مدت زمان کوتاهی که پیام‌رسان‌های داخلی شروع به فعالیت کردند حرکت بسیار خوبی داشتند و در این مدت حدود 25 میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها ثبت‌نام کرده و بیش از 9 میلیون و دویست هزار کاربر نیز فعال هستند.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: پیام‌رسان‌های داخلی به همت متخصصان جوان داخلی در مدت دو ماه به حدود 10 میلیون کاربر فعال دست یافتند که این کار بسیار شگرفی است در حالیکه تلگرام در دو سال اول به همین تعداد کاربر فعال رسیده بود؛ بنابراین اگر امکانات لازم دراختیار پیام‌رسان‌های داخلی قرار گیرد، می‌توانند بیش از پیش خود را نشان داده و نیاز مردم کشور را برآورده کنند.

وی اعلام کرد: مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی در راستای انحصارشکنی نمونه خارجی اتفاق افتاد و مردم نیز در این مسیر همراهی کردند و بخشی از کسب‌وکارها نیز به پیام‌رسان‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند.

آسوشه تصریح کرد: پنج سال تمام امکانات کشور در اختیار تلگرام گذاشته شده و اکنون در حدود دو ماه است که این فرصت در اختیار جوانان کشور قرار گرفته است تا بتوانند توانایی خود را نشان دهند.

او افزود: البته قبول داریم که کیفیت سرویس‌ها هنوز آنچنان که مردم انتظار دارند نیست و به پیام‌رسان‌های داخلی تأکید کرده‌ایم که باید در جهت رسیدن به کیفیت مورد نظر مردم حرکت کنند؛ در این مسیر حاکمیت و مردم نیز وظیفه دارند تا به جوانان کشور فرصت دهند تا بتوانند کار خود را به سرانجام برسانند.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی خاطر نشان کرد: در جلسات متعددی که با پیام‌رسان‌های داخلی داشته‌ایم اکثرا تاکید دارند که نیازی به حمایتی نداریم، فقط بدون هیچ تبعیضی و همانند پیام‌رسان‌های خارجی به ما اجازه فعالیت در کشور داده شود؛ بعد از مدت محدودی خواهید دید که خودمان را به مردم ثابت می‌کنیم.

آسوشه بیان کرد: برهمین اساس مرکز ملی فضای مجازی کشور ارزیابی دقیق‌تر پیام‌رسان‌های داخلی را در مرحله دوم شروع کرده تا مطمئن شویم پیام‌رسان‌های داخلی ما قادر به پاسخگویی به بیش از 50-60 میلیون کاربر هستند و می‌توانند سرویس‌های جدید مانند سرویس‌های مالی، پرداخت و دولت الکترونیک را ارائه دهند؛ براساس آخرین مصوبه شورای عالی فضای مجازی در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، این پیام‌رسان‌ها باید آماده باشند تا نه تنها کیفیت بهتر بلکه حجم متنوع‌تری از سرویس‌ها را نسبت به چیزی که مردم در پیام‌رسان‌های خارجی دیده‌اند را ارائه کنند.

وی درباره ترافیک بالای تلگرام همچنان پس از انحصارشکنی، اظهار داشت: با توجه به اینکه پنج سال پیام‌رسان تلگرام در کشور سرویس می‌داده، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم در عرض دو ماه یعنی از شروع حرکت شکسته شدن انحصار تلگرام تا زمان مسدودسازی که آن هم در همین راستا بود، این حرکت پنج ساله به صفر رسانده شود اما اتفاقی که افتاده نشان می‌دهد تعداد بازدیدهای تلگرام از آخر فروردین تا 28 اردیبهشت از حدود 2.5 میلیارد بازدید به کمتر از یک میلیارد رسیده که به معنای کاهش 60 درصدی بازدید است.

او افزود: تعداد کانال‌های فعال در تلگرام نیز 530 هزار بوده که بر اساس آمار و ارقام پژوهشگاه پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران در این بازه دو ماهه به کمتراز 277 هزار کانال رسیده است؛ از طرف دیگر تعداد مطالب تولید شده از 100 هزار مطلب به کمتراز 75 هزار مطلب تولیدی رسیده که همه این موارد نشاندهنده این است که انحصارشکنی اتفاق افتاده و ما به شرایط قبل بازنخواهیم گشت و مردم و جوانان ما در کنار هم می‌توانند هر اقدامی را پایه‌ریزی کنند.

آسوشه با اشاره به تأمین هزینه‌های تلگرام، افزود: هر زمانیکه از مدیر تلگرام پرسیدند که این هزینه‌های هنگفت (که براساس دسته‌بندی خودشان به هزینه‌های ارتباطات، ذخیره‌سازی و هزینه‌های برق و... تقسیم می‌شد) از کجا تأمین می‌شود؟ اعلام می‌کرد که از دوستان و آشنایان این هزینه‌ها را تأمین می‌کند و تا قبل از این حرکت‌های اخیر نیز درآمدی در ایران نداشته است؛ بنابراین محل تأمین این هزینه‌های سنگین مشخص نیست اما فضایی ایجاد شده تا کسب‌وکارها، سیستم‌های پرداخت مالی و سرویس‌های دولت الکترونیک در پیام‌رسان‌های داخلی فعال بشود تا بتوانند درآمدزایی داشته باشند.

وی گفت: البته خواسته پیام‌رسان‌های داخلی این است که روی پای خودشان بایستند و بارها در جلسات اعلام کردند که شش ماه به ما فرصت بدهید تا ما مستقل کار کنیم و هیچ حمایتی نه از دولت و نه خارج از آن نخواهیم خواست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۲۷
مگه معتقد نیستن انحصار شکسته شده؟!
حالا فیلترش رو بردارن دیگه؟
مطلب طنز بود؟
ما که همون تلگرام موندیم
مبارکتون باشه!!!!!!
البته 25 میلیون رو تقسیم بر 6 کنید
چون برای تست کیفیت پیامرسان مردم همه داخلی ها رو نصب کردن. لذا 25 میلیون کاربر تکراری حداکثر میشه 4 میلیون ادم مشترک که تازه بیشترشون دارن با همون تلگرام یا واتساپ کار میکنن. در نتیجه چطور از نظر شما 4 میلیون کاربر دست و پا شکسته در چندین پیامرسان تونسته 45 میلیون کاربر در تلگرام رو تحت تاثیر قرار بده و انحصار شکنی کنه؟
روش های نوین انحصارشکنی!! یکی رو فیلتر کن و اون یکی که کاربر پیدا می کنه اسمشو بزار شکستن انحصار!!
شما تلگرام رو باز کنید ببیند دوباره میان بیرون یا نه؟
دست مردم درد نکنه که همراهی کردن و این وسط فیلترینگ اصلا تاثیر نداشته!!
بله، در خودروسازی هم پراید حیلی از رکوردها را شکسته است!
مقایسه اینکه 9 میلیون نفر در کوتاه مدت به پیام رسان های داخلی وصل شده اند با دو سال اول در تلگرام کاملا غلط است زیرا مردم در اوایل ورود به فضای مجازی و یک محیط ناشناخته بوده اند و الان با بستن تلگرام آن احساس نیاز و اگاهی از مزایای پیام رسان ها سبب شده تا بالاخره یک پیام رسان (داخلی ) را بپذیرند.
اصلا اول تعریف انحصار را روشن کنید بعد از انحصار صحبت کنید.انحصار یعنی مجبور کردن مردم به عدم استفاده از کالا و خدمات با کیفیت.
فکر نمی کنم بشود عنوان «شکسته شدن انحصار تلگرام» را به این اقدام اطلاق کرد. زمانی می شود از شکسته شدن انحصار تلگرام سخن گفت که رقابتی برابر انجام گرفته باشد. نه اینکه تلگرام را فیلتر کنند و فیلتر شکنها را محدود، بعد بانگ پیروزی برآورند. مانند این است که دست و پای بوکسور را در داخل رینگ ببندند و حریفش را پیروز اعلام کنند!
واقعا
با لجاجت هرگز نمیشود با فن وتکنیک وعلم مبارزه نمود
دوست گرامی، معاونت محترم فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور، لطفا با الفاظ بازی نفرمایید، بازار در انحصار تلگرام نبوده که هم اکنون رفع انحصار شده باشد!!! در بازار پام رسانها، هم سایر پیام رسان خارجی بودند و هم پام رسان داخلی ولی به دلایل متعدد اقبال مردم به تلگرام بوده است.الان شما فضای رقابتی را انحصاری کردید و دراختیار پیام رسان داخلی گذاشتید دوست گرامی. نتیجه انحصار هم قطعا مانند انحصار در بخش خودرو خواهد بود و در فضای انحصاری چیزی بنام رضایت مشتری وجود نداشته و نظر مردم نسبت به ایران خودرو و سایپا کاملا مشخص و محتوم است که پیام رسانهای داخلی هم بهمان سرنوشت محگوم خواهند بود...
پس ديگه نيازي به فيلتر فيلترشكن‌ها نيست؟
انحصار شکست چیه! ؟ خب وقتی تلگرام فیلتر شده ضمنا سروش را من نصب کردم بسیار ضعیف وکند است
پس انشالله فیلترینگ تلگرام لغو می شود
رقیب رو حذف کردن میشه شکستن انحصار؟!!!
فقط کانال های دولتی اونم به اجبار تلگرام را ترک کردند البته بعضا با عوض کردن اسم کانال کماکان دارند فعالیت می کنند .
چه انحصار شکنی وقتی تلگرام فیلتر هست در شرایط مساوی باید بررسی کرد
دور رو ور ما که همه تلگرام استفاده میکنن... نصب کردن داخلی دلیل بر استفاده اش نیست
در فضای انحصار جذب مشتری معنا ندارد. در واقع در فضای انحصار مشتری به معنای واقعی وجود ندارد بلکه اجبار سبب ورود افراد به خرید خدمات یا محصولات می شود.
پس اینکه تلگرام در فضای آزاد جذب مشتری می کند در واقع کار برجسته ای است نه اینکه آمار تلگرام را با آمار سروش و غیره مقایسه می کنید.
نظیر این مورد در خودروسازی نیز وجود دارد....
جل الخالق!! همینطوری با همین فرمون پیش بریم تا ماه آینده ۱۲۰ میلیون نفر از جمعیت ایران عضو سروش میشوند!!! ....
واقعا؟!!!!!!!!!!!!!!!
خوب اگه اینطوریه دیگه ناراحتی نداره ، پس لطف کنن فیلتر تلگرام رو هم بردارن
انحصار با فیلترینگ شکسته می شود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل