بازدید 4316
۱

ظریف وارد استانبول شد

کد خبر: ۸۰۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 18 May 2018

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور حمایت از فلسطین و بررسی تحولات در سرزمین های اشغالی وارد شهر استانبول ترکیه شد.

به گزارش ایرنا، نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی آخرین تحولات در فلسطین، محکومیت جنایات صهیونیست ها در نوار غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس امروز با حضور مقامات بیش از 40 کشور در استانبول برگزار می شود.

در این نشست 13 کشور در سطح رئیس جمهوری، 2 کشور در سطح معاون رئیس جمهوری، سه کشور در سطح معاون نخست وزیر، 12 کشور در سطح وزیر امور خارجه و همچنین دیپلمات هایی از 11 کشور شرکت می کنند.

سران کشورهای ایران، افغانستان، اردن، سودان، گینه، گینه بیسائو، قطر، کویت، موریتانی، بخش ترک نشین قبرس در این نشست حضور می یابند.

پارسال نیز در پی اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس، نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول برگزار شده و قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین اعلام و از همه کشورها خواسته شد که قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین به رسمیت بشناسند.
نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس از روز گذشته در شهر استانبول ترکیه آغاز شده است.
این نشست به دعوت رییس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکیه و به میزبانی این کشور به مدت دو روز و در سه سطح کارشناسان ارشد، وزرای امور خارجه و سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

دیروز نشست کارشناسان ارشد این اجلاس در هتل هیلتون استانبول برگزار شد و نمایندگان کشورهای اسلامی پیش نویس بیانیه نشست را برای جلسه وزرای امور خارجه و سران که قرار است امروز ظهر و عصر برگزار شود، تدوین کردند.

امروز ظهر نشست وزرای امور خارجه در هتل هیلتون برگزار می شود و عصر امروز نیز نشست سران سازمان همکاری اسلامی برای محکومیت جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس در محل سالن کنگره مرکزی استانبول برگزار خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
یک زمانی محمود هم دست به دامان ترکیه و یرزیل شد ولی این دو کشور هم پیرو امریکا و اسراییل هستند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار