بازدید 4927

قارچ‌هایی که ۲۵ زنجانی را راهی بیمارستان کرد

رییس شبکه بهداشت و درمان ماه‌نشان تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان قارچ‌های خودرو را نخورند.
کد خبر: ۷۹۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 16 May 2018

رییس شبکه بهداشت و درمان ماه‌نشان تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان قارچ‌های خودرو را نخورند.

علی صیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال به خاطر بارندگی زیاد، تعداد قارچ‌های خودرو در سطح شهرستان و روستاهای اطراف زیاد شده است و حتی قارچ‌های جدیدتری روییده‌اند. از این‌رو تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی خیلی سخت‌تر شده است و متاسفانه همین مساله باعث شده که تا به امروز 25 نفر به خاطر مصرف قارچ سمی راهی بیمارستان شوند.

وی با بیان این‌که تاکنون 21 نفر به علت مسمومیت شدید به مراکز درمانی زنجان ارجاع شده‌اند، ادامه داد: خبرها حاکی از آن است که در سطح کشور، 5 نفر به خاطر مصرف قارچ سمی خودرو فوت کرده‌اند ولی خوشبختانه تا کنون در ماهنشان کسی به خاطر مصرف قارچ فوت نکرده است و حتی مسمومیت‌های شدید نیز درمان شده‌اند.

صیدی تصریح کرد: بعد از اطلاع‌رسانی‌های مکرر از تعداد افرادی که به خاطر مصرف قارچ سمی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند کم شده است و حتی افرادی هم به چیدن قارچ‌های خودرو مبادرت ورزیده بودند، قارچ‌های چیده شده را از منزل خارج کرده و دفن کردند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماهنشان خاطرنشان کرد: شناسایی و تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی بسیار مشکل است و تنها افراد متخصص و با تجربه، توانایی تفکیک بین این قارچ ها را دارا است . از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به‌طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به کبد و سایر اعضای بدن شود. لذا توصیه می‌شود افراد غیر متخصص در این زمینه، به هیچ وجه از قارچ های خودرو استفاده نکنند .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر