بازدید 8104
گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

هیجان ترامپی به بازار سکه تهران نرسید؛ افزایش ۱۲ هزار تومانی سکه تمام طرح جدید

پنجمین روز کاری هفته برای فعالان بازار سکه، در حالی آغاز شد که شب قبل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی جنجالی و ضد ایرانی، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد. این موضوع باعث شد تا بسیاری فعالان بازار، انتظار جهش قیمت در بازار سکه در نخستین روز خروج آمریکا از برجام را داشته باشند، در حالی که خبرهای رسیده از بازار تهران، حکایت از رشد به دور از هیجان و با شیب اندک دارد.
کد خبر: ۷۹۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 09 May 2018

هیجان ترامپی به بازار سکه نرسید؛ افزایش ۱۲ هزار تومانی سکه تمام طرح جدیدپنجمین روز کاری هفته برای فعالان بازار سکه، در حالی آغاز شد که شب قبل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی جنجالی و ضد ایرانی، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد. این موضوع باعث شد تا بسیاری فعالان بازار، انتظار جهش قیمت در بازار سکه در نخستین روز خروج آمریکا از برجام را داشته باشند، در حالی که خبرهای رسیده از بازار تهران، حکایت از رشد به دور از هیجان و با شیب اندک دارد.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، نرخ نقدی انواع سکه در نوزدهمین روز از اردیبهشت ماه 97، با افزایش همراه شده است. بر این اساس، هر سکه تمام طرح قدیم تا لحظه انتشار خبر، با رشد 50 هزار تومان نسبت به روز قبل، به نرخ 1,948,000 تومان رسیده است. همچنین هر سکه تمام طرح جدید در بازار امروز، 2,014,000 تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز سه شنبه، 12 هزار تومان افزایش داشته است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز 991,000 تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به روز گذشته، 15 هزار تومان گران تر شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در معاملات امروز بازار سکه، به قیمت 586 هزار تومان فروخته شده است که نسبت به روز سه شنبه، 10 هزار تومان افزایش داشته است. همچنین هر سکه یم گرمی در بازار، بدون تغییر در سطح 360 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

پیش فروش سکه بدون محدودیت

امروز با آغاز طرح پیش فروش سکه، مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی اعلام کرده است که محدودیتی در بحث پیش فروش سکه پیش‌بینی نشده است و مشتریان «کارت سکه» اگر تمایل داشته باشند، می‌توانند سکه‌های خود را نزد بانک ملی به امانت گذاشته و در زمان دلخواه با کشیدن این کارت در دستگاه‌های خودپرداز از وجود سکه‌های خود اطمینان حاصل کنند یا در صورت نیاز با مراجعه به شعب عامل سکه خود را دریافت کنند.

طلای جهانی به افت خود ادامه داد

بر اساس این گزارش، از ابتدای معاملات امروز بازار جهانی فلزات گران بها، خبرهای رسیده حکایت از روند نزولی بهای جهانی طلا دارد. به طوریکه تا لحظه انتشار این خبر، هر اونس طلا در بازار جهانی، با کاهش 4 دلاری به سطح 1312 دلار رسیده است. همچنین هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1311 دلار و 44 سنت رسید. هر اونس نقره نیز در حال حاضر، 16 دلار و 50 سنت معامله می شود که نسبت به نرخ روز قبل، افت 3 سنت را به ثبت رسانده است. 

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، طلا بین ریسکهای ژئوپلیتیکی فزاینده و دلار قویتر آمریکا گیر افتاده است. خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن بدنبال اعلام تصمیم ترامپ آن طور که انتظار می‌رفت، قوی نبوده است.

عقب نشینی 25 ارز در بانک مرکزی

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۱۰۱ ریال کاهش نسبت به روز سه شنبه ۵۶ هزار و ۸۴۳ ریال و هر یورو نیز با ۲۷۶ ریال اُفت در مدت مشابه ۴۹ هزار و ۷۹۱ ریال ارزشگذاری شد.

براین اساس هر فرانک سوئیس ۴۱ هزار و ۸۵۶ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۶۲ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۱۶۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۸۵ ریال، روپیه هند ۶۲۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۶ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۸۶۰ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۲۵۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۳۵۶ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۰ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۴۲۷ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۳۵ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۶۷۳ ریال، روبل روسیه ۶۶۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۲۳۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۳۰۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲هزار و ۶۶۵ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۸۲۳ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۳۰ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۷۹ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۹۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۰هزار و ۹۶۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۳۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۸۲۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۷۴۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۸۴۷ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۸۸ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزشگذاری شد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر