بازدید 3376

روایت‌مطالعه‌کتابی‌هشت‌جلدی‌در‌اتوبوس‌توسط‌رهبر‌انقلاب

کد خبر: ۷۹۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 08 May 2018

کتابخوانی باید یک سیره و سنّت رایج بین مردم ما بشود. کتاب بخوانند و به فرزندانشان هم یاد بدهند

به گزارش تابناک، در بخش روایت‌های تاریخی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشرآثار حضرت آیت الله خامنه‌ای روایتی از علاقه ایشان به کتاب و کتابخوانی نقل شده است که مربوط به بیانات در مصاحبه صدا و سیما، در ششمین «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» در سال ۷۲ است. در این روایت نوشته شده است:» افرادی که کار روزانه دارند مثلاً کارمند اداری، کارگر، کاسب و یا کشاورز هستند وقتی به خانه میآیند، بخشی از زمان را ولو نیم ساعت برای کتاب خواندن بگذارند.
چقدر کتاب‌ها را در همین نیم ساعت‌ها میشود خواند! بنده دوره‌های بیست جلدی و بیست و چند جلدی کتاب را در همین فاصله‌های ده دقیقه، بیست دقیقه و یک ربع ساعته خوانده‌ام. پشت این کتاب‌ها را هم یادداشت میکنم که معلوم باشد. شاید صد‌ها جلد کتاب را همین‌طور در این فاصله‌های کوتاه ده دقیقه‌ای خوانده‌ام. بسیاری از افراد را هم میشناسم که این گونه‌اند.
من یک دوره‌ی کتاب هشت جلدی را که یک نویسنده‌ی عرب نوشته است و از کتاب‌های معروف هم هست نمیخواهم اسم بیاورم در سال‌های دور، وقتی به تهران میآمدم و در اتوبوس زیاد معطل میشدم، خواندم. همه‌ی این دوره‌ی هشت جلدی را که راجع به تاریخ ادبیات و علوم و معارف اسلامی است، تقریباً در اتوبوس خواندم.
کتابخوانی باید یک سیره و سنّت رایج بین مردم ما بشود. کتاب بخوانند و به فرزندانشان هم یاد بدهند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان