بازدید 12653

آیت الله ایمانی بدرود حیات گفت

آیت الله اسد الله ایمانی پس از تحمل ۷ ماه بیماری کلیوی درگذشت. امام جمعه‌ شیراز، طی هفته‌های اخیر در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود و با وجود اینکه طی دو روز گذشته اخباری مبنی بر بهبود حال عمومی وی منتشر شده بود، شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت. این روحانی فقید به تازگی از امامت جمعه شیراز استعفا داده بود.
کد خبر: ۷۹۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ 08 May 2018

آیت الله ایمانی نماینده مستعفی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه‌ شیراز دقایقی پیش بدرود حیات گفت.

به گزارش «تابناک»؛ آیت الله اسد الله ایمانی پس از تحمل ۷ ماه بیماری کلیوی درگذشت. امام جمعه‌ شیراز، طی هفته‌های اخیر در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود و با وجود اینکه طی دو روز گذشته اخباری مبنی بر بهبود حال عمومی وی منتشر شده بود، شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت. این روحانی فقید به تازگی از امامت جمعه شیراز استعفا داده بود.

آیت الله حاج شیخ اسدالله ایمانی به سال 1326 شمسی در شهرستان کازرون و در خانواده ای متدین و ولایی چشم بر جهان گشود. دوران دبستان را در کازرون گذرانده و سه سال اول دروس مقدمات حوزوی را در خدمت علمای شهر گذراند. در سال 1341 چند ماه بعد از رحلت آیت الله العظمی بروجردی (ره) راهی قم شد و تا سال 1344 به فراگیری دروس متدوال آن زمان نظیر شرح لمعه، قوانین، رسایل، مکاسب، کفایه الاصول و منظومه را نزد اساتید بزرگوار خود آیات محمد تقی ستوده (ره)، صلواتی، شب زنده دار، محمد فاضل لنکرانی (ره)، مکارم شیرازی، سبحانی، اعتمادی و سید محمد باقر سلطانی طباطائی (ره) فرا گرفت.

آیت الله ایمانی بدرود حیات گفت

او دو دوره خارج اصول و همزمان فقه را نزد اساتید بزرگواری چون آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد(ره)، آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی (ره)، آیت الله العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی (ره) و همچنین حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی سپری کرد و به درجه اجتهاد نایل آمد. در کنار دروس فقه و اصول از مباحث فلسفی آیت الله حاج شیخ یحیی انصاری و همچنین آیت الله جواد آملی بهره برد. به مباحث اخلاقی آیت الله شب زنده دار اهتمام ویژه‌ای داشت و از مباحث علمی، اجتماعی، سیاسی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و مرحوم آیت الله ربانی شیرازی استفاده وافری نمود.

آیت الله ایمانی در حوزه‌های علمیه قم و کازرون و همچنین بوشهر به تدریس مشغول بوده و بعد از پیروری انقلاب اسلامی در دانشگاه های شیراز کرسی تدریس را همزمان با مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های شیراز عهده دار بود. او از بسیاری از علمای بزرگ اجازه نقل حدیث و امور حسبیه دارند. همکاری و شرکت در تنظیم و تدوین تفسیر نمونه، نگارش و تدوین تقریرات درس خارج حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، تالیف رساله هایی مانند خمس ف ارث ف تقیه، و امر به معروف برخی از فعالیت های علمی ایشان است.

این روحانی فقید در اوایل حضور خود در قم به مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخت و از سال 1342 برای تثبیت و گسترش مرجعیت امام خیمنی (ره) تلاش و سخنرانی های متعددی نمود، به طوری که ممنوع المنبر شد. پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مجموعه فرهنگی و خدماتی حضرت قائم (عج) را تحت نام صندوق های قرض الحسنه، خیریه و کتابخانه راه اندازی نمود و در ایام تبلیغی و تابستان ضمن شرکت در جلسات مختلف به تقویت حرکتهای فرهنگی و مذهبی اهتمام نموده که با عزام طلاب و مبلغان در سطح روستاهای شهرستان کازرون و شهرهای اطراف زمینه همگامی روستاییان با حرکت های انقلاب اسلامی را فراهم نمود.

آیت الله ایمانی موسس حوزه علمیه کازرون، پیگیر جدی تاسیس دانشگاه‌های آزاد و پیام نور در کازرون و پیگیر بسیاری از پروژه‌های موثر در توسعه استان فارس به ویژه کازرون بود.

«تابناک» درگذشت این روحانی فقید را به خانواده و دوستداران آیت الله ایمان تسلیت می‌گوید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر