بازدید 3131

گواتمالا به گشایش سفارتش در قدس نزدیک‌تر شد

کد خبر: ۷۹۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 03 May 2018

نخست وزیر اسرائیل از نمایش پرچم گواتمالا بر فراز ساختمان جدید سفارت این کشور در قدس که در آستانه افتتاح رسمی این سفارتخانه به اهتزاز درآمد، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، سفارت جدید گواتمالا در قدس روز سه‌شنبه پرچم ملی این کشور را بر فراز این ساختمان به اهتزار درآورد؛ سفارتخانه‌ای که قرار است به طور رسمی از روز ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) تنها دو روز پس از برنامه آمریکا برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به آغاز به کار کند.

پیش از برافراشتن پرچم این کشور آمریکای لاتین روز دوشنبه کارمندان خود را از تل‌آویو به ساختمان جدید در پارک فناوری مُولخو واقع در قدس منتقل کرد.

این اقدام گواتمالا در آسمان قدس فوراً مورد استقبال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل قرار گرفت.

نتانیاهو گفت: "به قدس آمدم تا شاهد اهتزاز پرچم گواتمالا در قدس پیش از افتتاح رسمی سفارت این کشور در اواخر ماه جاری میلادی باشم. دوستان عزیزم بازگشتتان را به «پایتخت جاودان و ابدی‌مان» تبریک می‌گویم."

جیمی مورالس رئیس جمهور گواتمالا ابتدا در دسامبر سال گذشته میلادی کمی پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رسمی اسرائیل به رسمیت شناخت، تصمیم کشورش را برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس اعلام کرد.

در ماه مارس مورالس بار دیگر تاکید کرد که سفارت گواتمالا در قدس فورا پس از انتقال سفارت آمریکا به این شهر افتتاح خواهد شد.

گواتمالا یکی از ۹ کشوری است که از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت در جریان رای مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر حمایت کرد؛ رای گیری که در جریان آن مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آرا قطعنامه غیر الزام‌آوری را تصویب و در آن تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار