بازدید 3571

درهای نمایشگاه کتاب به روی مردم باز شد

کد خبر: ۷۹۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 02 May 2018

درهای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به روی مردم باز شد.

​به گزارش ایسنا، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) در محل مصلا پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» پس از دو سال که در شهر آفتاب برگزار شد دوباره به مصلای امام خمینی (ره) برگشته و از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

به طور کلی ۱۳۰ هزار مترمربع فضا در اختیار ناشران قرار گرفته است که ۷۵ درصد آن‌ها در فضای مسقف جانمایی شده‌اند. ناشران عمومی با ۱۱۴۷ ناشر و ۸۶ هزار عنوان کتاب در شبستان مصلا، ناشران آموزشی با ۱۱۳ ناشر و ۵۳۶ هزار عنوان کتاب در رواق شرقی، ناشران کودک در رواق غربی و بخشی از آن‌ها در سازه‌های موقت که تعداد آن‌ها ۲۸۸ ناشر با ۳۳ هزار عنوان کتاب است و ناشران دانشگاهی به طور کامل در چادر و در شرق نمایشگاه جانمایی شده‌اند.

بنا بر اعلام، ۵۳ کشور خارجی در نمایشگاه حضور دارند که در ضلع جنوبی رواق غربی هستند. این بخش شامل ناشران عرب و لاتین است که ۸۶ ناشر عرب با ۳۷ هزار ۵۰۰ عنوان کتاب و ۴۶ ناشر لاتین با ۱۲۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حاضرند. همچنین ۸۶ ناشر دیجیتال در سالنی مجزا و در شمال نمایشگاه جانمایی شده‌اند.

امسال کشور صربستان به عنوان میهمان‌ ویژه و شهر تونس به عنوان شهر میهمان در ادامه آن‌چه «توسعه دپیلماسی فرهنگی» عنوان می‌شود در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند.

در حالی که مردم از ساعتی قبل از شروع نمایشگاه کتاب به مصلای امام خمینی (ره) مراجعه کرده‌اند،غرفه‌ها در حال چیدن کتاب‌هایشان هستند و هنوز بسیاری از ناشران کتیبه‌های خود را نصب نکرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار