بازدید 7715

واکنش دولت انگلیس به ادعاهای نتانیاهو

کد خبر: ۷۹۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 01 May 2018

سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره وجود برنامه پنهانی هسته‌ای در ایران، تاکید کرد: نظام بازرسی توافق شده در برجام راهکاری قوی و جامع در جهت راستی آزمایی پایبندی ایران به تعهداتش به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، وی بابیان اینکه انگلیس هرگز درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران ساده‌لوحانه برخورد نکرده، تأکید کرد که نظام بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهکاری حیاتی و مهم برای راستی آزمایی پایبندی ایران به برجام و اینکه برنامه هسته‌ای این کشور برای مصارف مسالمت‌آمیز است، به شمار می‌رود.

پیش‌ازاین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که برجام بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر حقایق استوار است و آژانس 10 بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به نمایش‌های مضحک شهره است، در اقدامی جدید با نمایش تصاویری، ایران را به انجام فعالیت‌های تسلیحات هسته‌ای مخفی متهم کرد.

نتانیاهو در نمایشی مضحک مدعی شد که اسنادی در اختیار این رژیم است که نشان می‌دهد ایران پیش از برجام برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کرده و پس‌ازاین توافق، آن فعالیت‌ها را به‌صورت مخفیانه ادامه می‌دهد.

او چند تصویر، یک قفسه زونکن و یک قفسه لوح فشرده را به‌عنوان اسناد جدید و متقن از فعالیت تسلیحات هسته‌ای ایران نشان داد و ادعا کرد که ایران اسناد مربوط به تحقیقات تسلیحات هسته‌ای خود را در مناطقی غیرهسته‌ای مخفی کرده و قصد دارد در زمان مناسب از آن‌ها برای ادامه ساخت بمب اتمی استفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار