بازدید 13601

ترکیب عجیب ابر و ریزگرد، روز خوزستانی‌ها را «شب تار» کرد!

وزش باد، بارش باران و تراکم بالای ریزگرد در بسیاری از شهر و روستاهای استان خوزستان، منجر به پدیده ای عجیب شده که بی شباهت به پدیده خورشید گرفتگی نیست و شهروندان این منطقه از کشور را نگران کرده است؛ شرایطی که به تعطیلی بسیاری از ادارات و مراکز دانشگاهی در این استان نیز منجر شده است.
کد خبر: ۷۹۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 23 April 2018

ترکیب عجیب ابر و ریزگرد، روز خوزستانی ها را سیاه کرد! وزش باد، بارش باران و تراکم بالای ریزگرد در بسیاری از شهر و روستاهای استان خوزستان، منجر به پدیده ای عجیب شده که بی شباهت به پدیده خورشید گرفتگی نیست و شهروندان این منطقه از کشور را نگران کرده است؛ شرایطی که به تعطیلی بسیاری از ادارات و مراکز دانشگاهی در این استان نیز منجر شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در پی آغاز بارش شدید باران در برخی شهرستان های استان خوزستان مثل لالی، ایذه، مسجد سلیمان و... آسمان این مناطق استان تاریک و شرایط به گونه ای شد که ستاد مدیریت بحران و نیروهای امدادی وارد عمل شدند.

اخبار رسیده از استان خوزستان، حکایت از این دارد که همزمان با آغاز بارش های بهاری، در این استان پدیده ریزگردها نیز رخ داده و ترکیب این دو موضوع آسمان شهر و روستاها را تاریک کرده است.

در پی وقوع این اتفاق، تا کنون نزدیک به شش تن از هموطنان خوزستانی در حوالی شهر دهدز شهرستان ایذه مفقود شده اند و خطر افزایش روان آب های رودها و بروز سیل پیش آمده است.

در این بین، شرایط عشایر و چادرنشینانی که در برخی مناطق مثل شهرستان لالی اسکان دارند و خود را آماده ییلاق به مناطق سردسیر می کنند، بدتر است؛ وضعیتی که منجر شده تا نیروهای هلال احمر وارد میدان شوند و امدادرسانی به آنها را آغاز کنند.

اطلاعات بیشتر حکایت از این دارد که مدارس، دانشگاه ها و نیز بسیاری از ادارات شهرهایی مثل لالی، مسجد سلیمان، ایذه، امیدیه، رامهرمز، دزفول و... در نوبت عصر تعطیل اعلام شده است.

همچنین راه های ارتباطی برخی روستاهای شهرستان دزفول هم اینک بر اثر افزایش سطح آب های جاری قطع شده است و امکان دسترسی به این روستاها به صورت زمینی ممکن نیست.

تعداد بازدید : 671

در شهرستان شادگان استان خوزستان، بارش تگرگ گزارش شده که این مسأله تعطیلی ادارات و مدارس این شهرستان را در پی داشته است.

تعداد بازدید : 464

 معاون اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد که گرد و غبار که از بعد از ظهر یکشنبه تا امروز دوشنبه بیشتر نقاط استان را فراگرفته بود، رو به کاهش است، ولی بارش ها در سایر مناطق تا روز سه شنبه ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰
مردم کوچ کنند .
مو بچه خوزوم .مو بچه شطوم مو ماره هفت خطوم.ما رو از فقر و گردوخاک نترسون ولک .راضی به رضای خدا
خداوکیلی حق خوزستانی ها خیلی ضایع شده.
دولت کمتر به تهران رسیدگی کنه. چیزی از تهران کم نمیشه.
از ده سال پیش تا الان که آب کارون را به اصفهان و کرمان و یزد بردند و دارند میبرند این مردم روز خوش ندیدند . تمام بدبختی این مردم بخاطر مافیایی است که برای آبادی کویر بی خاصیت مرکزی ایران دست در طبیعت خوزستان بردند و با خشک و شور کردن کارون این استان حاصلخیز را به بیابان تبدیل نمودند . 6000 اصل نخل خرما در اثر انتقال آب کارون و کاهش دبی آن تا امروز از بین رفته است تالاب ها خشک شدند . تمام این ریز گردها منشا داخلی دارد و حاصل دست بردن یک عده نادان در طبیعت است.....
مدیران کویری که کویرها را سرسبز کردندو کوهستانها و جلگه هارا نابود کردند جایی برای اسکان مردم خوزستان در دل کویر سرسبز پیدا بکنند
سدهای دوره سازندگی و طرح توسعه نیشکر آب و هوای خوزستان و کل نواحی غربی ایران را به این روز انداخته.
فدای سر اصفهان
مهم یزد و اصفهان هست چرا درباره خوزستان خبر میزنید ببینید زاینده رود چطوره این مهمه
پاسخ ها
یک اصفهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
به خداوندی خدا قسم ما توی اصفهان از ساعت 9 صبح به بعد اب نداریم تا 8 شب،آب کارون 20 ساله ک به یزد میره و حتی یک لیتر هم سهم اصفهان نبوده تقاضا دارم هموطنان خوزی عجولانه و بدون بررسی تصمیم نگیرند باتشکر
ایران سرزمین 4 فصل خخخ
مشکل از تلگرام است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار