بازدید 15292

بزرگ‌ترین تناقض ترامپ در خصوص سوریه / چالش بزرگ برای پاسخی نظامی

در حالی ‌که تقریباً همگان منتظر اقدام دونالد ترامپ و آمریکا در خصوص ادعاهای غربی راجع به حملات شیمیایی اسد به محله دوما هستند، تحلیلگران آمریکایی، از چالش‌های بزرگ ترامپ در این باره سخن به میان آورده‌اند؛ چالش بزرگی که می‌تواند گزینه‌های مختلفی با تبعات متفاوت، هم برای آمریکا و هم برای منطقه داشته باشد.
کد خبر: ۷۸۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 11 April 2018

در حالی ‌که تقریباً همگان منتظر اقدام دونالد ترامپ و آمریکا در خصوص ادعاهای غربی راجع به حملات شیمیایی اسد به محله دوما هستند، تحلیلگران آمریکایی، از چالش‌های بزرگ ترامپ در این باره سخن به میان آورده‌اند؛ چالش بزرگی که می‌تواند گزینه‌های مختلفی با تبعات متفاوت، هم برای آمریکا و هم برای منطقه داشته باشد.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی‌ که تحولات در سوریه در پی ادعای نهادها و رسانه‌های غربی مبنی بر حمله شیمیایی به منطقه دوما در غوطه شرقی، به‌ سرعت در حال رقم خوردن است، تحلیلگر شبکه خبری سی بی اس بیان کرده که هرچند ایالات‌متحده گزینه‌های زیادی برای پاسخ به این حمله ادعایی دارد، اقدام به هر یک از این گزینه‌ها چالشی بسیار سخت برای این کشور است.

بر همین اساس، تحلیلگر این شبکه خبری «مایک لیونز» بیان کرده که مهم‌ترین چالش آمریکا این است که رئیس‌جمهور این کشور باید به‌قدری مراقب و محتاط باشد که اقدامی نکند تا منافع ایالات‌متحده را به خطر اندازد.

وی بیان کرد: فکر می‌کنم همین‌طور که زمان می‌گذرد فرصت برای ایالات‌متحده در راستای پاسخ و اقدامی که بتواند بر روی زمین تغییر و تحول معناداری به نفع ایالات‌متحده ایجاد کند در حال سپری و فوت شدن است.

بزرگ‌ترین تناقض ترامپ در خصوص سوریه / چالش بزرگ برای پاسخی نظامی

وی با تأکید بر ادعای رسانه‌ها و نهادهای غربی در خصوص حمله شیمیایی به دوما، اشاره‌ای مشخص به بازی قدرت میان روسیه و آمریکا در صحنه سوریه کرده و با بیان این‌که روسیه طی دو سال گذشته، پیروزی‌های مهمی در سوریه به دست آورده است، بیان می‌کند: ایالات‌متحده آمریکا به دنبال چیزی شبیه بحران موشکی کوباست که طی آن موفق شود به دنیا نشان دهد، روسیه در این حمله شیمیایی دخیل است؛ اما روسیه هرگونه دخالت در این ماجرا را رد می‌کند و همان‌طور که زمان می‌گذرد، فرصت برای اثبات دخالت روسیه در این مسأله در حال از دست رفتن است.

در همین حال، «مارک گرچ» محقق بنیاد حمایت از دموکراسی ـ که یکی از نهادهای تندرو در ایالات‌متحده است ـ بیان کرده، دونالد ترامپ فاقد یک دکترین ویژه در خصوص مسئله سوریه است. به عقیده وی داشتن دکترین نیازمند یک ثبات رفتاری و عملیاتی است که هنوز بعد از یک سال ترامپ چیزی از آن نشان نداده است.

وی عقیده دارد، حتی حمله موشکی گسترده‌ای نظیر آنچه سال گذشته در واکنش به ادعاهای خان شیخون صورت گرفت نیز نمی‌تواند تغییر جدی در سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه ایجاد کند و این مسأله منجر به «گستاخی» ایران و روسیه شده است. وی بزرگ‌ترین تناقض ترامپ در این خصوص را تضاد میان رویکرد تند و خصومت‌آمیز او نسبت به ایران و بشار اسد از یک‌سو و تمایلش برای خروج هرچه زودتر آمریکا از سوریه و واگذاری آن به محور ایران ـ روسیه ـ اسد می‌داند.

به عقیده «مایکل گراهام» این تضاد و تناقض فقط مخصوص به ترامپ نیست، بلکه در سراسر حزب جمهوری‌خواه دیده می‌شود. برخی سناتورهای ضد مداخله نظامی همچون رند پاول به مخالفت‌های خود برای حضور نظامیان آمریکا در سوریه حتی در جریان ادعاهای سال گذشته پیرامون خان شیخون ادامه می‌دهند؛ اما برخی دیگر از اعضای حزب جمهوری‌خواه به ‌ویژه آن دسته که از گرایش‌های ضد ایران بهره می‌برند، به ‌شدت نگران تقویت مواضع ایران و روسیه در خاورمیانه در پی خروج آمریکا از سوریه هستند.

موضوع مهم‌تر که «توماس جاسلین» تحلیلگر سیاست خارجی به ‌خوبی به آن اشاره ‌کرده، این‌که اگر پاسخی از سوی ایالات‌متحده به مسأله حملات شیمیایی ادعایی در سوریه نباشد، هیچ پاسخ دیگری در کار نخواهد بود.

به‌ عبارت ‌دیگر، این تحلیلگر به مسئولیت سنگین آمریکا و ترامپ در خصوص این مسأله اشاره می‌کند و این‌که هدایت و رهبری اقدام در سوریه در چنین مواردی به شکل متعارف بر عهده ایالات‌متحده است و در نتیجه این امر چالش‌های دونالد ترامپ برای انتخاب گزینه‌های متفاوت و پیش رو را افزایش داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲
حمله خریت بزرگ ترامپ خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
بله اون بار حمله کرد شما ها همینو گفتین هیچم نشد در یروزور سیصد نفرو کشتن حتی روسیه زد زیرش شهروند اون کشورن پشت کامپیوترت لم زدیو داری تحلیل میکنی مفسر بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
و نیز ایرانی تباران آمریکا ، آن خورده ـ برده هایی که انباشته از کینه و نفرت ، می خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند و چون خود نمی توانند ، آمریکا را به تخریب ایران ترغیب می کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
وقتی پولش را عربستان چند برابر قیمت حساب کرده چرا حمله نکنه ؟
حمله حمله حمله ترامپ خان کوبنده
ملتی که شهادت دارد از هیچ چیز نمیترسد. والسلام
عرض میشود این ترامپ ملعون تمام زندگی اش از راه دوز وکلک بوده و اخیرا این سیاست را در پیش گرفته ادامه التهاب در خاورمیانه وجهان وترساندن امثال آل سعود و باج گرفتن وفروش سلاح به کشورهای اینچنینی ولی جرات جنگ را ندارد چون زندگی شاهانه اش نابود میشود ما هرچند در روز واقعه فقط به داشته های خودمان بایستی متکی باشیم ولی ترامپ جرات درگیری با روسیه را ندارند با ماهم مستقیم درگیر نمیشوند ولی به پایگاهها ومنافع ما در خارج از مرزها راحت حمله میکنند ما علاوه بر موشکهای تهاجمی بایستی از نطر موشکهای ضد موشک در صدر کشورهای جهان باشیم واین شدنی است
شماها هم توی افراد و شبکه ها و خبرگزاریها و...میگردید ببینید کی بر علیه آمریکا مطلب نوشته اونو بولد کنید و 4 تا تحلیل زپرتی هم خودتون بذارید روش و به خورد مردم بدید, اکثریت ملت درست همه جیز را میدانند.
گيريم 1000 تا موشكم زدي ، آخرش چي ، همچنان مقاومت ادامه دارد و مرگ بر امريكاي جنايتكار مستكبر جاري و ساري و در حال نفوذ و پيشرفت است. لبيك يا مهدي
حمله مستقیم و فراتر از موشکی امریکا قطعا روسیه رو وارد کارزار میکنه. کریمه، گرجستان و سوریه و .... جزء پایگاههای روسیه به شمار میرفتند و میروند و بعد از اینهمه درگیری و هزینه‌دادن، عقب نشیتی از هرکدوم از این سنگرها فاتحه این کشور رو میخونه.
مخصوصا که در قضیه اسکریپال هم داره دروغشون برملا میشه.
امریکا هیچ علطی نمی تواند بکند!
هر غلطی هم کرد فقط برگ ننگین دیگری به تاریخ اضافه خواهد کرد و نام کثیف خود و شیوخ بی عقل خلیج فارس و رژیم جنایتکار کودک کش را در تاریخ هم ردیف داعش خونخوار ثبت خواهند کرد
هیتلر و صدام با ان ابهت کجا هستند و تاریخ در مورد انها غیر از ننگ و ذلت چیز دیگری به یاد ندارد

اگر جرات دارند موشکی به ایران شلیک کنند نه حکومتی که همه توانش را داعش گرفته و هنوز خسته و سرپا نیاستاده است
کلا سیاست آمریکا این است که در مناطق و کشورهایی که دشمنانی دارد را از لحاظ سیاسی در یک وضعیت بی ثباتی و بی امنیتی قرار دهد و بیشتر روی جنگ روانی تمرکز دارد و بنظر می رسد از لحاظ گزینه نظامی جرات این کار را ندارد و بیشتر بلوف می زند مثلا در قضیه برجام و حمله به سوریه بیشتر دنبال جنگ روانی است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان