بازدید 2371

طرح مهارت افزایی سربازان یک فرصت طلایی است

کد خبر: ۷۸۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 09 April 2018

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای سربازان دیپلم و بالاتر است که بتواند به سربازان، پودمان مهارتی یاد دهد و دانشگاه فنی و حرفه ای برای کسب مهارت هنرستانی ها استفاده می شود.

به گزارش ایسکانیوز، سردار فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح در خصوص طرح اشتغال زایی و مهارت آموزان جوانان در دوره ی خدمت سربازی گفت: دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای اعلام آمادگی کرده اند که برای اجرای طرح مهارتی سربازان می توانند همکاری جدی ای داشته باشند.

او افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای با تعامل جدی ای که با آموزش و پرورش می تواند داشته باشد، می تواند در عرصه ی پیش از سربازی برای توسعه ی هنرستان های دبیرستانی کمک کند و عملا سربازان با مهارت بالا وارد خدمت شوند که در پی آن هنرستان ها نیز توسعه می یابند.

فرحی تصریح کرد: امروزه حدود 30 درصد از دانش آموزان دبیرستانی وارد هنرستان ها می شوند اما در برنامه ی ششم توسعه قرار است این عدد به 50 برسد و نیمی از دانش آموزان در دوران ذبیرستان وارد هنرستان ها شوند که اگر دانش آموزان در هنرستان ها تا دوره ی فوق دیپلم درس بخوانند و مهارت کسب کنند، ورودی سربازی غنی تر می شود.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ادامه داد: افرادی که از دانشگاه های فنی و حرفه ای به سربازی می روند فوق دیپلم مهارتی دارند و می توان از مهارت آن ها در خدمت استفاده کرد و آن ها را برای ورود به بازار کار هایت کرد که در مرحله ی اول 100 هزار نفر از سربازان در این طرح پوشش داده می شوند.

او گقت: برای مقاطع فوق دیپلم به بالا نیز از دانشگاه علمی کاربردی کمک می گیریم که اگر سربازی با مدرک دیپلم وارد خدمت شود، دانشگاه علمی کاربردی این آمادگی را دارد که در حین خدمت تا 4 پودمان را به فرد سرباز آموزش دهد که به مهارت افزایی سرباز کمک می کند و پس از دوره ی سربازی با اخذ چند پودمان دیگر بتواند مدرک تحصیلی بالاتری اخذ کند.

فرحی با بیان اینکه طرح مهارت افزایی سربازان یک فرصت طلایی محسوب می شود خاطر نشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی برای سربازان دیپلم و بالاتر است که بتواند به سربازان، پودمان مهارتی یاد دهد و دانشگاه فنی و حرفه ای برای کسب مهارت هنرستانی ها استفاده می شود که دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند در دوره ی قبل از خدمت به طرح مهارتی کمک کند و سربازان را آماده کند و هر دوی دانشگاه ها نقش موثری در طرح مهارت افزایی سربازان خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل