بازدید 25906

عوامل سریال «پایتخت 5» از کمک‌های دولت ترکیه استفاده نکردند؟!

غلامرضا موسوی تهیه کننده باسابقه سینما نیز با تأیید پرداخت چنین کمک‌هایی و در واکنش به اظهارات تنابنده یادآور شد: «محض اطلاع جناب تنابنده، ترکیه بخشی از هزینه ساخت فیلم ها و سریال های خارجی را می پردازد؛ بنابراین فرمایش ایشان بعید نیست واقعیت داشته و به اصطلاح فرار رو به جلو باشد!» و بدین ترتیب، به ابهام‌ها درباره آنکه چه شد، یکباره عوامل پایتخت به جای آمدن به پایتخت ایران، راهی شهرهای ترکیه شدند، دوچندان شد.
کد خبر: ۷۸۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 05 April 2018

عوامل سریال «پایتخت 5» از کمک‌های دولت ترکیه استفاده نکردند؟!پس از آنکه نویسنده و بازیگر محوری سریال «پایتخت 5» به شوخی مطرح کرد که در ازای تبلیغ ترکیه از مسئولان این کشور پول دریافت کرده‌اند، این بحث مورد توجه قرار گرفت که از قضا ترکیه به فیلم‌ها و سریال‌های خارجی که در این کشور ساخته شوند، در قالب سیاست تقویت برند ترکیه، کمک مالی و تجهیزاتی می‌کند و اینکه سازندگان پایتخت به دنبال استفاده از این کمک‌ها نرفته باشند، اتفاقی قابل تأمل است.

به گزارش «تابناک»؛ پنجمین فصل از سریال پایتخت در حالی بر روی آنتن رفت که در این سری بازیگران این مجموعه به هر جایی سرک می‌کشند، به جز پایتخت؛ مجموعه‌ای که از شمال ایران آغاز می‌شود و سپس با طی مسیر طولانی در ترکیه، به عراق و درگیری با داعش می‌کشد و بدین ترتیب یک سریال پرهزینه توسط سیروس مقدم ساخته شد که حتی حامیان سازمان اوج نیز در روزهای اخیر به تندی زبان به نقدش گشودند.

سوای فضای سریال که تکرار همان شوخی‌های پیشین بود، مهم‌ترین نقدهای وارده به این سریال متوجه تغلیغ گسترده ترکیه بود که به نوعی ارائه یک کارت پستال از این کشور همسایه برای تماشاگر ایران بود که طیف وسیعی‌شان با همین شرایط نه چندان امن این کشور که گاه به گاه با بمب گذاری روبرو است، راهی آن کشور می‌شوند و توریسم این کشور را در بدترین شرایط نیز رونق بخشیده‌اند.

پس از افزایش نقدها نسبت به این رویکرد سریال، هریک از عوامل اصلی سازنده این سریال با استدلالی تلاش کرد، به این نقدها پاسخی قانع کننده دهد و البته برخی عوامل این سریال نیز ترجیح دادند فرار رو به جلو داشته باشند و به جای پاسخ منطقی، این نقدها را به تمسخر بگیرند و در راس آنها محسن تنابنده بود که پیش از این نیز سوابقی در تمسخر نقدها نسبت به تولیدش داشت.

عوامل سریال «پایتخت 5» از کمک‌های دولت ترکیه استفاده نکردند؟!

تنابنده در پاسخ به این که «برخی بر این باورند سازندگان سریال به نوعی در تبلیغ جاذبه‌های توریستی ترکیه نقش زیادی داشته‌اند؟» گفت: «می‌دانید ماجرا از چه قرار بود؟ رجب طیب اردوغان پولی را قبل از ساخت این فصل از سریال به من داد و از من خواهش کرد، جاذبه‌های توریستی ترکیه را معرفی کنم، او به من گفت، خواهشا مملکت ما را به ایران و جهان بشناسان چون داریم بیچاره می‌شویم! واقعا از دوستانی که چنین بحث‌هایی را نسبت به سریال مطرح می‌کنند خواهش می‌کنم واقع‌بینانه نگاه کنند و این مسأله را بپذیرند که ترکیه به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی احتیاجی به این کارها ندارد.»

هرچند گفته‌های محسن تنابنده به ظاهر شوخی با اعتراضات می‌آید، واقعیت آن است که اداره سینمای وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه به فیلم‌ها و سریال‌هایی که در خاک ترکیه ساخته شود، کمک‌های نقدی یا تجهیزاتی می‌کند. وزارت فرهنگ و توریسم دولت ترکیه این سیاست را در سال‌های متمادی برای تقویت برند ترکیه در دستور داشته و پس از حملات تروریستی در خاک ترکیه که به شدت به صنعت توریسم ترکیه ضربه بود، سیاست‌ تقویت این کمک‌ها برای بازگرداندن توریسم به ترکیه را تشدید کرد.

در همین زمینه، غلامرضا موسوی تهیه کننده باسابقه سینما نیز با تأیید پرداخت چنین کمک‌هایی و در واکنش به اظهارات تنابنده یادآور شد: «محض اطلاع جناب تنابنده ترکیه بخشی از هزینه ساخت فیلم ها و سریال های خارجی را می پردازد؛ بنابراین، فرمایش ایشان بعید نیست واقعیت داشته و به اصطلاح فرار رو به جلو باشد!» و بدین ترتیب به ابهام‌ها درباره آنکه چه شد به یک باره عوامل پایتخت به جای آمدن به پایتخت ایران راهی شهرهای ترکیه شدند، دوچندان شد.

البته بعید نیست عوامل این سریال هیچ امتیازی از کشور ترکیه نگرفته باشند و رایگان به دولت ترکیه خدمت کرده باشند و تبلیغ گردشگری ترکیه را کرده باشند؛ رویکردی که حتماً توجیهاتی درباره آن وجود دارد که ناظران قدرت درکش را ندارند! در این شرایط برخی ظاهراً برای فصل ششم این سریال نیز دورخیز کرده‌اند اما آیا واقعاً قرار است این سریال همچنان ادامه داشته باشد؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۶۸
استفاده نکرده اند و جالب تر اینکه ما نیز گوشهایمان دراز است و نمیفهمیم.
خدا رو شکر با دیدن این سریال فهمیدیم بهشت و جهنمی هم در این دنیا هست که بهشت ترکیه است و جهنم سوریه
سریال پایتخت ازآن ارزشهای اولیه بسیاردورشده است ابتذال وغرب گرایی وتبلیغ ترکیه وعاقل نشان دادن کسی که به زبان انگلیسی مسلط است وعادی نشان دادن بی حرمتی به مادروداستان همیشگی وتکراری عشق های خانوادگی و...ازجمله موارددوری سریال ازارزشهای اولیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
ارزشهای اولیه داداچ اگه قرار بود اررزشی بسازن که کمدی نمیساختند حتما که نباید یک سریال کمدی دنبال شعار دادن باشه
برای فیلم‌های هالیوودی و سینمایی در مقیاس جهانی کمک میکنه نه یک سریال محلی مربوط به منطقه ای از ایران
اگر ترکیه پولی به فیلم سازان خارجی مشغول کار در کشور خود می دهد، کار خطایی نکرده است، مشکل از ما است که کم کاری خودمان را ناشی از پرکاری دیگران می بینیم!!! همین ترکیه تا قبل از حمله صدام به عراق یکی از بدهکارترین کشورهای جهان بود و وضع ما پس از هشت سال جنگ از آنها خیلی بهتر بود، اما آنها با سیاست های سنجیده، توانسته اند کشور خودشان را به تفریگاهی جهانی تبدیل کنند، حال آنکه ما در کشور خودمان و برای مردم خودمان هم نتوانسته ایم چنین شرایطی را فراهم کنیم. در هزاران کیلومتر خط ساحلی ایران در شمال و جنوب چند تفریگاه می توان یافت که عامه مردم بدون هزینه های گزاف چند روزی را در آنها خوش بگذرانند؟ انبوه سدهای ما همگی این ظرفیت را دارند که به تفریگاه هایی فرحبخش تبدیل شوند اما اگر هم چنین تفریح گاه هایی هم وجود داشته باشد تنها مال از ما بهتران است و مسئول یکی از همین تفریگاه ها چند روز پیش از عید اشکارا اعلام کرد که در نظر است آن جزیره معروف به مکانی خاص برای افراد خاص تبدیل شود. از ماست (نه از ترکیه)که برماست.
هر چی هست سریال جالب و مفرحی است و ما لذت می بریم. منتظر فصل های بعدی هم هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
برعکس حالم به هم میخوره.
برو خودت رو سیاه کن
امان از حسادت و نظر تنگی!
حالا که اقبال مردم به این دست سریال ها زیاده و بساط سریالهای آبکی سیما بهم خورده همه جور تبلیغ منفی براش میکنند.
ترکیه نیاز به تبلیغ نداره چون راه درست جلب توریست را بلده و به سریالهای ایرانی نیاز نداره.
این همه اختلاس رو رها کردین به پایتخت گیر دادین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
خسته شدم از بس این جمله تکراری رو خوندم
حالم بهم خورد!! ااااه
داستان اولیه ی پایتخت بر اساس یک خانواده ی شهرستانی بود که در مقابل مشکلات رفتار صبورانه ای داشتند, احترام به بزرگتر و همراهی خانواده در این داستان لحاظ شده بود.
در قسمتهای بعدی به تدریج لودگی جای طنز را گرفت و نقی تبدیل شد به یک روستایی نادان و بی فکر و بابا پنجعلی در حد شخصیتی که چند وقت یکبار ابراز گرسنگی میکند! تقلیل پیدا کرد.
این داستان هیچ ربطی به سناریو درخشان اولیه ندارد.
الحمدالله در کشور هیچ گونه مشکلی مانند بیکاری فساد طلاق اعتیاد قاچاق و...... از بین رفته
و کاملآ کارها در روال عادی است شماها با این گونه مطالب سایت تان را تکمیل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
خسته شدم از بس این جمله های تکراری رو خوندم
این همه ویژه خواری و افزایش حقوق های نامتعارف و پاداشهای آنچنانی و بریز و بپاش صورت میگیرد، شما رفته اید به این سریال گیر داده اید که چرا گردشگری در ترکیه را ترویج میدهد؟ یعنی مردم ایران تا امروز نمیدانستند برای گردش و تفریح میتوانند به ترکیه بروند؟ من طرفدار این سریال یا صداوسیما نیستم اما از برخوردهای متقلبانه بدم می آید. همین سایت شما گزارشی از جشن آخر سال بنیاد مستضعفان منتشر کرد و پاداشها و هدایی آن به مدیرانش، اما این گزارش در طرفه العینی از سایت حذف شد!!!!! یعنی به شما دستور دادند که حذفش کنید! ا
دنبال چی هستید؟ توجیه ناکارامدی خودمان؟ نوش جانشان اگر اینطور بوده
نه ايشالله ادامه پيدا نميكند ما هم دوباره ميريم سراغ من و تو بي بي سي، اين روزا دارم به اين فكر ميكنم كه چرا ماها اينقدر از موفقيت و مقبوليت هم خشمكين ميشيم؟ يه كم به خودتون بياين
گند زديد با اين سريال ساختنتون نمي دونم تبلغ كشور تركيه هست يا سريال ايراني
تابی جان
یک سریال خوب داریم که من و خانواده میشینیم به تماشا. ببینم میتونی تعطیلش کنی
تا حالا چند تا مقاله در موردش نوشتی. اگه به همه چی اینجوری 4 چنگولی میچسبیدی مملکتمون آباد شده بود
سلام چرا تابناک در مواجهه با سریال پایتخت 5 شمشیر را از رو بسته ؟
این کشور مهد تولد و البته مهد کودک مراقبت از دایی جان ناپلئون است برای همین روحیه ماست که زندگی و کار کردن اینقدر در کشور سخت شده است. فرقی نمی کند که هنرپیشه باشی یا مسول دایی جان نلاپلئون بازی ما انرژی همه مان را به صفر می رساند. یک سریال ساخته هر روز باید به یک .... جواب بدهد!
متاسفم واسه تو نویسنده که فقط دنبال منفی بازی هستی ، نمی تونین شما خوشی مردم رو ، خوشحالی مردم رو ببینین ، نمی تونین ، خب 6 هم ساخته بشه ، تو این وسط چیکاره ای ، فعلاً تا همین جا که برترین سریال نوروزی بود .
این سریالهای مزخرفه صدا سیما فقط بر اساس رابطه تهیه کنندگان با شبکه ها ساخته میشن برای همینه تنوع ندارن و تکرار همدیگه هستن
اگه آزادانه از کل هنرمندان و فیلمسازان استفاده بشه تنوع بیشتر و مخاطب هم بیشتر میشه . حالا پایتخت 6 رو هم میسازان چون رابطه توشه . جالب اینجاست که تلویزیون بعد نوروز از خودش هم تشکر میکنه و با سانسور انتقاد ها سرش رو زیر برف میکنه و این باعث میشه که به تدریج مخاطبها رو از دست بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
مزخرفه نه بیسواد . مزخرف .
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
بی سواد نه بیسواد. باسواد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
اینا که از سریال دفاع میکنن بیشتر ازعوامل تدارکات فیلم هستند
قابل توجه نگارنده متن!!

خانواده معمولی از ترکیه به سوریه رفتن نه به عراق!!!

شما معلومه که کامل فیلمو ندیدی.



در ضمن!
تو این مملکت شما هرکاری بکنی ایراد میگیرن
بعضی ها میگفتن چرا در مورد سفرهای بیشمار خارجی ایرانی ها کار فرهنگی نمیشه، حالا هم که ساختن یه گروه دیگه میگن چرا در مورد ترکیه فیلم ساختید.


کلا ایرانی ها اهل انتقادن...
بنازم بهت تابناک
خوب مردم رو درگیر بحث های حاشیه ای می کنی تا از موضوعات مهم دور شوند
مردم روز به روز فقیر می شوند
دنبال چه هستی تابناک ؟
با یه سریال تلویزیون شبها خانواده ها دور هم جمع شده و لحظاتی شاد می شوند.اینم از مردم بگیرید.فقط کوبیدن جناحهای سیاسی مهمه این وسط مردمند که فراموش شدن.
مطمئن باشید ترکیه برای تبلیغ کشورشون پول خرج میکنند و من متاسفم مردم همچین برنامه های بی محتوایی را نگاه میکنند. هرکسی از عوامل فیلم هم میگه پول نگرفته دروغ میگه.عوامل فیلم باید به علت وطن فروشی محاکمه بشوند هرچند خیلیها در این مملکت وطن فروش هستند. ولی ایندفعه صدا و سیما گل کاشت. در سال حمایت از تولید ملی تبلیغ کشور ترکیه رو کرد
دمشون گرم وسط این همه مشکل حداقل کمی دل مردم خسته رو شاد کردن
تنابنده شخصیت محبوبی هست که با این مقاله ها نمیتونید خرابش کنید، اصلا اگر پولم گرفتن نوش جونشون، چرا ایران برای تبلیغ از این پولا نمیده؟ لابد انتظار دارید بریم کیش یا شمال و شبی ۵۰۰ هزار فقط پول هتل بدیم اونم با ساحل های کثیف و بدون هیچ امکانات رفاهی؟ خب با نصف این قیمت میریم ترکیه سواحل زیبا و مردم مهربان با توریست، من هتل یک ستاره تو ترکیه . استانبول چهار راه آکسارای رفتم به پول ایران شبی چهل هزارتومن بود به خدا قسم امکاناتش در حد هتل پنج ستاره هایی بود که تو ایران میرفتم ، الان با این مبلغ تو ایران فقط توی شهرهای کوچک میشه مسافرخونه رفت که فقط یه تخت داره و دستشویی عمومیه و حمام هم اصلا نداره. ایران و مسئولین اگر واقعا مشتاغ افزایش ایرانگردی هستن بخوان یا نخوان باید روی هتل و متل و هاستل به خوبی کار کنن و قیمتهاشو منطقی کنن هتلی که هیچ امکاناتی نداره ظلمه برا یه دوتخته شبی نیم میلیون هزینه بدیم، از طرفی ایرانیا مهمون نواز نیستن شمالیا دائم دارن میگن این ترونیا اینجارو خراب کردن! یعنی اینقدر درک از توریست پایینه که متوجه نیستن توریست باعث شکوفایی اقتصادشون میشه و اگر توریست نبود خیلی از شهرها الان در حد روستا هم نبود ،
پماد ضد حسادت واسه تابناک از دیجی کالا سفارش دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
:))
میگی برن کوههای قندیل با تروریستها و داعش فیلم بسازن؟؟؟
يكبار يه هنرپيشه تورك مسلمان اومد ايران و با حجاب كامل فيلم بازي كرد رسانه هاي ايران هزارتا مقاله بر عليه وترميه و بازيگراش نوشتن ، الان از ارمنستان بازيگر مياد ايران و در كنار رضا عطاران و با اون وضع پوشش و آرايش واميسته هيشكي حتي اعتراض هم نميكنه ، ميدوني چرا ؟ چون ارمني هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
احسنت
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
این دیگه چه ربطی داشت!!هه
بعله چون خیلی از مردم عاشقش هستن و تا چشم شما کور شود
یعنی مسولان ترکیه اینقدر دوراندیش و عاقل بودن نمی دونستیم؟!
حالا یه سریال نسبتا خوب هم که ساخته میشه اینقدر بزنین واسش تا نابود بشه ، یکی از دلایل ضعف صدا و سیما و کلا کشور ما همین نقدهای الکیه
به کوری چشم هر کسی که نمیتونه ببینه، این سریال بیست
واقعا دل مردم رو بدست اورده و خیلی هم با حال، انشاله تا سری 1000 هم ازش ساخته بشه. بسه دیگه بذارین مردم خوش باشن حداقل به یه سریال
بابا کل تلویزیون هستش با هزاران میلیارد خرج و یه فیلم پایتخت که یه ذره تازه یه ذره مردم دوستش دارن
ولش کنید بابا
باور کنید این سر یال جز مسخره کی دیگران وتوهین به مردم شمال کشور پیام دیگری ندارد دیا لوکها تکراری اقای تنابنده یک نواختکی 5 قسمت سریالها یک نواختکی ورفتار تکراری بازیگران از کیفت این سریال کاسته است باید برای تلوزیون تاسف خورد که توانای سریالهای با کیفیت را ندارد کشوری بزرگی مثل ایران با تمدن کهن وفرهنکها فاخر وگوناکون باید چنین سریالهای را دست مایه خود کند افسوس
نقد مقاله نویس مصداق ضرب المثل:
« خدایا اگر به من گاو شیرده نمیدی دست کم گاو همسایه رو بکش » ....
دوست عزیز حسود هرگز نیآسود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
دستت درد نکنه . مرسی
داستان بی سر و ته و جلف، بازی های مضحک، تبلیغ ازدواج کودکان ن، تبلیغ توریسم ترکیه و خروج ارز، تا پولی به جیب عده معدودی رود
ترکیه نیازی به این تبلیغ ها ندارد. در ضمن در این سریال تبلیغی صورت نگرفته و اتفاقا سعی شده سیاه نمایی کنند ولی ترکیه آنقدر جذاب و زیبا و با فرهنگ است که شما ها احساس میکنین تبلیغ صورت گرقته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
بافرهنگ!! زدگاه داعشو میگی دیگه
یک سریال از اول تا آخرش حکم واحد داره
هنوز رو آنتنه و نقد عجولانه و حسودانه چرا
اینکه میفرمایید توریسم را در بدترین شرایط رونق بخشیده اند نشان از هنر مسئولین آن کشور است...شماهم یاد بگیرید..

یاد بگیرید نه نقد کنید.....

ماشالله ما ایرانی ها که چشم و هم چشمیمون بیداد میکنه
بسم الله... الان باید دیگه اون چشم و هم چشمی مسئولان گل کند
کسانی که انتقاد می کنند از این سریال حتی یک قسمت هم ندیده اند و براساس شنیده ها شروع به ایراد گرفتن می کنند.
باید دید آیا این سریال جذاب بوده یا خیر ؟ آیا بینندگان صدا سیمای ملی رو افزایش داده یا خیر ؟

ایرانی ها تا قبل از این سریال ترکیه را میشناختن و به اونجا سفر میکردن.

حالا کمک هزینه گرفته یا نه؟ فکر نمیکنم به منو شما ربط داشته باشه، تا زمانی که از بیت مال هزینه نشده باشه. واقعا چرا هرچیزی تو این مملکت تبدیل به بحران می‌شه ؟ حتا یه سریال طنز؟ بهتره یکمی فکر کنیم، تا قبل این سریال اغلب مردم سریال های مبتذل تورکیه‌ای میدیدن و پیگیر بودن ، حالا این سریال که داره گاه گاه یه سری فرهنگ سازی‌ها در کنار یک خانواده متحد با تمام تنش‌های داخلیشون و البته چهرهٔ واقعی جنگ و دأعش رو نشون میده اینقدر بحران ساز شده؟

کاش این همه مقاله و اعتراض برای همون سریال‌های ترکیه‌ای بود که الان سالهاست داره از ماهواره پخش می‌شه و ما هیچ فکری برای جایگزینی آنها نکردیم
اگر معیار ما مردم هستیم ، پسندیدیم دستشون درد نکنه شبها با خونواده نشستیم و خندیدیم شما هم آبو بریز اونجایی که......
الان نویسنده این مقاله دقیقاً به چی اعتراض کرد؟ آیا فیلم ساختن در ترکیه و کمک گرفتن از دولت ترکیه کار غیر قانونی هست؟ در کدوم قانون همچین چیزی اومده؟ به نظر من این مقاله جز قلم فرسایی و گرفتن وقت خوانندگان هیچ نتیجه ای نداره
سریال بسیار خوب و محبوبی هست، اکثریت مردم پسندیدن و مهم هم رضایت مردم هست، لطفا توان خودتونو صرف نقد کردن عملکرد مسئولین بی کفایت کنید که زندگی مردم رو سخت کردن و خیلی ها به نون شب محتاج شدند و اونها فقط به فکر ضایع کردن بیت المال برای جیب خودشان هستند.
دیگه چجوری باید سریال ساخته بشه که راضی بشید بس کنید ترو خدا چه گیری دادید به این سریال .
چه اصراری بود که نام پایتخت باشد. این سریال که ربطی به ایتخت نداشت.
گیر دادن شما و چند سایت دیگه به سریال پایتخت تبدیل به یک رفتار بیمارگونه و بی دلیل شده
سریال پایتخت اگر هر عیبی هم داشته باشه لا اقل برای دقایقی خنده رو بر لب ایرانی‌های افسرده و خسته از همه چیز نشونده . برای دقایقی فارغ از فکر و خیال میشیم. از بی عدالتی ، فساد ، فشار اقتصادی،سایه سیاه جنگ و تهدیدات مختلف فراموش میکنیم.
سراغ ماهواره هم نمی‌ریم. این همه حسن و خوبی رو در این سریال نمیبینید؟یا نمی‌خواست ببینین؟
اصلا کلی پول از ترکیه گرفتن. کلی هم پول از ایران گرفتن. دمشون گرم نوش جونشون لا اقل وظیفه خودشونو درست انجام دادن و سریال خوب ساختن.
درد شما چیه؟ حق حساب میخوای؟ باج میخوای؟
مهمترین مسئله اینه که مردم عاشق این سریال و شخصیت های بی ریا و واقعی اون هستند و بعد ترکیه اگر پول میده کشورش تبلیغ بشه اشتباه کرده ، ما با داشتن یه عالمه سازمان ها و نهاد های فرهنگی هنوز نتونستیم مشکل زباله سازی در مکان های گردشگری کشورمون رو حل کنیم ولی آماده ایم هر موضوعی که بنحوی مورد رضایت یا استفاده مردم هستند رو تخریب کنیم
محتوی که اصلا نداره.ولی بخاطر لودگی شون خوبه.منکه راضیم یک ساعت هم که شده شبکه خودمونو ببینم بجای ماهواره هرچند بی ارزش باشه
حالا چرا اینقدر گیر داده اید به پایتخت
انگار عادی شده که ما ضعفهایمان را با نقد کردن وضعیت یا شرایط و ..... پنهان کنیم. دیگه از هر کسی در دورافتاده ترین نقطه کشور هم بپرسی اگه چندیدن سفر به ترکیه نداشنه باشه از دیگران شنیده که ترکیه چه کشوریست و چه نوع تفریحاتی داره. به جای انتقاد برو کشور را در حد ترکیه درست کن!!!!
بنظر من يكي از بي نظيرترين سريالهاي اين دهه ميباشه با تمام ايراداتي كه داره فوق العاده هست
گناه کم کاری مسئولان رو به گردن فعالیتهای دیگران نیندازید از ساخت سریال خوب در ایران حمایت کنید
توریست ها خودشان بهتر از هرکسی میدونن به کجا برن یا نرن ! حالا اقای تنابنده و سیروس مقدم از ترکیه ای ها پول گرفتن نوش جونشون
درامد زایی کردن نوش جونشون ! سه هزار میلیارد پول بیت المال رو اختلاس میکردن بهترذ بود؟!
شما مشکلتون با ترکیه و کشورهای همسایه است ! خب مگه ترکیه توریست های ایرانی رو مجبور کرده که برن اونجا! خب نرن!
به تمام انتقادها بی احترامی یه برپزرگترها رو هم بهش اضافه کنید ( چک زدن یهتاش به صورت دایی اش )
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار