بازدید 7305
سوژه

ضرر یک ونیم میلیاردی استقلال در قرارداد با شفر!

کد خبر: ۷۸۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 04 April 2018

وینفرد شفر 11 مهر با استقلال قرارداد بست و تا پایان فصل هدایت آبی‌پوشان بحران زده را در دست گرفت. هرچند پیرمرد آلمانی زرنگی کرد و با پنهان کردن قسمتی از برگه قرارداد که مبلغ روی آن درج شده بود اجازه نداد تا میزان دستمزد اش به شکل مستند لو برود.

به گزارش تابناک ورزشی، اما از آنجا که این چیز‌ها در فوتبال ایران برای همیشه مخفی نمی‌ما‌ند و از یکجایی به بیرون درز مي‌کند مبلغ قرارداد شفر هم به شکل غیر رسمی 300 هزار دلار عنوان شد. در آن‌موقع یعنی 11 مهر قیمت دلار در بازار 3400 تومان بود. با نرخ دلار در آن روز استخدام مربی آلمانی یک میلیارد و 20 میلیون تومان هزینه روی دست باشگاه گذاشت. نوسان قیمت ارز باعث شده تا استقلالی‌ها برای تمدید قرارداد شفر دچار مشکل شوند. اگر دلار در عرض 6 ماه این همه نوسان نداشت و ثابت مي‌ماند پرداخت دستمزد 800 هزار دلاری مورد نظر پیرمرد آلمانی 2 میلیارد و 720 میلون تومان مي‌شد. این رقمی نیست که باشگاه استقلال برای پذیرش و پرداخت آن مشکل چندانی داشته باشد. اما نسبت به 6 ماه قبل قیمت دلار در بازار حدود 1650 تومان افزایش داشته حدود 5050 تومان معامله مي‌شود.

با توجه به نرخ این روزهای دلار و بدون احتساب افزایش احتمالی آن درخواست 800 هزاردلاری شفر حدود 4 میلیارد و 40میلیون تومان هزینه روی دست افتخاری و استقلالی‌ها مي‌گذارد. به عبارت دیگر افزایش نرخ دلار فقط برای تمدید قرارداد شفر یک میلیارد و 320 ميليون تومان خرج اضافه روی دست باشگاه استقلال خواهد گذاشت. نوسان و افزایش قیمت دلار کار باشگاه‌ها برای تمدید و جذب بازیکنان خارجی را سخت و پر هزینه کرده است. یکی از دلایلی که باشگاه‌ها ترجیح مي‌دهند کمتر سمت خارجی‌ها بروند مي‌تواند همین افزایش متوالی نرخ دلار باشد.

ضرر یک ونیم میلیاردی استقلال در قرارداد با شفر!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی