بازدید 15784

گمانه‌های ضد و نقیض پیرامون انتخاب سرپرست شهرداری تهران

اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که در جلسه امروز، اعضای شورای شهر تهران ضمن بررسی استعفای «محمدعلی نجفی» و پذیرش آن، مصطفی سلیمی شهردار اسبق منطقه شش شهرداری تهران و از مدیران با سابقه این مجموعه را به عنوان شهردار موقت انتخاب کردند.
کد خبر: ۷۸۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 03 April 2018

مصطفی سلیمی شهردار موقت تهران شداخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که در جلسه امروز، اعضای شورای شهر تهران ضمن بررسی استعفای «محمدعلی نجفی» و پذیرش آن، مصطفی سلیمی شهردار اسبق منطقه شش شهرداری تهران و از مدیران با سابقه این مجموعه را به عنوان شهردار موقت انتخاب کردند.دند.

گمانه های ضد و نقیض پیرامون انتخاب سرپرست شهرداری تهرانمسئولیت ارزشیابی و کنترل عملکرد وزارت کشور، مسئول رسیدگی به شکایات وزارت کشور و مدیر کل حراست شهرداری تهران و هیات مدیره باشگاه فرهنگی-ورزشی پرسپولیس از جمله سمت‌های قبلی مصطفی سلیمی بوده است. او علاوه بر اینکه دکترای محیط زیست دارد، کارشناس مهندسی شیمی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در کارنامه‌ تحصیلی خود دارد. از جمله سوابق اجرایی سلیمی می‌توان به مدیرکل حراست شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۸ تهران، مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران، شهردار منطقه ۶ و شهرداری منطقه ۲۱ اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»، در جلسه بررسی استعفای شهردار تهران، صبح امروز «مصطفی سلیمی» با ۲۰ رأی شورای شهر به سمت سرپرست موقت شهرداری پایتخت انتخاب شد؛ تصمیمی که البته هم اکنون برخی از اعضای شورای شهر از جمله فراهانی، الویری و اعطاء، مشغول تکذیب آن هستند.

علی اعطاء، سخنگوی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با استعفای شهردار گفت: این استعفا هنوز پذیرفته نشده‌ است.

سخنگوی شورا، در حالی این را تکذیب می‌کند که پیشتر نیز در خصوص استعفای شهردار تهران، همه چیز را تکذیب کرده بود؛ تکذیب‌هایی که حتی شامل تکذیب دفتر شهردار نیز می‌شد، ولی مشخص شد واقعیت نداشته است.

همه این‌ها در حالی است که پیشتر اعلام شده بود، در خصوص استعفای نجفی در جلسه ۱۹ فروردین ماه تصمیم گیری خواهد شد، ولی از آنجایی که تکذیب استعفای نجفی و سپس تأیید آن، تردید‌هایی در صداقت شورای شهر و مسئولان شهرداری برای مردم پدید آورده، این بار نیز نمی‌توان از شایعه بودن ماجرای اخیر اطمینان داشت یا حتی از اخباری که از زبان مسئولان شهری منتشر می‌شود به درستی و نادرستی ماجرا پی برد.

گفتنی است، محمد علی نجفی، شهردار تهران، اواخر روز‌های اداری سال گذشته، استعفای خود را تقدیم شورای شهر تهران کرد؛ استعفایی که مقرر شد پس از تعطیلات عید نوروز، مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار بگیرد.

در روز‌هایی که نجفی استعفای خود را نوشت، حاشیه‌های فراوانی که پیرامون ماجرای رقص چند دختر بچه در سالن همایش‌های برج میلاد برای او پیش آمد و حتی به احضارش توسط دادستانی نیز منجر شد، به عنوان یکی از دلایل این استعفا اعلام می‌شد، با این حال، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران ضمن بی ارتباط دانستن این استفعا با ماجرای برج میلاد تأکید کرد که آقای نجفی به بیماری‌ مبتلاست که بهتر است برای درمان آن از کار در شهرداری تهران منفک شود.

همه این‌ها در حالی بود که نجفی ترجیح داد، در خصوص دلایل استعفای خود چیزی نگوید و با خواندن یک بیت شعر از مولانا (خوشتر آن باشد که سر دلبران/ گفته آید در حدیث دیگران) بر رازآلودگی‌های استعفای خود بیفزاید و به جای پاسخ به انبوه سؤالاتی که با این اقدامش برای افکار عمومی آفریده، برای ایشان طرح سؤالات دیگر کرده و به نوعی تبدیل به چیستان شود!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
سلیمی شهردار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بخدا بهتر از امثال نجفی سیاسی کار و بیمار است
زودتر تکلیف شهر را مشخص کنید و شورای شهر در انتخاب دقت بیشتری داشته باشند اقای دکتر نجفی انتخاب مناسبی نبود شهرداری تهران باید چهره غیر سیاسی و با توان و تجربه اجرایی بالا باشد ساختار فعلی شهرداری به گونه ای است که اقتدار ناشی از سوابق فردی در آن بسیار نقش دارد.
پاسخ ها
افسوس
| Netherlands |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
زمان قاليباف چرا نگفتي سياسي
چقدر خوب شد استعفا داد
واقعا توانایی مدیریت شهرداری را نداشت
آنقدر تهران را بی حساب و کتاب وسعت داده اند که ده تا شهردار هم حریف مشکلات تهرانیها نمیشوند
مهندس شیمی، کارشناسی ارشد مدیریت و دکترای محیط زیست؟؟؟؟؟ همچین کسی شهردار بشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
نه پس تو بیا شهردار بشو
آقا می شه لطف کنین و همون دکتر قالیباف رو برگردونین؟؟؟
بهترین گزینه برای شهرداری تهران اقای محسن هاشمی یا اقای قالیباف
پاسخ ها
امین
| Iraq |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
شورایی که مانع حضور خبرنگاران می شود می تواند

شفافیت را به جامعه منتقل کند
رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
محسن هاشمی میترسه کاری که روحانی با اسم پدرش کرد این بار خودش بکنه و چیزی از این اسم باقی نمونه لذا قبول نمیکنه
به نظرم وقتش است كرباسچي دوباره به شهرداري بر گردد ، در غير اين صورت گزينه هاي مطلوب عبارتند از محسن هاشمي ، مَجِيدٌ فراهاني و حميد ميرزاده . متاسفانه نجفي با فساد در وزارت علوم و شهرداري مقابله كرد و البته هزينه اش را هم پرداخت
ایشون وظیفه یکسری تاییدیه ها را داشت که بخوبی انجام داد مثل طرح ترافیک
امیدواریم سلیمی هم مانند احمدی نژاد ، هوس ریاست جمهور شدن به سرش نزند!
مگه اینجه افراد رو بر اساس تحصیلات ورشته ای که مهارت دارن به کا ر میگیرن اینجا روابط وژن خوب حرف اول واخرو را میزند جان برادر
اصولا در قاموس این افراد چیزی تخت عنوان کار برای رضای خدا و دیگران معنی دارد یا خیر؟ اگر به کار صرفا به چشم یک موقعیت آن هم از نوع سیاسی آن نگاه شود سرنوشت آن میشود همین. خدمت به کشور و مردم توانایی میخواهد که این کار با سیاسی‌گری جور در نمیآید
،گویا علف بزبان بزی خوش نیامده ،لذا باید عوض شود .این همه هیاهو به اندخاطر است .
ما هر وقت به توان داخلی سازمانها تکیه کردیم بهترین نتیجه ها رو گرفته ایم آقای دکتر سلیمی خصوصیاتی دارند که با اطمینان میتوان ایشان را گزینه اصلح دانست.
فقط قالیباف
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر