بازدید 7419
۲
بازتاب

حمایت پروین ازکی‌روش مقابل حملات کریمی:من هم سرمربی بشوم رفقایم رامی‌آورم!

پیشکسوت سرشناس فوتبال ایران و سرمربی رکورددار تیم پرسپولیس در تاریخ این باشگاه، در جنجال اخیر علی کریمی و حرفهایش علیه کی روش، طرف سرمربی خارجی تیم ملی را گرفت و نکاتی را به شاگرد سابقش گوشزد کرد. او می گوید: فساد در بخش‌های مختلف فوتبال ایران وجود دارد اما می‌گوید یک فرد به تنهایی نمی‌تواند با این مساله مبارزه کند. او همچنین معتقد است که نباید علی کریمی و کارلوس‌ کی‌روش را مقابل هم قرار می دادند.
کد خبر: ۷۸۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰ 07 March 2018

درباره این مسائل که علی کریمی می‌گفت تعداد معدودی در فدراسیون فوتبال مدیریت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند افراد دیگر وارد شوند، چه نظری دارید؟

شما ببینید اگر من هم رئیس شوم، ۱۰ نفر را با خودم می‌آورم. غیر از این است مگر؟ من الان بیایم رئیس فدراسیون بوکس شوم ۱۰نفر از دوستان و فامیل‌هایم را می‌آورم. همه جا همین است و نمی‌شود ایراد گرفت اما فسادی که می‌گویند در فوتبال این مملکت وجود دارد در همه جای این فوتبال هم وجود دارد. حالا که ما ۱۰ سالی می‌شود کنار آمده‌ایم می‌گویند آن فرد از این یکی پول گرفته است.

در دوره‌ای که خود شما مربیگری یا بازی می‌کردید هم فساد وجود داشت؟

اصلا چنین مسائلی در مغز من نمی‌رفت. چرا که ما تیمی داشتیم که وقتی داور سوت بازی را می‌زد، دو بر صفر و یا سه بر صفر پیش بودیم و نیازی به این حرف‌ها نداشتیم. اما الان می‌شنویم که این فرد فلان کار را کرده است و یا دیگری این کار را کرده است! در هر صورت با یک نفر و یا دو نفر جلوی این کار (فساد در فوتبال) گرفته نمی‌شود.

حمایت پروین ازکی‌روش مقابل حملات کریمی:من هم سرمربی بشوم رفقایم رامی‌آورم!

یعنی حتی وزارت ورزش باید ورود کند؟

باشگاه‌ها همه باید ورود کنند و افراد (فاسد) را معرفی کنند. اگر من تخلف کردم معرفی کنید. من می‌گویم وحید شمسایی مگر خلاف کار است که اجازه نمی‌دهید در بازی‌های تدارکاتی به میدان برود و ما یک آقای گل داشته باشیم؟ اگر خلاف‌کار است چرا مربیگری و بازی می‌کند؟ یکی از ایرادات فدارسیون فوتبال همین است. حالا موضوع چیست من نمی‌دانم. اما بچه به این خوبی این همه افتخار برای فوتسال ایران به دست آورده است، بعد الان یک برزیلی بیایید و بازی کند و گل‌هایش بیشتر شود! ما نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم؟ آیا نمی‌توانیم ۵ بازی تدارکاتی بگذاریم تا وحید شمسایی بازی کند و گل‌ بزند و گل‌هایش از او ( فالکائو) بیشتر شود؟ به راستی چرا چنین کاری را نمی‌کنند؟ بازی رسمی انجام ندهد اما تدارکاتی که می تواند بازی کند. می‌تواند بازی کند و آقای گل شود. مگر برزیلی‌ها این کار را نکردند؟

 از بزرگان فوتبال ایران آیا کسی هست که از اینکه از فوتبال دور است دلتان برایش بسوزد؟

یکی مثل من دیگر دوست ندارد در فوتبال باشد. شاید به قولی اشباع شده باشم. هیچ چیز فوتبال را دیگر دوست ندارم و فقط از بردن‌ها لذت می‌برم. اما افراد زیادی هستند که الان در خانه نشسته‌اند. الان مهدی مهدوی‌کیا چرا نباید بیاید کنار تیم ملی باشد و یا هدایت تیم ملی امید را در اختیار بگیرد؟ کسی که اینقدر افتخار برای این مملکت دارد باید در آلمان با کودکان کار کند. الان افراد زیادی هستند که بیرون نشسته‌اند.

یکی دیگر از مباحثی که علی کریمی مطرح کرد انتقاداتش از تیم ملی و کارلوس کی‌روش بود.

تیم کی‌روش الان راحت به جام جهانی صعود کرده و دستیارانش هم در اختیار خودش است و ما نمی‌توانیم حرفی بزنیم. کریمی هم خودش کی‌روش را دوست داشت و من نمی‌دانم حالا چه شد؟ فردوسی‌پور هم به نظر من آن پیامک را نباید می‌خواند. چرا باید این دو را مقابل هم می‌گذاشتند؟ در حال حاضر که نزدیک جام جهانی هستیم ما باید حمایت کنیم و این تنها کاری است که از دست ما بر می‌آید تا ان‌شاءالله تیم در آنجا نتیجه بگیرد. اگر قرار باشد دلمان خوش باشد که به جام‌جهانی رفتیم و بعد تیم از گروهش صعود نکند چه فایده‌ای دارد؟

در مورد داستان سباستین خیلی‌ها می‌گویند مربی‌ای مثل برانکو هم برادرش را آورده است و شاید این موضوع به کسی ارتباط نداشته باشد چرا که تیمش نتیجه می گیرد.

من به شما می‌گویم دیگر. الان هرکسی هرجایی مربی شود حق انتخاب دارد و من هم اگر مربی شوم همین است.

در مورد اینکه کریمی به موضوع قرارداد کی‌روش ورود کرده بود چه نظری دارید؟

این گونه مسائل به ما مربوط نمی‌شود. من اگر الان مربی بشوم ناصر ابراهیمی را می‌آورم چرا که با او راحتم. علی کریمی الان با امامی فر راحت است و کار می‌کنند و تیمش هم نتیجه می‌گیرد. هر کس مربی می‌شود دستیارانش را خودش می‌آورد.

در مورد کی روش چه نظری دارید؟ در این ۷ الی ۸ سالی که در فوتبال ایران بوده است موفق بوده است؟

به نظر من خیلی خوب کار کرده است.

شما که بازی‌های تیم ملی را تماشا می کنید غرور ملی را حس می‌کنید؟

هم تیم را جوان کرده است و الان دو تیم دارد و راحت بازیکنان را کنار می‌گذارد. یک بازیکن جدید می‌آورد و در هر بازی سه یا چهار تغییر ایجاد می‌کند و باز نتیجه می‌گیرد. تیمش به جام‌جهانی صعود کرده و فقط دو گل خورده است. کار دفاعی‌اش خیلی عالی است و ما لذت میبریم. به نظرم بد کار نکرده است.

در حال حاضر که چهار ماه تا جام جهانی فاصله داریم انتقاد کردن را درست می‌دانید؟

به صلاح نیست.

تیم ملی در جام جهانی از گروهش صعود می‌کند؟

ما هم همین را می‌گوییم که همه دست به دست هم بدهیم تا تیم از گروهش صعود کند. برای جام جهانی ۱۹۷۸ که یک تیم صعود می‌کرد ما صعود کردیم. از آن به بعد هم هر وقت تیم ملی به جام جهانی رفته چهارم شده‌ایم. در آنجا باید سعی کنیم یک پله بالا بیاییم.

هیچ کسی به افشاگری علیه فساد گوش نمی‌دهد و علی کریمی هم گفته بود هیچ کسی حمایت نمی‌کند.

گوش نمی‌دهند. الان علی کریمی آمد و حرف‌های دلش را زد، کی گوش می‌دهد؟ الان به آقای تاج خیلی برخورد؟ به آقای ساکت خیلی برخورد؟ به کفاشیان برخورد؟ این افراد چهار سال هستند حالا شما باز هم مصاحبه کنید. اگر می‌خواهید جلوی فساد را بگیرید باید یک مجموعه دست به دست هم بدهند تا جلوی آن را بگیرند. فردوسی‌پور که به تنهایی نمی‌تواند کاری کند. این حرف‌ها هم در می‌آید و جادوها مطرح می‌شود و مسائل دیگری هم می‌گویند. البته من اعتقادی به این مسائل ندارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ضمن تاکید بر اسطوره بودن و مورد احترام بودن اقای علی پروین , لازم است عرض کنم اصل حرف همینجاست . "یا" کار کارشناسی و در نظر گرفتن اولویتها و روی کار اوردن افراد لایق و کاربلد و دلسوز و "یا" رفیق بازی
رطب خورده کی منع رطب کند؟
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری