بازدید 12518
۱

بلاتکلیفی 20 دانشجوی دانشگاه آزاد بهبهان در پی فشارهای وزارت بهداشت + تکمیلی

دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان در سال جاری و مطابق با رویه های سال های گذشته اقدام به جذب 20 دانشجو در رشته مامایی کرد؛ دانشجویانی که البته وزارت بهداشت اجازه ثبت نام از آنها را به این دانشکده نداد تا با مشکلات فراوانی رو به رو شوند و یک سال از عمرشان تلف شود.
کد خبر: ۷۷۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 19 February 2018

بلاتکلیفی 20 دانشجوی دانشگاه آزاد بهبهان در پی فشارهای وزارت بهداشت دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان در سال جاری و مطابق با رویه های سال های گذشته اقدام به جذب 20 دانشجو در رشته مامایی کرد؛ دانشجویانی که البته وزارت بهداشت اجازه ثبت نام از آنها را به این دانشکده نداد تا با مشکلات فراوانی رو به رو شوند و یک سال از عمرشان تلف شود.

به گزارش «تابناک»، پس از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان بنا بر رویه معمول، در سال جاری نیز 20 دانشجو در رشته مامایی پذیرش کرد، در ادامه و برای تشکیل کلاس های درس آنها با مشکلاتی رو به رو شد که نتیجه آن عدم برگزاری کلاس ها و نیز بلاتکلیفی این دانشجویان برای دو ترم تحصیلی بود.

موضوع از این قرار است که سازمان مرکزی به دلیل نواقص واحد بهبهان در این رشته از ثبت نام پذیرفته شدگان در ترم مهر ممانعت کرده و ثبت نام آنها را به شرط رفع نقص در بهمن ۹۶ مجاز دانسته شد.

با اینحال این افراد ۱۰ بهمن با مراجعه به دانشگاه و پرداخت شهریه متغیر و ثابت انتخاب واحد می کنند ولی سازمان مجددا بدلیل نواقص واحد، ثبت نام از پذیرفته شدگان را به مهر ماه ۹۷ موکول کرد.

بطور ساده پذیرفته شدگان این رشته یک سال تمام از زندگی و تحصیل عقب افتاده اند نه فرصت مطالعه برای آزمون سال آینده را دارند و نه وضعیت ثبت نام شان معلوم است و نسبت به این موضوع گلایه شدید دارند.

حکیم نژاد، رئیس روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد بهبهان در مورد این مشکل، پیگیری های صورت گرفته و نیز راهکار حل آن به «تابناک»، گفت: واقعیت این است که دانشگاه آزاد بهبهان در سال جاری و بر اساس روال معمول اقدام به جذب 20 دانشجو از طریق آزمون سراسری در رشته مامایی کرد که تا قبل از پذیرش وزارت بهداشت و درمان و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نسبت به این موضوع اشکالی وارد نکرده بودند.

وی افزود: پس از پذیرش و هنگام ثبت نام در آغاز سال تحصیلی جدید، وزارت بهداشت از ثبت نام این دانشجویان جلوگیری کرد و مدعی شد که دانشکده مامایی بهبهان استانداردهای لازم برای تشکیل کلاس های رشته مامایی را ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: پیگیری های مهرماه به نتیجه ای نرسید و در نهایت مجبور شدیم ثبت نام این دانشجویان را به بهمن ماه موکول کنیم. اما در ترم بهمن نیز به رغم دریافت شهریه اجازه تشکیل کلاس ها صادر نشد.

حکیم نژاد در مورد ایراد وزارت بهداشت، افزود: در ظاهر موضوع نبود هیأت علمی کافی عنوان می شود که ما در همین رابطه دو هیأت علمی جذب کردیم. اما باز ایراد می گیرند که باید یک هیأت علمی دیگر نیز گرفته شود.

وی ادامه داد: من در رابطه با اشکالات و اختلاف نظرهای سیاسی در تهران و مرکز اطلاعی ندارم و ایرادی در این مورد نیز اظهار نظر نمی کنم، اما پشت پرده هایی در این رابطه وجود دارد که اجازه بدهید مطرح نکنم.

این مقام مسئول در مورد راهکار حل مشکل و تلف شدن یک سال از عمر این دانشجویان در این شرایط گفت: ما مشکلی با تشکیل کلاس ها نداریم و اتفاقاً وجود دانشکده مامایی در دانشگاه آزاد بهبهان یک نوع برند محسوب می شود، اما آنچه ایراد ایجاد کرده است، موانعی است که وزارت بهداشت و درمان مطرح می کند.

حکیم نژاد افزود: ما موضوع میهمان شدن این دانشجویان را نیز به دانشگاه های مجاور مطرح کردیم که هنوز به نتیجه نرسیده است و امیدوار هستیم هرچه زودتر مقامات مسئول در مرکز نسبت به اشکال ایجاد شده و هزینه های سنگینی که به این 20 دانشجو و نیز دانشگاه بهبهان وارد آمده ورود کنند و مشکل را حل کنند.

بنابراین در شرایط کنونی و در جریان اختلاف نظر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با دانشگاه آزاد و مدیران آن، اکنون 20 دانشجوی رشته مامایی دانشگاه آزاد بهبهان در بلاتکلیفی کامل به سر می برند و هیچ خبری از رفع مشکل آنها نیز نیست.

تکمیلی- مشکل 20 دانشجوی بهبهان به صورت موقت حل شد

در پی درج خبر مربوط به مشکل دانشجویان دانشگاه آزاد بهبهان در رشته مامایی، مسئول روابط عمومی این دانشگاه به «تابناک»، اطلاع داد که با دستور دکتر رهبر رئیس دانشگاه آزاد کشور، دانشگاه های آزاد واحد آبادان، دزفول، مسجد سلیمان و اهواز موظف هستند این دانشجویان را به تا فراهم شدن استانداردهای دانشگاه بهبهان پذیرش کنند.

حکیم نژاد ادامه داد: با این حساب این دانشجویان می توانند بر اساس شرایط و نظر خود یکی از این واحدها را برای تحصیل موقت تا حل مشکلات اداری دانشکده بهبهان انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه این میهمان شدن اختیاری نیست، هزینه های اضافی از دانشجویان اخذ نخواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دمت گرم دکتر رهبر.
یک دستوری مرحمت فرموده ما دانشجویان رو نیز از دست رییس دانشکده مدیریت تهران مرکزی و دوستانش در حراست و بازرسی نجات دهید. قبلا التماس دعا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار