بازدید 4432

وعده مصر به حل بحران انسانی در نوار غزه

کد خبر: ۷۷۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 16 February 2018
هیات جنبش حماس که به مصر سفر کرده در دیدار با "عباس کامل" وزیر اطلاعات این کشور، اوضاع غزه را مورد بررسی قرار داد و کامل وعده بهبود اوضاع انسانی این منطقه را داد.
 
به گزارش ایسنا، منابع آگاه در قاهره می‌گویند، وزیر اطلاعات مصر در این دیدارها خاطر نشان کرده که قاهره با همکاری سازمان ملل و کشورهای حامی فلسطین تلاش خواهد کرد به وخامت اوضاع انسانی باریکه غزه پایان دهد و در همین راستا، اقدامات ملموسی را در زمینه ساز و کار بازگشایی گذرگاه رفح و واردات کالاها و نیز حضور شرکت‌های مصر در غزه برای اجرای پروژه‌های توسعه محور، اتخاذ خواهد کرد.

وزیر اطلاعات مصر همچنین گفت که علاقه مند به سفر هر چه زودتر هیات امنیتی این کشور به نوار غزه به منظور پیگیری پرونده آشتی ملی و پیشبرد آن است و منابع آگاه تاکید کردند که هیات حماس و طرف مصری بر لزوم حفظ تمامیت ارضی مصر؛ به ویژه در منطقه سینا که برخی طرف‌ها مدعی توسعه نوار غزه در این منطقه شده‌اند، تاکید و اعلام کردند که چنین چیزی جایی در فرهنگ سیاسی مصر یا حماس ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در همین راستا، خلیل حیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم اعلام کرد که هیات این جنبش در قاهره 4 پرونده مهم را در دیدار با "عباس کامل" رئیس سازمان اطلاعات مصر مورد بحث و بررسی قرار داد.

حیه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری "اسپوتینگ" روسیه خاطر نشان کرد که این 4 پرونده شامل درد و رنج ساکنان غزه که به حد غیر قابل تحملی رسیده است، تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مساله قدس و پرونده آشتی ملی بودند.

وی درباره مساله بسترسازی برای فعالیت دولت وفاق ملی به نخست وزیری "رامی حمدالله" در نوار غزه نیز اظهار داشت که حماس گام های مهمی در پرونده آشتی ملی و زیر نظر سازمان اطلاعات مصر برداشته است و بر نهایی شدن آن تاکید دارد و رئیس سازمان اطلاعات مصر هم به هیات های فتح و حماس اعلام کرده است که گزینه ای غیر از موفقیت طرح آشتی ملی وجود ندارد.

حیه درباره توافق بر سر برگزاری انتخابات سال جاری فلسطین نیز تاکید کرد که در ماه نوامبر گذشته توافق شده است که انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و پارلمان طی سال جاری برگزار شود و فضای مناسبی هم برای برگزاری آن فراهم گردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر