بازدید 52879
بدهکاری که باید ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بانک پارسیان پرداخت کند؛

ابر بدهکار بانک پارسیان کیست؟

صورت های مالی سال مالی منتهی به 30 اسفند 1395 بانک پارسیان، نشان می دهد، یک شخص به بانک پارسیان بدهی بسیار زیادی داشته است. بدهی این فرد به بانک 1700 میلیارد تومان بوده و بانک توانسته است از تملک کارخانه ای که در اختیار این شخص بوده، حدود 430 میلیارد تومان را برگرداند. اما این ابر بدهکار بانکی کیست؟
کد خبر: ۷۷۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 31 January 2018

ابر بدهکار بانک پارسیان کیست؟صورت های مالی سال مالی منتهی به 30 اسفند 1395 بانک پارسیان، نشان می دهد، یک شخص به بانک پارسیان بدهی بسیار زیادی داشته است. بدهی این فرد به بانک 1700 میلیارد تومان بوده و بانک توانسته است از تملک کارخانه ای که در اختیار این شخص بوده، حدود 430 میلیارد تومان را برگرداند. اما این ابر بدهکار بانکی کیست؟

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ معوقات بانکی، یکی از معضلات جدی نظام بانکی کشور است. ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه بهمن ماه 1395 در پاسخ به این که آیا بانک مرکزی اطلاعات دقیقی از میزان معوقات بانکی دارد یا خیر، این معوقات چقدر است، آیا معوقات بانکی روند صعودی داشته یا خیر، گفت: این روند رو به افزایش نبوده است، به طوری که در سال 92 حجم مطالبات معوق نسبت به کل تسهیلات 15 درصد بود که حدود 90 هزار میلیارد تومان می‌شد، ولی اکنون این نسبت و حجم مطالبات معوق به 11 درصد رسیده که حدود 105 هزار میلیارد تومان است.

نکته مهم این قضیه این است که بخش عظیمی از 105 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در اختیار عده معدودی بدهکار بانکی است؛ هر چند در کشور ما بانک ها بنا به دلایلی، مایل به افشای نام این اَبَر بدهکاران نیستند، بعضاً اسناد مالی و اخبار رسانه ها می تواند نام بعضی از آن ها را فاش کند.

به عنوان نمونه، صورت های مالی سال مالی منتهی به 30 اسفند 1395 بانک پارسیان حکایت از بدهی سرسام آور یک شخص (حقیقی یا حقوقی آن درج نشده) به این بانک دارد. در بخش دارایی های به تملیک درآمده بانک پارسیان، کارخانه ای به تملیک درآمده که ارزش کارشناسی شده آن 430 میلیارد تومان است. این کارخانه به جهت بدهی 1700 میلیارد تومانی یک شخص به این بانک به تملیک بانک درآمده است؛ بنابراین، هنوز مبلغ 1300 میلیارد تومان دیگر باقی مانده که باید دید بانک چگونه آن را نقد خواهد نمود.

ابر بدهکار بانک پارسیان کیست؟ 

پرسش مطرح این است که این بدهی کلان متعلق به کیست؟

سایت صبحانه آنلاین، پیرامون این بدهکار عنوان نمود، این بدهکار از جمله افراد مشهور در حوزه بدهکاران بانکی است و کارخانه تملک شده نیز با هدف توليد انواع لوله هاي اسپيرال جهت مصارف آب و گاز با ظرفيت ساليانه توليد 120 هزار تن و پوشش داخلي و خارجي لوله هاي فوق الذکر، توليد انواع تيرآهن از سايز 120 الي 200 ميلي متر، انواع ناوداني از سايز 100 الي 200 ميليمتر، انواع نبشي با ظرفيت ساليانه 600 هزار تن ميل گرد از سايز 8 تا 40 ميليمتر با ظرفيت ساليانه 700 هزار تن در شهرستان مشهد تأسيس شده است.

کارخانه با این مشخصات در شهر مشهد، متعلق به گروه صنعتی صفاست. مدیرعامل این شرکت محمد رستمی صفا است. طبق اطلاعات موجود رستمی صفا در 28 شهریور سال 85 موفق شد 28.8 درصد سهام بانک پارسيان را که در مالکيت ايران خودرو بود، به ارزش حدود 293 ميليارد تومان بخرد. اين معامله نام دومين معامله بزرگ آن زمان بورس ايران پس از معامله صدرا را به خود گرفت، ولی سیزده روز بعد يعني ده مهر، بورس معامله ياد شده را به دليل دير رسيدن ضمانت نامه لغو کرد. اما اصل ماجرای لغو اين بود که این معامله بعد از انتقاد مستقيم رئيس جمهور وقت از مديرعامل بانک پارسيان در سفر استاني به نظرآباد کرج، بهم خورد و رستمي صفا به‎ عنوان مفسد اقتصادي معرفي شد. رستمی صفا که از بدهکاران بزرگ بانک پارسیان است، می خواست با اخذ وام از اين بانک مبلغ 293 ميليارد تومان از وجوه خود بانک را براي خريد بانک هزينه کند.

ابر بدهکار بانک پارسیان کیست؟ 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۶۱
آفرین تابناک۰ حتما باید نام این اختلاسگران را ذکر کرد۰
پس احمدی نژاد انقدرا هم بد نبوده
حالا جالبه یکی جرات کرده این اسم ابر بدهکارو منتشر کنه
در ثانی اینکه توانسته بعد اون قضیه خرید جالب سهام و لغو اون،چطور وام بگیره خدا عالمه
ایکاش من هم می توانستم !!

ایکاش نان حرام برای من هم حلال بود !
خوب ايشون الان كجا تشريف دارن
اگه از دستگيري خانمي به علت ديده شدن موهايش فراغت پيدا كردن ايشون را هم احضار كنن
ايشون وابسته به کجا هستن
ماده میلیون وام گذفتیم ثوقسطش عقب افتاده از بانک مرکزی ودادگاه نامه اومده دم در صدبارهم به ضامنهازنگ زدن حالا چجوریه وامهای میلیاردی همینجوری بدون ضامن یا سند ملکی معتبرپرداخت میشه
اگه ميشه ايشون را زنداني كنید
فقط اعتراض خياباني براي برخورد با دزدان
ای کاش می گفتید از طریق چه افرادی به اینجا رسیده
مای ساده لوح، فکر می کردیم بانک پارسیان خصوصیه!
آره خوب، خصوصیه. فقط از اموال ، به رفقا، وامهای کلان میده.
بسمه تعالی
از بانک پول قرض میگیرن خود بانک رو بخرن و یا از بانک وام صفر درصد میگیرن بعد میذارن تو خود همون بانک سود بیست میگیرن. تو روز روشن انجام میشه بعد نماینده مجلس دنبال سلفی با یه زن اروپائه و عرضه یه برف پارو کردن نداره. خدا مردم رو خودش نجات بده
تابناک بی زحمت این آقای ح - ز را هم که بقولی سیصد میلیارد تومتن به بانک بدهکاره و خیلی راحت و بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شده را هم به مردم معرفی کنید .
تابناک بی زحمت این آقای ح - ز را هم که بقولی سیصد میلیارد تومتن به بانک بدهکاره و خیلی راحت و بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شده را هم به مردم معرفی کنید .
۱۷۰۰میلیاردددددددیاخداااااا،اوس کریم چرا من بیچاره باید ابر بدبخت ابر مریض ابر بی پول ابر بدشانس...چرا من همیشه تو این ابرها تو گروه خودم شانس اول قهرمانی جهان را دارم،ای روزگار همه خریتی را تجربه کردم بجز خرپولی اینم عنایت بفرما
باز بگید احمدی نژاد بد!!!
فقط دولت تدبیر و امید؛ با تدبیرشون هر آنچه امید بود رو از دست دادیم.
اقای ر رانت خوار کار گزاران سازندگی واصلاح طلبان می باشد که کارخانه بسیار بزرگی هم در شهر صنعتی ساوه دارد
فقط به بانک پارسیان ۱۷۰۰ میلیارد تومان بدهکار بوده...
به بانک های دیگر چقدر؟؟؟
اکثر شرگتها را با پول خود شرکتها از دولت گرفته اند و ددباره زندگی طبقاتی ایجاد کرده اند
اتفاقا منم میخواستم 5 میلیون وام بگیرم دیروز به چند بانک مراجعه کردم دستشون درد نکنه تقریبا یه حرف شنیدم : 5 میلیون بزار تو حساب چند ماهی بمونه 5 میلیون با سود 18 درصد میدیم البته دیگه اون موقع ایشالاه بچه ما دنیا اومده و 2 ماهه شده...البته یادم رفت بگم ظامن معتبر هم ندارم...
رستمی صفا نیست، آقای ر ص هست
عجبی تابناک یه بار تابناک ترسش رو کنار گذاشت.کارت تحسین برانگیز بود.
بانک پارسیان خصوصی هست و بدهی داشتن و یا نداشتن افراد به این بانک به جامعه و بیت المال مربوط نمی شود.

پولی که مدیران و کارمندان این بانک به عنوان حقوق و مزایا دریافت می کنند، ارتباطی با مردم نداره

فرذا یک میلیارد دلار سود کند و یا ورشکست شود، ارتباطی با مرذم نداره.

اما در بانک های دولتی، پولی که مدیران و کارمندان این بانک ها دریافت می کنند از بیت المال هست و بدین ترتیب تورم رو باید مردم تحمل کنند و یک عده که با پارتی و سهمیه رفتن سر کار همیشه سر برج پول هست تو حسابشون

وقتی من تو بانک پول ندارم، چرا پرسنل بانک ها پول می گیرند!!!!!!

این وضع اقتصاد ما هستش
تابناک اینهمه صغری کبری کردی آخرش ننوشتی این بنده خدا که چندرقاز بدهکار هست کیه
در دهه فجر مبارك
علی برکت الله
با سلام. الان این توضیح بود که داده شد؟
اولا که کارخانه فوق در سلفچگان است نه مشهد ثانیا عمده ترین محصول تولیدی ان لوله های عظیم انتقال گاز است که همکنون از چین وارد می شود و شرکت نفت حاضر به خرید از این شرکت نیست که البته انها هم دلایل خود را دارند ثالثا عمده این بدهی بابت بهره است و نه اصل پول و رابعا ایجاد کار تولیدی با وام بهره بالا چنین فرجامی دارد اصل بدهی حداکثر ۵۰۰ میلیارد تومان بوده
خیلی جالبه ! مدلی که در ایران وجود دارد نظیرش در هیچ جا پیدا نمی شود .
معلومه كيه در سالگرد انقلاب اخبار مايوس كننده ميزاري
خوب واضح مردم را دعوت به شورش كن چرا بااين اخبار اين كار را ميكني
دهه فجر مبارك
اگه كسى جرات داره اسم كسانى كه پشت اينهاهستندروبنويسيد
همه مى دونن توكارهاى بزرگ تايكى دوتاازاين دوستان پشتت نباشن كارت پيش نمى ره،
آیا سرنوشت صندوق ها و موسسات متخلف در انتظار بانک پارسیان است ؟ اگر این شخص مفسد اقتصادی است چرا مورد بازخواست قرار نمیگیرد ؟ ؟
تازم استصنایع بزرگ دراختیار دولت قرار گیرد
به نظر من و کثیری از مردم این افراد به واسطه رشوه توانسته اند این وامها را بگیرند چرا دنبال این نیستید که افرادی را که پشتوانه این وامها را به دروغ تایید کرده اند شناسایی کنید اگر پشتوانه نداشته اند چه کسی با چه مسئولیتی بدون ضمانت به این افراد وام های ملیاردی داده است ؟؟ لطفا برای یکبار هم شده نقش بانکها را در این میان برای مردم روشن کنید چطور بانکها این پولها را پرداخت کرده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینها واقعا مسلمان هستند ؟؟؟؟؟؟؟
خوبه یکبار اسم یه نفر را گفتی
همیشه از آدمهای مفسد میترسیدی
رئیس جمهور ان زمان کی بود؟
استدعا دارم مسولین وهر دلسوزی در کشور به جریان قیمت گذاری اموال واملاک دریافتی توسط بانکها به ازای مطالباتشان ورودکنند و قیمت ارزش جایگزینی وارزش روز این اموال واملاک را بررسی نمایند فاجعه ای را مشاهده خواهند کرد بی بدیل!
چرا باید تاوانشان را سهامداران بانک پارسیان بدهند پس سازمان نظارت بر بورس چه کار می کند؟
با سلام
با وجود این مفسدان نیاز به دشمنی ترامپ نداریم
علی برکت الل...
با 1700 میلیارد تومان
17000 هزار زوج می تونستن وام بگیرن
17000 مریض صعب العلاج می تونستن درمان بشن

الان اسم کارخونه چیه که ما تحریمش کنیم؟
اقای رستمی صفا در اطراف شهر ساوه چندین فاز کارخانه تولید لوله دارد حدود 10 سال پیش بعداز اینکه توسط احمدی نژاد بعنوان مفسد اقتصادی معرفی شد کارخانه بدست فرزندان ایشان اداره میشود وکارگران شرکت که ماه ها حقوق نگرفته بودندوجلوی شرکت تجمع میکردن و بانک پارسیان شرکتها را تملک کرد ولی هنوز وضع تولید شرکت وحقوق کارکنان انها بنحو مطلوب نرسیده
ای خدا ...............................................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چه میکنند و چه کرده اند با سرمایه مردم ؟؟ اینهمه کارتن خواب و معتاد و آواره و دستفروش و بیکار همه اش بهمین دلایل است !!!
باز هم دم رئيس جمهور وقت گرم
و اینجا ایران است.ایران
ما موندیم چی بگیم دیگه؟ آیا چاره ای داریم غیر از نشان دادن صدای اعتراض؟
اي بابا راستي از وام ازدواج چه خبر .
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ نرخ دلاربازهم افزایش یافت وهم اینک ۴۶۸۰ تومان فروخته میشود
واقعا متاسم براتون
چرا از صادر کننده نمونه بودنشون و اینکه توی شهر ساوه چقدر اشتغالزایی داشتن حرفی به میان نیومده ؟ چرا نگفتید افتتاح پروژه صفا طوس در مشهد جزو پروژه های اثر گذار استان شناخته شد؟ چرا نگفتین که اشتغالزایی در منطقه محروم فریمان باعث رشد و تبلور منطقه شد ؟

این اقا به جای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی تو مملکت خودمون جهت اشتغال سرمایه گذاری کرده
حالا ببینین که چند نفر ریسک میکنند و سرمایه گذاری کلان تو مملکت انجام میدن
چرا نمیگید که این وامها به خاطر تامین مواد اولیه کارخانه جهت تولید بوده ؟؟؟

به نظر من و افرادی که تو مجموعه صفا کار میکردن رستمی یک انسان به تمام معناست
پس ح.ز کیه؟
ابربدهکار دیگری بنام د که مدت 7 ماه زندان بود نیز بیش از محمد رستمی صفا به سیستم بانکی بدهکار است و متاسفانه تمام دارایی داخل ایران ایشان پوشش بدهی او را نمیدهد و اموال زیادی را از کشور خارج کرده که در صورت توقیف اموال بصورتی از کشور خارج شودو ضمناً اینگونه افراد با پرداخت رشوه دارایی داخلی خود را خیلی بیش از آنچه هست نشان میدهند و کارشناسان رقمهای بالایی را بیش از ارزش اموال ثبت میکنند. با اینکه آقای اژه ای فرمودند ایشان ممنوع الخروج است ولی باید خیلی مواظب بود که فرار نکنند.
بهترن كار اينه كه اقاي ..... را هرچه زودتر بركنار كنيد
من نزدیک بیست ملیون معوقه بانکی دارم که در قالب وام، اقساط آن را پرداخت نکرده ام
دلیل آن هم اعتماد به پرداختهای دولت بود که الان من به عنوان کارمند جزء! نزدیک سی ملیون طلب دارم
یک فرق دارد فقط !! بانک به راحتی ضمانت را به اجرا میگذارد و نامه به اداره میزند برای کسر حقوق و ضامن را فرا میخواند و ما دستمان از این همه موارد کوتاه است .............مسولین به جای حرف زدن در مورد معوقات مردن م بیاید معوقات خودشان به ملت را پرداخت کنند
تنها راه افشای اسامی از هر گروه و جناح و پیگیری تا حصول نتیجه است آنقدر از این اعداد و ارقام شنیده ایم که حساسیتی به بزرگی ای دزدیها نداریم
اینها واقعا خودشان به تنهایی دست به چنین کاری می زنند؟
از ناصرالدین شاه پرسیدند فلانی را میشناسی؟ چواب داد این پدر سوخته خیلی فحش میده ، حرمت فحشو از بین برده!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر