بازدید 3627
اقتصاد در گذر زمان

از بسته شدن دفاتر تجاری انگلیس در ایران تا آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.  
کد خبر: ۷۶۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 20 January 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

30 دی 1330، كليه كنسولگريها و دفاتر تجاري انگليس در ايران بسته شد.

30 دی 1343، کمیسیون تثبیت نرخ ها وابسته به شهرداری تهران بهای هرکیلوگرم گوشت گوسفند را 89 ریال و بهای گوشت گاو را هر کیلوگرم شش تومان تعیین و اعلام کرد که در صفحه اول روزنامه ها چاپ شد. این نرخ ها با اندکی تغییر فصلی، تا سال انقلاب ـ به مدت 13 سال ـ به همان صورت و تقریبا ثابت بود. این کمیسیون چندی بعد کورس تاکسی دربَست ـ از هر نقطه به نقطه دیگر شهر را 2 تومان (20 ریال) تعیین کرد.

30 دی 1357، دکتر منوچهر رزم آرا وزیر بهداری ضمن تشریح موارد متعدد سوء استفاده های مالی در کشور گفت شرکت آمریکایی «ای.دی.اس» صد میلیون دلار از بودجه وزارت بهداری را به یغما برده است. وی افزود وضعیت بهداشت و درمان کشور اسفبار است.

30 دی 1384، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد اين وزارتخانه در بودجه سال مالي 2006 ميلادي خود مبلغ 5 ميليون دلار كمك به افراد و مؤسسه هاي غيردولتي ايران پيش بيني كرده تا بتوانند زمينه هاي تغيير رفتار ايران را فراهم كنند.

30 دی 1395، در جریان ریزش ساختمان قدیمی پلاسکو در تهران 16 آتش نشان و 6 شهروند جان خود را از دست دادند.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل