بازدید 15235
پیمانه اقتصادی؛

از «صدرنشینی واردات قطعات خودرو به کشور» تا «مدیرعامل سایپا: پراید برای ما زیان‌ده است»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط آزاد بورس تهران در هیجان کانال شکنی‌های اخیر، افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی رای نیاورد، تب گرانی دلار و یورو در دهمین روز از زمستان، سکه طرح قدیم گران شد، پیش بینی روند قیمت طلا در سال ۲۰۱۸، توقف اعطای وام با ضمانت یارانه نقدی، نوسان آرام اوراق مسکن در کف و بخشنامه ترخیص محموله‌های وارداتی برنج را در بر دارد.
کد خبر: ۷۶۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 01 January 2018

از «صدرنشینی واردات قطعات خودرو به کشور» تا «مدیرعامل سایپا: پراید برای ما زیان‌ده است»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط آزاد بورس تهران در هیجان کانال شکنی‌های اخیر، افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی رای نیاورد، تب گرانی دلار و یورو در دهمین روز از زمستان، سکه طرح قدیم گران شد، پیش بینی روند قیمت طلا در سال ۲۰۱۸، توقف اعطای وام با ضمانت یارانه نقدی، نوسان آرام اوراق مسکن در کف و بخشنامه ترخیص محموله‌های وارداتی برنج را در بر دارد.

 

سقوط آزاد بورس تهران در هیجان کانال شکنی‌های اخیر

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه دهم دی ماه 96 با کاهش 1649 واحدی معادل 1.70 درصد به رقم 95 هزار و 561 واحد رسید. تالار شیشه ای در دومین روز کاری از دومین هفته زمستان، همانند روزهای گذشته، شاهد روند نزولی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 528 واحدی معادل 1.70 درصد به رقم 30 هزار و 628 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 441 واحدی معادل 2.5 درصد، عدد 17 هزار و 220 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 333 واحدی معادل 2.5 درصد به رقم 12 هزار و 984 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 1.89 درصد همراه شد و 1970 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 102 هزار و 513 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1251 واحد کاهش معادل 1.81 درصد به رقم 67 هزار و 764 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 3090 واحد کاهش معادل 1.49 درصد همراه بود و عدد 204 هزار و 105 واحد را به نمایش گذاشت. نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان)، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام))، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين)، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس)، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان)، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌)، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) و نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌) و همچنین نماد خودرو (ايران‌ خودرو) و نماد خساپا (سایپا) بیشترین تاثیر منفی را در سقوط شاخص کل بورس داشتند.

از «» تا «»

صدرنشینی واردات قطعات خودرو به کشور

آمار تجارت خارجی کشور در ۹ ماهه سال‌جاری نشان می‌دهد، قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری با «ساخت داخل ۱۴ تا ۳۰ درصد» به ارزش یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار به کشور وارد شده و در رتبه اول جای گرفته است؛ با توجه به اینکه در هشت ماه سال گذشته واردات قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری به ارزش ۶۰۵ میلیون دلار صورت گرفت بنابراین میزان واردات قطعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۹/ ۱۰۴ درصدی داشته است؛ براساس این آمار، سهم ارزشی قطعات وارد شده به کشور از مجموع واردات به کشور در مدت زمان یاد شده ۳۱/ ۳ درصد بوده است. به نقل از دنیای اقتصاد، صعود قطعات منفصله به صدر جدول واردات کشور در حالی است که واردات قطعات منفصله در هشت ماهه سال‌جاری در رتبه سوم قرار داشت؛ براین اساس افزایش میزان ورود قطعات به کشور در آذرماه امسال موجب شده که این بخش در رتبه اول جای بگیرد؛ آنگونه که به‌نظر می‌رسد رشد واردات قطعات منفصله با رشد تولید خودروهای پسابرجامی و چینی روند صعودی به خود گرفته است.

افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی رای نیاورد

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: این موضوع در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آراء اعضا کمیسیون این طرح رد شد، ولی این به معنی منتفی شدن موضوع نیست بلکه باید در سایر کمیسیون‌های مربوطه نیز مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته می‌شود. وی با اشاره به اینکه تاکنون نرخی برای قیمت بنزین تعیین نشده، اعلام کرد: درتبصره 18 افزایش نرخ حامل‌های انرژی مطرح شده ولی در شرایط فعلی به دلیل مسائل معیشتی که در زندگی عموم مردم است به صلاح دانسته نشده افزایش قیمتی داشته باشیم. این عضو کمیسیون انرژی مطرح کرد: تحت این شرایط باید منتظر رأی و نظر کمیسیون اقتصادی، تلفیق بودجه و سایر کمیسیون‌های مربوطه و درنهایت رأی صحن علنی مجلس برای افزایش قیمت باشیم ولی شواهد حاکی از جو منفی مجلس نسبت به افزایش قیمت‌هاست. شرفی عنوان کرد: صحبت‌ها از بازبینی بر روی قیمت حامل‌های انرژی است که میزان افزایش قیمت بنزین پس از بررسی‌های کمیسیون تلفیق بودجه مشخص و در صحن علنی به رای گذاشته می شود. /میزان

تب گرانی دلار و یورو در دهمین روز از زمستان

در پایان معاملات بازار آزاد روز یکشنبه، هر دلار آمریکا با رشد 28 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 41 هزار و 981 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 280 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 50 هزار و 288 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در دومین روز هفته، 11 هزار و 568 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز شنبه، 59 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز یکشنبه دهم دی ماه بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۶۴ ریال قیمت خورد. 

سکه طرح قدیم گران شد

در جریان معاملات روز یکشنبه بازار آزاد تهران، قیمت انواع سکه با افزایش هزار تا ۲۵ هزار تومانی مواجه شد. به این معنا که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۲۵ هزار تومان افزایش، طرح جدید با ۶۵۰۰ تومان افزایش، نیم سکه ۶۰۰۰ تومان افزایش، ربع سکه ۵۰۰۳ تومان افزایش و سکه یک گرمی با ۱۰۰۰ تومان افزایش مواجه شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۴۲۱ هزار و ۹۳ تومان، طرح جدید یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۱۱۲ تومان، نیم سکه ۷۰۸ هزار و ۵۴۵ تومان، ربع سکه ۴۲۱ هزار و ۳۲۴ تومان و سکه یک گرمی ۲۷۴ هزار و ۲۱۰ تومان فروخته شد.

پیش بینی روند قیمت طلا در سال ۲۰۱۸

در نظرسنجی جدید کیتکو به جای آنکه از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی درباره روند قیمت طلا در کوتاه مدت سئوال پرسیده شود، نظر آنها درباره روند قیمت طلا تا پایان سال 2018 میلادی پرسیده شده است. در این نظرسنجی 1527 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 975 نفر معادل 64 درصد پیش بینی کردند قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2018 میلادی افزایش خواهد یافت. 360 نفر معادل 24 درصد اعلام کردند که قیمت طلا در سال 2018 می تواند تا 1500 دلار در هر اونس افزایش یابد. 264 نفر دیگر معادل 17 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در سال آینده میلادی بین 1400 تا 1499 دلار خواهد بود. 351 نفر معادل 23 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا بین 1300 تا 1399 دلار در نوسان خواهد بود. این در حالی است که 82 نفر از رای دهندگان مین استریت معادل 5 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در سال 2018 بین 1200 تا 1299 دلار خواهد بود. 26 نفر معادل 2 درصد نیز تأکید کردند قیمت طلا در سال جدید بین 1100 تا 1199 دلار است. این گزارش افزود: بیش از 25 درصد رای دهندگان یعنی 444 نفر نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در سال آینده به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید. برخی خوانندگان کیتکو نیوز بر این باورند که افزایش تورم آمریکا و کاهش ارزش دلار می تواند قیمت طلا را به بیش از 1500 دلار افزایش دهد.

اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه‌ی پولی توسط دولت چین در سال ۲۰۱۸

ژو شیاوچوان رئیس بانک مرکزی چین در پیامی که به مناسبت سال نو میلادی منتشر کرده گفته است که در سال ۲۰۱۷ بانک مرکزی جمهوری خلق چین در رابطه با تقویت نظارت بر بخش اقتصاد کلان، ایجاد اصلاحات اقتصادی بیشتر، جلوگیری از خطرات ساختاری در سیستم مالی و بهبود شرایط تامین مالی مفید برای اقتصاد این کشور موفق عمل کرده است. به گفته ی رئیس بانک مرکزی چین، در سال ۲۰۱۸ بانک مرکزی این کشور به اتخاذ سیاست های ''محتاطانه و بی طرف'' در خصوص اعطای اعتبارات پولی به طور مناسب، و همچنین رشد دادن ''تأمین مالی اجتماعی'' ادامه خواهد داد. به گفته ی بانک مرکزی جمهوری خلق چین، این کشور از ابزارهای سیاست گذاری پولی جهت ثابت نگاه داشتن میزان گردش سرمایه استفاده خواهد کرد.

توقف اعطای وام با ضمانت یارانه نقدی

گزارش های میدانی از شعب بانکها حکایت از آن دارد که نظام بانکی اجرای طرح اعطای وام با ضمانت یارانه نقدی را که می تواند مشکل خُرد بسیاری از مردم را حل کند، روی خوش نشان نمی دهند و اکنون هم با مطرح شدن احتمال حذف یارانه برخی از مردم، اجرای این طرح را متوقف کرده اند. یکی از کارمندان شعب بانکی که پیش از این در اجرای اعطای وام با ضمانت حساب یارانه بانکی مشارکت کرده بود در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: از همان ابتدا هم بانکها بخشنامه بانک مرکزی برای اعطای وام با پشتوانه ضمانتی یارانه نقدی را جدی نمی گرفتند و در اجرای آن روی خوش نشان نمی دادند اما برخی شعب بانکی کم و بیش اجرای این آیین نامه را در دستور کار خود قرار داده بودند. وی افزود: اکنون اما با مطرح شدن احتمال حذف یارانه نقدی برخی خانوارها در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، نظام بانکی در عدم اجرای این بخشنامه مصمم تر شده و بر این باور است که آینده روشنی برای اجرای این بخشنامه نمی توان متصور بود. یکی دیگر از کارمندان شعب بانکی نیز گفت: بانکها به شدت با مشکل منابع روبرو هستند و اکنون کاهش نرخ سود سپرده های بانکی هم مزید بر علت شده و بسیاری از مردم سپرده گذاری در بانکها را مثل قبل جذاب نمی دانند، بنابراین بانک ها منابع اندکی دارند تا به مردم در قالب وام بپردازند. وی می افزاید: اعطای وام با پشتوانه یارانه نقدی نمی تواند به لحاظ ضمانتی و اطمینان از بازگشت و بازپرداخت منابع مالی در قالب وام برای بانکها راهی مطمئن باشد و بنابراین از همان ابتدا هم اجرای این بخشنامه برای نظام بانکی جذاب نبود.

بخشنامه ترخیص محموله‌های وارداتی برنج

گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی تأکید کرد: ترخیص محموله‌های برنج که قبل از تاریخ ۹۶/۹/۳ به گمرکات وارد یا قبض انباره شده‌اند، صورت گیرد. متن کامل این بخشنامه

نوسان آرام اوراق مسکن در کف

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند94 (تسه9412) با افت 5/ 0 درصدی به قیمت 72 هزار و 435 تومان معامله شدند. در روزهای اخیر «تسه»ها تا کف 71 هزار تومانی، کمترین سطح از اردیبهشت نیز افت کردند. در ماه‌ آذر با وجود رشد 2/ 50 درصدی تعداد معاملات مسکن نسبت به آذر سال 95، اوراق تسهیلات مسکن با افت 5/ 1 درصدی همراه شدند. پیش‌تر نیز در تابستان با وجود رشد تقاضای مسکن، اما با توجه به تنوع در وام‌های مسکن از جمله صندوق یکم بانک مسکن اوراق تسهیلات مسکن در بازه محدود معامله شدند و با مقاومت سطح ۸۰ هزار تومانی مواجه بودند. با وجود رشد ۱۴ درصدی تعداد معاملات آذر نسبت به آبان در تهران، اما برخی کارشناسان با توجه به تداوم رکود ساخت و ساز در کنار پایین بودن قدرت خرید متقاضیان همچنان معتقدند مسکن از رکود خارج نشده است.

تولید خودروی برقی در هند کلید می‌خورد!

شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد امکان تولید یک خودروی برقی در هند را بررسی می‌کند. به گزارش ایندیاتودی، این خودرو براساس پلت‌فرم کنونی هوندا بریو تولید خواهد شد. هنوز در خصوص شکل ظاهری این مدل تصمیم‌گیری نشده است و ممکن است این خودرو سدان یا هاچ‌بک باشد. به نقل از دنیای اقتصاد، بناست شرکت هوندا کارز ایندیا، فناوری خودروی برقی مناسب برای تولید در هند را مشخص کند. این شرکت هم‌‌اکنون پس از آمریکا،‌ چین و ژاپن، چهارمین تولید‌کننده خودروهای برند هوندا در جهان است. قائم‌مقام هوندا کارز ایندیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شرکت خودروسازی هوندا برای تولید موتورهای برقی با شرکت هیتاچی همکاری می‌کند و مدتی است، بر برقی‌سازی محصولاتش متمرکز شده است. ما نیز هماهنگ با این استراتژی عمل خواهیم کرد.» گرچه منابع رسمی از ارائه جزئیات در این مورد خودداری کردند، اما گفته می‌شود پروژه تحقیق و توسعه در زمینه تولید خودروهای برقی هوندا در هند آغاز شده است.

مدیرعامل سایپا: پراید برای ما زیان‌ده است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشستی خبری گفت: قیمت خالص فروش پراید برای ما حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و مابقی قیمت آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض دولتی است؛ بنابراین، هیچ خودرویی با این قیمت در جهان وجود ندارد. ضمن آنکه تولید آن نیز برای ما زیان‌ده است. با این حال به دلیل آنکه حدود ۱۳۰ هزار نفر در تامین قطعات پراید فعال هستند، از رده خارج کردن آن نیاز به تامل و راهکار مناسب در این زمینه دارد. جهرودی با بیان اینکه در خودروی کوئیک چند مدل مختلف قیمتی تعریف شده تا به سطح انتظارات جامعه از نظر قیمت خودرو نزدیک شویم، اظهار کرد: به عنوان مثال تفاوت قیمت خودرو با گیربکس دستی و اتومات حداقل ۵ میلیون تومان است. /ایسنا

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۷
اگر زیانده هست‌....بهتره تولید نشه
قیمت فروش خالص ادعایی ایشان چیزی حدود 4300 دلار هست که تقریبا برابر قیمت جهانی خودرو لوگان یا همون تندر خودمون هست! در این سطح قیمت خودروهای هیوندا و انواع خودروهای چینی و هندی موجود میباشد که هر چقدر تاکید میکنم هرچقدر بی کیفیت باشن باز استانداردتر از پراید هستن
مگر سایپا نمیگوید که پراید را در خارج ایران گرانتر میخرند؟ خب همه پرایدها را به خارجی ها بفروشد تا ضرر نکند.
خب پرایدها را بفروشید به خود کره تا دوبرابر سود کنید!
پراید شرکت سایپارو تا الان سرپا نگه داشته
با پول پراید بهترین خودرو را با شرایط ویژه در امارات میخرند.
در حمایت از سایپا خواهشمندیم که مسئولین قیمت پراید را 50 میلیون کنند! جلوی هر گونه واردات خودرو گرفته شود! برخی آپشن های اضافی از پراید حذف شود! یارانه مردم قطع و به مدیران سایپا پرداخته شود! در صورت امکان مدیریت سایر بخش های کشور نیز به مدیران سایپا واگذار شود!
اخه ماشینی بیشتر قطعات اون از خارج کشور تاین میشه چرا باید تولید بشه
مگر قرار نبود پرايد از سال آينده كلا توليد نشه اينجور كه اين آقا حرف زده تا 1500 ميخوان توليد كنن
راست میگه ضرر می کنند
اینا اگه متر از 100 درصد سودشان باشد ضرر حساب میشه آقا لطف کنید تولید نکنید و اصلا کارخانه را تعطیل کنید منت به سر ما می گذارید
با این شرایط بنز هم تولید کنند زیان ده خواهد بود
خودروی وارداتی رو گرون کردن که بعد برن سراغ پراید.
{هیچ خودرویی با این قیمت در جهان وجود ندارد } البته مدیر عامل سایپا این را نگفت و اعتراف نکرد که این خودرو نیز یکی از بی کیفیت ترین خودروها در جهان است
.....
درست گفته است. واقعا خودرویی که سالی 16000 نفر را میکشد و 300 هزار نفر را مجروح و حدود 50 هزار نفر را نقص عضو میکند زیان ده نیست؟؟
اقایون جز واردات کاری بلد نیستن و واردات سود خوبی هم داره واسشون.شما که میگید پراید صرفه نداره وقتی قیمت ارز رو با هماهنگی میره بالا معلوم صرف نکنه.بعد شما وقتی عمده سفارش میدید خیلی کمتر از این قیمتها براتون در میاد.قطعه سازها که 6ماه یکبار پول می دید.یعنی شما در واقع شاید 10تا15درصد نقدی میدید مابقی در وقاع با پول قطعه ساز و مردم هست.
پرايد براي ايران زيانده است نه براي شما .
وقتی در هزینه تولید حقوق چند ده میلیونی مدیران متعدد لحاظ شود طبیعی است که قیمت بالا و غیر منطقی پراید باز هم ضررده باشد!
120 هزار نفر درگیر واردات قطعات پراید از چین هستن ؟
اینم شد مثل قبلی ها که!!!!!!!!!!!!
لطفا به سایپا و ایران خودرو خبر بدهید اگر زیان ده هستند درش را تخته کنند تا مردم سوار ماسین امن بشوند و هوای تمیز تنفس کنند.
اگر زیان ده است پس بایست در سلامت عقل تولیدکنندگان شک کرد
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشستی خبری گفت: قیمت خالص فروش پراید برای ما حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و مابقی قیمت آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض دولتی است. بنابراین هیچ خودرویی با این قیمت در جهان وجود ندارد.ضمن آنکه تولید آن نیز برای ما زیان‌ده است. با این حال به دلیل آنکه حدود ۱۳۰ هزار نفر در تامین قطعات پراید فعال هستند، از رده خارج کردن آن نیاز به تامل و راهکار مناسب در این زمینه دارد.(مگر سایپا نمیگوید که پراید را در خارج ایران گرانتر میخرند؟ خب همه پرایدها را به خارجی ها بفروشد تا ضرر نکند.) تا اين مديران دولتی سر کارند داستان داريم به قول برنده جايزه نوبل اگر ريگهای بيابان هم به دولت بدهی با کمبود ريگ روبرو می شويد
خجالت نکش آقای مدیرعامل سایپا.توکه بلدی قیمتش راچطور3 برابرکنی.
خجالت نکش آقای مدیرعامل....توکه بلدی قیمتش راچطور3 برابرکنی.
دیشب توی برنامه رپرتاژ منو و تو سمند و قیمت گذاری کردن توی انگلیس قیمتش رو 500 پوند در آوردن یعنی زیر 3 میلیون تومان؟ یعنی پرداید باید زیر دو میلیون تومان باشد .
سلام بر کار کنان محترم سایت تابناک . تمام بد بختی این مملکت از همین اشخاص بی لیاقت ودروغ گو امسال مدیران.... هست که فکر می کنند مردم هالو هستن . اگر مردم ساکت وباحیا هستن فقط بخاطر این هست که سرزمین مادری شون دوست دارن . نه اینکه حرف آدم هایی مثل ایشان رو باور دارند .در کل هرمقامی به انسان های بالیاقت سپرده بشه این مملکت درست میشه .
هیچ خودرویی هم مثل پراید در جهان وجود ندارد
چهارتا چرخ داره اونم بردارید شاید صرف کرد
اگر واقعا پراید زیانده است (که دروغ محض است) خیلی بی عرضه اید. خوب تولید نکنید. زوریه مگه! کلا خودرو تولید نکنید.
سایپا اگه پراید از رده خارج کنند ورشکست میشه محصولات دیگش که ظاهر مطلوبی نداره
با سلام و خسته نباشید
برای من مایه تعجب هست که چرا هیچ گوش شنوایی نیست و چرا تنها چیزی که اهمیت نداره مردم هستند ، من یه کارمندم و فقط به خاطر ایمنی و به خاطر اینکه عزیزی رو به خاطر نقص فنی خودروی ال نود صفر کیلومتر از دست دادم با هزار زحمت مبلغی تهیه کردم و اقدام به خرید پیش فروش یکی از خودروهای وارداتی کردم حالا تحویل خودروی من سال بعد هست و با افزایش تعرفه نمایندگی به من اعلام کرده قیمت تغییر خواهد کرد ، آخه یکی بگه انصافه؟؟؟؟؟یکی بگه خیلی ارزون بود که دوباره روش کشیدین ( هم قیمت دلار تغییر کرده هم تعرفه ها!!!) تو رو خدا یکی بیاد راه حل بگه برای اعتراض و پاسخگویی! چرا هیچکس کاری نمی کنه؟؟؟؟
شاید بگین این نظر به اینجا مربوط نمیشه پس من دردم رو کجا بگم؟؟؟؟
هر چند که پراید دارای مشکلات و نقائصیی است اما برای قشر ضعیف جامعه جذاب و دارای صرفه اقتصادی ، پراید کم استهلاک است و هزینه تعمییر آن پایین است . اما به نظر می رسد ایران خودرو بدلیل ناتوانی خودروی مردم پسند به جای پیکان بازار خود را به شرکت سایپا و پراید واگذار کرد . خودروی سمند ایران خودرو هم با ان همه هیاهو نتوانست جایگزین پیکان گردد . این اشتباه استراتژیک ایران خودرو بقدری است که هم اینک ایران خودرو نتوانسته به وضعیت مطلوب در زمان تولید پیکان برسد. بنابراین می توان نتیجه گرفت با توقف تولید پراید ایران خودرو می توانت خودروی بنجول خود را به مردم بفروشد. مشکل دیگر ایران خودرو تمایل بیش از حد به خودروسازان فرانسوی است ، اصلا گویی در دام انان گرفتار است . براستی خودروهای فرانسوی را دنیا چه کسانی میخرند؟!! المانی ها امریکائی ها ژاپنی ها کره ای ها عرب ها ؟!! که به طور کلی در دنیا خودروهای فرانسوی پر استهلاک و هزینه تعمییر آنها گران است . جایگزین پراید فقط و فقط خودروی شرقی است ژاپنی و یا کره ای این مهم هم کار ایران خودرو نیست و سایپا می بایست با درایت خود مجددا خودروی شرقی کم مصرف و کم استهلاک را برای استفاده قشر کم درامد به بازار ایران عرضه کند.
پراید گاو شیرده هستتتتتتت
ایران خودر قریب چهل سال پیکان سواری و پیکان وانت تولید کرد !! و قریب سی سال هم پژو 405 ... که در سال 2018 نمی توان با اطمینان از ان کولر گرفت . خودروهای عقب مانده پر مصرف و پر استهلاک . اولین شرکتی که از توقف تولید پراید خوشحال خواهد شد ایران خودرو است . چرا که مردم مجبور خواهند شد خودروهای بی کیفیت ایران خودرو راخریداری کنند . متاسفانه ایران خودرو نه تنها خودرو ساز نیست بلکه مونتاژ کار هم نیست !! فقط نماینده پژو و رنو است که می توناد به اسم تولید ملی و اشتغال خودروهای از رده خارج آنان را بفروشد و لا غیر
واقعا باید افسوس خورد به حال مردمان کشورهای که از مدیریت این مدیران توانا استفاده نکردند و باید ما قدردان زحمات این عزیز باشیم که به فکر 130 هزار نفر شاغل در تولید قطعات پراید است.


" جمعی از کشته شدگان در تصادفات خودرو پراید از عالم برزخ"
آقای روحانی ووزیر صنعت فقط همین وضعیت خودرو را اصلاح میکردند و سالی جان هزاران نفر انسان را نجات میدادند برای ماندگاری نام وآخرتشان کافی بود،نا امن ترین ماشین رو با قیمت بالا به مردم میفروشند و پاسخگو هم نیستند،انتظار رضایت مردم رو هم دارند.
نکته همینه. چطور کشورهای دیگه با همین قیمت خودروی خیلی باکیفیت تر ارائه میدن و سود هم میکنن شما با این همه حمایت دولتی، یارانه، انحصار ضرر میکنید. مشکل بخش دولتی بهره وری پایین و فساد بالاس. همین کارخونه رو بدید بخش خصوصی واقعی سود هم خواهد کرد.
سود میکنه ۲۰ ساله میگه تولید پراید زیانده هسست...توجیه اقتصادی نداره چرا تولید میکنی خوب.....با عقل جور در نمیاد
آقا ما راضی به ضررشون نیستیم تولیدش رو متوقف کنید . تا ما بتونیم تندر تولید اروپا رو با این قیمت بخریم .
شما چی تولید کنی و چند بفروشی برات میصرفه؟
لگن 40 میلیون؟
این آقا بگه که اصلا خودرویی با کیفیت پراید تو دنیا وجود داره که قیمتش رو باهاش مقایسه کنه؟!!!!
لطفا این بندگان خدا مدیران زحمت کش سایپا رو که جز خدمت به مردم و خدا ترسی کاری نمیکنن رو خلاص کنید خودرو سازیها رو بدین شرکتهای خصوصی واقعی و واردات خودرو های با کیفیت خارجی رو آزاد کنید
آقای مدیر عامل جهرودی که هنوز روی صندلی ریاست نشسته نبودید که دستور دادید قیمت سراتو مونتاژی را که همین الان اش حدود 50 میلیون سود برای شرکت داره به دلایل واهی 10 میلیون گران کنند. چرا ؟
اون طور که پیداست اگه قیمتش را 30میلیون کنند اونوقت سودده می شود

وقتی قیمت تمام شده پراید حدود17میلیون هست پس چرا وقتی به قیمت 8میلیون

به عراق و سوریه می دهیم چگونه این همه زیان را جبران می کنیم
موقع معرفی خودرو سمندو نسیم و صبا (همان اسامی ایرانی پراید)با آب و تاب

می گفتند باافتخار --خودرو ملی افتخار ملی --الان 90درصد قطعات از چین وارد

می شود آقایان شما خودرو ساز نیستید ..کیا موتور الان بازار اروپا را قبضه کرده

ولی ما پراید را چندبرابر گران کرده ایم تازه ناز می کنیم که زیان ده است
پس چرا تولید میکنند ؟؟؟؟!!!!به نظر من بیشتر نارضایتی مردم بخاطر حرف و عملکرد این مسئولین امثال سایپا است
طفلی مدیر عامل سایپا واقعا بغض کردم آخه انقد آدم مظلوم میشه
اقتصاد آزاد وبدون مجوز(رانت) با گمرکی صفرومالیات حده اکثر۱۰ درصد حق مردمه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل