بازدید 43518
به رغم وعده وزیر و اعلام تغییر بزرگ در ارتباط مردم با دنیای مجازی؛

بنویسید «اینترنت غیرحجمی»، بخوانید فروش حجم به شیوه جدید!

به رغم آنکه چهل روز از تصویب اینترنت غیرحجمی و انتشار خبر آن می‌گذرد، شواهد حکایت از تداوم فروش اینترنت حجمی دارد؛ همان شیوه قبلی و حتی شاید به جهاتی، بدتر از آن!
کد خبر: ۷۵۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 23 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمبه رغم آنکه چهل روز از تصویب اینترنت غیرحجمی و انتشار خبر آن می‌گذرد، شواهد حکایت از تداوم فروش اینترنت حجمی دارد؛ همان شیوه قبلی و حتی شاید به جهاتی، بدتر از آن!
 

به گزارش «تابناک»؛ با گسترش دنیای مجازی و روزافزون شدن شمار کاربران ایرانی آن، مدتی‌ است اینترنت بسیار جدی تر مورد توجه مسئولان کشورمان قرار گرفته است، به گونه ای که شاهد حضور پررنگ ایشان در شبکه های مختلف اجتماعی هستیم؛ حضوری که موجب شده مشکلات پیش روی کاربران ایرانی فضای مجازی به چشم مسئولان آمده و تلاش برای رفع این مشکلات در دستور کار ایشان قرار گیرد.

از جمله این مشکلات، هزینه بالای اینترنت در کشورمان است که برخی آمارها حکایت از رتبه بسیار بالای کشورمان در این خصوص دارند. هزینه‌ای گزاف و گران که مدام رو به افزایش است و به رغم وعده های فراوان دولتمردان، ظاهرا قرار نیست ترمز رشدش کشیده شود.

از جمله این وعده ها، وعده‌ای بود که وزیر جوان کابینه پیش از نشستن بر کرسی هدایت وزارت ارتباطات می‌داد؛ اینکه فروش اینترنت را دستخوش تغییراتی اساسی و بنیادین خواهد نمود و مقابل سودجویی های شرکت های فروشنده اینترنت را خواهد گرفت؛ وعده‌ای که «اینترنت غیرحجمی» محصول آن است.

نوع فروش جدید اینترنت که یک ماه و اندی پیش در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید و بر اساس آن قرار شد، حجم فروشی برای همیشه برچیده شود. خبر خوشی که یکی دو روز بعد از آن خبر، مخابره شد تا این باور به وجود آید که بالاخره در دولت دوازدهم تغییری ملموس در حوزه نت به نفع مردم رقم خورد؛ تغییری که می‌توانست ناراحتی عمومی از فیلتر شدن برخی شبکه های مجازی مانند توئیتر یا گلایه ها از سرعت بسیار کم اینترنت یا نگرانی ها از فیلتر شدن امثال تلگرام را از یاد همه ببرد.

رویایی که خیلی زود سراب بودنش ثابت شد؛ زمانی که برخی کاربران حجم های خریداری شده شان تمام شد و دریافتند که با اتمام حجم نت، تنها به چند سایت وطنی دسترسی دارند و همین دسترسی هم، با اعمال شاقه است چراکه سرعت نت در این حالت تفاوت چندانی با سرعت اینترنت دیال آپ قدیمی ندارد.

وضعیتی که ظاهرا تمام و کمال برآمده از مصوبه دولت است و اشتباهی در بروز آن رخ نداده است؛ مصوبه ای که تلویحا می‌گوید، اگر به دنبال اینترنت هستید، حجم بخرید، وگرنه در غیر این صورت، تنها اجازه دارید به چند سایت مشخص و معین، آن هم با سرعتی که احتمالا پشیمانتان خواهد کرد، سر بزنید. یعنی محرومیت از موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل، محرومیت از استفاده از بسیاری از برنامه های نصب شده روی گوشی‌های هوشمندتان و... .

وضعیتی که دیگر نمی‌توان آن را دسترسی به اینترنت نامید و حتی برای توصیف آن با اینترانت و شبکه داخلی هم، مشکلاتی بزرگ پیش رویمان قرار دارد. همه اینها در حالی است که از برخی شائبه های مطرح شده در خصوص مصوبه جدید هم صرف نظر کنیم، که در غیر آن، اوضاع به مراتب وخیم تر جلوه خواهد کرد.

آن گونه که برخی خبر می‌دهند، در شیوه جدید فروش اینترنت که «غیرحجمی» خوانده شده، در صورت استفاده از سایت ها و نرم افزارهای خارجی (مانند بازی های رایج میان دارندگان گوشی های هوشمند)، هزینه ای بیشتر از مشترک دریافت می‌گردد؛ شائبه ای که البته رد یا تأیید آن به سادگی مقدور نیست؛ اما بی شک دلیل شکل گیری آن در اذهان عمومی، عدم شفافیتی‌ست که از دیرباز در فروش اینترنت خودنمایی می‌کرده و می‌کند.

درست مثل خبر خوش مسئولان در خصوص برچیده شدن فروش حجمی که حالا مشخص شده این گونه نیست و تنها تغییر کوچکی در آن رخ داده است؛ تغییری از این دست که پیشتر با پایان حجم، دسترسی کاربر به کل از دنیای مجازی قطع می‌شد و حالا به جایش، بخشی از دنیای مجازی به وی عرضه می‌گردد که از فرط کارایی نداشتن، کاربر با میل و رغبت برای خرید حجم جدید شتاب خواهد نمود!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۷۷
ازاون وقتی که آقای جهرمی وزیر شدند وضع اینترنت بدترشده است علت را نمیدانم نافرمانیست ویا دستور جدیدی رسیده استم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
حرفهای ایشان در دفاع از برنامه هایشان یادتان هست ؟ ایشان به خاطر سابقه اطلاعاتی که داشتند تومجلس گفتند که : باید جریان گردش اطلاعات را در کشور کنترل و مدیریت کنیم . همه این برنامه ها برای کنترل است منتها بصورت آرام .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
سایت داخلی از دیدگاه مخابرات سایتی است که شرکت آمریکایی الکسا رتبه آنرا زیر 100 ایران معرفی کنه

در غیر اینصورت وزارت ارتباطات ترافیک تمامی سایتهای ایرانی که در مراکز داده ایرانی هستند را به قیمت بین الملل شارژ می کند

علارغم ایرانی بودن ترافیک سایتهای فارسی د اخل ایران، پول اینترنت خارجه توسط مخابرات از مشتری اخذ می شود.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
ما که همون ابتدای کار همین ضعفها را گوشزد کرذیم برای شنا هم کامنت گذاشتیم که منتشر نشد ظاهرا خودتان هم اونموقع باور نداشتید این تغییر بیفایده است ! علاوه بر ضعف عمده بحث مصرف منصفانه که باز دست شرکتهای ارائه دهنده را باز میگذارد تا همچنان مثل رویه سابق جیب مشتری را بزنند بحث تفاوت هزینه داخلی و خارجی خیلی مهم و جدیست ! تعجب میکنم شما با تردید بیان کردن و گفتید رد یا تائید این قضیه به سادگی مقدور نیست !!! شائبه یعنی چه شرکت مخابرات صراحتا اعلام کرده اینترنت خارجی 2 به 1 محاسبه میشود !!! به خود من برای تغییر سرویس قبلی به سرویسهای جدید غیر حجمی این نکته را صراحتا گفتن چرا این نقطه ضعف بزرگ را از کنارش بسادگی عبور میکنید !؟ علاوه بر اینکه اصل این قضیه بیخود است و در تمام دنیا یه بدعت در محاسبه نرخ اینترنت محسوب میشه از طرف دیگه باز هم باز گذاشتن دست شرکتها برای کلاهبرداریست ! آخه با کذام نرم افزار و معیار مشترک میتونه از صحت میزان مصرف اعلامی که داخلی و خارجی را تفکیک میکند با توجه به محاسبه 2 برابری ترافیک خارجی اطمینان حاصل کند!؟ و جلوی سوء استفاده احتمالی گرفته شود ! این را برای این میگویم که بنده شخصا خودم سوء استفاده حجم اینترنت بوسیله یکی از شرکنها معتبر و اسم و رسم دار را شاهد بودم و مچشان را گرفتم که حالا از حوصله خارج است که بخواهم توضیح دهم میخوام بگم مصرف باید شفاف باشه آقای وزیر وکاربر براحتی بتواند بررسی نماید و صحت مصرف اعلام شده را ببیند ! اقای وزیر تا دیر نشده یه فکری بکنید اعتبارتان را ابتدای کار زیر سوال نبرید این چیزی که الان به نام اینترنت غیر حجمی به خورد مردم دارید میدهید با آن چیزی که واقعا باید باشد هیچ شباهتی ندارد و نقض غرض است ، بقول معروف شتر گاو پلنگ شده !!!
نیما
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
رفتم 150 گیگ ماهیانه برداشتم یه شبه 16 گیگ کم شده بعد زنگ زدم میگن اینترنت خارجه 4 برابر کم میشه . اصلا مگه داریم همچین چیزی ؟
با سلام
متاسفانه با استفاده از خدمات جدید اینترنت از شاتل که مشتری هشت ساله هستیم هم هزینه بیشتر و سرعت بسیار پایینتر.
برای کاربرای پر مصرف ارزون شده و کم مصرفها باید پول بیشتری بدن. قبلا وضعیت روشن بود الان مبهمه.
به نظر من شرکتها در وضعیت قبل به کاربرای پر مصرف تخفیف میدادن کارشون راه میفتاد کم مصرف ها هم کارشونو با قیمت کمتری انجام میدادن.
بازار کار خودش رو انجام میداد کیفیت رو به افزایش بود قیمت هم کلهشی دلیلی نداشت بهش دست بزنید آخه کجای دنیا اینجوری قیمت گذاری میکنن رو اینترنت
اگه راست میگی برو یه فکری واسه فیلتر youtube بکن اون وقت باور میکنم یه کاری کردی
اومد خوشگلش كنه زد چشمشو درآورد. جناب وزير عزيز درهاي كشور به اندازه كافي بسته هست شما هم زندان ديجيتال نساز برادر. اين راهش نيست، استرات‍ژي هاي كشورهاي پيشرفته رو يك مروري بكنيد و اينقدر در اختراع دوباره چرخ مصر نباشيد.
1- سیم کشی های داخل ساختمانها بیشتر از 256 کیلوبایت رو اجازه دانلود نمیده چون قدیمی هست

2- همین الان شما اگر به صفحه گزارش مصرف مشترکینش نگاه بندازی میبینی چیزی به اسم جدول تفکیک مصرف داخلی و خارجی وجود نداره

3- سایتهایی رو برای مصرف داخلی گذاشتن که سال بره بیاد حتی یکبار هم کاری باهاش نداریم
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
سیم کشی ساختمان شما رو هم ملت باید پولش رو بدند؟ خب برادر برو پولاتو جمع کن، سیم کشیت رو درست کن. برای گزارش گیری هم میتونی از نرم افزارهای کنترل ترافیک استفاده کنی. همین سایت تابناک هم سایت داخلیه که بیشتر از سالی یک بار باهاش کار داری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
همین سیم مسی که شما میرفامید ، من قبل از اجرای این طرح جدید ، ازش با سرعت 12 تا 16 مگابیت دانلود میکردم یعنی بین 1500 تا 2000 کیلو بایت بر ثانیه
البته الان با شاهکار جدید وزیر جدید ، عقبگرد زدم به
سال 80 و نت 16 مگابیتیم شده دایال آپ !!!
سئوال وقتی یک ادم تا 18 یا 19سالگی دیپلم میگیره تازه اگر بدونه استراحت درس بخونه میشه 27یا28 ساله که دکترا گرفته تا 36 سالگی این اقای وزیر چقدر تجربه داره که بشه وزیر?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
نخست وزیر اتریش از ایشونم جوون تره ...این حرفا چیه تو این قرن آقا
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
ماشالله شما چقدر ریاضیت خوبه! منتها ضریب های متفرقه رو حساب نکردی!
اگر مصارف اینترنت دسته بندی بشه دیگه تر و خشک باهم نمیسوزن

گیمرها سرعت و حجم بالا براشون مهم

عده ای فقط سرعت براشون مهم

و عده ای هم پایین ترین مصرف رو دارن
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
چه اصراریه همه چیز رو کوپنی کنیم آخه؟
سرعت اینترنت نامحدود قبلی را بشدت پایین اورده اند و مدام از مرکز مخابرات تماس تلفنی تبلیغی اتوماتیک دارند که بیایید حراجش کردیم اینترنت شیک غیرحجمی پرسرعت، زود تمام می شودها!
شایعه چی هست عزیزم الان در حال حاضر وقتی شما از اینترنت بین المللی استفاده میکنید 2 برابر قبل حساب میشه یعنی یک دزدی فاحش و از اینترنت داخلی 1 برابر به قول خودشون 2 به 1 بنده قبلا در منزل حدود 800 مگابایت مصرف داشتم روزانه الان برای یک روز 7 گیگ حساب کردن یعنی 3.5 گیگ مصرف داشتم دو برابر کردن یعنی فقط از هم دیگه دزدی میکنیم بعد اسم خودمون را هم گذاشتیم مسلمون واقعا گندش را در آوردن .........................
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
از فیلتر شکن استفاده میکنی همین میشه. دین و ایمان مردم رو چرا زیر سوال میبری؟ ماشالله مصرف هم که بالاست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
سلام
جناب اشتباه برداشت نمودید!
این ضریب ترافیک داخل و خارج هست نه افزایش نرخ

مثلا شمار سرعت 512 کیلو 20 گیگ می توانی داخلی دانلود نمایید یا نصف ان یعنی 10 گیگ اینترنت بین الملل
شرکتهای دیگه ضریب داخلی بالاتر با همان قیمت ثابت سایرین اعلام کردند مثلا اپراتوری سرویس سرعت 512 کیلو سقف مصرف منصفانه را 50 گیگ با ضریب 4 ، یعنی به ازای هر گیگ اینترنت خارجه 4 برابر ان می توانی اینترنت داخلی استفاده کنید.
با تشکر
رضوی نژاد
مدیر تجاری منطقه کهگیلویه و بویراحمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
آقای مدیر نجاری شما خودت فهمیدی چی به چی شد ! بحث سر اینه که نباید نرخها جوری باشه که با این بازیهای اینجوری سر مردم کلاه بره ! این وضع میشه کلاه به سر قبلا سرمون کلاه میرفت حالا اینجوریه !
مگه تا حالا کاری به نفع مردم انجام شده ؟
همیشه همین بوده هست و خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
جناب حسین مثل این که شما جیره خور هستی نه؟
باورم نمیشه به این مورد پرداختی ما که داریم نابود میشیم از بی اعصابی تمام کار و زندگیمون با اینترنت هست با این اوضاعی که درست کردن و سرعت مسخره و مورچه

حداقل سرعت رو به سرعت واقعی بدن نه 128

الان منی که 512 دارم که همینجوری سرعتم مورچه هست دیگه چرا باید 128 بشه با اون حجم کم... خب کار و زندگی میکنم با این سیستم اینم از ما گرفتن

طرف بر میداره میگه 1 مگ با سرعت دانلود 16 مگ خب لامذهب کجای دنیا اینجوریه شما همون 1 مگ واقعی بده که میشه 128 نهایت سرعتش


بیاید تعریف کنید سرعت های زیر 1 مگ با سرعت واقعی و نامحدود باشن دیگه مصرف منصفانه چه کوفتی هست

بسه بخدا خسته شدم
تا حالا دیدی کاری به نفع مردم انجام بدن اگر دیدید این موردم اصافه کنید !!
آخه تغییر که با دستور انجام بشه میشه همین مثل احمدی نژاد که دستور میداد تورم بشه ده درصد )) بابا یه وزیر رفته یکی دیگه اومده اینترنت ورودی شرکتها رو هم 25 درصد ارزون کردن این یعنی اینترنت 10 درصد باید ارزون بشه ولی انا اومدن از جیب کاربرای کم مصرف اینترنت رو برای کاربرای پر مصرف ارزون کردن. اونی که 250 تومن میداده الان 80 تومن میده اونی هم که 30 تومن میداده 80 تومن باید بده. کاش تعطیلیها بیشتر بشه بشینن تو خونشون هم هوا تمیز بشه هم هوس نکنن هر روز یه قانون بزارن
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
خب شما هم بیشتر از اینترنت استفاده کن! اینجوری هم پیشرفت میکنی، هم اینترنتت ارزون تر میشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
دادش داری اشتب میزنی
باورم نمیشه به این مورد پرداختی ما که داریم نابود میشیم از بی اعصابی تمام کار و زندگیمون با اینترنت هست با این اوضاعی که درست کردن و سرعت مسخره و مورچه

حداقل سرعت رو به سرعت واقعی بدن نه 128

الان منی که 512 دارم که همینجوری سرعتم مورچه هست دیگه چرا باید 128 بشه با اون حجم کم... خب کار و زندگی میکنم با این سیستم اینم از ما گرفتن

طرف بر میداره میگه 1 مگ با سرعت دانلود 16 مگ خب لامذهب کجای دنیا اینجوریه شما همون 1 مگ واقعی بده که میشه 128 نهایت سرعتش


بیاید تعریف کنید سرعت های زیر 1 مگ با سرعت واقعی و نامحدود باشن دیگه مصرف منصفانه چه کوفتی هست

بسه بخدا خسته شدم
من قبلا ماهی 30 گیگ مصرف داشتم و با مالیات و اینا، ماهی 47000 تومان میدادم و سرعت دانلودم حداکثر 180 کیلوبایت بر ثانیه بود.
الان ماهی 27000 تومان میدهم. 65 گیگ هست که 32.5 رو میشه بین المللی کاملا استفاده کرد و سرعت دانلودم شده 270 کیلوبایت بر ثانیه.
یعنی 20 هزار تومان ارزان تر شده و سرعت هم بالای شصد درصد رشد داشته
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
منم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
نخیر به این سادگیا که میگی نیست تعدد سرویسها و بازی با نرخها چنان زیاد است که براحتی سرتان کلاه میره شما مصرفتان کم است اونیکه مصرف بالا دارد وسط کار حجمش تمام میشه تکلیفش چیست !
واقعا چه کسی پاسخگوست؟؟؟
تا زمانی که نیروی محرکه برای رقابت در کفیت و قیمت وجود نداشته باشد هیچ چیز اصلاح نمیشود. از خودرو سازی بگیر تا اینترنت.
همینه که هست
مگه نظر کاربران اهمیتی هم داره ؟
در این روش جدید کیفیت بشدت کاهش یافته! چرا؟؟؟
واقعا اینا مارو چی فرض کردن؟
نوشتن اینترنت غیر جحمی ولی بیش تر از 30-40 گیگ در ماه نمیتونی استفاده کنی!! تازه یک چهارم 30-40 گیگ رو میتونی از اینترنت بین المللی استفاده کنی!
واقعا دولت با نحصار و سیاست گزاری های غلط شرایطی به وجود آورده که شرکت ها بیشترین سو استفاده رو از جیب مردم میکنن.
وای بر مسئولان ناتوان مبین نت 20 کیگا به من داده 57000 تومان.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
بدترین آی اس پی ایران رو انتخاب کردی انتظار چی داری؟
من چند سالی هست کاربر اینترنت ثابت هستم و باید بگم با قانون جدید (اینترنت غیر حجمی) به طور کلی اینترنت برای کاربران ارزان تر شده است. علت اون هم اینه که برای خرید حجم های اعلام شده با روش جدید شما باید پول بیشتری با قانون قبلی می پرداختید
مقایسه قیمت ها با یکسان سازی سرعت و حجم ها بین قانون جدید و قدیم کار سختی نیست تابناک. توصیه میکنم با دقت بیشتری مطالبت رو بنویس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
میخوای مقایسه کنی خوب بکن : من سرویس 6 ماهه 75 گیگ حجم خریدم 135 هزار تومن 1 تا 7 صبح هم رایگان پهنای باند 2 مگابیت . مقایسه کنید با سرویسها جدید ؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
گند زدن به اینترنت
به نظر من اينترنت را بايد زماني كنند حداقل 6 ماه حداكثر 2سال. اگر اينكار را انجام دهند هم به نفع كاربران است هم به نفع شركت ها.
شركت ها اينترنت را با حجم و قيمت مناسب در اختيار كاربران قرار دهند قيمت بايد آنقدر براي مصرف كننده جذاب باشد تا اطمينان پيدا كند پولش را زودتر در اختيار شركت ها قرار دهد اگر شركت ها هم پول اينترنت را 6 ماه يا يكسال و دو سال جلوتر بگيرند مي توانند از منافع آن برخوردار شوند.
شركت هايي هم كه كيفيت خوبي ارائه ندهند با اين روش ضرر زيادي مي كنند.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
شما با آدام اسمیت نسبتی نداری؟ این نظرات اقتصادیت رو همینجوری ننویس تو سایتها، میان میدزدنت ها!!!
سیاه نمایی نکن تابناک نسبت به قبل خیلی بهتر شده
به عنوان فردی که در حال استفاده از این سرویس جدید غیرحجمی جناب وزیر هستم باید بگویم اصلا تصور نمی کردم چنین بلایی بر سر اینترنت بیاورند، سرعتها به حدی کند شده که باورش سخته مگر آنکه سه برابر قبل هزینه پرداخت کنیم و حجم اجباری تهیه کنیم!!! اگر کاری به کشورهای پیشرفته که سرعت دانلود آنها بالای صد مگابیت است هم نداشته باشیم، درحال حاضر "میانگین" سرعت دانلود اینترنت در دنیا چهل مگابیت و آپلود هشت مگابیت است در حالیکه ما برای اینترنت شانزده مگابیت که با تقسیم بر هشت در واقع دو مگابایت سرعت دانلود به کاربر بدهد در عرض یک ماه با خرید اجباری حجم، باید سه برابر قبل بپردازیم! و اگر کاربر حاضر نشود چند برابر قبل بپردازد او را مجبور می کنند به استفاده از سرعت های منسوخ شده پانصدو دوازده کیلوبایت و یک و دو مگابیت که همه تقسیم بر هشت می شوند و سرعت دانلود کیلوبایتی منسوخ شده به کاربر می دهند.. قبلا حجم می فروختند حالا بسیار گران تر از قبل سرعت را می فروشند آنهم سرعتهای بسیار عقب از میانگین دنیا... خدمتی دیگر به چند برابر کردن قیمت اینترنت، اسمش را هم می گذارند اینترنت ارزان و خدمت به مردم!!!
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
از کدوم شرکت اینترنت میگیری؟ لااقل بگو بقیه ازش نخرند! من که عملا قیمت اینترنتم نصف شده و ممنون وزیر جوان هستم.
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
خیلی بد شده.اگه بخوای سرعت 16 مگ رو داشته باشی باید ماهی 80 تومن بدی و میگن در عوض دانلودت میره بالا.
خب یکی نیست بگه من ماهی 100 گیگ یا بیشتر دانلود نمی خوام این کار وزیر مثل این میمونه که بگند بای روزی 50 تا نون بگیری تا ارزونتر در بیاد
من می خوام همون ماهی 10 گیگ خودم رو داشته باشم با سرعت خوب
این مقاله درسته از طرفی هم سرعت اینترنت مخصوصاً شبها به یک سوم سرعت واقعي کاهش پیدا کرده و بدلیل حجم زیاد بسته ها که مشترکین مجبور به خرید آنها هستن نه تنها هزینه ها کاهش یافته بلکه بینه دو تا سه برابر شده بسته ها بطور غیر کارشناسی به مشتریان تحمیل شدن شما بگین 300 گیگابات براي مصرف خانگي چه لزومي داره هدف سرکیسه کردنه مشتریان هست
اینترنت آسیاتک به نام نامحدود بفروش میرسد با ملاحظه مصرف منصفانه بفرض 20 گیگ در ماه ایا اسم این اینترنت نا محدود می شود.
من از 10 روز هست که استفاده میکنم ولی از سرعت اسمی که میگند پایین تر ارایه میدهند.
قبلا سرعت دانلودم 1الی 1.1 مگ بر ثانیه بود الان به 700 کیلو بایت کاهش پیدا کرده و علت رو که جویا میشی یه عالم دری وری میگند و اخر سر میگند ایراد از سیم کشی و مودم .... هستش.در حالیکه تا 10 روز قبل همچین مورد هایی نداشتیم!
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
چرا اسم آی اس پی رو نمینویسید که مردم ازش نخرند؟
مدتهاست که مخابرات اخبار گران کردنش را با هیجان و شادی به رسانه ها و مردم منتقل می کند.
خبر پالسی شدن مکالمات => گرانی
حبر کوتاه شدن پالسها => گرانی
خبر تغییر روش محاسبه اینترنت => گرانی
خبر حذف اینترنت حجمی => گرانی
خبر ارزانی ترافیک اینترنت داخلی => گرانی
خبر تغییر محاسبه اینترنت حجمی => گرانی
و ... => گرانی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
واقعا گل گفتی،
آیاشما شیر آب را باز می گذارید و هدر می دهید تا هزینه
آب ارزانتر حساب شود؟
نه شما بهینه استفاده می کنید، و هر وقت هم آب را باز کنید فشار آب در حد طبیعی است.
حالا با این طرح جدیدغیر کارشناسی شده دولت شما اگر مصرف پایینی داشته باشید، برای حمام گرفتن
باید یک روز صبر کنید تا آب وان پر شود در نهایت هم اگر هنوزطالب آبتنی بودید می توانید از آن استفاده کنید.

در مدل قبلی فروش اینترنت، حجمی، هر کس به اندازه مصرفش می خرید،
اگر می خواستید ارزان کنید قیمت آنرا ارزان می کردید.
دقیقا" اوضاع خیلی بدتر شده
دیگه برخی مسولین شورشو درآورده....
ولی قیمت ها پایین اومده تابناک من الان خیلی کمتر هزینه پرداخت میکنم
بنویسید «اینترنت غیرحجمی»، بخوانید فروش کلاهبرداری به شیوه جدید!
ناگفته نمامد به نسبت قیمت و حجمی که الان در اختیار مردم قرار می گیرد خیلی بهتر از قبل می باشد ولی اصلا اسمش اینترنت غیر حجمی نیست
ایا وقتی سرعت 2mb/s خریداری میشود ، به این معنی است که 95% زمان ، باید این سرعت تامین شود یا باز هم share به 1/8 میشود؟
کجا میشه گزارش داد.
قبلا 100 گیگ حجم میخریدم 110 هزار تومان (بامالیات) با مهلت مصرف یکساله .. ماهی 10 گیگ مصرف میکردم که تقریبا مشد ماهی 10 هزار تومان (گیگی هزار تومان) .. سرعت هم بالای 10 مگابیت .. الان طرح پایه گرفتم ماهی 12500 برای سرعت 512 کیلوبیت !!! .. یعنی دایال آپ ... زنگ میزنم میگم سرعت پایینه ، منت میذارن میگن 20 گیگ حجم بهتون دادیم !! آخه با سرعت 512 کیلوبیت مگه میشه چیکار کرد ؟ با این سرعت، 1000 گیگ ترافیک هم بدن به علت سرعت پایین قابل استفاده نیست چون وقت طلاست

اصلا نکته ای که هست اینه که یا باید سرعت محدود بشه یا حجم محدود بشه .. مثل همه جای دنیا ... این که هم سرعت رو محدود کنن و هم حجم رو ، خیلی مضحک و ظالمانس ..

چرا کاربری که قبلا با سرعت 10 مگابیت به نت متصل بوده حالا باید 20 برابر سرعت اتصالش کمتر بشه و شرکت هم بگه اگه مثل قبل سرعت 10 مگابیت میخای باید بجای ماهی 10 هزار تومانی که قبلا میدادی ، حالا ماهی 60 هزار تومن پول بدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خب من دانشجو ماهی 60 هزار تومن از کجا بیارم ؟؟؟؟ من دانشجو مگه وقت اضافی دارم پای نت دایال آپ 512 کیلوبیتی حروم کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به نظرم هدف مسوولین از این طرح ، فقط محدود کردن سرعت اینترنت بوده و ایجاد یک درآمد ثابت ماهیانه ی مشخص برای شرکت ها و دولت

من که میرم این نت دایال آپ مسخره رو قطع میکنم و یک مودم 4g میخرم و دعا میکنم که سرعت 4g رو هم به گند نکشن
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
خب مومن بنویس از کجا اینترنت میگیری بعد بقیه رو متهم کن. به ولله منم از خیلی مسایل ناراضیم ولی برعکس پراید و مرغ و گوشت و تخم مرغ، اینترنت استثنائا .وضعش بهتر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
از کجا میدونی اسم شرکت رو ننوشته ؟؟؟؟ تابناک هم مجبوره سانسور کنه تا زیر تیغ فیلترینگ قرار نگیره
به اسم مردم به کام دولت و مخابرات و.....
خیلی ساده انگاریه که فک کنیم کاری به نفع مردم انجام میشه
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
من یک حجم ماهانه 100 گيگ خریدم از مخابرات 230 هزار تومن ولی در اصل ماهی 25 میگه که نمیدونم چجوری حساب میکنن که همونم وسط ماه تموم میشه، من نه اينستا چک میکنم نه دانلود ميکنم. وقتی هم زنگ میزنم میگن شما مدام مصرف میکنی ،مودمم با مک ادرسه امکان دزدی نداره.
طبق مصوبه 266 سازمان تنظیم مقرارت قرار بود حجم ترافیک داخلی 1000 تومن و ترافیک خارجی دو برابر آن محاسبه شود این در حالیست که شرکتهای عرضه کننده اینترنت ترافیک داخل را منوط کرده اند به چند سایت منتخب خودشون و شما اگر هم از سایتهای که سرورشون داخل کشوره، استفاده کنید باز ترافیک خارجی محسوب و دو برابر حجم مصرفی از ترافیک کاربران کم میکنند و صد البته این شامل تمام بازیها وسایتهای خارجی میشود.
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
این جوابی هست که سازمان تاظیم مقرارت به شکایت عدم تفکیک ترافیک داخل و خارج توست شرکتها داده:

"با سلام كاربر گرامي. به آگاهي مي رساند سايت هايي كه ترافيك مبادله شده در زمان استفاده از آنها ترافيك داخلي محسوب مي شود همواره در حال افزايش بوده و متغير مي باشد. درحال حاضر تمامي اپراتورها بايستي براساس دستورالعمل هاي ابلاغي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نسبت به اعلام ليست سايت هايي كه ترافيك استفاده شده آنها ترافيك داخلي محسوب مي شود اقدام نمايند كه مطابق بررسي هاي انجام شده، ليست وب سايت هاي ترافيك داخلي از سوي شركت آسياتك اعلام شده و تفكيك ترافيك رعايت مي شود. لازم به ذكر است تنها نهاد تفسير كننده مصوبات كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، خود كميسيون مي باشد و براساس تصميمات حاصله كميسيون، سازمان تنظيم مقررات نسبت به ابلاغ دستورالعمل ها و نظارت بر عملكرد اپراتورها اقدام مي نمايد. "
متاسفانه بعد از اجرای طرح جدید ، شرکت ها روی سیستم اکانتینگشون ضریب بستن و هر گیگ رو دارن 1.5 تا 2 گیگ حساب میکنن .. باورتون نمیشه خودتون از سایت های خارجی دانلود بگذارید و بعد ببینید چقدر داره از حسابتون کم میشه

دست وزیر ارتباطات درد نکنه که هم یک درآمد ثابت ماهیانه برای شرکت ها ایجاد کرد !!!

آقای وزیر .. اجرت با امام زمان
فروش اینترنت حجمی دراکثرکشورهای دنیافقط برای موبایل است ومصارف خانگی یه مبلغ ماهانه بسته به سرعت می پردازید. علاوه براین باکابل لن اینترنت می دهندنه باخط تلفن
مثلادربندرعباس باتوجه به شرجی هوا وسولفاته بودن تمامی اتصالات کافو(جعبه تقسیم)مخابرات عملاسرعت دربهترین شرایط ازیه حدی بالاترامکان پذیرنیست ومتاسفانه کسی هم پاسخگونیست.
خودفیلترینگ هم واقعامشکل است وعلاوه برکندی عملا برای جستجوهای علمی ومطابق باموازین کشورنیزمشکل ایجادمی کندچون براساس کلمات است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
با فیبر نوری میدن نه با کابل لن .. کابل لن و کلا هر نوع کابل مسی ، به مسافت حساسه و باعث افت کیفیت سیگنال ها میشه ولی طول فیبر نوری اصلا باعث افت کیفیت نمیشه
این قانون برای من که مصرفم زیاد بود (بازی پلی استیشن دانلود میکردم) عالیه اما خواهشا این youtube هم از فیلتر در بیارین اصلا یک دنیاایه واسه خودش همه چیز توش هست مسائل آموزشی علمی تفریحی و خنده دار ... باور کنین توانایی زبان اینگلیسی ملت متحول میشه
کیفیت خدمات افتضاح بود الان تر شده بابا بی خیال اینترنت نامحدود نخواستیم
اصلا تو طرح های جدید فکری به حال مشتریان کم مصرفی که دنبال سرعت بالا هم هستند، نشده. عملا مجبورن از سرعت خیلی کم استفاده کنند ، در حالیکه قبلا با هزینه ی کمتری میشد از نهایت سرعت استفاده کرد
بنده دانشجوی پزشکی هستم. متاسفانه مدتی است که تمامی گیرنده های ما اعم از ریموت خودرو و ریموت در و اینترنت عملکردشان مختل شده است و کل منطقه هروی پاسداران درگیر این موضوع هستند علت دکل مخابراتی در هروی میباشد . این شدت از فرکانس بشدت آسیب رسان است و هیچکس هم پاسخگو نیست. این افزایش قدرت دکل حتی تا شعاع پانصد تا یک کیلومتری عملکرد همه چیز را مختل کرده است.
گزارش رسمی اتحادیه جهانی مخابرات تا پیش از ابلاغ مصوبه ۲۶۶:
لطفا به جناب وزیر محترم ارتباطات بفرمایید ما از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده مارا مس کنید .
همان وضعیت قبلی به مراتب بهتر از وضعیت نا بهنجار کنونی است من که مشترک چندین ساله شاتل هستم با صراحت وصدای رسا اعلام می کنم اگر در وضعیت جدید یک مجوز سرگردنه بگیری هم به این شرکت فخیمه می دادند همه چیز برای وی روبراه و مهیا می شد
متاسفانه پس از به اصطلاح غیر حجمی شدن اینترنت،شرکت مخابرات در فروش و محاسبه حجم کاملا غیر واضح و نخواهیم کلمه کلاه برداری به کار ببریم عمل می کنه و جالبتر اینکه هیچ فرد پاسخگو ئی وجود ندارد که در اینخصوص رسیدگی کند.در ضمن قبلن اینترنت با سرعت 2 مگ رو با سرعت دانلود 950 کیلوبایت تحویل می دادند ولی الان سرعت دانلود با همون 2 مگ سرعت رسیده به 500 کیلو بایت.شما پیدا کنید پرتقال فروش رو
من راضی ام. بنظرم دوستانی که مشکل دارند به سامانه شکایان پیام بدن. اونها پیگری می کنند. هم سرعت افزایش داشته هم ترافیک حجمش بیشتر شده. البته تفکیک ترافیک داخلی و خارجی مصوبه شورایعالی فضای مجازی است.
واقعا ناراضی هستیم. نمیدانم چرا اینکارها را میکنند. چرا هر کاری میکنند یک جایش عیب و ایراد دارد. چرا
من از پر مصرف های اینترنت هستم
16 روزه سرویس جدید رو گرفتم
از سرعت و تعرفه سرویس های جدید راضیم
امیدوارم پایدار باشه!!
کلیه ی نظرات رو خوندم ::: نتیجه

1. بنظر میرسه سرعت خیلی خیلی افتضاح تر از قبل شده / درحالیکه سرعت بسیار بسیار مهمه

2. اینترنت و حجمی که ارائه میدن باید بین الملل باشه نه اینترنت داخلی... مگه کلا چند تا سایت داخلی داریم... اون رو نباید جز حجم اعلامی حساب کنند.... اینترنت داخلی چ فایده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
سایت داخلی از دیدگته مخابرات سایتی است که شرکت آمریکایی الکسا رتبه آنرا زیر 100 ایران ممعرفی کنه

در غیر اینصورت وزارت ارتباطات ترافیک تمامی سایتهای ایرانی که در مراکز داده ایرانی هستند را به قیمت بین الملل شارژ می کند

علارغم ایرانی بودن ترافیک پول خارجه توسط مخابرات از مشتری اخذ می شود.
اولش که 6گیگ از حسابم کم شد بعدش رایگان شبانه رو از 84هزارتومن کردن 120هزارتومن.حالا هم معلوم نیست چه جوری حساب میشه ترافیک ایران و بین الملل رو جدا حساب میکنن که هی از گیگ ما داره کم میشه
جناب آذری جهرمی لطفا برگردانید به قبل... خراب شده ...خراب شده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
داداش من چی می گی؟ خیلی هم خوب شده من که راضی ام
امروز از پارس آنلاین با من تماس گرفتند خودشون پرسیدن بازی آنلاین می کنم. من هم گفتم بله. بعدش چندتا تغییر برام ایجاد کردن هم سرعتم دو برابر شد هم پینگم برای بازی در حد عالی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
اگه میخاست به قبل برگرده ، که نمیزد منهدمش کنه

نت ایران ، حداقل برای بی پول ها ، منهدم شد رفت .. زنده باد آذری جهرمی


روحانی متشکریم با این وزیر امنیتی
کل نظرات مال دوستانیست که به نظر زیاد از اینترنت استفاده نمی کنن به نظر من به شدت اینترنت ارزون شده و کیفیتشم بالاتر رفته هر چی دانلود می کنیم تموم نمیشه با 80 تومن 16Mسرعت و بین الملل
1500G
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
خب مساله ی اصلی اینه که بیش از 80 درصد کاربران فعلی بیشتر از 10 تا 20 تومن نمیتونن برای اینترنت هزینه کنن .. اونا باید عقبگرد کنن به دوران دایال آپ و از اینترنت پرسرعت محروم بشن اونم به جرم بی پولی؟؟؟؟
قبلا هر کس به اندازه ی نیازش مصرف میکرد با سرعت بالا .. عادلانه تر بود .. الان اینترنت رو خلوت کردن برای پولدارا که بگازونن

اجحافی بزرگتر از این به کاربران اینترنت نشده بود تا حالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
عزیزمن سرعت دایال آپی چیه

شما سرعت دانلود واقعی 512 رو در نظر بگیری میشه 64 کیلو در ثانیه برای دیدن یه کلیپ با تاخیر حدود یک دقیقه کفایت میشه و این در عوض بهتر از این هست که سرعت غیر واقعی باشه و بخوای هی حجم بخری

من البته با این مورد که ترافیک داخلی و بین المللی هست و سقف داره مخالفم و اینکه سرعت رو ببرن روی 128 که میشه دانلود تقریبا 20 کیلو این میشه دال آپی یکم بیشتر

در کل باید سقف و تفکیک ترافیک برداشته بشه همین
من از شرکت شاتل اینترنت نامحدود داشتم ! بعد از این بخشنامه مجبور کردن قرارداد رو عوض کنم ! دلیلش رو هم اجبار سازمان تنظیم مقررات اعلام کردن ! بعدش قرارداد رو عوض کردن و اشتراک 6 ماهه غیر حجمی با سرعت 2 مگ خرید کردم ! 5 شنبه 17 آذر مبلغ 120000 تومن پرداخت کردم ! بعد از 2 روز اینترنتم قطع شد! زنگ زدم به 22099 علت رو جویا شدم ! گفتن شما 120 تومن بابت سرعت نامحدود هستش ! ماهیانه 4 گیگ ترافیک دارید وبرای برقراری دوباره باید ترافیک بخرید ! این میدونید معنیش چیه ؟
من میگم بهتون
یعنی قبلا که سرعت رو نمیفروختن الان علاوه بر ترافیک باید سرعت هم بخرین ! یعنی هم برای سرعت ماهیانه یه مبلغ ثابت پرداخت کنید وهم جداگانه ترافیک بخرید
برای جلوگیری از ارائه سرویسهای پرسرعت این یک سبک جدیدی است ، یعنی سرویسهای پرسرعت رو به قیمتی عرضه می کنند که کسی اون سرویس رو برنداره، کسی که حجم زیاد براش مهم نیست و بیشتر سرعت مهمه دیگه نمی تونه سرویس بالا برداره. من برای سرویس 16 مگابیت به ازای 90گیگ برای یکسالش 131 هزار پرداخت کرده بودم یعنی برای هر ماه 11 هزار تومان 7.5 گیگ . برام این حجم کافی بود. حالا اگه بخوام16 مگ بزنم برا هر ماه حداقل 72 هزار تومان و برای یکسال 864 هزار باید پرداخت کنم. این سرویسهای جدید فقط برای پرمصرف ها صرف کرده و برای قشر محروم یا کم مصرف جدا ضرر کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
برادر من سرعت 16 مگ رو با ترافیک 90 گیگ به چه کارت میاد؟؟؟ واقعا نظرات بعضی دوستان برا من سواله...رابطه مستقیمی بین سرعت و نیاز شما به حجم تبادل داده وجود داره. اگه شما حجم ماهی 7 گیگ برات راضی کننده است پس یعنی تبادل اطلاعات سنگینی نداری پس سرعت بالا چه سودی برات داره؟ شما در واقع پول زیادی بابت سرعت داری می دی! کسی که 7 گیگ تبادل اطلاعات در ماه دارد سرعت 2 مگ هم برایش عالی محسوب می شود. مثل اینکه شما یک ژیان بخری ولی بخواهی در جاده بدون محدودیت سرعت حرکت کنی!...عملااون جاده برای شما مزیت خاصی محسوب نمی شود..شما ژیان می رونی...7 گیگ بیشتر تبادل اطلاعات در ماه نیاز نداری
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
شما قشر محروم و مستضعفی که توی این هیری ویری اینترنت 16 مگابیت ارزون میخوای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
سرعت بالا به چه کار میاد ؟؟ از قدیم گفتن وقت طلاست ..

ضمنا ما در سال 2017 هستیم و الان خیلی از تکنولوژی های جدید که در بحث طراحی وب استفاده میشه نیاز به سرعت مناسب داره تا سایت بتونه روان و بی دردسر کار کنه چون بطور مثال سرعت 512 کیوبیت دیگه در دنیا منسوخ شده .. دیگه سرعت زیر 5 مگابیت داره منسوخ میشه و سایت ها هم بر مبنای میانگین سرعت جهانی طراحی میشن و اصلا هم براشون مهم نیست که وزیر ارتباطات ایران مردم رو مجبور به عقبگرد به دوران دایال آپ میکنه !!!
برای من که مصرفم بالا بود خوب شده ولی برای اونایی که مصرفشون پایینه مسلمن بد شده. باید کلن داستان حجم برداشته بشه و مشتری پول سرعت رو بده. ما داریم پول کل سرویس رو میدیم ولی 2 درصد سرویس رو دریافت می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
حجم برداشته بشه ولی نه با سرعت 512 کیلوبیت !!!

سرعت نباید کمتر از 5 مگابیت باشه .. نت زیر 5 مگابیت به درد سطل آشغال میخوره

پرسرعت حجمی خیلی بهتر از نامحدود دایال آپ لاک پشتیه مگه برای آدمای بیکار و عقده ی دانلود که 24 ساعته سیستمشون روشنه و مشغول دانلود فیلم و سریال هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
ناشناس 14:59

من خودم مصرف کننده اینترنت هستم و سرعت 512 واقعی رو ترجیح میدم به سقف حجمی

شما بیکار ها هستید که دائم توی تلگرام و این موارد هستید و یا اینکه از اینترنت چیزی سرتون نمیشه دائم دارید نق میزنید

بنده موافق سرعت واقعی بدون حجم هستم و این یعنی کار درست

نه سرعت غیر واقعی با حجم که هیچ کجای دنیا نیست و برای امثال شماها درست شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
در جواب ناشناس ۱۸:۵۰

اگه شما مصرف کننده ی نت هستی ، بنده با 45 سال سن ، از روزیکه نت رو در ایران بصورت کیلوبیتی و بعد هم دقیقه ای به ملت میفروختن ، استفاده کننده ی نت بودم تا الان که برخی شرکت ها دارن نت مبتنی بر فیبر ارایه میدن
اینترنت ۱ ترابایت در ماه خوبه انصافا شلوغ نکنید الکی ...
با این رقابت خوبی که ایجاد شده بین isp ها کم کم همشون میرن برای ۱ ترا بایت
تا الان که فن آوا و پیشگامان اینترنت ترابایتی رو عرضه کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
ترابایت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شاید منظور گیگابیتیه
در کنار حفظ این سرویسها بایستی سرویسهای قبلی نیز موجود باشد تا افراد کم مصرف و همچنین محروم بتونند بهره ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
کم مصرف دیگه چیه؟ قبض و آب برقت رو می خوای پرداخت کنی؟ از اپلیکیشن ها استفاده کن. پول اینترنتم نده. همون مصرف آزاد گوشیت کفایت می کنه
تعرفه های مبین نت کوچکترین تغییری نداشته همون حجم ها با همون قیمتها
ولی سایر شرکتها برای پر مصرفها به صرفه تر شده
آمدید حجم ها رو درست کنید چرا سرعت ها رو داغون کردین؟؟ واقعا نمیشه یک کار رو درست انجام بدید! تماس گرفتیم که این سرعتها چیه گفتند تقصیر ما نیست از خود شرکت زیرساخت به ما دستور دادند پهنای باند رو دیگه باز نذاریم و سرعت بالا به مشترک ندیم مگر اینکه چند برابر حجم بخرید حتی اگر نیاز ندارید تا سرعتتون رو مثل قبل ببریم بالا!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
بلعکس پهنای باند رو برای من در تمام مدت دوره روزهای باقی مانده ام روی حداکثر گذاشته اند چون دیگه حجمی نیست و من پول حداکثر حجم رو در دوره پرداخت می کنم. حواستون باشه شرکت خدمات دهنده باسم دستور از بالا کلاه سرتون نذارد
انشاء الله با اجرای طرح لوم گوگل ( اینترنت رایگان برای تمام کره زمین) ، ما از این ظلم مخابرات راحت خواهیم شد ( من عدالت گوگل را بر ظلم مخابرات ترجیح می دهم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
پارازیتی که روی ماهواره ها میندازن برامون کافیه .. همین پارازیت لوم گوگل رو کم داریم .. از بس پازازیت میندازن روی سرمون هممون عصبی و ذاغون شدیم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
باش تا صبح دولتت بدمد
ناشناس
| China |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
اونم لابد از چشامون خوششون اومده؟؟
منم به شاتل زنگ زدم و گفتم چرا سرعت انقدر پایینه ، گفت خط نویز بالایی داره باید سیم کشی رو درست کنید ، بهش میگم تا دو سه هفته قبل خوب بود ! و اینکه ساختمان 2 سال نیست که ساخته شده است ، و دری وری جواب دادند کاملا معلوم بود که یکسری جملات را حفظ کرده اند که به همه آن را بگویند
نوعی بی توجهی به فهم مردم
خواهشا تو این یه مورد دیگه جو ندین ؛ قبلا 25 گیگ می گرفتم ماهیانه می شد 42 تومن با مالیات 46 ت ؛ الان 180 گیگ که 90 گیگش بین المللی می گیریم 40 ت ... یعنی 25 گیگ 46 ت قبل تبدیل شده به 90 گیگ 40 ت ... خدا پدر مادر وزیر رو بیامرزه که حداقل یه چیزی رو ارزون کرد ؛ این دوستانی ام که اعتراض می کنن بر وبچه های دلواپسن تو نقاب اعتراض .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
دقیقا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
تقصیر ما چیست که مصرف شما درست نبوده؟
اصل داستان میدونین چیه ؟

یک زمانی بود که مجلس طرحی رو تصویب کرد که ارایه ی اینترنت پرسرعت با سرعت بالاتر از 128 کیلوبیت در ثانیه برای کاربران خانگی ، ممنوع بشه (حالا چرا به 128 میگفتن پر سرعت ، نمیدونم!!!) .. شرکت ها این قانون رو دور زدن و قراردادها با مشترکین با سرعت 128 کیلوبیت بسته میشد ولی در عمل شرکت ها ، سرعت چند میگابیت رو در اختیار کاربران قرار میدادن تا کاربران با سرعت بالاتر بتونن گیگ بیشتری مصرف کنن و پول بیشتری پرداخت کنن .. به همین دلیل ، این قانون از روی کاغذ فراتر نرفت
هدف از این قانون ، محدود کردن دسترسی کاربران خانگی (یعنی همه ی مردم) به اینترنت با محدود کردن سرعت
اون بود (یعنی اینقدر سرعت پایین باشه که اعصابت رنده بشه و استفاده نکنی)

حالا این طرح جدید اینترنت مثلا نامحدود مثلا پرسرعت ، ادامه ی همون قانونه منتها جوری تنظیم شده که دیگه این بار طمع شرکت ها به نفع قانونگذار وسط بیاد و طمع شرکت ها مانع از ارایه ی سرعت بالا به کاربران بشه و خود شرکت ها به خواست و اراده ی خودشون ، سرعت رو به نفع قانونگذار محدود کنن دل دشمنان اینترنت و گردش آزاد اطلاعات خنک بشه

الان شرکت ها سر یک دوراهی هستن .. اگه بخان به سقف سرعت تحمیلی قانونگذار پایبند نمونن و سرعت بالا ارایه بدن ، کاربران با هزینه ی کمتر ، گیگ بیشتری نسبت به سابق مصرف میکنن و خیلی خوششون میشه و اگه بخان به سقف سرعت تحمیلی پایبند بمونن مطمینا ظرف چند ماه آینده بسیاری از مشتریان کم مصرف که بیشتر از 10 تا 20 هزار تومان در ماه ، نمیتونن برای نت هزینه کنن ، بخاطر سقف سرعت دایال آپی طرح های ارزان قیمت فعلی ، به سمت نت موبایلی خواهند رفت و این یعنی ضرر برای شرکت ها

امیدوارم شرکت ها ، این قانون تحمیلی جدید رو مثل قانون قبلی به چالش بکشن البته در این چالش باید نارضایتی از نوع سرعت و کم فروشی ترافیک ایجاد کنن تا مردم به وزارت ارتباطات فشار بیارن و این قانون هم بره پیش همون قانون غیرمنطقی قبلی

اصولا سوال اینه .. چرا وزارت ارتباطات با یک قانون و طرح کلی ، رقابت رو در بازار از بین برد ؟ چرا وزارت ارتباطات باید قیمتگذاری انجام بده ؟ مگه میخاد برنج کوپنی بده دست ملت ؟ بازار مدتی بود که رقابتی شده بود و سرعت ها به طرز چشمگیری بالا رفته بود و شرکتها طرح های حجمی خوبی ارایه میدادن که کاربر میتونست با قیمت زیر 1000 تومن هم ترافیک بخره ولی طرح جدید این رقابت بوجود آمده رو نابود کرد که هم مردم ضرر میکنن هم خود شرکت ها ...

هیچ بنگاهی نمیتونه با وجود مشتریان نازاضی دوام بیاره و خود شرکت ها هم بزودی قربانی این قانون خواهند شد
نمیدونم چه نسبتی آقای جهرمی با صدا و سیما داره هر روز کوجکترین حرکت این وزیر خوشتیپو توی تلویزیون همه کانالهی خبری نشون میده
فقط قیمتهای اینترنت شدیدا گران شده.همین
حس می کنم نویسنده ی مطلب اطلاعات بسیار بسیار پایینی در زمینه ی فنی و شناخت بازار اینترنت دارند و احتمالا مصوبه 266 سازمان تنظیم مقررات رو حتی یک بار هم مطالعه نکردند ، ولی توی یکی از پربازدید ترین سایت های خبری ایران مطلب منتشر کردند!
فکر می کنم این کار اصلا حرفه ای نیست.
اگر منتشر کنید نظر بنده رو...
بسم الله الرحمن الرحیم . ویل للمطففین الذین اذا اکتالوا علی الناس یستوفون . و اذا کالو هم او وزنو هم یخسرون . الا یظن اولئک انهم مبعوثون . لیوم عظیم . یوم یقوم الناس لرب العالمین.

ترجمه: وای به حال کم فروشان آنان که وقتی چیزی را با پیمانه یا وزن از مردم تحویل می گیرند کاملاً حق خود را استیفاء می کنند ولی وقتی چیزی را تحویل مردم می دهند در پیمانه و وزن کمتر می دهند . آیا آنها عقیده ندارند که بعد از مرگ زنده خواهند شدو به روز بزرگ رستاخیز ایمان ندارند . روزی که تمام مردم در پیشگاه خداوند برای تعیین سرنوشت خود می ایستند، دنباله این سوره شریفه درباره کسانی است که ایمان ندارند و عذابی است که در انتظار آنها است .
تو را به خدا به حالت قبلی برگردونید، دارم بیچاره میشم. قبلا طرحهای مختلفی بود میشد انتخاب کرد. من خودم برای 18 ماه اینترنت با سرعت 16مگابیت برثانیه با 250 گیگ حجم کلا 320هزار تومان(به مرور) داده بودم که با یه حساب سرانگشتی میشه ماهی 18000 تومان. اونوقت الان باید برای سرعت16مگابیت بر ثانیه ماهی 80000تومان بدم. این انصافه؟!
آخه ماهی 140 گیگ مصرف یعنی چی ! مگه چقدر مصرف داریم ما! ما نهایتا ماهی 15 گیگ مصرف داریم.خدائیش انصاف نیست آقای وزیر محترم
من راضیم نسبت به قبل خیلی بهتر شده ماهی 87 میدم با سرعت حدود 16 و 350 گیگ حجم که زیاد هم میاد
سلام
مصوبه 266 سرویس غیر حجمی برای کم مصرفها و پر مصرفها مناسب می باشد ولی برای اکثر مشترکین اینترنت باز و نیازمند سرعت به علت سرعت ثابت دانلود جذابیتی ندارد لذا پیشنهاد می گردد:
1- برای تنوع و ایجاد رقابت بین اپراتورهای FCP سرویسهای قدیمی حجمی فعال و هر مشترک بستگی به نیاز و سرعت خود سرویس انتخاب نماید نه مجبور باشد سروس با سرعت ثابت پایین خرید کند
2- سقف سرعت سرویسها برای اپراتور باز نا بتوانند بصورت شناور با توجه به امکانات خود سرعت بالاتری به مشترک ارایه دهند مثلا اپراتور در صورت لزوم بتواند سرعت 512 را با سرعت 2 مگ یا بیشتر به مشترک ارایه دهد
3- لغو محدودیت واردات انحصاری عرض باند توسط زیرساخت جهت کاهش قیمت اینترنت
4 - رایگان نمودن ترافیک مصرفی سایت های داخلی
5- ارایه سوبسید به تولیدکنندگان محتوی
6- ملزم کردن وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی به ارایه خدمات انلاین و غیر حضوری به مردم جهت تحقق دولت الکترونیک

با تشکر
رضوی نژاد
مدیر تجاری
مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
مدیریت تجاری عزیز

این حرف شما که سرعت باز بذارن خیلی مسخره هست

شما بگو میخوای دزدی باز باشه

یعنی چی که سرعت 512 رو با سقف 2 مگ بدن!!!!

کجای دنیا این سیستم ها هست....

هر کسی که کارش این باشه میدونه که به چه سرعتی نیاز داره

بحث اینجا هست که حجم تعریف شده بسیار مزخرف هست

یعنی چی 20 گیگ که نصف داخلی نصف بین المللی باشه

این آقایان باید همون سرعت واقعی رو بدن بدونه سقف باز و حجم و هزینه همون سرعت رو بگیرن

برای من که کاربر چند ساله اینترنت هستم میدونم که سرعت 512 کافی هست با سرعت دانلود 64 الی 65 کیلوبیت

چون سرعتی هست که کارم رو راه میندازه و نیازی ندارم که 512 بگیرم با سقف 2 مگ

خب اگر بخوام میرم 2 مگ میگیرم یا سرعت دانلود 256 کیلو

این حرفا خیلی مسخره هست سقف باز تعریف کردن و حجم داخلی و خارجی کردن و مصرف منصفانه گذاشتن و اینها...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
حجم مصرف منصفانه یا FUP (Fair Usage Policy)
در اپراتورهای اینترنتی کشورهای مختلف اجرا می شود این موارد را می توانید در اینترنت جستجو نمایید
واقعا با خوندن این کامنت ها ادم از وضعیت ایتترنت ایران گریه اش میگیره.من المان هستم اینترنت نا محدود با سرعت 100 مگ در ثانیه دارم ماهی 25 یورو میدم.کل برنامه های ایران رو هم انلاین نگاه میکنم یعنی با حساب دانلود فیلم و سریال و روزی 5 ساعت وبگردی چیزی حدود 50 تا 60 گیگا بایت روزانه مصرف میکنم.حالا حساب کنید یک روزی خدای نکرده مجبور شم از اینترنت ایران استفاده کنم 150 گیگ سالانه؟؟؟؟؟؟؟واقعا خنده داره.
لعنت بر دشمنان اینترنت ..

ان شاالله این طرح جدید اجحاف آمیز هم به گورستان طرح ها و قوانین ضد مردمی مشابه خواهد رفت
به نظرم جناب وزیر جوان ، در شرکت همراه اول و ایرانسل سهام دارن ..

این قانون بخاطر سرعت لاکپشتی طرح های ارزان قیمت قانون جدید ، باعث مهاجرت هزاران نفر از کاربران ADSL به سمت 4G خواهد شد و این یعنی سود بیشتر برای ایرانسل و همراه اول و ضرر برای اپراتورهای ADSL

بنده شاغل در یکی از اپراتورهای ADSL هستم و با آماری که دارم ، در بهترین شرایط از هر 10 کاربر ADSL فقط 3 نفر میتونن برای داشتن نت پرسرعت بالای 4 مگابیت ، بین 40 تا 80 هزار تومان پرداخت کنن .. بیشتر کاربران کمتر از 20 هزارتومان در ماه هزینه می کنن که با قانون جدید ، نمیتونن به سرعت بالای 2 مگابیت با این پول دسترسی پیدا کنن در حالیکه قبلا سرعت بالا بصورت عادلانه در اختیار همه کاربران قرار میگرفت و هر کس مطابق نیازش حجم می خرید و مصرف میکرد

این طرح اجحاف و بی عدالتیه در حق کاربران کم مصرف و بی پول چون اونارو از سرعت بالا محروم میکنه و نت کم سرعت هم یعنی آشغال

خسته نباشی جناب وزیر .. بی پول ها دعات میکنن تا عاقبت بخیر بشی !!!
این تعرفه ها اصلا برحسب سرعت نیست . بر حسب سیاست هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوریه .
سرعت 512 رو با 16 مگ مقایسه کنید . اگر واقعا بر اساس سرعت باشه باید قیمت حجم برای همه یکی باشه . با یکم دقت متوجه میشید قیمت حجم برای 16 مگ حدود 400 تومن برای بین الملل در نظر گرفته شده در حالی که برای سرعتهای منسوخ شده 512 کیلوبیت تا 2 مگابیت ( بسته به شرکت ارائه دهنده ) از 1500 تومن تا 700 تومن در نظر گرفته شده . اگر قرار باشه واقعا بر حسب سرعت در نظر گرفته بشه اولا سرعتهای 512 و 1 مگابیت باید حذف بشه و از 2 مگابیت شروع بشه . 2 مگابیت با حجم 25 گیگ (( بین الملل )) در ماه به اضافه 9 درصد کذایی نهایت 10 هزار تومان در نضر گرفته بشه تا به سرعت 16 مگابیت برسه . 2 مگ 10 تومن .. 4 مگ 50 گیگ 20 تومن .. 8 مگ 100 گیگ 40 تومن و 16 مگ 200 گیگ 80 تومن . جالب اینجاست که من خودم با چند تا شرکت صحبت کردم . گفتن ما به خاطره مواردی که در مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات ذکر شده دستمون بسته شده برای اینکه بتونیم برای همه سرویسهای مناسب در نظر بگیریم . مثلا یکی از شرکتها که اسم نمیبرم گفت ما میتونیم حجم های کم رو با سرعت 16 مگ و با قیمتهای بسیار مناسب در اختیار مشتریان قرار بدیم همانطوری که الان هم سرعت 16 مگابیت رو با 1000 گیگ حجم بین الملل ماهی 90 هزار تومن در نظر گرفتن . به نظر من باز هم اینجا انحصار شرکت مخابرات به چشم میخوره . و جالبه که هنوز خیلی ها نمیتونن بجز از مخابرات از شرکت دیگه ای ADSL بگیرن که همین موضوع اصل رقابتی بودن این قیمتها رو به کل منتفی میکنه . کلا مملکت گل و بلبلی داریم .
من راضیم اگر سرعت واقعی بدن خیلی هم عالیه ولی با محدودیت حجم و مصرف منصفانه بشدت مخالفم
طبق مصوبه قرار بود ترافیک داخلی نصف حساب شود در حالیکه در حال حاضر ترافیک خارجی دوبرابر حساب می شود.
این دو مفهوم اگرچه به ظاهر شبیه ولی در واقع کاملا متفاوت هستند.
در واقع قرار قرار بود به مصرف داخلی تخفیف تعلق گرفته و مصرف خارجی عادی باشد ولی اکنون مصرف داخلی عادی محاسبه شده و مصرف خارجی جریمه می شود!
وقتی ریز مصرف را از پنل کاربری چک می کنید، به عنوان مثال میزان مصرف را 20 گیگا زده، اما حجم شما تمام شده!!!بعد از تماس با قسمت پشتیبانی متوجه می شوید که طبق مصوبه جدید حجم مصرف واقعی را دو برابر می کنند!!!
ابن یعنی حجم فروشی با دو برابر قیمت
زلزله نشان داد که زیرساختهای مخابراتی ما کافی نیست.
خیلی راحت 50درصد هزینه اینترنت ما افزایش پیدا کرد و سرعت مان هم یک سوم شد. روش قبلی بهتر بود. اگر نظر کاربران مهم است باید بررسی مجدد صورت بگیره.
آقای وزیر اشتباهات این طرح را سریعتر اصلاح کنید که هم گرفتاری مردم در استفاده از اینترنت حل بشه هم اینکه تجربه تلخی نباشه استفاده از جوانان در پست وزارت یعنی یه رحمی هم به جوانها بکنید که جوری نشه دیگه بگن این هم از جوان که میگفتید کارها رو بدین دستش !!!!!!!!!!!
بعنوان یک کارشناس ارشد آی تی و شاغل در یک ISP و با تجربه ی حاصل از ۱۰ سال سابقه ی کار در بازار توزیع اینترنت ایران ، با جرات میتونم بگم که این طرح محکوم به شکسته چون سرعت کاربران را محدود کرده و حالا کاربری که تا قبل از اجرای این طرح با سرعت بالا و هزینه ی مناسب به اینترنت متصل بوده ، به یکباره با اتصالی مواجه میشه که یک چهارم تا یک دهم سرعت اتصال سابق را داره و این یعنی نارضایتی

محدود کردن حجم در کنار محدود کردن سرعت در این مصوبه ، کار اشتباهی بوده و این تصمیم بدون در نظرگرفتن رضایت و شرایط مالی کاربران کم مصرف گرفته شده ..

متاسفانه بخاطر شرایط بد اقتصادی کشور و مخصوصا نسل جوان که اکثریت کاربران اینترنت را تشکیل میدن ، اکثریت کاربران سرویس های adsl ، کاربران کم مصرف هستن که بیشتر از ۲۰ هزار‌ تومان در ماه نمیتونن هزینه کنن و بخاطر اینکه این کاربران به سرعت های بالا عادت کردن ، محدود کردن سرعت برای کاربران کم مصرف در این مصوبه باعث نارضایتی گسترده ی کاربران شده که تاوان این نارضایتی را شرکت ها باید پس بدن و شرکت ها هم بخاطر اینکه بتونن در بازار دوام بیارن و از سرمایه گذاریشون حفاظت کنن ، بزودی راهی برای دور زدن این طرح های کارشناسی نشده پیدا خواهند کرد و یا از ادامه ی اجرای آن سرپیچی خواهند کرد

در پایان ، یک دلیل برای ادعای خودم در مورد کارشناسی شده نبودن این تصمیم میارم :
یکی از توجیهاتی که برای تصویب این طرح و اجبار شرکت ها و مردم به قبول این مطرح شد ، ارزان شدن استفاده از سرویس های ویدیویی و مالتی مدیای داخلی و درنتیجه تشویق استارت آپ ها به تولید محتوا بوده در حالیکه سرویس های مالتی مدیا برای اجرای نرم و بدون لگ و تاخیر ، نیاز به حداقل سرعت ۴ مگابیت دارن و در نتیجه اصلا با طرح های پایه و ارزان قیمت این مصوبه ، امکان استفاده از این سرویس ها وجود نداره
بطور مثال هر کس توانست بدون خرد شدن اعصابش، با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت و یک مگابیت و دو مگابیت طرح های پایه ، از آپارات و تلوبیون سرویس بگیره ، برای جناب وزیر و تیم کارشناسیشون حتما دعا کنه !
کار وزیر جدید بی عدالتی محض در حق بی پول هاست .. آقای وزیر ، اینترنت را برای پولدارها خلوت کرد ...
کار وزیر مثل اینه که وزارت راه ، پراید سوارها و پیکان سوارها رو مجبور کنه از شانه خاکی اتوبان با سرعت ۲۰ کیلومتر حرکت کنن و باند های آسفالت اتوبان در اختیار کسانی قرار بگیره که خودروهای گرانقیمت دارن
گناه من چیه که نمیتونم ۵۰ هزار تومان برای سرعت ۸ مگابیت پرداخت کنم در حالیکه سابقا ماهی ۴ گیگ حجم با سرعت ۸ مگابیت به قیمت ۱۵ هزار تومان ماهانه در اختیارم بود و همین میزان حجم برای کار من کافی بود ؟؟؟؟
این انصافه که چون پول ندارم باید به دوران دایال آپ برگردم ؟؟؟؟؟
آقای وزیر .. اگه اینو میخونی بدون که من یکی روز قیامت یقه ی مبارکتونو می گیرم و ازت نمیگذرم و از روزیکه این طرح ناعادلانه اومده و سرعت دسترسی من حداقل ده برابر بدتر شده ، هر وقت از اینترنت استفاده میکنم از ته دل نفرینت میکنم و مطمین باش صدها هزار نفر مثل من هستند که دارن حسابی دعات میکنن !!!
قیمت های قبل واقعا عالی بووود
مخابرات اصفهان اینترنت خوبی را به مردم ارائه میداد.
طرح های خوبی هم داشت ولی متاسفانه دولت همه چیز را خراب کرد.
مخابرات اصفهان مجبور شده به زور طرح هایی که به ضرر مصرف کننده است را به دستور وزیر قرار بده.
امیدوارم به جای قانون بی جا دوباره دست شرکت ها را باز بگذارند که خودشون باهم رقابت کنند.
من نمیدونم دوستان چرا میخوان مطالب امد نیوزیشونو اینجا دیکته کنن
نت از زمان اومدن جهرمی خیلی بهتر و هزینه ها هم فعلا بهتر شده و قدم خیلی خوبیه من قبلا واسه 40 گیگ 50 میدادم الان واسه 80 گیگ 25 تومن با همون سرعت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
80گیگ ترافیک مصرفی برای سایتهای داخلی که با توجه به اینکه اکثر سایتها خارجی بحساب میان در واقع 40 گیگ ترافیک دارین.
فری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
عمو شما گمونم تازه میفهمی اینترنت چیه همون انشا سرچ کردن تو گوگل کفایت میکنه برات همینو استفاده کن ماهی 25 بده راضی باش
حالا اگه یک شرکتی بخواد طرح وزیر را اجرا نکنه چی میشه؟
چرا طرح های شبانه رایگان حذف شده؟
شاید یک شرکتی خواست شبانه رایگان به مردم بده؟
آقای وزیر این به شما ربط داره؟
لعنت بر کم فروش و متقلب
با طرح قبلی مصرفم قابل کنترل بود. متوسط ماهیانه 3 هزار تومان پرداخت میکردم.
با این طرح چهار برابر پول بیشتری باید بدهم آن هم با حد اقل سرعت!!!!!!
این طرح مردم را مجبور به مصرف گرایی میکند.
جناب وزیر ، بر خلاف تمام قوانین اقتصادی حاکم بر اقتصاد با مجبور کردن مردم و شرکت ها به تبعیت از یک سری طرح تحمیلی و قیمت مشخص ، رقابت نصفه نیمه ی بوجود آمده بین ISP ها را که به نفع مصرف کننده تمام میشد از بین برد و با تصویب یک قانون مبهم ( تفکیک ترافیک داخلی و خارجی و نرخ متفاوت ترافیک داخلی و خارجی که عملا امکان نظارت بر آن نه برای کاربر نه برای دستگاه های ناظر وجود ندارد )
بزرگترین مشکل این طرح ، بی توجهی به کاربران کم مصرف با محدود کردن ظالمانه ی سرعت طرح های ارزان قیمت است.
سرعت نت من شده یک پنجم تا یک دهم سابق ... جرمم چیه ؟
اینترنت افغانستان سرعتش از مال ایران بیشتره خخخخخخخخخخخخ
مشکل اصلی اینترنت ایران ، انحصار واردات پهنای باند توسط شرکت زیرساخت است که اتفاقا این شرکت یکی از شرکت های تابعه ی وزارت ارتباطاته
جناب وزیر ، مردم رو به مرگ گرفته که به تب راضی بشن
جناب وزیر مردم بدبختند درد مردم رو می دونی چیه.
من ماهی 5 گیگ میگرفتم یک ماه استفاده میکردم چنتا فیلم دانلود میکردم آخرشم اضافه میومد
من هم از این سرویس ها خریدم. یعنی فقط منتظرم یک کم ماه تموم بشه و همون سرویس های قبلی رو بگیرم.بسیار گرانتر هست. علی رغم اینکه خودشون می فرمایند ارزون تر شده. حجم رو بهانه کرده اند
ما کِی از اینا خیر دیدیم .الان ی قانون مسخره هست به اسم مصرف منصفانه
دوستان چاره ای نیس باید از دنیای اینترنت خدافظی کرد
کجا اینجور نیست
اینترنت هم به سرنوشت پراید و ایرانخودرو دچار شد.
یعنی خدا خیرتون بده با این پستی که گذاشتین.
وایمکس رو به اجبار . واقعا به اجبار جمع کردند
من اصلا نمیفهمم چرا مخابرات fub رو ۴ به ۱ حساب میکنه ولی شاتل ۲به۱ ، اگه یه قانون تصویب کردین چرا هرکی هرجور دوست داره عمل میکنه.
به هیچی نباید امید داشته باشی
دخلتون اومده
اونی که میاد دفاع میکنه از این طرح نمیدونم چه منفعتی براش داره
تیتر همیشگی
" تا راه اندازی اینترانت ملی پهنای باند اینترنت را پایین نگه دارید تا توقع مصرف کننده بالا نرود"
یه نفر به نام حسن داره زیر همه کامنتهایی که اعتراض و نظر خودشونو اعلام کردن داره دروغ مینویسه واقعا خجالت داره
یه مسئله خنده دار تو کار این نوابغ هست !

اونم این که اگه کلا روزها رو بسوزونی و به اصطلاح تغییر سرویس بدی .
خیلی برات به صرفه تر هست تا اینکه بخوای حجم اضافه بخری !

چون یکباره حجم زیادی کسب میکنی و 30 روز دیگه هم وصل هستی .

! ! ! :)))
بنده 6 ماه میشه از سایت هایی استفاده میکنم که داخل این سایت ثبت شده. اما هنوز 4 به 1 کم میکنه.

رفتم میگم چه وضعشه میگن مشکل از سیستم جدیدشونه و ما نامه زدیم تهران . داخل کوتاه مدت حل نمیشه
سلام دوستان این همه حرف زدید درست
گیریم که اینا اومدن این طرح رو ریختن.

خب حالا یه سوال این منصفانه کجایه کار میشه؟

من 2 مگ 150 گیگ ماهانه میگیرم 6 ماه شده. سر 8 روز نمیکشه تمام میشه نت

از کجا باید فهمید کدام سایت داخلی و کدام سایت خارجی هست (سرور داخلی ئ خارجی)
برای من که خیلی خوب شده قبلا ۵۱۲داشتم نامحدود ولی بدرد نمیخورد سرعت کم بود.ولی الان چهار مگ سرعت گرفتم هر وقت هم تست کردم سرعت دانلود بالای ۲مگ هست. و اینکه صبح تا شب هم سه تا گوشی داریم استفاده می کنیم .دیگه بسته هم برای گوشیم نمیگیرم.خیلی بصرفه شده.فقط برای کسایی که کم مصرف بودن شاید خوب نباشه
من سرویس یک ماهه میخرم 160 گیگ با سرعت2مگ..
سرعتش که هیچی همه میدونیم هیچ تغییری نسبت به قبل نکرده و فقط رو کاغذ اینقدر میزنند و من حتی به جرات میتونم بگم5-6 سال پیش از همین اینترنت مخابرات با سرعت بیشتری میتونستم دانلود و استفاده کنم با قیمت پایینتر. این قانون حجم مصرفی براساس داخلی و بین المللی هم یک شیوه جدید برای کلاهبرداریه،درواقع پشت این قانون دارن جیب مردمو خالی میکنن.
دقیقا همینه .... کلاه برداریه
اینترنتمون از محدود هم محدودتر شده. برگرده به حالت قبل راضی تریم.
... شما اگر میخاستین به فکر جیب مردم باشین utube و تلگرام و ... فیلتر نمیکردین
من اینترنت ۱۶٠گیگ ماهیانه گرفتم ۲۵تومان ولی حداکثر ۱٠روز اینترنت دارم و بعدش باید هر یک هفته ای بیست هزارتومان ترافیک بخرم تقریبا ماهی ۱٠٠هزارتومان پول اینترنت مخابرات ما می شه در حالی که فقط دوتا گوشی و یک کامپیوتر داریم که چیزی هم دانلود نمی کنیم
در گزارشات سایت هم دانلودی نشون نمی ده ولی نمی دونم چرا زود تموم می شه حتی با پشتیبانی تماس گرفتم و اونها قبول نمی کنند که ایراد از اونها است
مطمئن هستم مخابرات داره کلاهبرداری می کنه عمدا یا سهوا
من درآمدم از اینترنت فقط بخاطر این اینترنت لغو شده زندگیه خیلیارو خراب کردید

من باید هرروز پای اینترنت باشم و کارم رو انجام بدم ولی اینجوری دیگه نمیشه 180گیگ میگیرم پنج روز کار میکنم تموم میشه درحالی که تنها کاری که کردم آپلود کردن چندتا فایل زیر یک گیگ بوده
حالا هربار تموم میشه مجبور میشم یک ماه صبر کنم تا وصل شه چون نمیخوام پول بدم بهتون دوباره بسته اضافی بگیرم
حالا جدای این سیاستگذاری های دولتی، یه بحث دیگه ای که هست اینه که خیلی از خود مصرف کننده ها هم واقعا رعایت نمیکنن. طرف نه شغل مهم و بدردبخور داره یعنی نه بازرگانه، نه مهندسه، نه محققه، همینجوری چون فقط باباش پولداره میره حجم و سرعت بالا میگیره بعد تازه واسه اینکه "یه وقت پولش هدر نره"، همینجوری صبح تا شب میذاره واسه دانلود. از فیلم و سریال و بازی گرفته تا انواع نرم افزار کرک شده با حجم های چندین گیگابایتی مدام دانلود میکنه. اونوقت یه بنده خدایی مثل مثلا دانشجو یا کسی که داره یه پایان نامه تحقیقاتی آماده میکنه، باید به خاطر این یارو بیکار و پولداره دچار افت شدید سرعت و لاک پشتی شدن پهنای باند خودش بشه. فهم و فرهنگ استفاده از هیچی رو نداریم، اینترنت هم یکیش.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی