بازدید 4308
۲

نخستین تعرفه‌های اینترنت غیرحجمی مشخص شد

نخستین شرکت‌های اینترنتی امروز تعرفه‌های جدید اینترنت را با تعیین سقف مصرف منصفانه اعلام کردند که در آن، سرعت با تعرفه مشخص در نظر گرفته شده و حجم هر سرویس قرار است در بازار رقابتی توسط شرکت‌های اینترنتی اعلام شود.
کد خبر: ۷۵۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 26 November 2017

نخستین شرکت‌های اینترنتی امروز تعرفه‌های جدید اینترنت را با تعیین سقف مصرف منصفانه اعلام کردند که در آن، سرعت با تعرفه مشخص در نظر گرفته شده و حجم هر سرویس قرار است در بازار رقابتی توسط شرکت‌های اینترنتی اعلام شود.

به گزارش فارس، بنا بر اعلام وزیر ارتباطات تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت در پی تغییر روش فروش اینترنت از حجمی به غیرحجمی تا پیش از دهم آذرماه اجرایی خواهد شد.

در این تعرفه‌ها سرعت با تعرفه مشخص در نظر گرفته شده و حجم هر سرویس قرار است در بازار رقابتی توسط شرکت‌های اینترنتی اعلام شود. تنها نکته‌ای که باید رعایت شود ارائه حداقل دو برابر ترافیک داخلی نسبت به ترافیک خارجی در سرویس‌های ارائه‌شده شرکت‌های اینترنتی است.

وزیر ارتباطات در واکنش به انتقادات از تعرفه‌های جدید از کاربران خواسته بود تا اعلام حجم توسط شرکت‌های اینترنتی و مشاهده سرویس‌های پیشنهادی آنها صبر کنند.

امروز نخستین لیست تعرفه‌ها توسط برخی شرکت‌های اینترنتی اعلام شده است و سایر شرکت‌ها نیز باید تعرفه سرویس‌های خود را اعلام کنند. برای مثال یک شرکت اینترنتی در سرعت 512 کیلو بیت بر ثانیه که ماهیانه 12 هزار و 500 تومان قیمت دارد، 8 گیگ مصرف منصفانه در نظر گرفته و در سرویس 8 مگا بیت بر ثانیه که 50 هزار تومان ماهیانه قیمت دارد، مصرف منصفانه را 60 گیگ قرار داده است.

پس از اعلام تعرفه سرویس‌ها توسط شرکت‌های اینترنتی باید منتظر نظر کاربران درباره تعرفه‌های جدید بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سرعت ۵۱۲ کیلوبیت ، حتی اگه ۱۰۰۰ گیگ حجم منصفانه هم بدن ، به درد نمیخوره .. وقت طلاست .. با سرعت ۵۱۲ کیلوبیتی نه میشه صفحات وب سنگین امروزی رو باز کرد نه میشه از سرویس های مالتی مدیا که توجیهی برای طراحی و اجرای این طرح بوده ، استفاده کرد(استفاده از سرویس های ویدیویی و تلویزیون اینترنتی ، بدون لگ و تاخیرهای اعصاب خردکن، به حداقل ۵ مگابیت سرعت نیاز داره) ..
اینترنت ۵۱۲ کیلوبیتی فقط به درد چت کردن متنی میخوره توی تلگرام که اونم حتی اگه ۲۴ ساعته هم چت کنی در طول یک ماه ، یک گیگ هم مصرف نمیشه
نمیدونم در سال ۲۰۱۷ ، سرعت ۵۱۲ کیلوبیتی اونم روی خطهای ای دی اس ال ثابت ، چه توجیه علمی و اقتصادی و منطقی میتونه داشته باشه .. همیشه باید یه کاری کرده باشیم که مورد خنده و مضحکه ی دنیا قرار بگیریم !!!
امیدوارم شرکت ها ، سرویس های حجمی سریع فعلی رو از سبد خرید خدماتشون حذف نکنن چون مشترکینی که وقتشون براشون ارزش داره رو به سمت سرویس های سریع موبایلی سوق میدن و در نهایت خودشون با از دست دادن مشتریانشون متضرر میشن
اینکه همون حجم قبلی رو فقط اسمشو گذاشتن مصرف منصفانه. چه فرقی کرده آخه. فقط کاری که کردن یه خورده ای قیمت اینترنت رو آوردن پایین که بازم نسبت به خیلی جاهای دنیا جزو قیمتهای اینترنت گرون هستیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی